abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 oktober 2006 @ 17:35:50 #1
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_42777253

Net terug van een heerlijke vakantie in Cuba van negen dagen.

Onderweg naar huis nogal wat pech gehad met vertragingen, en zelfs in Nederland stond de brug open.

Maar na 33 uur nagenoeg niet geslapen te hebben open ik net vol verwachting mijn vakantiefoto's.

Ze zagen er op het schermpje van de camera zo mooi uit, alle 150 stuks.

Echter bij het openen van de file's zijn ze zo corrupt als wat. :'(

Inzet de thumbnail zoals je die op de camera ziet, en zelfs in Windows XP.

De camerabrowser laat ze ook zoals de thumbs zien, maar ook daarna zijn ze kapot.

Het uitlezen via de camera is nog niet gelukt, de software zegt steeds camera not ready.
Ik had ze ook al eerst via een reader gecopieerd en toen pas geopend. (doe ik altijd zo, en gaat al 1.5 goed )

Dit zijn de eerste vakantiefoto's ooit met het ding, gebruikte hem verder dagelijks met het ori kaartje.
Had de nieuwe 256 Mb kaart speciaal voor de vakantie gekocht, origineel Olympus XD high Speed.
Zoiets moet toch goed zijn , vooral omdat de camera gewoon normaal leek te functioneren, met previews etc..

Net een foto gemaakt met het originele kaartje. Die's goed.

Ik wil net dezelfde foto met het nieuwe kaartje maken, maar nu wil de camera hem alleen nog maar formatteren.

Misschien iemand nog een tip?

Ik zal later op de dag wat scandisk achtige proggies voor digikaartjes draaien............plaats hieronder de aanbevelingen.....
Alvast bedankt...............

Worldbeater.

[ Bericht 2% gewijzigd door Worldbeater op 18-10-2006 18:55:54 ]
pi_42777442
Hmmm, opvallend. Mijn camera had de afgelopen vakantie in Zuid-Amerika ook problemen met corrupte foto's. Laat dat nou verdorie ook een Olympus zijn, en ook met een 256 xD kaartje (Sandisk).
Gelukkig waren er meer mensen mee, en hebben die wel goede foto's.

Maar ik weet dus geen oplossing.

[ Bericht 3% gewijzigd door nerd4sale op 18-10-2006 17:47:55 ]
pi_42777490
Er zijn veel data recovery tools, je zou een kunnen proberen of dat nog werkt.

hier of hier

Geen idee of het nog gaat lukken aangezien je foto's er wel nog op te vinden zijn maar corrupt lijken
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 17:45:15 #4
136842 rickybee
Stiften is voor mietjes
pi_42777514
Ik zou met de xD kaart naar een GOEDE fotograaf gaan, misschien kan die nog iets tevoorschijn toveren
  woensdag 18 oktober 2006 @ 17:52:28 #5
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_42777765
Komt dit niet door primitieve bagagescanners?

Lijkt me wel een goeie tip om geheugenkaartjes in loden zakken te stoppen tussen je bagage als je met het vliegtuig reist... Maar daar heb je achteraf natuurlijk niks aan.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_42777767
Thumbnails zijn aparte files, grote kans dat het kaartje stuk is of een kontakt niet goed.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_42777903
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 17:52 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:

Lijkt me wel een goeie tip om geheugenkaartjes in loden zakken te stoppen tussen je bagage als je met het vliegtuig reist... Maar daar heb je achteraf natuurlijk niks aan.
Ja, loden zakken is een goed idee. Als ze in die landen iets zien waar ze absoluut niet dooheen kunnen kijken met de scanner, duwen ze lange naalden je baggage in. Als er bv een karton melk inzit heb je nog een karton over als je thuis komt en zit de melk in je kleren
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 17:59:03 #8
30560 2Mini
Official Logo
pi_42778004
Ik had dacht ik een leuk tooltje hiervoor...

Ff googlen op pc inspector, klein, snel en handig programmaatje

(ben een paar verloren en verneukte fotos tegengekomen van mijn ex.. hi hi)
Camera 1... 1!
pi_42778018
Ja, gezellig een pak melk uit Cuba meenemen

Ik heb het ooit gehad met een nieuw kaartje, met een recoveryprogramma (moet even kijken welke) alles kunnen herstellen. Pak van mijn hart; maar of het bij jou werkt weet ik natuurlijk niet...
  woensdag 18 oktober 2006 @ 18:10:21 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_42778339
Overheidscensuur: foto's maken in Cuba mag niet, daarom nuke'n ze je bagage op het vliegveld
censuur :O
  woensdag 18 oktober 2006 @ 18:48:13 #11
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_42779343
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 17:52 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:

Dat was het eerste wat ik dacht voorafgaand aan dit topic, maar na wat Googlen blijkt het, in tegenstelling tot film, volkomen veilig te zijn.
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 17:52 schreef longinus het volgende:
Thumbnails zijn aparte files, grote kans dat het kaartje stuk is of een kontakt niet goed.
Ja, ik ben er ook achter dat de thumbnails aparte files zijn.

Extra raar dat de thumbs goed waren op de camera, nu een paar op de computer niet van de 150, maar bij het openen is gewoon alles slecht en onbruikbaar.

Ik had de files eerst al via de hoofdmap gecopieerd naar de harde schijf voor het openen.
Ben altijd al bang geweest voor corrupte digi files namelijk..now shit happend.
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 18:10 schreef RemcoDelft het volgende:
Overheidscensuur: foto's maken in Cuba mag niet, daarom nuke'n ze je bagage op het vliegveld

Cuba was is overigens gastvrijer dan menig ander lang in de wereld. En het opleidingsniveau is ook al top.
Zeer veel ontwikkelde Cubanen ontmoet.

Nog even afwachten, en morgen de genoemde data recovery progs draaien.
pi_42779455
recover my files heeft mij erg geholpen bij mijn xd crash van olympus
Cuore Sportivo
  woensdag 18 oktober 2006 @ 18:57:20 #13
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_42779571
Genoteerd.
Morgen loop ik ze af, misschien vanavond als ik mij over meer ellende angst heen kan zetten.

Heb ook al 1.5 uur geslapen in 32 uur.
pi_42783817
Kan het zijn dat die high speed gevallen niet samen willen werken met je reader?
De readers van fuji hebben bijvoorbeeld moeite met de M en H versies
http://www.fuji.nl/fujifi(...)67353826f652cebe.php
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')