quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:51 schreef Tatsu het volgende:
Roosjeroos88 zal hier ook wel weer reageren.
Niet waar, vanaf 16 is alles wettelijk. Een 30 jarige mag ongestraft sex hebben met iemand van 16.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:36 schreef Vliegvrager het volgende:
Er is geen grens. Wettelijk wel, een meerderjarig mag geen seks hebben met een minderjarige, ook niet als de een 17 is en de ander 18. Maar los daarvan, de enigen die bepalen of een jongen van 25 met een meisje van 17 of 18 'kan', zijn zij zelf.
Klopt, maar een 15j arige bijvoorbeeld weer niet met een 18 jarige.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:57 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Niet waar, vanaf 16 is alles wettelijk. Een 30 jarige mag ongestraft sex hebben met iemand van 16.
Ik ben zelf 21 en heb een vriendin van 16. In eerste instantie leek het me ook heel vreemd en fout, en als iemand anders het zou hebben zou ik denk ik wel enigzins afkeurend reageren, maar nu ik zelf in de situatie ben beland kan het me geen fuck schelen, ik weet dat we aardig goed bij elkaar passen, dat het de afgelopen 3 maanden alleen maar positief is geweest en dat ik er absoluut geen spijt van heb.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:03 schreef mirannie het volgende:
[..]
Klopt, maar een 15j arige bijvoorbeeld weer niet met een 18 jarige.
On Topic: Ik vind het niet echt een goed idee als een jongen (man) van 25 een relatie heeft met een meid van 17, maar ja, als zij zich daar goed bij voelen, ga vooral je gang. Persoonlijk vind ik als 1 van de 2 of allebei onder de 20 is, een leeftijdsverschil van 4 jaar toch wel maximaal omdat je anders zulke scheve verhoudingen krijgt omdat beide dan in een hele andere fase van hun leven zijn.
Shit, dat hoor ik NU pasquote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:57 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Niet waar, vanaf 16 is alles wettelijk. Een 30 jarige mag ongestraft sex hebben met iemand van 16.
quote:
Wat mij betreft is _alles_ uit jouw lijstje gewoone en kwestie van een persoonlijke keuze...quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:32 schreef ameliepoulain het volgende:
Wat kan wel en wat kan niet, leeftijd jongen vs. leeftijd meisje voor een relatie:
De kwestie is daar vooral of de ouders ermee instemmen, als de ouders er geen probleem mee hebben, mag dat gewoon.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:03 schreef mirannie het volgende:
[..]
Klopt, maar een 15j arige bijvoorbeeld weer niet met een 18 jarige.
Volgens mij maakt het niet uit wat de ouders ervan vinden, onder de 16 jaar mag je geen sexuele gemeenschap hebben met iemand die 18+ is.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:11 schreef Stippel het volgende:
[..]
De kwestie is daar vooral of de ouders ermee instemmen, als de ouders er geen probleem mee hebben, mag dat gewoon.
Vanaf 12 jaar is sexueel contact enkel mogelijk met instemming van de voogd/ouders.
je moet dus als puisterige brommerkneus die voor de 14-jarigen gaat, gewoon een beetje goed met 'schoonpaps' opschieten, want die bepaald of je op zondagochtend mee mag ontbijten of dat je achter tralies komt.
Jij bent DÉ Milfhunter van Fok!quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:46 schreef Marshall. het volgende:
Het is natuurlijk wel absoluut goed als zij 16 jaar ouder is als mijzelf![]()
![]()
Onder de 12 jaar mag er geen enkel sexueel contact plaatsvinden (artikel 244)quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:35 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Volgens mij maakt het niet uit wat de ouders ervan vinden, onder de 16 jaar mag je geen sexuele gemeenschap hebben met iemand die 18+ is.
quote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:01 schreef Stippel het volgende:
[..]
Onder de 12 jaar mag er geen enkel sexueel contact plaatsvinden (artikel 244)
artikel 245 bepaalt wat er met personen tussen de 12 en tot 16 jaar gebeurt, hier is sexueel contact verboden (buiten binnen de echt, als je een 12-jarige huwt mag je er dus sex mee hebben) maar wordt er enkel vervolgt als er hiertegen een klacht wordt ingediend door een rechtmatig persoon, hetzij de ouders/voogd, de wettelijke vertegenwoordiger of eventueel de raad van de Kinderbescherming (de minderjarige zelf is niet expliciet gedefinieerd als berechtigd een klacht in te dienen, binnen de zedenwet, deze is immers ook 'minderjarig' ).
Er bestaat ook gen 'maximale leeftijd' van de ander... een 14-jarige jongen die het met een 15-jarig meisje doet tegen de wil van voogd/ouders kan net zo goed de lul zijn, als een 40-jarige (waarbij dan natuurlijk opgemerkt moet worden dat het 15-jarige meisje hier mogelijk zelf ook voor ontucht aangeklaagd zou kunnen worden)
Er staat toch echt dat het sowieso strafbaar is.quote:Artikel 245 | Sr, Boek 2, Titel 14
Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.
en dan lees je ook Lid 2quote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:11 schreef L3IPO het volgende:
[..]
[..]
Er staat toch echt dat het sowieso strafbaar is.
Wat is een wettelijk bevoegde? Ben ik dat ten opzichte van mijn kleine nichtje? Jij ten opzichte van je buurmeisje? Of echt alleen ouder over kind? Vraag het me af, denk dat hier ook een stukje willekeur van de rechter om de hoek zal komen kijken.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:16 schreef Stippel het volgende:
[..]
en dan lees je ook Lid 2
waarin dus staat dat enkel vervolging mogelijk is op een specifieke klacht door wettelijk bevoegden (voogd/ouders en/of Raad der Kinderbescherming)
dat ben je dus niet... als jij vermoed dat je 13-jarige nichtje sexueel contact heeft, mag jij geen aangifte doen, dan is het een kwestie van ofwel naar de ouders gaan, ofwel naar de Kinderbescherming stappen...quote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:19 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Wat is een wettelijk bevoegde? Ben ik dat ten opzichte van mijn kleine nichtje? Jij ten opzichte van je buurmeisje? Of echt alleen ouder over kind? Vraag het me af, denk dat hier ook een stukje willekeur van de rechter om de hoek zal komen kijken.
Volgens de formule mag ja haar al nemen hoorquote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:04 schreef UFOtje het volgende:
Ach, ik ken een leuk meisje van 15, maar even wachten tot ze 16 is dan?
Ik ben 20.
Het verschil is uiteindelijk maar 5 jaar. Het geestelijke verschil wordt, naarmate je ouder wordt, alleen maar kleiner.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 18:51 schreef UFOtje het volgende:
20/2 = 10 + 7 = 17 (minimale leeftijd toch?)![]()
Nee, maar serieus het is en blijft altijd een moeilijk onderwerp. Zelf heb ik eigenlijk zoiets van... iedereen moet doen waar hij/zij zin in hebben.
Maar iedereen zal het er over eens zijn, dat een relatie tussen een man van 30 en een meisje van 15 niet gezond is. Maargoed... is deze relatie in geval van 20 en 15 dan wel goed te keuren?
Ik weet het niet.
De mogelijke reactie's van vrienden en familie weerhouden mij er van iets te beginnen met dit meisje. Er zouden genoeg mensen zijn, die meteen "Pedo" beginnen te roepen. Maar ach.... dan denk ik toch zelf meer in de richting van 30 en 15.
Trouwens, voordat zei 16 is, ben ik al 21.
Blijft lastig.
Ook heb ik nog nooit een relatie gehad, de spanning die zei misschien voelt bij een wat oudere jongen, voel ik ook omdat het uberhaupt mijn eerste relatie is.
Blijft een lastig onderwerp.![]()
Eensquote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:53 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Er is geen grens!
Bij ons had ook iedereen zijn/haar vraagtekens hoorquote:Op woensdag 18 oktober 2006 20:36 schreef MaGNeT het volgende:
Leeftijdsverschillen kunnen binnen een relatie inderdaad vragen oproepen.
Zo ben ik 30, mijn vriendin is 17. We hebben inmiddels 10 maanden verkering. Daarvoor was het puur gezellig en vriendschap.
Vrienden hadden wel hun vraagtekens maar hebben het uiteindelijk toch allemaal geaccepteerd.
Ze weten hoe ik inelkaar zit en dat het voor ons geen spelletje is.
Hoe het later loopt? Bij welke relatie weet je dat zeker? ...
Leeftijdsverschil kan overigens tot grappige situaties leiden. Vooral de "weet je nog?' "Ehm, nee?" gesprekken
Als je met buitenstaanders je vrienden en familie bedoelt dan hebben ze er natuurlijk wel wat mee te maken. Het is een stuk fijner als ze het accepteren en je overal welkom bent dan dat mensen je laten vallen als een baksteen omdat je in hun ogen iets doet wat niet verstandig is.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:32 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Bij ons had ook iedereen zijn/haar vraagtekens hoorIk ben 17 (in januari 18) en mn vriend 28.
Ik heb altijd zoiets van "Wat hebben buitenstaanders er for god sake mee te maken. Moeten hun een relatie met mij/hem hebben? Nee. Die moeten we zelf hebben. Dus bemoei je ff lekker met je eigen"
Vind het knap, ja verliefd en zo geloof ik wel al zit er 25 jaar verschil tussen maar dan........ er zit gewoon vet leeftijdsverschil tussen en je heb in het leven allerlei fasen....quote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:48 schreef ondeugend het volgende:
Ik 36, hij net 27 = 9.5 jaar verschil.
In den beginne had ik iets van woww bijna 10 jaar, maar eigenlijk was dat heel snel over.
Hoe jonger de betreffenden zijn, hoe meer het een probleem kán zijn denk ik.
Dat valt best mee... al begrijp ik wel wat je bedoelt.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:02 schreef hetisleuk het volgende:
[..]
Vind het knap, ja verliefd en zo geloof ik wel al zit er 25 jaar verschil tussen maar dan........ er zit gewoon vet leeftijdsverschil tussen en je heb in het leven allerlei fasen....
Mhaw daar heb ik niet zoveel moeite mee. Mijn moeder dacht me te moeten laten kiezen tussen mijn vriend en haar. Toen ik doodleuk voor mn vriend koos sloeg ze echter om als een blad aan de boomquote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:08 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als je met buitenstaanders je vrienden en familie bedoelt dan hebben ze er natuurlijk wel wat mee te maken. Het is een stuk fijner als ze het accepteren en je overal welkom bent dan dat mensen je laten vallen als een baksteen omdat je in hun ogen iets doet wat niet verstandig is.
Als het niet geaccepteerd werd was ik wel doorgegaan met de relatie maar was het een stuk minder gezellig geweest dan nu.
Gelukkig hebben we dat niet hoeven meemaken
En dat vind ik dan weer jammer. Ik ben van mening dat je je eigen partner mag uitkiezen. (Ja,ook als je 17 bent) Je wordt groot met vallen en opstaan. En als andere mensen je gaan behoeden voor misschien een potentiële fout dan wordt je toch nooit "groot" of "zelfstandig" . Verder doe je IMHO vrij weinig aan liefde hoor. Tis niet zo dat je zegt van "ooh hijs 30 nu ben ik verliefd!"quote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:07 schreef hetisleuk het volgende:
[quote]Op woensdag 18 oktober 2006 20:36 schreef MaGNeT het volgende:
Leeftijdsverschillen kunnen binnen een relatie inderdaad vragen oproepen.
Zo ben ik 30, mijn vriendin is 17. We hebben inmiddels 10 maanden verkering. Daarvoor was het puur gezellig en vriendschap.
Meen je dit echt? Heb ook een zus van 17 maar mijn Pa zou ze een draai om der oren geven...
En dan? De verliefdheid eruit slaan?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:07 schreef hetisleuk het volgende:
Meen je dit echt? Heb ook een zus van 17 maar mijn Pa zou ze een draai om der oren geven...
Ben ik niet met je eens. Zoals ik zelf aan aangaf in dit topic ik ben 17 hij is 28. We zitten op precies hetzelfde denk niveau. Overigens ben ik niet iemand van 17. Ik hou me niet met dezelfde dingen bezig als andere leeftijds genoten. Als ik kijk naar vrienden/zussen/ect van rond de 26, hou ik me meer met de zelfde dingen bezig als hun.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:20 schreef Lemmiwinks het volgende:
Volgens mij ben je als man gewoon geestelijk niet in orde als je 30 jaar oud bent en je gaat een serieuze relatie aan met een meisje van 16-17. Ik kan donders goed begrijpen dat je er tot aangetrokken voelt en daar gebruik van maken, is geen probleem. Maar als een 17-jarige gaan profileren door een relatie aan te gaan zou ik toch hevig aan mezelf gaan twijfelen.
