abonnement Unibet Coolblue
pi_42950469
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 13:05 schreef staticdata het volgende:
paulus de wodkabouter
Every war is different, every war is the same.
pi_42950488
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 13:02 schreef dekkered het volgende:

[..]

zou het niet weten
Paulus de Wodkabouter
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 13:01 schreef FJD het volgende:

Het communisme moet toch wel een van de slechtste systemen ooit zijn simpelweg omdat het totaal voorbij gaat aan de menselijke aard.
dit is dus klinklare onzin. ik heb hier een tijdje geleden over nagedacht, maar de mens wil gewoon een leider en daarmee basta. democratie is een onnatuurlijke samenlevingsvorm. je zult een dier nooit in een democratie zien leven. dieren leven wel allemaal in vormen die op communisme en/of dictatuur lijken omdat dit simpelweg de beste manier is om te leven en te overleven. een goed alfa mannetje beschermt en zorgt voor zijn onderdanen en houd de boel gezond en sterk. dat er bij de mens dan weer van die inhalige fukkers tercht komen op de plek van het alfa mannetje.......
pi_42950661
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 13:05 schreef staticdata het volgende:
paulus de wodkabouter
hij is goed he!
pi_42950743
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 13:02 schreef dekkered het volgende:
HOU IS OP MET DAT GELUL OVER POLITIEK :S

maak er 1 of ander topic voor ofzo maar niet in het spam topic
deze reactie zie ik nu pas!!!

vraag even of ze jouw topic weer opengooien, gaan we daar wel in verder
pi_42950769
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 13:07 schreef IJsmuts het volgende:
dit is dus klinklare onzin. ik heb hier een tijdje geleden over nagedacht, maar de mens wil gewoon een leider en daarmee basta. democratie is een onnatuurlijke samenlevingsvorm. je zult een dier nooit in een democratie zien leven. dieren leven wel allemaal in vormen die op communisme en/of dictatuur lijken omdat dit simpelweg de beste manier is om te leven en te overleven. een goed alfa mannetje beschermt en zorgt voor zijn onderdanen en houd de boel gezond en sterk. dat er bij de mens dan weer van die inhalige fukkers tercht komen op de plek van het alfa mannetje.......
Het communisme gaat niet uit van een leider, dat is de dictatuur.
quote:
Communisme is een klasseloze samenleving met een economisch systeem gebaseerd op gemeenschappelijke eigendom van productiemiddelen, waarbij eenieder produceert naar vermogen en neemt naar behoefte, of een politieke stroming die streeft naar een dergelijk systeem.
Grote probleem van het communisme is dat de mens resultaat wil zien van zijn/haar inspanningen, op het moment dat je je de pleuris werkt en je krijgt net zoveel als een ander die geen flikker doet dan krijg je spanningen en daar wrikt het systeem. Dat wordt dan natuurlijk ook nog geholpen doordat bv. partijleden zoals in het goede oude Rusland het veel beter hadden dan de niet partijleden. Zoals het hebben van betere banen die op de een of andere manier toch meer privileges opleverde dan die van een normale arbeider. De mens zit simpelweg niet zo in elkaar dat iedereen z'n best doet en we vervolgens alles precies gelijk verdelen.

Dicatuur is een wat lastigere vorm maar vooral ongeschikt doordat een enkele persoon het voor het zeggen heeft, iets wat vaak leidt tot onderdrukking van tegenstanders. De dictator krijgt dus teveel macht, iets wat ook menselijk is aangezien de mens steeds streeft naar meer macht en als dictator heb je de mogelijkheden om mensen die jouw machtspositie om ver willen werpen tegen te werken en dat zul je dan ook gaan doen.

Om dat tegen te gaan is er dus een tegenbeweging nodig, een controlerende factor en dan schuif je dus al weer zachtjes aan richting democratie. Natuurlijk is democratie niet de meest ideale vorm, gezien de "inhoudelijke" meningen die sommigen uit het lekkere kontje van Bos kunnen halen maar het is iig een beter vorm dan de dictatuur of het communisme. Daarnaast is democratie niet per definitie leiderloos, kijk maar naar republieken als de VS of Frankrijk. Daar staat ook 1 leider maar ondertussen moet deze wel elke vier jaar verantwoordingen afleggen aan de kiezer.

De vergelijking met de dierenwereld blijft erg lastig aangezien de dierenwereld een tikje minder complex is dan de mensenwereld.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_42950811
De mens heeft het zelf complexer gemaakt dan nodig is
pi_42951201
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 13:15 schreef IJsmuts het volgende:

[..]

deze reactie zie ik nu pas!!!

vraag even of ze jouw topic weer opengooien, gaan we daar wel in verder
daar heb ik geen problemen mee hor
Every war is different, every war is the same.
pi_42951520
ferdi ik kom hie rnog even op terug, kan nu niet grote lappen text gaan posten
pi_42951688
Ben benieuwd Anders zaterdag even
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_42952127
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 13:50 schreef FJD het volgende:
Ben benieuwd Anders zaterdag even
ik wil zaterdag ook wel mijn verweer voor een communistische samenleving houden idd, volledig subjectief en onbetrouwbaar
pi_42952278
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 14:04 schreef IJsmuts het volgende:
ik wil zaterdag ook wel mijn verweer voor een communistische samenleving houden idd, volledig subjectief en onbetrouwbaar
Ben benieuwd
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_42952350
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 14:09 schreef FJD het volgende:

[..]

Ben benieuwd
ow , zal maar snel even een topic over openen in [NWC] m wat input te krijgen
pi_42953083


http://www.nu.nl/news/862(...)_voor_spotprijs.html

staat zelfs op nu.nl over de philips lcd
pi_42953313
Leef je uit
http://en.wikipedia.org/wiki/Criticisms_of_communism &
http://en.wikipedia.org/wiki/Labor_theory_of_value

en dan vooral:
Critics, such as rational choice theorists and free market microeconomic thinkers, believe that without the wage or price systems, "ability" or "needs" become unquantifiable, and as such unworkable. Such an argument thus asserts that individuals will begin to take limited resources more than they need, without this quantification, and that individuals will eventually work less than their ability, leading to inefficiency. Rational choice theorists believe that communist theory ignores the incentives necessary for people to produce consumable goods, become productive members of society, while also failing to provide any incentive to keep people from taking whatever they want rather than what they "need".

De Labour Theory of Value welke een fundament van de Marxist theorie is, wordt weliswaar verklaard door Adam Smith (de welbekende econoom) maar
gaat daarbij uit van een markt waarin arbeid de enige productiefactor is. Is dat het geval dan klopt de theorie maar niemand zal tegenwoordig nog durven te beweren dat die veronderstelling nu nog houdbaar is. Een heel deel van de basis van het communisme kan zo al weggespoeld worden en dan heb ik het nog niet eens over het probleem dat mensen minder tot geen behoefte zullen hebben om te werken en de onderdrukking die eigenlijk altijd voorkomt in het communisme.

Tenminste, in wat wij communisme vormen. Voor zover ik kan zien zijn er nog nooit echt communistische staten gevormd en zijn ze allemaal blijven hangen in de overgangs fase tussen kapitalisme en communisme: de dictatuur van het proletariaat. Dit zou een tijdelijke fase moeten zijn waar de arbeiders de macht zouden hebben en waar vervolgens 'de staat' vanzelf af zou sterven en er plaats zou zijn voor de communistische heilstaat.

Die bleek echter nooit te gebeuren. Het beschikbare empirische bewijs laat zien dat er geen enkel voorbeeld is van een marxistisch regime dat is afgestorven. Sterker nog, de meeste regimes werden uiteindelijk oligarchieen of autocratieen.

