ze zeggen weleens mensen missen die stof.. of hebben dat hormoon teveel....quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:40 schreef wendytje het volgende:
feit is wel dat steeds meer hormonen en andere stoffen in verband worden gebracht met overgewicht.
Bijvoorbeeld:
iemand zonder die stof eet een mars en traint dat met een half uurtje eraf
iemand met die stof heeft daar misschien wel 2 uur voor nodig, door de manier waarop het lichaam met die mars omgaat
ze weten er nog zoveel niet van....quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:43 schreef rival het volgende:
[..]
ze zeggen weleens mensen missen die stof.. of hebben dat hormoon teveel....
maar daardoor worden ze niet dikker, dat hebben ze door het dikker zijn! (want meestal zijn ze als kind/baby zijnde niet dikker dan de rest, maar komt et pas op latere leeftijd)
jij mag zijn hoe je wilt! maar net als dat jij een oordeel hebt over 'VUL IN' [turken, marokkanen, bumperklevers, links stemmers, bierdrinkers] hebben anderen dat over dikke mensen! dat zal nooit veranderenquote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:51 schreef wendytje het volgende:
[..]
ze weten er nog zoveel niet van....
ik weet alleen dat ik veel te dik ben, dat ik er genoeg van heb als inferieur te worden behandeld, dat ik normaal eet, weinig snoep, helaas door mijn reuma ook (te) weinig beweeg (al sport ik 1x per week), niet dom ben (IQ 136) zoals in dat onderzoek van de week werd gesuggereerd.
waarom mag een mens niet zijn zoals hij is?
Dat mag prima.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:51 schreef wendytje het volgende:
[..]
ik weet alleen dat ik veel te dik ben, dat ik er genoeg van heb als inferieur te worden behandeld, dat ik normaal eet, weinig snoep, helaas door mijn reuma ook (te) weinig beweeg (al sport ik 1x per week), niet dom ben (IQ 136) zoals in dat onderzoek van de week werd gesuggereerd.
Waaruit maak je op dat je neit mag zijn zoals je bent?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:51 schreef wendytje het volgende:
ja dat heet nou iedereen over een kam scheren.. ik begrijp wel wat je bedoeld ien voelt ,ikzelf heb dat ook al heel mn leven.. als ik zo eet als anderen kom ik ontzettend aan..maar ja wat doe je eraan.. mensen blijven toch wel zo denkenquote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:51 schreef wendytje het volgende:
[..]
Zonder bijbedoelingen, maar wat eet en snoep je dan per dag?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:51 schreef wendytje het volgende:
[..]
Iemand met een ´afwijking´ in zijn of haar uiterlijk valt altijd op.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:57 schreef Claudia_x het volgende:
Je kunt ook domweg dik worden van verkeerde eetgewoonten die je aangeleerd worden. Dat je vervolgens een lage dunk van jezelf krijgt is dan niet zo gek.
Ik vind de openingspost buitengewoon vervelend, net alsof 'dikke mensen' een fenomeen vormen waar je als ramptoerist bij kunt gaan staan om je dingen af te vragen als: wat beweegt de dikkerd, hoe is hij zo geworden en waarom doet hij wat hij doet? Erg onaangenaam, zo'n denigrerende houding. Mijn vader is een fantastische man, gezellig en charmant en hij staat voor iedereen klaar. Oh, en hij is dik. Maar als je overgewicht hebt dan ben je natuurlijk je overgewicht, en dus moet zijn complexe constellatie uitgelegd worden in termen van zijn vet. Héél diepzinnig, hoor.
Een nogal fatalistische uitspraak. Als je naar de basischool gaat, krijg je al de boodschap mee dat snoep en vet niet ok zijn.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:57 schreef Claudia_x het volgende:
Je kunt ook domweg dik worden van verkeerde eetgewoonten die je aangeleerd worden. Dat je vervolgens een lage dunk van jezelf krijgt is dan niet zo gek.
Ik vind de openingspost buitengewoon vervelend, net alsof 'dikke mensen' een fenomeen vormen waar je als ramptoerist bij kunt gaan staan om je dingen af te vragen als: wat beweegt de dikkerd, hoe is hij zo geworden en waarom doet hij wat hij doet? Erg onaangenaam, zo'n denigrerende houding. Mijn vader is een fantastische man, gezellig en charmant en hij staat voor iedereen klaar. Oh, en hij is dik. Maar als je overgewicht hebt dan ben je natuurlijk je overgewicht, en dus moet zijn complexe constellatie uitgelegd worden in termen van zijn vet. Héél diepzinnig, hoor.
Objection.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:33 schreef SHE het volgende:
[..]
Ben je geirriteerd?
38 is zeker niet dik
40 is mollig
42 is volslank en daarboven begeef je je toch echt al op gevaarlijk gewicht.
Zware botten bestaan namelijk niet.
quote:Op woensdag 18 oktober 2006 00:13 schreef El_Rolando het volgende:
Omschrijf gezellig a.u.b.
Het is nogal een breed begrip.
Nogmaals, die laatste uitspraak is ook maar relatief. Zoals ik eerder al zei: Weet jij veel, misschien ligt de reden van het dikworden inmiddels al ver in het verleden, is alleen het overtollige gewicht wel gebleven en kan iemand daar toch best prima mee leven.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:18 schreef SHE het volgende:
[..]
Een nogal fatalistische uitspraak. Als je naar de basischool gaat, krijg je al de boodschap mee dat snoep en vet niet ok zijn.
Daarnaast is het logisch dat mensen die buiten de norm vallen, de vraag voorgeschoteld krijgen waarom ze zijn zoals ze zijn.
En ja, als je overgewicht hebt, dan ben je het ook. Niet voor niets vertelt de staat van ons lichaam hoe we onze geest behandelen. ( wederom, medische missers daargelaten..)
100 kg bij 1.75? Ik ben 1.75 en bij 100 kg heb ik gewoon ernstig overgewicht.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:21 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Objection.
De moeder van de vriend van mijn zus (what's in a name) kun je door een lampeglas halen en ze weegt... 100 (!) kg (ik had dr hoogstens 70kg geschat wat een heel aardig gewicht is voor iemand van 1m75)
En écht waar, die is NIET dik. dus zware botten bestaan wel degelijk.
Moeten mensen ook lekker zelf weten, maar er dan ook vooral niet over zeuren.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nogmaals, die laatste uitspraak is ook maar relatief. Zoals ik eerder al zei: Weet jij veel, misschien ligt de reden van het dikworden inmiddels al ver in het verleden, is alleen het overtollige gewicht wel gebleven en kan iemand daar toch best prima mee leven.
Dan is dat echt een uitzonderingsgeval. Bij een 'normaal' persoon is dat toch echt overgewicht.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:21 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Objection.
De moeder van de vriend van mijn zus (what's in a name) kun je door een lampeglas halen en ze weegt... 100 (!) kg (ik had dr hoogstens 70kg geschat wat een heel aardig gewicht is voor iemand van 1m75)
En écht waar, die is NIET dik. dus zware botten bestaan wel degelijk.
Blij denk ik niet inderdaad. Mensen zijn blij als ze slank zijn. Of zijn er vrouwen die als ze zouden moeten kiezen voor dik kiezen? Wel vrouwen die aan willen komen, die dun zijn nauurlijk, die vinden dat ook niet leuk.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:25 schreef SHE het volgende:
[..]
Moeten mensen ook lekker zelf weten, maar er dan ook vooral niet over zeuren.
Ik ken alleen geen mensen die blij zijn met overgewicht.
In the words of Dennis Leary "you're not big boned, you're big assed! Dinosaurs are big boned! Put down the fork..."quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:24 schreef SHE het volgende:
[..]
100 kg bij 1.75? Ik ben 1.75 en bij 100 kg heb ik gewoon ernstig overgewicht.
Zware botten bestaan niet, dat is een wetenschappelijk feit.
Ik ken mensen met overgewicht die er zelf nooit over zeuren maar er wel een hoop gezeur van anderen over moeten aanhoren.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:25 schreef SHE het volgende:
[..]
Moeten mensen ook lekker zelf weten, maar er dan ook vooral niet over zeuren.
Ik ken alleen geen mensen die blij zijn met overgewicht.
In mijn geval:quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:59 schreef Nonnel het volgende:
[..]
Zonder bijbedoelingen, maar wat eet en snoep je dan per dag?
Waarom zou je het gedrag van een groep mensen niet kunnen doorgronden? Dat gebeurt dagelijks met verschillende groepen. Ook voor dikkerds bestaan er vooroordelen. Je kan je best afvragen of die kloppen (is er een correlatie tussen dik zijn en sociaal "gezellig") en hoe dat dan zo gekomen is. Is er sprake van perceptie of zijn dikke mensen écht vaker gezellig dan dunne mensen? Daar is niets denigrerends aan.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:57 schreef Claudia_x het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |