abonnement Unibet Coolblue
pi_42977319
Na dit topic bekeken te hebben, ben ik erachter gekomen dat ik spel 'fout' speel... Ik deed altijd gewoon voor elke (lange) trein 1 spoor...
Nu probeer ik het te doen zoals het in de OP staat, maar ik krijg die seinen nog niet echt onder de knie...

Maar goed, daar gaat mijn vraag niet over. Mijn vraag is: Als je bijvoorbeeld een traject kolenmijn-elektriciteitscentrale hebt, wat is dan het voordeel van veel korte treintjes boven 1 lange trein? Als je al die korte treintjes laat rijden, heb je toch veel meer vervoers- en onderhoudskosten dan wanneer je 1 lange trein vol laat laden en dan heen en weer rijdt?
pi_42977359
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 09:52 schreef Rianne84 het volgende:
Na dit topic bekeken te hebben, ben ik erachter gekomen dat ik spel 'fout' speel... Ik deed altijd gewoon voor elke (lange) trein 1 spoor...
Nu probeer ik het te doen zoals het in de OP staat, maar ik krijg die seinen nog niet echt onder de knie...

Maar goed, daar gaat mijn vraag niet over. Mijn vraag is: Als je bijvoorbeeld een traject kolenmijn-elektriciteitscentrale hebt, wat is dan het voordeel van veel korte treintjes boven 1 lange trein? Als je al die korte treintjes laat rijden, heb je toch veel meer vervoers- en onderhoudskosten dan wanneer je 1 lange trein vol laat laden en dan heen en weer rijdt?
Je kosten gaan inderdaad omhoog, maar je rating van het station ook, omdat er veel vaker een treintje komt. Dus worden er weer meer goederen aangeboden en kunnen je treinen vaker rijden. Het levert dus wel meer op.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:54:56 #103
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_42977364
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 09:52 schreef Rianne84 het volgende:
Na dit topic bekeken te hebben, ben ik erachter gekomen dat ik spel 'fout' speel... Ik deed altijd gewoon voor elke (lange) trein 1 spoor...
Nu probeer ik het te doen zoals het in de OP staat, maar ik krijg die seinen nog niet echt onder de knie...

Maar goed, daar gaat mijn vraag niet over. Mijn vraag is: Als je bijvoorbeeld een traject kolenmijn-elektriciteitscentrale hebt, wat is dan het voordeel van veel korte treintjes boven 1 lange trein? Als je al die korte treintjes laat rijden, heb je toch veel meer vervoers- en onderhoudskosten dan wanneer je 1 lange trein vol laat laden en dan heen en weer rijdt?
Met veel korte treintjes heb je altijd wel een trein op het station staan om coal op te halen.
Daardoor zet de kolenmijn een hoger percentage van zijn capaciteit aan coal op jouw station.

Zie het beetje als in het echt. Stel je woont in een dorp waar de bus 1 keer per 3 uur voorbij komt ben je eerder geneigd om de auto te pakken naar bestemming x dan wanneer het ding om de 5 minuten voorbij komt .
Zo werkt het ook in TTD. Hoe korter het aangeboden product op het station staat/hoe vaker er een trein voorbij komt die het zooitje meeneemt des te liever dat de fabriek/mijn/houtzagerij/oliebron zijn spullen op jouw station zet.

Ow en over de bovenleidingen, ik geloof dat de bovenleidingen pas na een bepaald jaartal kunnen en dat het werkt a la signals. Dus met ctrl bovenleiding, zonder ctrl geen bovenleiding (als ik het me goed herinner van tig jaar geleden )
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:04:02 #104
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_42981929
Tijd om hem vanmiddag, na een pauze van een maandje of twee, maar weer eens te gaan spelen.

Wie zijn er vanavond allemaal online?
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_42982092
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 13:04 schreef Maikalo het volgende:
Tijd om hem vanmiddag, na een pauze van een maandje of twee, maar weer eens te gaan spelen.

Wie zijn er vanavond allemaal online?
Vraag het even in het andere topic
pi_42983224
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 09:54 schreef bleiblei het volgende:
Ow en over de bovenleidingen, ik geloof dat de bovenleidingen pas na een bepaald jaartal kunnen en dat het werkt a la signals. Dus met ctrl bovenleiding, zonder ctrl geen bovenleiding (als ik het me goed herinner van tig jaar geleden )
Okay, zal het thuis eens proberen.
Bedankt.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:35:29 #107
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42990280
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 13:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Okay, zal het thuis eens proberen.
Bedankt.
als je de laatste nightly speelt, hoef je niets te doen om bovenleiding te hebben, die zit daar al ingebouwd.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:36:18 #108
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42990295
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 09:52 schreef Rianne84 het volgende:
Na dit topic bekeken te hebben, ben ik erachter gekomen dat ik spel 'fout' speel... Ik deed altijd gewoon voor elke (lange) trein 1 spoor...
Nu probeer ik het te doen zoals het in de OP staat, maar ik krijg die seinen nog niet echt onder de knie...

Maar goed, daar gaat mijn vraag niet over. Mijn vraag is: Als je bijvoorbeeld een traject kolenmijn-elektriciteitscentrale hebt, wat is dan het voordeel van veel korte treintjes boven 1 lange trein? Als je al die korte treintjes laat rijden, heb je toch veel meer vervoers- en onderhoudskosten dan wanneer je 1 lange trein vol laat laden en dan heen en weer rijdt?
wat lukt je dan precies niet aan de seinen? laat anders een plaatje zien, dan kunnen we helpen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_43030635
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:36 schreef Merovingian het volgende:

[..]

wat lukt je dan precies niet aan de seinen? laat anders een plaatje zien, dan kunnen we helpen.
na flink oefenen begin ik het door te krijgen ik ben nu zover dat ik weet hoe ik de treinen alle sporen op een station kan laten gebruiken, die junctions heb ik nu ook aardig onder de knie. als je nog tips hebt, graag
  zondag 29 oktober 2006 @ 13:21:45 #110
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_43033526
Nou ja, lees de geweldige OP goed door
Als je het daarna nog niet snapt, dan kun je altijd nog vragen
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 29 oktober 2006 @ 13:38:15 #111
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_43034078
ik heb een probleem ik heb van die train sets gedowload en ben al ver in een veld en nu rijdne in eens me teinen erg langzaam. in me spel heb ik ook de tijd terug gezet misscihen heeft dar er mee te maken. heeft iemand dat wel eens eerder gehad. of weet iemand hiero voor een oplossing dat het weer goed komt
ik type ook mar wat
  zondag 29 oktober 2006 @ 14:37:17 #112
86072 thatsme
and That's you!
pi_43036021
het kan zijn dat je pc het gewoon niet meer trekt, hoe meer treintjes hoe langzamer het gaat. Ik merk als ik mijn laptop op accu draai dat alles veel trager gaat dan als ik hem aan de stroom heb.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  zondag 29 oktober 2006 @ 19:32:23 #113
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_43043915
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 14:37 schreef thatsme het volgende:
het kan zijn dat je pc het gewoon niet meer trekt, hoe meer treintjes hoe langzamer het gaat. Ik merk als ik mijn laptop op accu draai dat alles veel trager gaat dan als ik hem aan de stroom heb.
sommige treinen rijdne gewoon normaal en andere rijden een heel stuk langzamer.
kan misschien te maken hebben dat ik de tijd terug gezet heb. voor de tijd dat de trein nog niet bestond of zo ???
ik type ook mar wat
  zondag 29 oktober 2006 @ 19:43:27 #114
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_43044251
dus sommige treinen rijden snel en andere langzaam, terwijl ze van hetzelfde type zijn? ik heb dat nog nooit meegemaakt... kan je dus niet helpen
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_43044632
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 19:43 schreef Merovingian het volgende:
dus sommige treinen rijden snel en andere langzaam, terwijl ze van hetzelfde type zijn? ik heb dat nog nooit meegemaakt... kan je dus niet helpen
Sommige grafix komen ook met aangepaste treinen. Hierdoor hebben de wagons een maximum snelheid en niet de treinen. De treinen nemen echter de snelheid van de wagons aan, dus daarom gaan ze langzamer dan de rest.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zondag 29 oktober 2006 @ 19:59:11 #116
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_43044761
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 19:55 schreef existenz het volgende:

[..]

Sommige grafix komen ook met aangepaste treinen. Hierdoor hebben de wagons een maximum snelheid en niet de treinen. De treinen nemen echter de snelheid van de wagons aan, dus daarom gaan ze langzamer dan de rest.
ze reden eerst harden dus het ligt niet aan de treinen of wagonnentjes
ik type ook mar wat
pi_43044820
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:35 schreef Merovingian het volgende:

[..]

als je de laatste nightly speelt, hoef je niets te doen om bovenleiding te hebben, die zit daar al ingebouwd.
Bij de laatste nightly kun je kiezen tussen met en zonder bovenleiding
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zondag 29 oktober 2006 @ 20:05:22 #118
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_43044936
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 20:01 schreef existenz het volgende:

[..]

Bij de laatste nightly kun je kiezen tussen met en zonder bovenleiding
jep klopt en ja kan alleen treinen met boveleiding op een bovenleiding rails laten rijden en stoom treintjes kunnen niet op die bovenleiding rails
ik type ook mar wat
pi_43045723
waar vind ik de laatste nightly? (en moet ik dan ook eerdere nightlies downloaden of niet?)
pi_43046706
http://www.openttd.org/nightly.php Je kan gewoon de laatste versie downloaden, dan komt alles goed.
  zondag 29 oktober 2006 @ 21:09:54 #121
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_43047279
Ik krijg het spel maar niet in fullscreen in win2k.

Ik moet dan een zinnetje in die .cfg file zetten? Maar welke zin dan precies :S
pi_43047482
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 20:05 schreef armmoetzaaier het volgende:

[..]

jep klopt en ja kan alleen treinen met boveleiding op een bovenleiding rails laten rijden en stoom treintjes kunnen niet op die bovenleiding rails
fout, je kunt ze ook op elkaar laten rijden door een vinkje aan te zetten
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_43048058
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 20:55 schreef CasB het volgende:
http://www.openttd.org/nightly.php Je kan gewoon de laatste versie downloaden, dan komt alles goed.
in welke map moet ik dat dan zetten?
pi_43048429
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 21:28 schreef Rianne84 het volgende:

[..]

in welke map moet ik dat dan zetten?
Welke map je maar wil. Kopiëer de data-folder van een werkende OpenTTD naar de data-folder van de nightly, en zorg ervoor dat je geen bestanden overschrijft. Als het goed is moet het dan direct werken
pi_43049359
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 21:36 schreef Nevermind het volgende:

[..]

Welke map je maar wil. Kopiëer de data-folder van een werkende OpenTTD naar de data-folder van de nightly, en zorg ervoor dat je geen bestanden overschrijft. Als het goed is moet het dan direct werken
waaraan kan ik zien of het gelukt is? (ik zie geen verschil... sorry voor al m'n vragen, ben op 't moment nog een OpenTTD kneus )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')