abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48954819
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 02:21 schreef Stereotomy het volgende:
Owgod, die bestaan ook nog ja

Na Radiation ben ik ECHT opgehouden met luisteren. This Strange Engine was nog ok, maar wat erna kwam?

Oh ja, marillion.com vond ik ook nog okee, maar help, de rest, dat geforceerde 'kijk ons vernieuwen' doen
Dan zou ik Marbles, wat mij betreft de comeback van Marillion, eens proberen als ik jou was......
pi_48957836
Ben gisteren naar Hardenberg geweest. Ik heb me prima vermaakt in een te vol Podium Hardenberg. De band is nog steeds echt top en het geluid was goed. Het enige wat ik niet helemaal okay vond is de songkeuze. Naar mijn smaak te veel ballads en dromerige nummers en te weinig lekkere stevige uptempo nummers, terwijl o.a. 'Season's End' en 'Holiday in Eden' ze best wel hebben.
Ze hebben volgens mij maar een paar nummers van het nieuwe album gedaan. Het gehele 'Hogarth' oevre stond centraal, dus van 'Season's End' tot aan 'Somewhere Else'.
Al met al heb ik me prima vermaakt.
  donderdag 3 mei 2007 @ 23:52:09 #78
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_48986994
verder nog meer bezoekers? heb helaas de concerten moeten overslaan
wat moet ik hier nu neerzetten?
  vrijdag 4 mei 2007 @ 00:30:50 #79
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_48988428
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 09:46 schreef thecrook het volgende:

[..]

Dan zou ik Marbles, wat mij betreft de comeback van Marillion, eens proberen als ik jou was......
Net beluisterd, en ik weet wat er zuigt aan het huidige Marillion: H.

De instrumentale delen zijn geweldig, verfrissend, maar toch Marillionesque. Als H. begint te zingen, dan is het weer huilen met de pet op. Stom, omdat Marillion met H. voor Radiation best goed was. Maar met Radiation kwam dat hele "we moeten net zo zijn als Radiohead"-gedoe. Ik vind het persoonlijk maar niks.

* Stereotomy stopt Afraid of Sunlight er nog maar weer eens in
Confidence through competence
  vrijdag 4 mei 2007 @ 01:39:37 #80
131348 Andrea001
Just Love England...
pi_48990263
Ik kom net terug van Vredenburg. Het was weer een fantastisch concert !! Ik ben niet kapot van de nieuwe cd, maar gelukkig speelden ze maar een paar nummers.
"the room is small, the room is bright, her hair is black, the bed is white and the night is always young..."
gup
pi_48998257
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 00:30 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Net beluisterd, en ik weet wat er zuigt aan het huidige Marillion: H.

De instrumentale delen zijn geweldig, verfrissend, maar toch Marillionesque. Als H. begint te zingen, dan is het weer huilen met de pet op. Stom, omdat Marillion met H. voor Radiation best goed was. Maar met Radiation kwam dat hele "we moeten net zo zijn als Radiohead"-gedoe. Ik vind het persoonlijk maar niks.

Hahaha, dit ben ik opzich wel met je eens. Er is weinig meer over van dat proggy Genesis/jaren 70/symfonische geluid meer over. Het is en stukje poppier geworden en inderdaad, Radiohead is goed te horen.
pi_48999235
Lees net dat Hogarth meedoet op de nieuwe Dream Theater. In welke hoedanigheid is me niet bekend.
pi_49001801
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 00:30 schreef Stereotomy het volgende:

Maar met Radiation kwam dat hele "we moeten net zo zijn als Radiohead"-gedoe.

Dat gevoel had ik met Radiation, marillion.com en Anoraknophobia ook, maar bij Marbles en Somewhere Else helemaal niet meer. Vooral Marbles ligt qua geluid erg dicht in de buurt van Afraid of Sunlight en Brave vind ik. Ennuh Hogarth is niet anders gaan zingen toch
  vrijdag 4 mei 2007 @ 13:29:56 #84
55709 Stereotomy
pi_49002100
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 13:21 schreef thecrook het volgende:

[..]

Ennuh Hogarth is niet anders gaan zingen toch
Nou, daar heb ik ook lang over nagedacht, wat ik er precies anders vond.

Wat ik kan zeggen is dat H.'s stem inderdaad niet anders *klinkt*, maar hij hem anders gebruikt. Hij vult de melodielijnen ook anders in. Pre-Radiation heeft H. best melodieuze lijnen die hij niet altijd even vlekkeloos zong, maar er zat dynamiek en melodie in. In Anoraknophobia en Somewhere else is de stem en stemmelodie monotoon, plat, zodat ik elke keer weer reikhalzend uitkijk naar de volgende instrumentale passage waarin H. even z'n .

Heel toevallig heb ik nu Beautiful van Afraid of Sunlight nu opstaan, die melodie is echt geweldig, creatief, gevoelig... bij de nieuwere albums is het zo slepend vind ik.

Naja, kan het niet echt uitleggen.

Het is ook niet dat ik per se latere albums altijd slecht vind. Vaak is dat wel zo omdat men meent een 'nieuwe experimentele richting' op te moeten slaan om verfrissend te kunnen zijn (Alan Parsons, Marillion ), maar dat werkt imho alleen maar averechts. Camel, bijvoorbeeld, daarvan zijn de laatste albums echt geweldig, en kunnen zich meten met de gloriedagen van 20 jaar terug, terwijl ze toch nieuw en verfrissend klinken.

