Dan zou ik Marbles, wat mij betreft de comeback van Marillion, eens proberen als ik jou was......quote:Op donderdag 3 mei 2007 02:21 schreef Stereotomy het volgende:
Owgod, die bestaan ook nog ja
Na Radiation ben ik ECHT opgehouden met luisteren. This Strange Engine was nog ok, maar wat erna kwam?
Oh ja, marillion.com vond ik ook nog okee, maar help, de rest, dat geforceerde 'kijk ons vernieuwen' doen
Net beluisterd, en ik weet wat er zuigt aan het huidige Marillion: H.quote:Op donderdag 3 mei 2007 09:46 schreef thecrook het volgende:
[..]
Dan zou ik Marbles, wat mij betreft de comeback van Marillion, eens proberen als ik jou was......
Hahaha, dit ben ik opzich wel met je eens. Er is weinig meer over van dat proggy Genesis/jaren 70/symfonische geluid meer over. Het is en stukje poppier geworden en inderdaad, Radiohead is goed te horen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:30 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Net beluisterd, en ik weet wat er zuigt aan het huidige Marillion: H.
De instrumentale delen zijn geweldig, verfrissend, maar toch Marillionesque. Als H. begint te zingen, dan is het weer huilen met de pet op.Stom, omdat Marillion met H. voor Radiation best goed was. Maar met Radiation kwam dat hele "we moeten net zo zijn als Radiohead"-gedoe. Ik vind het persoonlijk maar niks.
* Stereotomy stopt Afraid of Sunlight er nog maar weer eens in
Dat gevoel had ik met Radiation, marillion.com en Anoraknophobia ook, maar bij Marbles en Somewhere Else helemaal niet meer. Vooral Marbles ligt qua geluid erg dicht in de buurt van Afraid of Sunlight en Brave vind ik. Ennuh Hogarth is niet anders gaan zingen tochquote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:30 schreef Stereotomy het volgende:
Maar met Radiation kwam dat hele "we moeten net zo zijn als Radiohead"-gedoe.
* Stereotomy stopt Afraid of Sunlight er nog maar weer eens in
Nou, daar heb ik ook lang over nagedacht, wat ik er precies anders vond.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:21 schreef thecrook het volgende:
[..]
Ennuh Hogarth is niet anders gaan zingen toch![]()
![]()
Ocean Cloud en The Great Escape kan ik me in vinden, maar Marillion bestaat al sinds 1980 ofzo en heeft echter wel betere nummers gemaakt dan de andere nummers die je noemt......quote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:14 schreef evert het volgende:
ben er inmiddels achter: het nummer somewhere else behoort tot de top 5 ever
(samen met Ocean Clouds, A few words from the dead, Fantastic Place en The Great Escape)
Helemaal in de F periode, of mag dat niet genoemd worden?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:33 schreef thecrook het volgende:
[..]
Ocean Cloud en The Great Escape kan ik me in vinden, maar Marillion bestaat al sinds 1980 ofzo en heeft echter wel betere nummers gemaakt dan de andere nummers die je noemt......
Next question pleasequote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:27 schreef kriele het volgende:
[..]
Helemaal in de F periode, of mag dat niet genoemd worden?![]()
ok, als het top 10 wordt ziet de lijst er als volgt uit:quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:27 schreef kriele het volgende:
[..]
Helemaal geen probleemquote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:27 schreef kriele het volgende:
[..]
ik vind juist die opbouw naar het uptempo gedeelte zo mooiquote:Op donderdag 10 mei 2007 17:51 schreef Stereotomy het volgende:
Ik vind alleen het uptempo gedeelte van A few words from the dead leuk
ook heel mooi! sowieso vind ik .com toch een ondergewaardeerd album. als je die nu weer beluisterd word ik toch weer stil van de mooie melodieën.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 17:12 schreef Stereotomy het volgende:
Mijn favoriete post-AoS nummer is Go! van .com
en muzikaal ben ik inmiddels helemaal weg van The Wound !quote:Op maandag 14 mei 2007 12:49 schreef thecrook het volgende:
Heb Somewhere Else nu enkele weken in cd-speler draaien en ben er uit. Dit is absoluut niet de beste Marillion plaat, maar enkele songs behoren wél tot het beste wat de heren hebben gemaakt, dat zijn naar mijn mening:
The Other Half
Thank You Whoever You Are
Somewhere Else
A Voice From The Past
Most Toys vind ik een draak van een nummer en de overige songs hebben het naar mijn mening allemaal nèt niet. Al met al maar 4 van de 10 nummers erg goed, voor Marillion begrippen een magere oogst.
fantastic place, no problem! youre gone, no problem. ocean clouds is misschien niet makkelijk, 13 minuten, maar ik red het welquote:Op maandag 14 mei 2007 13:36 schreef Stereotomy het volgende:
Mijn probleem bij post-TSE platen met uitzondering van .com: vraag me een nummer in het geheel te neurien en ik kom er niet uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |