abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42839031
De laatste tijd heb ik er meer en meer last van en ik begrijp niet zo goed hoe het komt en wat ik er tegen zou kunnen doen. Vind het in ieder geval erg vervelend.

Ik ben eigenlijk niet echt heel verlegen of onzeker maar op de een of andere manier voel ik het het laatste jaar steeds vaker opkomen. Krijg ook wel regelmatig de opmerking dat ik rood word. Zodra ik in een situatie zit waarin er aandacht op mij is gericht doordat ik bijvoorbeeld een grappige opmerking maak, dan voel ik mezelf rood kleuren. Ik heb het ook als ik boos op iemand ben of iemand streng toe moet spreken (werk). Een verklaring die ik zelf kon bedenken is dat ik tegenwoordig mezelf meer profileer in sociale situaties en dat ik daar wellicht nog aan moet wennen.

Doordat ik mezelf rood voel kleuren voel ik me meteen ongemakkelijk, maar gelukkig kan ik nog wel altijd normaal mijn verhaal door blijven vertellen.

Wie heeft een gouden tip voor me?
pi_42839155
Foundation op doen, dan valt het minder op.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:32:16 #3
159768 Katey
Snap out of it!
pi_42839208
Volgens mij bestaat de gouden tip niet.
Bij mij ging het over toen ik me er zelf niet meer aan ging storen. Daarvoor werd ik extra rood als ik merkte dat het ging gebeuren .. nu hoor eigenlijk niemand meer zeggen dat ik rood wordt, ik bloos alleen nog een beetje denk ik

Maarja, ik weet dat het vinden van 'knopjes' niet altijd even makkelijk is.
Manny: Do you think I should wash my beard?
Bernard: I think you should wash it, yeah. Then shave it off, nail it to a frisbee, and fling it over a rainbow.
pi_42839713
Er is geen gouden tip, vrees ik. Het helpt wel heel veel als je je er niet zo druk om maakt over wat anderen ervan vinden, dan bloos je veel sneller en vaker. Negen van de tien keer hebben mensen het ook nauwelijks in de gaten, terwijl jij denkt van wel. Probeer je er niet druk om te maken.
It's not going to stop 'till you wise up
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:49:25 #5
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_42839747
Vind het altijd wel lief

Maar wel lastig op het werk
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_42840278
blozen is liev
pi_42840389
Volgens mij kun je er niet veel aandoen. Behalve dan ervoor te zorgen dat je in desbetreffende situatie je gewoon wat meer relaxt en gemakkelijker voelt. Het rood worden/blozen is naar mijn mening, het gevolg van je ongemakkelijk voelen en niet andersom .
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_42840398
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 17:09 schreef HiddeRV het volgende:
blozen is liev
Ik kan daar het 'schattig-gehalte' niet van inzien. Hoogstens als je van het andere geslacht bent omdat je kennelijk iemand verlegen maakt.

Als ik zelf iemand zie blozen is dat voor mij een teken dat de persoon zich niet op zijn/haar gemak voelt en daar ga ik me automatisch dan ook weer ongemakkelijk bij voelen.
pi_42840445
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 17:13 schreef poepeneesje het volgende:
Volgens mij kun je er niet veel aandoen. Behalve dan ervoor te zorgen dat je in desbetreffende situatie je gewoon wat meer relaxt en gemakkelijk voelt. Het rood worden/blozen is naar mijn mening, het gevolg van je ongemakkelijk voelen en niet andersom .
Maar het punt is dat ik niet weet in welke situaties het me zal gaan overkomen. Ik word altijd overvallen door het gevoel. Ben ik een verhaal aan het vertellen dan voel ik het plots gewoon opkomen.

Zou zoiets te trainen zijn door mezelf vaak in 'lastige' situaties te plaatsen zodat ik er meer gewend aan kan raken?
pi_42840624
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 17:15 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Maar het punt is dat ik niet weet in welke situaties het me zal gaan overkomen. Ik word altijd overvallen door het gevoel. Ben ik een verhaal aan het vertellen dan voel ik het plots gewoon opkomen.

Zou zoiets te trainen zijn door mezelf vaak in 'lastige' situaties te plaatsen zodat ik er meer gewend aan kan raken?
Het heeft denk ik dan ook beetje te maken met je zelfverzekerheid. Je kan het vast wel trainen en er zijn ook vast wel cursussen voor (zoals presentie- en omgangs-cursussen).

Maar zorg ervoor dat je vooral in de praktijk gewoon oefend. In de desbetreffende situatie je niet teveel "inhouden", vooral niet bang zijn om een bepaalde keuze te maken (ookal is deze wellicht achteraf gezien fout) en hier ook gewoon achter staan. Dus niet aan jezelf gaan twijfelen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_42854884
een vriendin van me heeft dat ook
tis wel zielig, ze noemen haar ook vaak tomaat enzo en dan wordt ze nog roder

maar ze doet niet iets met make-up ofzo om het te verbergen, ze zegt zo ben ik nou eenmaal dus ik ga het ook niet verbloemen
One Ring to rule them all, One Ring to find them, One Ring to bring them all and in the darkness bind them....
pi_42860642
Mja begin van een relatie, of de eerste dates kan je snel blozen. Had ik in ieder geval, maar daarna wordt het relext. Was altijd in het begin van het daten met een meisje onwijs zenuwachtig net voordat ik aanbelde ofzo. Daarna voelde ik me vaak relex en als je dan na minuten van elkaar gedag zeggen weg gaat, je verliefd bent.

Beetje zenuwachtig zijn of blozen is niet erg, daaraan merk je dat iemand het serieus neemt en het niet wilt verkloten.
  zondag 22 oktober 2006 @ 01:03:08 #13
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_42877020
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 13:02 schreef HiddeRV het volgende:
Mja begin van een relatie, of de eerste dates kan je snel blozen. Had ik in ieder geval, maar daarna wordt het relext. Was altijd in het begin van het daten met een meisje onwijs zenuwachtig net voordat ik aanbelde ofzo. Daarna voelde ik me vaak relex en als je dan na minuten van elkaar gedag zeggen weg gaat, je verliefd bent.

Beetje zenuwachtig zijn of blozen is niet erg, daaraan merk je dat iemand het serieus neemt en het niet wilt verkloten.
Wat hij zegt daarnaast vind een meisje dat ook altijd leuk als je dat voor haar doet. Tenzij het onzeker blozen is.
En vele jongens ( al zullen ze het niet toegeven ) vinden het ook erg leuk als een meisje/vrouw bloost (me included).
Al het goede komt van sony koeien.
Bertha zal er blij mee zijn.
pi_42913505
Helaas heb ik het niet alleen bij mannen die ik leuk vind....heb het in verschillende sociale situaties, zowel met mannen en vrouwen.
pi_42913869
Ik bloos ook veel. Maar dat gebeurt eigenlijk alleen maar als er door me heen schiet 'oh, ze verwachten natuurlijk dat ik ga blozen' (bv. tijdens een presentatie) of als ik denk 'als ik maar niet rood word straks'...

Daarnaast gebeurt het ook als alle aandacht op me gericht is.
Ik heb het al heel lang en vroeger werd ik er ook mee gepest. Nu word ik nog steeds wel rood, maar ben het gaan beschouwen als iets wat bij mij hoort en sommige jongens zeggen ook tegen me 'ik vind het wel schattig'. Ik schaam me er dus niet echt meer voor. Opmerkingen als 'je wordt rood' vind ik wel een beetje jammer, omdat ik denk 'ja dat weet ik zelf ook wel.'

Daarnaast hielp het vroeger wel eens als ik dacht 'al het bloed zakt naar m'n voeten, al het bloed zakt naar m'n voeten'. Maar dat ter zijde
  woensdag 25 oktober 2006 @ 11:25:22 #16
160218 braadk1p
Dozenopzetter
pi_42915955
Blozen is een logische reactie en heeft wel wat met onzekerheid te maken. Probeer niet aan het blozen te denken in situaties dat je in het middelpunt staat. Kijk af en toe mensen brutaal recht in de ogen, meestal voel je je dan wat zelfverzekerder en gaat het blozen snel weg (als het al op komt).
Crop circles are Chuck Norris’s way of telling the world that corn sometimes needs to lie the fuck down.
pi_42926520
Doe je aan sport (hardlopen, fitness etc..)? daar krijg je wijde bloedvaten van.... in je gezicht..
pi_42931167
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 17:00 schreef Solitarias het volgende:
Doe je aan sport (hardlopen, fitness etc..)? daar krijg je wijde bloedvaten van.... in je gezicht..
Ik sport wel redelijk fanatiek ja, maar heb nog nooit eerder gehoord dat dat blozen kan verergeren.
pi_42931241
Ik word de laatste tijd ook heel snel rood. Vaak in situaties waar het helemaal nergens op slaat en de dingen compleet onbelangrijk zijn, maar waar door dat rood worden weer hele andere dingen van worden gedacht. Echt blij ben ik er niet mee, moet ik zeggen.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_42933261
Ik heb hier ook last van. Echt vreselijk. Soms het is echt klote.
Look at Krull's necklace. It's got more ice than Liberace, don't you?
Andie: Oh, it's just a little frosting. Frosting? Frosting!
pi_42940794
Niet teveel aandacht aan besteden, dan wordt het alleen maar erger
Of aan de medicatie gaan, als je erg veel last van hebt Sommige AD helpen daar ook wel tegen
pi_42940923
Kan inderdaad erg lastig zijn, ik heb 't soms ook totaal zonder reden en gek genoeg bij bepaalde mensen (zowel man als vrouw) maar bij de man ziet het er dan uit -volgens mij- alsof ik stapel verliefd op diegene ben Maar ja, juist 't feit dat ik me dit dan zit te bedenken zorgt er wellicht voor dat 't erger wordt, enige tip is ; er niet bij stilstaan. Dan gebeurt 't niet, of valt 't niet op, of wordt 't niet erger.
pi_42941027
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 11:25 schreef braadk1p het volgende:
Blozen is een logische reactie en heeft wel wat met onzekerheid te maken. Probeer niet aan het blozen te denken in situaties dat je in het middelpunt staat. Kijk af en toe mensen brutaal recht in de ogen, meestal voel je je dan wat zelfverzekerder en gaat het blozen snel weg (als het al op komt).
mee eens. helpt enorm en als je brutaal genoeg kijkt blozen ze vanzelf terug...gezien je fotoboek
ja maar...iedereen is al uniek...dat is toch niet bijzonder?
tegen individualisatie en massificatie
...mits gezond verstand aanwezig ;)
pi_42947452
Blozen is lief, niet zeiken
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_42947504
Mischien moet je het gewoon accepteren..dat je zo nu en dan eens bloost
Want dat heb ik ook wel..Maar haal tegenwoordig steeds vaker mijn schouders er voor op..

Dan maar blozen..
Salsa Espaņola
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')