Maar Latimer mag die nieuwe studioalbum wel weer eens gaan afmaken en een "Retirement Sucks"-tour doen, na de Farewell Tour van 3 jaar terug.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 00:14:28 #85
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_49127200
ben er inmiddels achter: het nummer somewhere else behoort tot de top 5 ever
(samen met Ocean Clouds, A few words from the dead, Fantastic Place en The Great Escape)
  dinsdag 8 mei 2007 @ 00:27:23 #86
55709 Stereotomy
pi_49127666
Ik vind The Great Escape ook erg goed maar de rest van je top 5....
pi_49158384
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 00:14 schreef evert het volgende:
ben er inmiddels achter: het nummer somewhere else behoort tot de top 5 ever
(samen met Ocean Clouds, A few words from the dead, Fantastic Place en The Great Escape)
Ocean Cloud en The Great Escape kan ik me in vinden, maar Marillion bestaat al sinds 1980 ofzo en heeft echter wel betere nummers gemaakt dan de andere nummers die je noemt......
pi_49163654
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:33 schreef thecrook het volgende:

[..]

Ocean Cloud en The Great Escape kan ik me in vinden, maar Marillion bestaat al sinds 1980 ofzo en heeft echter wel betere nummers gemaakt dan de andere nummers die je noemt......
Helemaal in de F periode, of mag dat niet genoemd worden?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 23:47:54 #89
55709 Stereotomy
pi_49167342
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 22:27 schreef kriele het volgende:

[..]

Next question please
  dinsdag 8 mei 2007 @ 23:49:10 #90
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_49167386
quote:

[..]

ok, als het top 10 wordt ziet de lijst er als volgt uit:
somewhere else behoort tot de top 5 ever
Ocean Clouds
A few words from the dead
Fantastic Place
The Great Escape
Somewhere Else
Cinderella Search
combi Hotel Hobbies-Warm Wet Circles-That time of the night
The Space
Childhoods End
Script for a jester's tear
pi_49181028
quote:

[..]

Helemaal geen probleem
Ook toen maakte Marillion erg mooie muziek.
Ik word alle zo moe van die eindeloze F-H discussie
  donderdag 10 mei 2007 @ 17:51:45 #92
55709 Stereotomy
pi_49234395
Ik vind alleen het uptempo gedeelte van A few words from the dead leuk
  vrijdag 11 mei 2007 @ 17:02:37 #93
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_49274137
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 17:51 schreef Stereotomy het volgende:
Ik vind alleen het uptempo gedeelte van A few words from the dead leuk
ik vind juist die opbouw naar het uptempo gedeelte zo mooi
van mysterieus, bijna oosters, barst het ineens los als een soort waterval.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 17:12:42 #94
55709 Stereotomy
pi_49274470
Mijn favoriete post-AoS nummer is Go! van .com
  vrijdag 11 mei 2007 @ 22:21:08 #95
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_49284435
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 17:12 schreef Stereotomy het volgende:
Mijn favoriete post-AoS nummer is Go! van .com
ook heel mooi! sowieso vind ik .com toch een ondergewaardeerd album. als je die nu weer beluisterd word ik toch weer stil van de mooie melodieën.
pi_49359846
Heb Somewhere Else nu enkele weken in cd-speler draaien en ben er uit. Dit is absoluut niet de beste Marillion plaat, maar enkele songs behoren wél tot het beste wat de heren hebben gemaakt, dat zijn naar mijn mening:

The Other Half
Thank You Whoever You Are
Somewhere Else
A Voice From The Past

Most Toys vind ik een draak van een nummer en de overige songs hebben het naar mijn mening allemaal nèt niet. Al met al maar 4 van de 10 nummers erg goed, voor Marillion begrippen een magere oogst.
  maandag 14 mei 2007 @ 13:36:02 #97
55709 Stereotomy
pi_49361788
Mijn probleem bij post-TSE platen met uitzondering van .com: vraag me een nummer in het geheel te neurien en ik kom er niet uit.
pi_49454959
Somewhere Else is de album top 100 niet uit te branden, vorige week op 38, nu weer gestegen naar 25
  zondag 20 mei 2007 @ 02:39:48 #99
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_49559915
quote:
Op maandag 14 mei 2007 12:49 schreef thecrook het volgende:
Heb Somewhere Else nu enkele weken in cd-speler draaien en ben er uit. Dit is absoluut niet de beste Marillion plaat, maar enkele songs behoren wél tot het beste wat de heren hebben gemaakt, dat zijn naar mijn mening:

The Other Half
Thank You Whoever You Are
Somewhere Else
A Voice From The Past

Most Toys vind ik een draak van een nummer en de overige songs hebben het naar mijn mening allemaal nèt niet. Al met al maar 4 van de 10 nummers erg goed, voor Marillion begrippen een magere oogst.
en muzikaal ben ik inmiddels helemaal weg van The Wound !
  zondag 20 mei 2007 @ 02:40:43 #100
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_49559927
quote:
Op maandag 14 mei 2007 13:36 schreef Stereotomy het volgende:
Mijn probleem bij post-TSE platen met uitzondering van .com: vraag me een nummer in het geheel te neurien en ik kom er niet uit.
fantastic place, no problem! youre gone, no problem. ocean clouds is misschien niet makkelijk, 13 minuten, maar ik red het wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')