Hoezo?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:53 schreef _.-SAF-._ het volgende:
Gezien de insteek van dit topic, hoort er niet meer xxx'tjes achter je naam?
Interessant, de auto's die we willen hebben allemaal cruisecontrol, airco, afstand bestuurde vergrendeling, verwarmde spiegels, parking control etc.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:58 schreef pvdplanet het volgende:
Ik heb nu 70000km met een Iveco gereden: Jammergenoeg is ie niet helemaal fool-proof: airco stuk, afgebroken deurgreep en de verlichting gaat relatief snel stuk (nieuw lampje). De half-automaat wil af en toe weleens op het verkeerde moment schakelen.
Erg positief: nul olieverbruik, stuurt heel direct, dieselverbruik valt mee (1 op 9.5), stille motor. De wat luxere versie van de Daily heeft alles aan boord: cruise/luchtgeveerde stoelen, airco, verwarmde spiegels etc etc
Nee zo werkt dat niet, hij slaat gewoon af en op het moment dat je gas geeft slaat ie weer aan.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:39 schreef Robin__ het volgende:
Als ie 'afslaat' bij het stoplicht.. moet je m dan ook iedere keer helemaal het contact uitzetten voor je weer kunt starten (en gaat dus de radio etc even uit) lijkt me zwaar hinderlijk
sowieso lijkt me een besparing van 8% (omdat de motor misschien 1% van de rittijd uit is ipv stationair loopt) bullshit
Ongeveer gelijk.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:47 schreef pvdplanet het volgende:
De onderhoudsinterval van de Iveco is 40000km. Hoeveel is dat bij de VW/Merc?
Maar daar zat een meerprijs van zo'n 500e op. Vind ik beetje veel voor een stoel.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:53 schreef densmee het volgende:
ik zou bij de crafter zeker voor een mechanisch of luchtgeveerde stoel gaan.
voor dat beetje meer, heb je echt wel een betere zetel
Ok, zal dr naar kijken. Als je in beide auto's gereden hebt, wat is jouw mening over de twee?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:58 schreef densmee het volgende:
ik heb in beide versies gereden en de standaard is erg stug
Mja dat bedacht ik me later ook..quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:47 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Nee zo werkt dat niet, hij slaat gewoon af en op het moment dat je gas geeft slaat ie weer aan.![]()
Je moet het zo zien: als je in de stad rijdt dan moet je vaak stoppen ivm stoplichten ed, de brandstof die je dan verbruikt bespaart ie. 8% klinkt misschien wel optimistisch maar dat het flink bespaard lijkt me wel logisch.
Ik weet niet waar je woont maar als je maar 1% stilstaat in jouw stad dan wil ik verhuizen![]()
Da's niet voor een stoel, da's voor je rug.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:54 schreef alex4allofyou het volgende:
Maar daar zat een meerprijs van zo'n 500e op. Vind ik beetje veel voor een stoel.
Ik wilde er ook key-less entry op hebben, maar dat kostte schrikbarend duur: 2800e meerprijs. Dat vind ik een beetje teveel voor comfort. De verkoper vertelde ons heel eerlijk dat ie nog geen 1 verkocht had met die key-less entry. Ik neem trouwens hierbij aan dat je dat automatische sluiten bedoeld van de schuifdeur. Wel verdomde cool is het.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:07 schreef Son-Of-A-Gun het volgende:
Op het werk rijden we ook allemaal in Mercedes Sprinter, die key-less entry functie is zeer handig, voor de rest werkt alles degelijk, airco is prima, over het verbruik kan ik je niet veel zeggen, want zovaak rij ik er niet in. Voor de rest heeft Mercedes een degelijke service, onderdelen zijn altijd binnen 24 uur binnen etc. Nadeel van de sprinters zijn de spiegels, de zijknipperlichten zitten aan de randen van de spiegels, en die steken altijd uit buiten je auto.
Overigens levert Mercedes ook navigatie van Becker, ingebouwd in de radio, dat werkt ook zeer degelijk bij de Sprinter.
Dat is toch zo'n stoel die lekker veert?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:48 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Da's niet voor een stoel, da's voor je rug.
Persoonlijk zie ik daar meer heil in dan in overbodige grappen als parkeerhulp.
600.000?!? Zoveel hebben we nog nooit gereden met onze auto's! Veel kosten gehad met reparaties trouwens?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:55 schreef MouseOver het volgende:
Ik volg het even. begin december komen bij m'n werk nieuwe sprinters. Mag ook wel, de oude zijn na 600.000 km stadsverkeer toe aan een enkeltje polen.
Heb ik weinig zicht op, maar ondertussen ligt er elke dag wel een aardig lijstje met wagens waar iets aan moet gebeuren. Ze worden ook geregeld enorm mishandeld, en al die drempels maken het er ook niet beter op. Eigenlijk is het een wonder dat ze nog redelijk rijdenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:57 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
600.000?!? Zoveel hebben we nog nooit gereden met onze auto's! Veel kosten gehad met reparaties trouwens?
En toen zat er eens iemand na een jaar een maand bij huis omdat ie last van z'n rug heeft door de ultrastugge stoel in z'n bus. Wat kost dat? Al is het maar een week. Alleen het salaris dat je door moet betalen kost je zo die 500 euries in die ene week. Het is niet voor niks dat dergelijke geveerde stoelen in vrachtwagens al jaren standaard zijn.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:45 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ik wilde er ook key-less entry op hebben, maar dat kostte schrikbarend duur: 2800e meerprijs. Dat vind ik een beetje teveel voor comfort. De verkoper vertelde ons heel eerlijk dat ie nog geen 1 verkocht had met die key-less entry. Ik neem trouwens hierbij aan dat je dat automatische sluiten bedoeld van de schuifdeur. Wel verdomde cool is het.
Navigatie kostte ook heel erg veel af-fabriek. Goedkoper is het om het later te doen. Een TOMTOM lijkt me eigenlijk praktischer aangezien je die eruit kan doen.
[..]
Dat is toch zo'n stoel die lekker veert?
Parkeerhulp kost wel 650e maar wij redeneren zo: je hoeft maar 1 deukje erin te rijden en je bent al meer kwijt. Er rijden meerdere personen in en daarom is t geen overbodige luxe. De parkeerhulp is ook ingebouwd in de spiegels, dmv lampjes geeft ie aan hoe dicht je op n object rijdt.
Tja, als je weet wat we gewend zijn dan is de normale stoel van de Benz een koningszetelquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:29 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
En toen zat er eens iemand na een jaar een maand bij huis omdat ie last van z'n rug heeft door de ultrastugge stoel in z'n bus. Wat kost dat? Al is het maar een week. Alleen het salaris dat je door moet betalen kost je zo die 500 euries in die ene week. Het is niet voor niks dat dergelijke geveerde stoelen in vrachtwagens al jaren standaard zijn.
Tja, de meningen zijn er over verdeeld. De VW is idd enorm gewaagd en zal een scherpere scheidslijn tussen voor en tegen hebben dan Ayaan Hirsi Ali.quote:Overigens, als ik moest kiezen tussen de benz en de VW zou ik de benz nemen, omdat ik de VW echt fóeilelijk vindEn dat voor een benzhater als ik
Ik vind persoonlijk de Daily veel lelijker dan de Benz (duh). Maar hij is wel goedkoper en ik ga niet over de centen.quote:Ik heb er zelf nooit mee gereden, maar mijn buurman heeft een daily, en ik heb de indruk dat die niet heel bijzonder vlot doorrijden. Of mijn buurman kan niet rijden, hetgeen ook best mogelijk is
Dus lekker trappen met de koude motor of nietquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:25 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Heb ik weinig zicht op, maar ondertussen ligt er elke dag wel een aardig lijstje met wagens waar iets aan moet gebeuren. Ze worden ook geregeld enorm mishandeld, en al die drempels maken het er ook niet beter op. Eigenlijk is het een wonder dat ze nog redelijk rijden![]()
Ze krijgen geen tijd om af te koelenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:53 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Dus lekker trappen met de koude motor of niet? Dan is 600.000 een godswonder idd.
Ik weet uiteraard niet wat jullie gewend zijn, maar ik blijf evengoed bij m'n standpunt. Als er serieus kilometers gemaakt moeten gaan worden in dat ding is een geveerde stoel gewoon een must, voor 500 euro helemaal. Ik weet niet wat die bus kaal kost, maar ik kan wel inzien dat het slechts een fractie extra is, en iedereen heeft er gemak en plezier van. Alleen al om het feit dat je gewoon ontspannener en rustiger bij je bestemming aankomt, kost gewoon minder energie.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:52 schreef alex4allofyou het volgende:
Tja, als je weet wat we gewend zijn dan is de normale stoel van de Benz een koningszetel![]()
Mjah, smaken verschillen inderdaadquote:Tja, de meningen zijn er over verdeeld. De VW is idd enorm gewaagd en zal een scherpere scheidslijn tussen voor en tegen hebben dan Ayaan Hirsi Ali.
Uiteraard is de benz mooier dan de iveco, al was het alleen maar omdat de iveco gewoon achterloopt qua styling. Makkelijk zat. Maar voor 4000 euro kun je ook niet heel gek veel rare kosten hebben als de garantie voorbij is. Als die airco inderdaad zo fragiel is als die ander hierboven beschreef... En het is en blijft iveco he, ik heb regelmatig rondjes gereden in vrachtwagens van iveco, en mijn merk zal het nooit worden, laten we het daar op houdenquote:Ik vind persoonlijk de Daily veel lelijker dan de Benz (duh). Maar hij is wel goedkoper en ik ga niet over de centen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |