Het blijft natuurlijk afwachten, en Milan is zeker favoriet, maar ik verwacht absoluut geen makkelijke uitoverwinning voor de Italianen.
Anderlecht oefende al verschillende malen tegen "grote" Europese ploegen, en hoewel het slechts oefenpotten waren, speelde het toch vb Real een halfuur lang "van het kastje naar de muur" op hun generale repetitie. Tegen Athene en Lille lukte het niet zo, ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat ze 2 maal ergens het spel zelf moesten gaan maken.
Anderlecht scoort supervlot maar krijgt ook wel regelmatig en vermijdbare domme doelpunten tegen. AC heeft de laatste weken problemen om te scoren, maar anderzijds krijgen ze amper een doelpunt tegen.
Verdedigend heeft Vercauteren (coach van paars-wit) wat zorgen wegens veel geblesseerden, maar offensief beschikt het met Hassan (beste speler Africa cup), Boussoufa, Tschité (die is razendsnel en scoort makkelijk) en Frutos toch een aantal spelers die het Belgische niveau moeiteloos overstijgen. In combinatie met de ervaring van Goor en Vanderheage en doelman Zitka die in grote vorm is lijken ze me alvast niet zomaar kansloos.
Persoonlijk vind ik Italiaanse ploegen maar niks, maar toch ben ik echt eens benieuwd wat het vanavond zal worden!
When all things seem to end, the future still remains..