quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 02:04 schreef uppie83 het volgende:[..]
En is het dan ook mogelijk om later met die savegame weer in multiplay verder te gaan?
Servers draaien een aantal jaren en resetten zichzelf dan. De mijne draait van 1965 tot 2020. Als je in die tijd een bedrijf bent gestart en je logt uit, kun je daarna waar in loggen op je eigen bedrijf (binnen 6 jaar, want dan word je bedrijf verwijderd om ruimte te maken voor andere spelers). Als je hem gewoon lokaal opslaat kun je lokaal zo lang doorspelen als je wil.
quote:
Als je zelf genoeg geld hebt: koop de exclusieve transport rechten voor een stad. Een jaar lang mag alleen jij goederen vervoeren van alle industrien die bij die stad horen, alsmede alle passagiers en post van die stad. Is wel duur.
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 02:38 schreef Petre het volgende:[..]
je koopt gewoon de grond op de plaats waar zij langs moeten
of legt een traject aan die hetzelfde vervoert, maar dan sneller/effectiever.
Als je de AI op snel bouwen heb ingesteld, lukt je dat niet echt meer, die hele lijn ligt dan in 1x... En de AI wordt ook bevoordeeld in het spel. Je ratings bij een station kunnen gewoon 3% worden (als er al een jaar geen trein meer is geweest ofzo), maar die van de AI zal niet dalen onder de 50% ofzo dacht ik. Zij blijven dus gewoon een zekere hoeveelheid vervoeren (genoeg voor winst), ook al doe jij het veel beter...
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 02:38 schreef MaxMark het volgende:[..]
Ik weet niet of het met de huidige versie van OTTD nog kan, maarrrr:
Tegen treinen:Depot 1 hokje van zijn treinstation bouwen en wachten tot een van zijn treinen het station inrijdt. Dan het goedkoopste treintje kopen, trein laten rijden en snel 1 hokje spoor bouwen tussen jouw depot en zijn station. Dan hoef je alleen nog maar even te mikken dat beide treinen elkaar raken. Boem.
Werkt niet meer in OpenTTD...
Wat je wel kan doen in OpenTTD is in de patches YAPF uitzetten voor treinen en NPF aanzetten, en dan treinen verbieden 90graden bochten te maken aanzetten. Aangezien de AI altijd 90 graden bochten in zijn lijntjes maakt, zal geen trein ooit van het ene naar het andere station komen
niet vergeten om dan zelf geen 90graden bochten te makenquote:
Tegen wegvoertuigen:
Stukjes rails op de weg bouwen op gedeeltes waar CPU rijdt. Dan gewoon die hokjes leegruimen en er eventueel een nieuw stukje rails tussen leggen, zodat er niet meer een nieuw stukje weg komt. Als je er dan ook nog voor zorgt dat zijn voertuigen niet meer bij het depot kunnen komen, kan hij zijn voertuigen niet verkopen en blijft hij verlies lijden door de 'running costs'.
Werkt ook niet meer in OpenTTD... Wel een optie is er een rails overheen leggen en dan een trein erop stilzetten. Spoorbomen blijven dan dicht en de bussen kunnen dan niet verder rijden
quote:
Wat je ook kunt doen is via het stadsmenuutje kiezen voor 'betaal wegreparatie'. Dan heb je overal wegopbrekingen in een stad, ook irritant.
Wegopbrekingen is helaas alleen maar tijdelijk, en je eigen bussen hebben er ook last van.
quote:
Tegen schepen:
Als je geld genoeg hebt, verhoog het land rondom een schip van CPU. Zo komt 'ie dus nergens meer.
Tegen vliegtuigen:
Hier kun je weinig tegen doen, alleen:
Iets dat voor alle categorieën telt: Gewoon een concurrerende lijn opzetten, boompjes om je station zetten (dit trekt meer bezoekers) en bij zijn stations boompjes weghalen. Het is ook altijd mogelijk om voor een jaar de exclusieve transportrechten voor een stad te kopen, waardoor CPU helemaal geen nieuwe passagiers/goederen krijgt.
Wat betreft die bomen, dat maakt niets uit. Ik weet niet waar je dat vandaan hebt...
quote:
Zo. Klaar met typen
Ik ben alleen bang dat de eerstgenoemde trucjes voor treinen en wegvoertuigen geen van allen meer werken.
Helemaal gelijk, maar er zijn dus alternatieven
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 02:55 schreef uppie83 het volgende:Hmm als ik een stuk rails op de weg van mijn concurrent leg en die vervolgens probeer weg te halen, dan krijg ik de mededeling dat het zijn stuk weg is en dat ik het niet weg mag halen.
Klopt, dan zou het namelijk wel heel makkelijk zijn om de concurrent dwars te zitten. Je kunt de rails wel weghalen, maar dan met het rails-weghaal-knopje (eerst 5e knopje links klikken en dan 3e knopje van rechts), dan kun je rails weghalen, zonder dat het land gelijk gesloopt wordt. Ook handig als je op een landje met 3 stukjes rails maar 1 stukje wil weghalen.
[ Bericht 1% gewijzigd door Bart op 05-01-2007 09:43:09 ]
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.