Ik wou vanochtend naar de kapper; die mat werd onverteerbaar.
![]()
Bij mij in de buurt zit een hele rits Chinese kappers; goedkoop maar ze knippen meestal niet zo goed.
Eén daarvan, echter, ziet er wat professioneler uit dus ik dacht, laat ik die maar eens proberen.
Ik zet mijn fiets neer voor de deur, staat er een Chinees me al te verwelkomen: "wassen en knippen?"
Ik knik van ja, en vraag: "kan ik hier pinnen?"
"Ja", zegt-ie, "wassen en knippen 15 euro."
Hij brengt me naar een wastafel, mocht ik gaan liggen, en hij uitgebreid mijn haren wassen, incl. hoofd- en nekmassage. Vond het een beetje jammer dat ik niet door een van de leuke meisjes werd geholpen die daar rondhuppelden, maar goed. Hij deed het prima.
Daarna door diezelfde kerel geknipt, geföhnt, bijgeknipt, alles naar wens.
![]()
Vraagt-ie na afloop: "nog een keer wassen?"
Ik: "Ehh... ja, doe maar." (nog nooit meegemaakt)
Hij knipt met zijn vingers, er springt een meisje naar voren die zegt: "jij meekomen"
Dus ik met haar mee, moet ik liggen op een soort van massagebed annex wastafel, schoenen uit! en zij weer mijn haren wassen, heel uitgebreid, met shampoo-lotion-conditioner, allerlei lekker ruikende spulletjes.
![]()
Begint ze ook mijn gezicht met crème in te smeren, te masseren, met een natte doek te bewerken, hup neus- en oorgaten gereinigd, en wéér een geheel niet onprettige massage.
Zegt ze na een kwartier: "jij omdraaien"
Ik dacht nog, hoeveel moet ik voor deze superbehandeling neer gaan tellen? maar besloot het spel mee te spelen. Dus ik krijg een complete rug- en schoudermassage van 15 minuten. (gewoon met kleren aan natuurlijk, voor degenen die anders mochten denken
![]()
het was midden in de zaak)
Toen dat afgelopen was, word ik door haar teruggebracht naar een kappersstoel, en begint ze mijn haar wéér te föhnen, en brengt ze het goed in model.
Ik heb er
minstens een uur doorgebracht.
Toen ik bij de kassa stond, vroeg ik aan het meisje: "ik kan hier toch pinnen?"
Schudt ze van nee.
![]()
Kut. Ik had dus maar 15 euro bij me.
Zegt ze: "jij 15 euro betalen, aanbieding voor vandaag"
![]()
Ik: "Maar bij een Nederlandse kapper zou ik hiervoor ¤100 betalen?!"
Zij: "Wij Chinezen. U komt volgende keer terug?"
Ik:
![]()
Prima zaak, kan het iedereen aanraden. De normale prijs is volgens mij iets van ¤30 maar dat is nog steeds niks om over te klagen.
http://www.rainbowhairstylers.nl