Overigens zou ik als vader omgang niet verbieden, maar toch duidelijk kenbaar maken dat niet gecharmeerd ben van desbetreffende 30-jarige en nadat de relatie knapt ik maatregelen neem. Ik bedoel, de gedachten van een 17-jarig meisje zijn luchtig en vluchtig dus wat na de relatie met de oude bok gebeurt zal haar weinig schelen en daar zal ik als vader gretig gebruik van maken.
Meid, je loopt op een internet forum heel trots vertellen dat je je vriend verkiest boven je moeder. Dat lijkt me nogal een behoorlijk puberale en achterlijke statement. Tenzij het om een speciaal geval gaat, lijkt me toch dat je ouders onvervangbaar zijn en een onmisbaar element zijn in je leven die deels verantwoordelijk zijn geweest in de vorming van het persoon wie je nu bent.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:23 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Zoals ik zelf aan aangaf in dit topic ik ben 17 hij is 28. We zitten op precies hetzelfde denk niveau. Overigens ben ik niet iemand van 17. Ik hou me niet met dezelfde dingen bezig als andere leeftijds genoten. Als ik kijk naar vrienden/zussen/ect van rond de 26, hou ik me meer met de zelfde dingen bezig als hun.
Kortom heb is bullshit dat je mensen afschildert als "geestelijk niet in orde" ik denk dat dat meer zegt over jou dan over de persoon in kwestie.
I rest my case
Dingen te leren hebtquote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:31 schreef Lemmiwinks het volgende:
[..]
Meid, je loopt op een internet forum heel trots vertellen dat je je vriend verkiest boven je moeder. Dat lijkt me nogal een behoorlijk puberale en achterlijke statement. Tenzij het om een speciaal geval gaat, lijkt me toch dat je ouders onvervangbaar zijn en een onmisbaar element zijn in je leven die deels verantwoordelijk zijn geweest in de vorming van het persoon wie je nu bent.
Niets mis mee, maar het geeft wel aan dat je nog wat dingen te leren hebt. En als iemand van 28 dezelfde denkwijzen er op na houdt als een meisje van 17 dan is er iets mis.
Je valt mensen wel op de man aan. Ik erger me er kapot aan dat jij denkt beter te zijn dan iemand van 30 die verliefd is c.q een relatie heeft met een 17/18 jarige. Overigens heeft het er geen reet mee van doen dat jij je ouders op jonge leeftijd bent verloren. Das kut voor je,maar niet mijn/ons probleem. Prima dat jij denkt te kunnen mee praten over het belang van ouders,maar vergeet niet dat ieders leven anders is.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:50 schreef Lemmiwinks het volgende:
Maar dat is juist het mooie van jong en naief zijn. Het denken dat je heel speciaal, anders en vooral volwassener bent dan de rest. Ik ken je inderdaad niet en ik hoef je ook helemaal niet te kennen, maar wat ik wel weet is dat de zin "Maar ik ben veel volwassener dan mijn leeftijdsgenootjes" of "Hij is erg jong voor zijn leeftijd, en ik geestelijk wat ouder" te pas en on te pas worden gebruikt. Als iedereen dus ouder is voor zin leeftijd dan zijn er geen leeftijdsgenoten meer over die kleuters zijn, snappez-vous. Een heuse paradox.
Verder getuigt het meteen op de man aanvallen nou ook niet echt van een volwassen houding. Nergens haal ik apart jou aan of je vriend aan. En ik denk dat ik zeker wel kan meepraten over het belang van familie en ouders aangezien ik de mijne op jonge leeftijd verloren heb.
Alles is overigens maar een mening. Over het algemeen is mijn advies om het langs je heen te laten gaan en aan je reet te roesten, want meningen zijn vaak persoonlijk en niet boeiend. Door er vol tegen in te gaan laat je je eigenlijk alleen maar kennen en bevestig je mijn gelijk en dat is ook wat waard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |