abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42767771
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:40 schreef wendytje het volgende:
feit is wel dat steeds meer hormonen en andere stoffen in verband worden gebracht met overgewicht.

Bijvoorbeeld:
iemand zonder die stof eet een mars en traint dat met een half uurtje eraf
iemand met die stof heeft daar misschien wel 2 uur voor nodig, door de manier waarop het lichaam met die mars omgaat
ze zeggen weleens mensen missen die stof.. of hebben dat hormoon teveel....

maar daardoor worden ze niet dikker, dat hebben ze door het dikker zijn! (want meestal zijn ze als kind/baby zijnde niet dikker dan de rest, maar komt et pas op latere leeftijd)
  woensdag 18 oktober 2006 @ 12:44:51 #77
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_42767815
welk stof?
  woensdag 18 oktober 2006 @ 12:46:19 #78
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_42767852
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:44 schreef SHE het volgende:
welk stof?
Leptin geloof ik.
KISSSSSSSSSSS
  woensdag 18 oktober 2006 @ 12:47:46 #79
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_42767891
The research team found that leptin triggers production of the active form of a peptide – áMSH – in the hypothalamus, the small area in the base of the brain that controls hunger and metabolism. Researchers say this peptide, or small protein, is one of the body's most powerful metabolism booster signals, sending a fast, strong message to the brain to burn calories.

http://www.eurekalert.org/pub_releases/2004-07/bu-lao072604.php
KISSSSSSSSSSS
pi_42767960
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:43 schreef rival het volgende:

[..]

ze zeggen weleens mensen missen die stof.. of hebben dat hormoon teveel....

maar daardoor worden ze niet dikker, dat hebben ze door het dikker zijn! (want meestal zijn ze als kind/baby zijnde niet dikker dan de rest, maar komt et pas op latere leeftijd)
ze weten er nog zoveel niet van....

ik weet alleen dat ik veel te dik ben, dat ik er genoeg van heb als inferieur te worden behandeld, dat ik normaal eet, weinig snoep, helaas door mijn reuma ook (te) weinig beweeg (al sport ik 1x per week), niet dom ben (IQ 136) zoals in dat onderzoek van de week werd gesuggereerd.

waarom mag een mens niet zijn zoals hij is?
uit een aspergernest
pi_42768043
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:51 schreef wendytje het volgende:

[..]

ik weet alleen dat ik veel te dik ben, dat ik er genoeg van heb als inferieur te worden behandeld, dat ik normaal eet, weinig snoep, helaas door mijn reuma ook (te) weinig beweeg (al sport ik 1x per week), niet dom ben (IQ 136) zoals in dat onderzoek van de week werd gesuggereerd.

jij mag zijn hoe je wilt! maar net als dat jij een oordeel hebt over 'VUL IN' [turken, marokkanen, bumperklevers, links stemmers, bierdrinkers] hebben anderen dat over dikke mensen! dat zal nooit veranderen
pi_42768077
quote:

[..]

Dat mag prima.
Waarom mogen andere mensen daar niet van denken wat ze willen?
  woensdag 18 oktober 2006 @ 12:56:34 #83
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_42768085
quote:

Waaruit maak je op dat je neit mag zijn zoals je bent?
KISSSSSSSSSSS
pi_42768100
quote:

[..]

ja dat heet nou iedereen over een kam scheren.. ik begrijp wel wat je bedoeld ien voelt ,ikzelf heb dat ook al heel mn leven.. als ik zo eet als anderen kom ik ontzettend aan..maar ja wat doe je eraan.. mensen blijven toch wel zo denken
pi_42768119
Je kunt ook domweg dik worden van verkeerde eetgewoonten die je aangeleerd worden. Dat je vervolgens een lage dunk van jezelf krijgt is dan niet zo gek.

Ik vind de openingspost buitengewoon vervelend, net alsof 'dikke mensen' een fenomeen vormen waar je als ramptoerist bij kunt gaan staan om je dingen af te vragen als: wat beweegt de dikkerd, hoe is hij zo geworden en waarom doet hij wat hij doet? Erg onaangenaam, zo'n denigrerende houding. Mijn vader is een fantastische man, gezellig en charmant en hij staat voor iedereen klaar. Oh, en hij is dik. Maar als je overgewicht hebt dan ben je natuurlijk je overgewicht, en dus moet zijn complexe constellatie uitgelegd worden in termen van zijn vet. Héél diepzinnig, hoor.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 12:59:46 #86
145158 Nonnel
Voor de liefhebber
pi_42768179
quote:

[..]

Zonder bijbedoelingen, maar wat eet en snoep je dan per dag?
Signatuur enzo.
pi_42768341
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:57 schreef Claudia_x het volgende:
Je kunt ook domweg dik worden van verkeerde eetgewoonten die je aangeleerd worden. Dat je vervolgens een lage dunk van jezelf krijgt is dan niet zo gek.

Ik vind de openingspost buitengewoon vervelend, net alsof 'dikke mensen' een fenomeen vormen waar je als ramptoerist bij kunt gaan staan om je dingen af te vragen als: wat beweegt de dikkerd, hoe is hij zo geworden en waarom doet hij wat hij doet? Erg onaangenaam, zo'n denigrerende houding. Mijn vader is een fantastische man, gezellig en charmant en hij staat voor iedereen klaar. Oh, en hij is dik. Maar als je overgewicht hebt dan ben je natuurlijk je overgewicht, en dus moet zijn complexe constellatie uitgelegd worden in termen van zijn vet. Héél diepzinnig, hoor.
Iemand met een ´afwijking´ in zijn of haar uiterlijk valt altijd op.
of dat nou flapoortjes, een hazenlip of een dikke buik is. Natuurlijk gaat het om het innerlijk van een persoon.
Net als in relaties val je (hopelijk) voornamelijk op het innerlijk van iemand maar het uiterlijk is wel het eerste waar je op let. Je denkt niet wat een lelijkerd die is vast heel aardig.

Ik zeg altijd maar dat het in een liefdesrelatie 20% om uiterlijk gaat en 80% om innerlijk maar dat die 20% wel als eerste komt. Ook in de omgang van mensen is dat het eerste wat je vaak ziet.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 13:18:34 #88
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_42768704
quote:

Een nogal fatalistische uitspraak. Als je naar de basischool gaat, krijg je al de boodschap mee dat snoep en vet niet ok zijn.
Daarnaast is het logisch dat mensen die buiten de norm vallen, de vraag voorgeschoteld krijgen waarom ze zijn zoals ze zijn.
En ja, als je overgewicht hebt, dan ben je het ook. Niet voor niets vertelt de staat van ons lichaam hoe we onze geest behandelen. ( wederom, medische missers daargelaten..)
pi_42768793
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:33 schreef SHE het volgende:

[..]

Ben je geirriteerd?

38 is zeker niet dik
40 is mollig
42 is volslank en daarboven begeef je je toch echt al op gevaarlijk gewicht.
Zware botten bestaan namelijk niet.
Objection.

De moeder van de vriend van mijn zus (what's in a name) kun je door een lampeglas halen en ze weegt... 100 (!) kg (ik had dr hoogstens 70kg geschat wat een heel aardig gewicht is voor iemand van 1m75)

En écht waar, die is NIET dik. dus zware botten bestaan wel degelijk.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_42768820
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 00:13 schreef El_Rolando het volgende:
Omschrijf gezellig a.u.b.

Het is nogal een breed begrip.
Lurf is the message and the message is Lurf
  woensdag 18 oktober 2006 @ 13:23:06 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_42768843
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:18 schreef SHE het volgende:

[..]

Een nogal fatalistische uitspraak. Als je naar de basischool gaat, krijg je al de boodschap mee dat snoep en vet niet ok zijn.
Daarnaast is het logisch dat mensen die buiten de norm vallen, de vraag voorgeschoteld krijgen waarom ze zijn zoals ze zijn.
En ja, als je overgewicht hebt, dan ben je het ook. Niet voor niets vertelt de staat van ons lichaam hoe we onze geest behandelen. ( wederom, medische missers daargelaten..)
Nogmaals, die laatste uitspraak is ook maar relatief. Zoals ik eerder al zei: Weet jij veel, misschien ligt de reden van het dikworden inmiddels al ver in het verleden, is alleen het overtollige gewicht wel gebleven en kan iemand daar toch best prima mee leven.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 13:24:31 #92
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_42768880
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:21 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Objection.

De moeder van de vriend van mijn zus (what's in a name) kun je door een lampeglas halen en ze weegt... 100 (!) kg (ik had dr hoogstens 70kg geschat wat een heel aardig gewicht is voor iemand van 1m75)

100 kg bij 1.75? Ik ben 1.75 en bij 100 kg heb ik gewoon ernstig overgewicht.
Zware botten bestaan niet, dat is een wetenschappelijk feit.
Ik denk dat jij een beetje ( zeg maar gerust flink ) overdrijft.

Het is natuurlijk wel logisch dat iemand van 1.90, die 100 kg weegt er heel anders uitziet. Maar dan nog draagt hij of zij dan een maatje 38 en geen 42 zoals hier wordt gesuggereerd.

Wat zijn veel mensen toch vreselijk bang voor de waarheid.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 13:25:52 #93
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_42768923
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nogmaals, die laatste uitspraak is ook maar relatief. Zoals ik eerder al zei: Weet jij veel, misschien ligt de reden van het dikworden inmiddels al ver in het verleden, is alleen het overtollige gewicht wel gebleven en kan iemand daar toch best prima mee leven.
Moeten mensen ook lekker zelf weten, maar er dan ook vooral niet over zeuren.
Ik ken alleen geen mensen die blij zijn met overgewicht.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 13:28:10 #94
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_42768986
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:21 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Objection.

Dan is dat echt een uitzonderingsgeval. Bij een 'normaal' persoon is dat toch echt overgewicht.
KISSSSSSSSSSS
  woensdag 18 oktober 2006 @ 13:31:09 #95
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_42769083
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:25 schreef SHE het volgende:

[..]

