abonnement Unibet Coolblue
pi_42766676
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 09:15 schreef Timis.ro het volgende:
GEWELDIGE nieuwere versie....
Ik had dit nog nooit gespeeld met kanalen, sluizen, en vele andere mogelijkheden.
Maakt het spelen nog leuker [afbeelding]


maaruh....vroegâh, had ik altijd het gezeik dat na verloop van tijd het berichtje
[..]

.
Is dat gezeik nu ook verholpen???[afbeelding]
Dat was een van de eerste dingen die ze hebben gefixt bij de nieuwe versies
pi_42767317
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 10:30 schreef allardh het volgende:
Als jij voor een betere rating zorgt gaat er meer naar jou.
Maar hoe krijg je dat voor elkaar dan?
pi_42767428
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:25 schreef CasB het volgende:
Maar hoe krijg je dat voor elkaar dan?
Meer treinen laten rijden bijvoorbeeld.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_42767625
Meerdere kleinere treinen, zodat er gemiddeld meer treinen op het station stoppen. De meer (en vaker) voertuigen een station aandoen, de hoger de rating wordt.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 13:26:28 #55
35189 Troel
scherp en bot
pi_42768948
Bij mij reden er meer treinen dan bij die andere, dus dat zal het niet zijn. Of maakt het dan ook nog uit of ze op meerdere perrons stoppen of maar op 1 perron.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42769001
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:26 schreef Troel het volgende:
Bij mij reden er meer treinen dan bij die andere, dus dat zal het niet zijn. Of maakt het dan ook nog uit of ze op meerdere perrons stoppen of maar op 1 perron.
Het gaat er niet zo zeer om dat je dan meer treinen hebt dan de concurrent, het gaat erom dat de frequentie van stationsbezoek hoger ligt dan die van de concurrent. Als je dus maar 1 perron hebt, zijn er momenten dat er geen enkele trein staat te wachten, wanneer de eerste trein wegrijdt en de twee het station inrijdt. Als je meerdere perrons hebt, kun je áltijd een trein hebben staan wachten. Dát telt mee voor de rating
  woensdag 18 oktober 2006 @ 13:36:43 #57
35189 Troel
scherp en bot
pi_42769245
Ja, dus dan zou je met 2 perrons meer rating moeten hebben dan met 1 perron en zou mijn rating hoger geweest moeten zijn dan die van die ander.
Wat dus niet zo was, of er moeten meer dingen meetellen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42769285
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:36 schreef Troel het volgende:
Ja, dus dan zou je met 2 perrons meer rating moeten hebben dan met 1 perron en zou mijn rating hoger geweest moeten zijn dan die van die ander.
Wat dus niet zo was, of er moeten meer dingen meetellen.
Met 2 perrons én met een hogere treinfrequentie dus.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_42769336
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Met 2 perrons én met een hogere treinfrequentie dus.
Psies.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 13:46:18 #60
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_42769538
Wat toch ook meeteld is hoeveel % je vervoert vanaf een station?
Dwz. als je 4 langere treinen op een baan zet ipv. 4 kortere treinen die alle 4 op "Full load" staan krijg je ook hogere rating omdat vrijwel alles wat door de fabriek op het perron gezet wordt ook direct vervoert wordt.

Ik meen ook dat de rating meer afhangt van hoe snel wordt een product van het perron geplukt door een trein dan frequentie, aantal perrons etc. Natuurlijk hebben die laatste factoren wel weer invloed op hoe snel een product meegenomen wordt .
  woensdag 18 oktober 2006 @ 13:49:07 #61
35189 Troel
scherp en bot
pi_42769639
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Met 2 perrons én met een hogere treinfrequentie dus.
Dan moet er dus nog steeds meer meetellen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 18 oktober 2006 @ 13:49:59 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_42769668
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:46 schreef bleiblei het volgende:
Wat toch ook meeteld is hoeveel % je vervoert vanaf een station?
Dwz. als je 4 langere treinen op een baan zet ipv. 4 kortere treinen die alle 4 op "Full load" staan krijg je ook hogere rating omdat vrijwel alles wat door de fabriek op het perron gezet wordt ook direct vervoert wordt.

Ik meen ook dat de rating meer afhangt van hoe snel wordt een product van het perron geplukt door een trein dan frequentie, aantal perrons etc. Natuurlijk hebben die laatste factoren wel weer invloed op hoe snel een product meegenomen wordt .
Ik neem eigenlijk aan dat he took uitmaakt waarnaartoe de boel vervoert wordt wellicht?

Dus als je naar de andere kant van de map gaat, dat dat anders is dan als je het naar dichtbij vervoert ofzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 18 oktober 2006 @ 13:57:47 #63
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_42769916
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:49 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik neem eigenlijk aan dat he took uitmaakt waarnaartoe de boel vervoert wordt wellicht?