Iets wat natuurlijk weer eventueel te verklaren valt met de mensenlijk neiging om macht te willen behouden in plaats van afstaan wat natuurlijk weer voortvloeit uit de 'survival of the fittest' waarbij de meest machtige 'dieren' de meeste vrouwtjes en de best voorplantingskansen heeft. Kom je alsnog op de link met het dierenrijk

zo en nu even de was doen, wat spullen inpakken en dan naar de Posbank met de haarspeldbochten. Mooie foto's maken enzo
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_42953419
verdome open dat topic van mij dan nou maar en gooi die zooi daar in
Every war is different, every war is the same.
pi_42955374
heej ijsmuts jij zit zeker zo achter je pc?? http://www.onzin.com/view.php?id=2858
Every war is different, every war is the same.
pi_42957331
msn log van net:

R-, Pascal SCE-DFC/A56 says:
swingen?
-, Astrid SCE-DFI/B0 says:
swingen...
-, Astrid SCE-DFI/B0 says:
as in swingers
-, Astrid SCE-DFI/B0 says:
hahahah
R-, Pascal SCE-DFC/A56 says:
hahahaah
R-, Pascal SCE-DFC/A56 says:
ja leuk joh
-, Astrid SCE-DFI/B0 says:
ja tuurlijk
R-, Pascal SCE-DFC/A56 says:
cker joh
-, Astrid SCE-DFI/B0 says:
waar
R-, Pascal SCE-DFC/A56 says:
hier?
-, Astrid SCE-DFI/B0 says:

-, Astrid SCE-DFI/B0 says:
waar dan
-, Astrid SCE-DFI/B0 says:
precies
R-, Pascal SCE-DFC/A56 says:
euh lift?
R-, Pascal SCE-DFC/A56 says:

-, Astrid SCE-DFI/B0 says:
Ja
R-, Pascal SCE-DFC/A56 says:
ja graag
R-, Pascal SCE-DFC/A56 says:
joh
-, Astrid SCE-DFI/B0 says:

R-, Pascal SCE-DFC/A56 says:
nou ok dan
-, Astrid SCE-DFI/B0 says:
ok
R-, Pascal SCE-DFC/A56 says:
leuk hoor
R-, Pascal SCE-DFC/A56 says:
ook gezellig vast
-, Astrid SCE-DFI/B0 says:

R-, Pascal SCE-DFC/A56 says:
en dat ook ja
-, Astrid SCE-DFI/B0 says:
maar klopt niet
R-, Pascal SCE-DFC/A56 says:
niet?
-, Astrid SCE-DFI/B0 says:
weet je wat ik bedoel?
R-, Pascal SCE-DFC/A56 says:
nej
R-, Pascal SCE-DFC/A56 says:
tuurlijk niet
-, Astrid SCE-DFI/B0 says:
swingers zijn met meer hoor
-, Astrid SCE-DFI/B0 says:
if you know wha I'm saying
-, Astrid SCE-DFI/B0 says:

R-, Pascal SCE-DFC/A56 says:
ow
R-, Pascal SCE-DFC/A56 says:
is dat so
R-, Pascal SCE-DFC/A56 says:
neem ik bassie wel mee
-, Astrid SCE-DFI/B0 says:
getsie
-, Astrid SCE-DFI/B0 says:
is dat jouw partner dan?
R-, Pascal SCE-DFC/A56 says:
ja je wilt toch meer?
-, Astrid SCE-DFI/B0 says:

R-, Pascal SCE-DFC/A56 says:
nej
-, Astrid SCE-DFI/B0 says:
dit gaat nergens over
-, Astrid SCE-DFI/B0 says:
hahahaa
R-, Pascal SCE-DFC/A56 says:
jij gooit die swinger hier neer hoor
pi_42957971
ik ga dit klote topic volspammen en een nieuwe klaar zetten
pi_42958110
spam


edit:

DIT WAS MIJN 1300 POST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Every war is different, every war is the same.
pi_42958306
SPAMMERDESPAM!!!!!!!!!!!

[ONZ] IJsmuts & FJD's Grote Poli-Bla Bla Spam Topique IX

[ Bericht 73% gewijzigd door BattleLies op 26-10-2006 17:44:08 ]
Altijd blijven lachen!!
pi_42960731
Tel-posts worden verwijderd. Eentje is leuk maar tien achter elkaar

Dit topic gaat nu uiteraard gewoon dicht
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')