Blij denk ik niet inderdaad. Mensen zijn blij als ze slank zijn. Of zijn er vrouwen die als ze zouden moeten kiezen voor dik kiezen? Wel vrouwen die aan willen komen, die dun zijn nauurlijk, die vinden dat ook niet leuk.

Denk wel dat sommigen het 'geaccepteerd' hebben dat ze niet slank zijn.
KISSSSSSSSSSS
pi_42769087
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:24 schreef SHE het volgende:

[..]

100 kg bij 1.75? Ik ben 1.75 en bij 100 kg heb ik gewoon ernstig overgewicht.
Zware botten bestaan niet, dat is een wetenschappelijk feit.
In the words of Dennis Leary "you're not big boned, you're big assed! Dinosaurs are big boned! Put down the fork..."

Lurf is the message and the message is Lurf
  woensdag 18 oktober 2006 @ 13:33:14 #97
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_42769145
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:25 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik ken mensen met overgewicht die er zelf nooit over zeuren maar er wel een hoop gezeur van anderen over moeten aanhoren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_42769235
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:59 schreef Nonnel het volgende:

[..]

Zonder bijbedoelingen, maar wat eet en snoep je dan per dag?
In mijn geval:
's ochtends een kop melk met een boterham met kaas of vleeswaren of een bakje yoghurt of kwark met fruit o.i.d.
's middags een boterham of 2 met vleeswaren en af en toe eens een met hagelslag of iets anders zoets en een kop melk.
Als avond eten we vaak rijst met roekbakgroente en kip, pasta met veel verse groente of een aardappeltje met groente en vlees. Aardappels ongeveer 1 a 2 afhankelijk van de grote en qua hoeveelheid ongeveer hetzelfde bij rijst of pasta, anderhalf a twee keer zoveel groente. We eten eigenlijk alleen kip, rund en vis. Varkensvlees komt er niet in bij mij omdat mijn darmen daar niet tegen kunnen.
Dingen als patat eten we ongeveer 1-2 keer per maand.

Tussendoor drink ik ongeveer 2 potten thee, een beetje gezoet met honing. Snoepen doe ik bijna niet, af en toe een stukje kaas bij een wijntje, een stukje pure chocolade, of een zakje chips (van die kleintjes dus hè ) maar zeker niet dagelijks. Zoiets gebeurd ongeveer eens per week.
Ik drink ruim een liter water op een dag naast de thee en melk e.d.
Frisdrank drink ik bijna nooit.

Het gebeurd wel eens dat ik een maaltijd oversla en dat is zeker niet goed. Daar schijn je overigens ook dik van te kunnen worden, van te weinig eten.
Volgens mij is er vrij weinig wat ik aan mijn eetpatroon zou kunnen veranderen om af te vallen, of ik moet helemaal stoppen met eten. Ik snoep heel af en toe en ik drinke wel eens een wijntje of likeurtje maar ook dat gebeurd niet dagelijks, en helemaal alles laten vind ik idioot. Meer bewegen zou goed zijn en zou ik ook graag willen maar vanwege dezelfde reden als degene die jij quote zit dat er niet in.

Ik heb zeker geen minderwaardigheidscomplex, ik heb geen psychische problemen of lage zelfwaarde, ik vreet me niet vol, ik eet niet ongezond, vertel jij me maar waar het vandaan komt.
Dat dikke mensen gezellig zijn is echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb, dikke mensen zijn niks anders dan andere mensen. Dat mensen die onzeker zijn over hun uiterlijk om wat voor reden dan ook soms misschien iets meer hun best doen om aardig gevonden te worden om het zo te compenseren is mogelijk maar dat geld niet alleen voor dikke mensen maar ook voor mensen met een grote neus, flaporen, graatmagere mensen of mensen met andere zichtbare afwijkingen van de standaard.

Edit: Ik slik natuurlijk ook een hoop medicatie die mijn gewicht niet bepaald positief beïnvloeden.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_42769311
quote:

Waarom zou je het gedrag van een groep mensen niet kunnen doorgronden? Dat gebeurt dagelijks met verschillende groepen. Ook voor dikkerds bestaan er vooroordelen. Je kan je best afvragen of die kloppen (is er een correlatie tussen dik zijn en sociaal "gezellig") en hoe dat dan zo gekomen is. Is er sprake van perceptie of zijn dikke mensen écht vaker gezellig dan dunne mensen? Daar is niets denigrerends aan.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  woensdag 18 oktober 2006 @ 13:39:29 #100
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_42769326
@ Wendy

kaas, alcohol, hagelslag..ah well, je noemt het zelf al...het is NIET gezond en je zal er hoe dan ook van aankomen als je die aanleg hebt.
Jij hebt die aanleg en hoe hard het ook klinkt, als jij een slank lijf wilt, dan zul je AL die zaken moeten laten!

Ik heb die aanleg ook en ik weet dat ik voor een goddelijk lijf, een goddelijk sober leven moet lijden. Keuzes...allemaal keuzes.

Jij kiest er duidelijk voor om eten boven je lichaam te plaatsen. Jouw keuze en alle respect, maar ga dan niet zo uit je dak over de opmerkingen van anderen, die het dik zijn niet zo mooi vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')