Dus als je naar de andere kant van de map gaat, dat dat anders is dan als je het naar dichtbij vervoert ofzo.
Dat niet. Maar als je naar de andere kant van de map gaat moet je wel veeeeel meer treinen laten rijden om de snelheid waarmee goederen opgehaald worden hoog te krijgen.

Als je bijv. 1 trein laat rijden issie een jaar bezig voor op en neer. Dus wordt er maar 1 keer per jaar spullen van het station gehaald. 2 treinen is al om het half jaar een trein op het station. 4 treinen elk kwartaal. Enz enz enz.

Daarnaast als je kan kiezen als fabriek tussen een transporteur die 1 keer per jaar je afhaaldepot leeg haalt of 1 keer per week is het makkelijk kiezen natuurlijk . Ik gebruik met industrie daarom vrijwel altijd full load.
pi_42771058
Ohja, dat was het...Op het moment dat er altijd een trein op het station aanwezig is (bezig met laden/lossen, gaat weg, dat dan de volgende trein er al staat) heb je een hoge (99%), rating...
pi_42771831
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:01 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Dat was een van de eerste dingen die ze hebben gefixt bij de nieuwe versies
gelukkig, want dat zoog echt...was ik net lekker op weg...groot emperium aan het bouwen...kon ik ineens geen voertuigen meer bouwen. Eerst alle kutbussen vervangen voor treinen enzo om het te rekken...maarja...geen houden aan
pi_42771937
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 14:57 schreef Timis.ro het volgende:

[..]

gelukkig, want dat zoog echt...was ik net lekker op weg...groot emperium aan het bouwen...kon ik ineens geen voertuigen meer bouwen. Eerst alle kutbussen vervangen voor treinen enzo om het te rekken...maarja...geen houden aan
Wehehe, ik ken het. Ik was op een gegeven moment ook gestopt met het spel om die reden. Vooral als je steeds beter wordt en steeds sneller aan de limiet zit. Frustrerend
pi_42772208
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 15:00 schreef MaxMark het volgende:
Wehehe, ik ken het. Ik was op een gegeven moment ook gestopt met het spel om die reden. Vooral als je steeds beter wordt en steeds sneller aan de limiet zit. Frustrerend
Ik hield op een gegeven moment helemaal op met bussen bouwen.
Schoot niet op.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_42774236
Klopt, dat was ook de reden dat ie bij mji van de HD verdween....heel blij dat ze dat opgelost hebben.
Ik vind de nieuwe Kanalen optie overigens ook geweldig
pi_42774309
Die kanalen optie, is dat TTDpatch of OpenTTD?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_42774430
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 16:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Die kanalen optie, is dat TTDpatch of OpenTTD?
OpenTTD
pi_42774694
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 16:19 schreef MaxMark het volgende:
OpenTTD
Ook in de scenario-makert?
Binnenkort maar eens even zoeken dan. .

-edit- Breedbeeld TTD-en is erg okay trouwens, al wordt alles wat klein op 1680x1050 .
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_42775539
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 16:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ook in de scenario-makert?
Binnenkort maar eens even zoeken dan. .

-edit- Breedbeeld TTD-en is erg okay trouwens, al wordt alles wat klein op 1680x1050 .
Ik heb nog nooit de scenario-makert gebruikt in OTTD
pi_42775852
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 16:48 schreef MaxMark het volgende:
Ik heb nog nooit de scenario-makert gebruikt in OTTD
Vroeger maakte ik voor TTD altijd zelf speelvelden met vooral veel industrie en steden en verder zo vlak mogelijk.
Kon ik gewoon lekker spoorlijntjes aanleggen.

Heb gister nog een eerste opzet gemaakt voor een vergelijkbaar veld 512x512. Verkeek me er een beetje op dat dat al veul groter is dan de speelvelden van vroeger (256x256).
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_42776273
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 16:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Vroeger maakte ik voor TTD altijd zelf speelvelden met vooral veel industrie en steden en verder zo vlak mogelijk.
Kon ik gewoon lekker spoorlijntjes aanleggen.

Heb gister nog een eerste opzet gemaakt voor een vergelijkbaar veld 512x512. Verkeek me er een beetje op dat dat al veul groter is dan de speelvelden van vroeger (256x256).
hehe....als ik civilisation speel, neem ik direct een HUGE map...veel leuker, dus ik een random game starten met TTDL, 2056x2056....FUCK die zijn pas groooooooooooooooot
toch maar een nieuwe gedaan met 256x256 om te beginnen
pi_42776683
Ik legde vroeger altijd van die "proeftuintjes" aan als ik heel rijk was. Dan ging ik van het uiterste linkerpunt naar het uiterste rechterpunt van de map, daar legde ik dan een spoor en 2 vliegvelden aan. Zodoende kwam ik erachter dat treinen veel sneller zijn dan vliegtuigen, ook al gaan die volgens de info 952km p/u
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')