abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:03:23 #1
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_42838272
Ik heb onlangs een nieuwe pc gebouwd.
Daarbij zat een dvd-writer en een cd-speler (NEC 3002B).
Nu probeerde ik met windows media player een muziek cd af te spelen.
In de dvd drive doet hij dit zonder problemen, echter in de cd speler hoor je gekraak en onzuiver geluid.
Er waren geen nuttige drivers of info op de site van NEC en ik heb geen idee wat het probleem is.

Iemand een idee?

thanks
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 21:50:53 #2
49959 SnowBite
pi_42848437
komt het niemand bekend voor?
pi_42849086
heb je al een nieuwe frimware versie van je cd speler geprobeert, want als het aan je pc of geluids kaart zou liggen dan zou hij ook moeten kraken als hij in je dvd speler zit.
xboxlive: dnova79
Psn: dnova79
als god komt, kreunt hy dan (6)
AQuila360: Hij heeft wel gelijk, BBnova, door jou is de 360 reeks ten onder gegaan(ALWEER)
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 00:06:36 #4
49959 SnowBite
pi_42852433
Ja dat vind ik dus zo vreemd.
En op de NEC site stonden wat drivers voor win95 etc. maar ik zag er geen firmware drivers tussen staan.
pi_42856077
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 16:03 schreef SnowBite het volgende:
Ik heb onlangs een nieuwe pc gebouwd.
Daarbij zat een dvd-writer en een cd-speler (NEC 3002B).
Nu probeerde ik met windows media player een muziek cd af te spelen.
In de dvd drive doet hij dit zonder problemen, echter in de cd speler hoor je gekraak en onzuiver geluid.
Er waren geen nuttige drivers of info op de site van NEC en ik heb geen idee wat het probleem is.

Iemand een idee?

thanks
Ligt in ieder geval niet aan drivers (die heb je helemaal niet nodig in Windows voor CD/DVD drives) en het ligt ook niet aan je firmware. Vragen:

1. Hoe heb je de beide drives aangesloten, met of zonder analoog audiokabeltje van de drive rechtstreeks naar je geluidskaart? Is dit bij beide drives hetzelfde? Als je een analoog audiokabeltje gebruikt, is dit dan wel correct op de geluidskaart aangesloten bij beide drives? Verandert er iets als je de aansluiting van de kabeltjes met elkaar verwisselt?

2. Hoe speel je die muziek cd af, analoog (D/A conversie in de drive zelf en dan via analoog kabeltje naar geluidskaart) of digitaal (D/A conversie gebeurt door de geluidskaart)? Als je dit niet weet kijk dit dan na in je instellingen in de Windows Media speler (Tools --> Options --> Devices --> Properties ...) en in je systeeminstellingen in je controlepaneel. Zijn de instellingen voor beide drives hetzelfde? Verandert er iets aan de weergave als je de instellingen voor afspelen op beide plaatsen van analoog naar digitaal verandert of omgekeerd? Verandert er iets als je in de Windows Media speler het vinkje bij "Foutcorrectie gebruiken" aanzet als je digitaal afspeelt?

3. Als je digitaal afspeelt dan ript de drive in feite de cd bij het afspelen. Is de audio cd soms voorzien van een zogenaamde kopieerbeveiliging die het rippen in sommige drives bemoeilijkt en daardoor het slechte geluid veroorzaakt? Kijk eens op het doosje van de cd en probeer eens een paar andere audio cd's.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 08:19:34 #6
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_42857083
Sommige apparaten hebben een hele hoge uitgangsvermogen.
En sommige geluidskaarten kraakt of overstuurt het ingangssignaal heel snel.
Check de software volume-regelaaren en probeer of ie op hele lage volume nog kraakt.
In dat geval een driver probleem.
Heb er zelf last van gehad met die onboard ac-97 prutdingen (line-in)
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 15:53:22 #7
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_42864100
Stof van de naald blazen.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 19:11:03 #8
49959 SnowBite
pi_42868696
@Riparius
Thanks voor de uitgebreide reactie.
De cd-speler is gewoon aangesloten op het moederboard, verder niet met een analoog audiokabeltje o.i.d.

Ik ga nu even kijken naar de instellingen van het afspelen en nog wat andere cd's proberen.
Ik laat het nog wel weten
pi_42868740
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 08:19 schreef a-child-in-chains het volgende:
Sommige apparaten hebben een hele hoge uitgangsvermogen.
En sommige geluidskaarten kraakt of overstuurt het ingangssignaal heel snel.
Check de software volume-regelaaren en probeer of ie op hele lage volume nog kraakt.
In dat geval een driver probleem.
Heb er zelf last van gehad met die onboard ac-97 prutdingen (line-in)
die zijn bagger ja
"Een droge bek is niet cool" (c) Blowersguide :')
STEM HIER Kutsmilie <------------------------------------------------
STEM HIER Kutsmilie <----
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')