Zolang je de aan te roepen servers niet laat overstromen met requests van jouw kant of als je geen misbruik maakt van al dan niet bekende exploits in de gebruikte serversoftware niet, nee.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:08 schreef Desdinova het volgende:
kan fout omgaan met bepaalde php functies (mail en fsocketopen bijv) een instabiele server tot gevolg hebben? of bijvoorbeeld het niet meer werken van pop en smtp?
quote:Op zondag 29 oktober 2006 09:29 schreef ralfie het volgende:
ik heb als naslagwerk de hele php en mysql manual gedownload en in een locale database draaien, compleet met zoekfunctie. Werkt super
Bedankt voor je hulp! Ik heb het op een iets andere manier gedaan, maar ik weet niet zeker of het veilig genoeg is. Ik heb alles mbt sessies verwijderd en het zo gedaan:quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:01 schreef ralfie het volgende:
[..]
hendigste is om een tabel te maken waarin je de $_SESSION array gewoon serialised en unserialised. Enige wat je moet doen is is dan met een cookie en/of ip bepalen of de huidige gebruiker al een sessie in je database heeft staan en als dat zo is deze eruit halen
Ik geloof dat als identificatie vaak een md5 has van username en password gebruikt wordt
[ code verwijderd ]
uiteraard kun je ook controleren dmv IP-adres, en zul je iets moeten verzinnen om deze tabel af en toe te kunnen legen (datum kolom toevoegen)
1 2 3 4 5 6 | php $plaatsen = array(); array_push($plaatsen, 1); echo array_search(1, $plaatsen); ?> |
1 |
1 |
Try catch blok maken?quote:Op maandag 30 oktober 2006 15:28 schreef wipes66 het volgende:
Weet iemand hoe ik errors van sqlite_query() onderdruk? Een @ er voor werkt niet![]()
ik denk dat je dit bedoeld?quote:Op maandag 30 oktober 2006 10:39 schreef Chandler het volgende:
Weet iemand een regex om dit te filteren?
[ code verwijderd ]
en ik wil graag alles tussen > en </ uitlezenechter staan er af en toe ook rn's tussen.
Iemand een idee?
heb dit al geprobeerd
[ code verwijderd ]
maar dat werkte niet
1 |
had ik ook al geprobeerd, maar sqlite_query() geeft geen exceptions.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | function query($sql) { try { $result = sqlite_query($sql,$this->sqlite_connection,SQLITE_ASSOC); } catch ( Exception $e ) { die('ERR:'.$e); } } ?> |
helemaal niemand???quote:Op zondag 29 oktober 2006 09:58 schreef mschol het volgende:
[..]
tja ik wil er ook nog wat van opsteken (dus een boek vind ik dan handiger..)
ik heb nu deze op het oog:
PHP and MySQL Web Development
Web Database Applications with PHP and MySQL
iemand die deze boeken kent?
Er zullen vast wel mensen zijn die boeken gebruiken, maar de meeste gebruiken gewoon het internet denk ikquote:Op maandag 30 oktober 2006 23:57 schreef mschol het volgende:
[..]
helemaal niemand???
gebruikt dan niemand boeken??
Dan moet ik eerst zo'n boek doorwerken. Ik ga liever meteen met mijn website aan de slag. Met het risico natuurlijk dat ik inefficiente technieken gebruik, maar dat neem ik voor lief.quote:Op maandag 30 oktober 2006 23:57 schreef mschol het volgende:
[..]
helemaal niemand???
gebruikt dan niemand boeken??
Is helaas niet gelukt...quote:Op maandag 30 oktober 2006 17:10 schreef ralfie het volgende:
ik denk dat je dit bedoeld?
[ code verwijderd ]
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:05 schreef Chandler het volgende:
[..]
Is helaas niet gelukt...
Wat ik eingelijk zoek, en zelf niet achterkom is hoe kan ik uit een stukje tekst het volgende filteren.
<p><h2>กกกก</h2></p>
nu wil ik alleen กกกก hebben en niets meer...
Help!
ennuh ก = & # 3585
1 2 3 | $part=substr ($mystring, strpos ($mystring, "ก"), strrpos ($mystring, "ก")-1); ?> |
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:05 schreef Chandler het volgende:
Wat ik eingelijk zoek, en zelf niet achterkom is hoe kan ik uit een stukje tekst het volgende filteren.
<p><h2>กกกก</h2></p>
nu wil ik alleen กกกก hebben en niets meer... :)
1 2 3 | preg_match_all('#>([^<]*)</#', $html, $matches)); echo htmlentities($matches[1][0]); |
SQL is een verzamelnaam voor Structured Query Language. En die heb je in verschillende smaken, zoals MySQL, MSSQL, PostgreSQL, etc.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:21 schreef Desdinova het volgende:
zit er eigenlijk veel verschil tussen MySQL en SQL? Qua queries enzo? Of is het zo dat als je met het een kan werken je ook met het andere kan werken?
Vanuit welke codetaal maak je eigenlijk verbinding met een SQL server?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |