abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 november 2006 @ 13:39:57 #226
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_43231309
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 13:36 schreef Singa het volgende:
SUMMA is geneeskunde in een verkorte vorm, dus voor mensen die bijvoorbeeld BMW hebben afgerond en geneeskunde versneld willen doen. Moet je alleen wel door hun selectie komen daarna.
Dan ben je daarna dus arts?
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
pi_43231708
inderdaad.
  zaterdag 4 november 2006 @ 17:45:18 #228
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_43237419
quote:
Op donderdag 2 november 2006 18:44 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Goedemiddag aspirant-artsen.

Ik ga waarschijnlijk geneeskunde studeren. Niet zozeer omdat ik arts wil worden, maar meer omdat ik het interessant vind en leren leuk vind. En ook een beetje om iets achter de hand te hebben voor als ik misluk in de politiek

Dus... naar welke universiteit moet ik gaan? En schreeuw dan niet meteen de naam van je eigen universiteit, gevolgd door "de gekste", maar beargumenteer je antwoord aub. Ik zeg het trouwens maar even: ik zit eigenlijk te denk aan UvA, RUG of UU, maar een goed betoog kan me in principe zelfs naar Maastricht trekken. Barst dus maar los, da's leuk.
Misschien is Biomedische wetenschappen inderdaad wat meer als je geen arts wilt worden. KIjk ook is bij Life sience & technology in Groningen vind je dan ook wel leuk.

Verder moet je geen rekening houden dat je op de UU komt. Was gister naar de voorlichting en iedereen wil naar Utrecht of Groningen. Zelfs al word je ingeloot dan is het 1 op de 3 kans dat je ook nog op de RUG of UU kan studeren. Leiden is overigens wel te doen.
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
  zondag 5 november 2006 @ 12:36:23 #229
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_43256041
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 17:45 schreef HomerJ het volgende:

[..]

Misschien is Biomedische wetenschappen inderdaad wat meer als je geen arts wilt worden. KIjk ook is bij Life sience & technology in Groningen vind je dan ook wel leuk.

Verder moet je geen rekening houden dat je op de UU komt. Was gister naar de voorlichting en iedereen wil naar Utrecht of Groningen. Zelfs al word je ingeloot dan is het 1 op de 3 kans dat je ook nog op de RUG of UU kan studeren. Leiden is overigens wel te doen.
Als je gemiddelde een 8 is word je altijd ingeloot bij de studie en locatie van je keuze:
quote:
Wanneer je een gemiddeld vwo-, havo- of bo-eindexamencijfer van 8 of hoger hebt, word je rechtstreeks toegelaten tot de opleiding en instelling van je eerste voorkeur.
bron

Edit: ik ga dus een gemiddelde van een 8 halen.
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
pi_43256420
Een 8 halen is voor nerds
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_43256750
quote:
Op zondag 5 november 2006 12:53 schreef intoxicated het volgende:
Een 8 halen is voor nerds
Beter dan uitgeloot zijn en achteraf spijt krijgen maar je kunt toch niets meer aan doen of je doet je examens over (no way) of je doet een jaartje wat anders en maar hopen dat je volgend jaar wordt ingeloot maar dat gebeurt toch niet maar toch blijf je hopen en uiteindelijk (na 3 jaren lang hopen en uitgeloot worden) ben je verpleegkundige geworden en over 40 jaar zit je te kankeren tegen een co-assistent dat je arts had kunnen worden maar toch niet hebt gedaan omdat het je niet lag (smoesje overigens). Na 40 jaar hongersloontje, een hernia, burn-out en depressieve periode verder kom je tot de conclusie dat je beter een 8 had kunnen halen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_43256833
quote:
Op zondag 5 november 2006 13:10 schreef darkie_blue het volgende:
[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_43257134
vooruitdenken

ik leef nu hoor.
pi_43257458
En nu niet meer?
pi_43257516
quote:
Op zondag 5 november 2006 13:36 schreef intoxicated het volgende:
En nu niet meer?
Aangezien ik gewoon binnen ben werkt mn manier
pi_43259688
quote:
Op zondag 5 november 2006 13:38 schreef Repeat het volgende:

[..]

Aangezien ik gewoon binnen ben werkt mn manier
"werkte" ... verleden tijd... want immers: in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst
  zondag 5 november 2006 @ 16:02:18 #237
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_43261750
ongeveer 15% komt binnen met een 8 of hoger. Ik heb het idee dat het percentage in Utrecht wat hoger ligt.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_43262019
Ik heb dit al eens eerder gezegd, cijfers zeggen helemaal niks. Ik ken mensen die halen alleen maar 8´en, 9´ens en 10´en halen, maar nog geen casus kunnen analyseren en/of oplossen.
pi_43265476
Of ze verneuken hun houding & beweging nog nèt niet
pi_43266456
Hoge cijfers bij geneeskunde zeggen vooral veel over de sponsachtige eigenschappen van je hersenen en tijdsbesteding. Ik heb een *&^%#&*-hekel aan rijtjes stampen, ik doe een aantal oefententamens tussen het soggen door en hoop dat er nog genoeg is blijven hangen van de colleges, VO's ed. en over het algemeen haal ik vervolgens tussen de 6 en 7. Dat liever dan vele uren achtereen al die feitjes in je kop stampen zodat ik straks "cum laude" op mijn bul heb staan. Natuurlijk is het goed om e.e.a. te weten, maar mensen die 8,9,10 als cijfer halen vergeten ook het meeste weer op den duur.
  zondag 5 november 2006 @ 20:34:52 #241
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_43270498
Ik kan je vertellen dat de mensen die er meer tijd instoppen ook meer onthouden. Sommigen zijn gewoon slim en onthouden gewoon alles. Btw, Repeat: Als dat in Leiden het geval is dan is het niet zo goed met het onderwijs gesteld. En eigenlijk geloof ik niet wat je zegt.
pi_43271471
quote:
Op zondag 5 november 2006 20:34 schreef gohan16 het volgende:
Ik kan je vertellen dat de mensen die er meer tijd instoppen ook meer onthouden. Sommigen zijn gewoon slim en onthouden gewoon alles. Btw, Repeat: Als dat in Leiden het geval is dan is het niet zo goed met het onderwijs gesteld. En eigenlijk geloof ik niet wat je zegt.
De tentamens die wij (ik) tot nu toe gehad hebben geen vragen over casussen, maar meer over "weetjes", die je dus uit je hoofd kunt stampen. Bij zenuwstelsel dingen over welke zenuwen waardoor geinnerveerd worden, dermatomen, etc.
Of waar is de concentratie calcium het hoogst?

Ik kan nu even niet zoveel verzinnen omdat wij de tentamens nooit mee mogen nemen, daarom kan ik ook niet zo goed voorbeelden noemen, maar het zijn nooit vragen als: patient heeft deze symptomen, is de ziekte waarschijnlijk: a aids. b. kanker c tyfus d malaria. Zoiets
pi_43271650
Wacht maar tot je in het 3e jaar komt
  zondag 5 november 2006 @ 22:06:55 #244
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_43274832
bij ons zitten die vragen er dus wel in. even twee voorbeelden:

Bij een patiënt met diabetes mellitus met pijn in het linkerbeen met sensibele uitval in vrijwel het gehele been en zwakte van meerdere spiergroepen kan er sprake zijn van een aandoening van
a.wortel S1 links
b.nervus tibialis links
c.meerdere spieren in het linkerbeen
d.de lumbosacrale plexus links

----------

Een 52-jarige man heeft al jaren last van pijn laag in de rug, die zo nu en dan hevig verergert. Hij wordt hier regelmatig voor behandeld door de fysiotherapie. Hij bezoekt nu de huisarts omdat de pijn ondraaglijk is en nu ook in het linkerbeen uitstraalt tot de grote teen toe. Bij onderzoek geeft patiënt pijn onderin de rug aan. Bij heffen van een been is er pijn in het linkerbeen. Hij zegt dat de pijn in het been erger is dan in de rug. Er zijn geen paresen, sensibiliteitsstoornissen of reflex afwijkingen. Wat is de conclusie van de huisarts?
a.aspecifieke ‘tendino-myogene’ lage rugpijn
b.radiculair syndroom L5 links
c.spit
d.ernstige arthrose van de wervelkolom

----------

Deze is wel om te huilen

Vraag 9
Een 35-jarige vrouw vertelt dat ze bij lang lezen last krijgt van dubbelzien en dat haar ogen dan dichtvallen. Als zij ’s ochtends opstaat kan zij haar ogen wel goed open maken en heeft zij geen last van hangende oogleden. Bij onderzoek kan patiënte inderdaad de ogen niet goed openhouden. In de loop van het gesprek valt op dat de stem wat nasaal gaat klinken. Wat is de medische term voor een dichtgevallen ooglid?
a.nystagmus
b.anisocorie
c.hemianopsie
d.ptosis

zondag 5 november 2006 @ 22:10:27 #245
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_43274989
Er waren nog wel 2 vervolg vragen

Vraag 10
Welke ziekte is waarschijnlijk bij de patiënte uit vraag 9?
a.amyotrofische lateraal sclerose
b.myasthenia gravis
c.ontstekingsachtige polyneuropathie
d.spierdystrofie

Vraag 11
De oogmotoriekstoornis bij de patiente in vraag 9 wordt veroorzaakt door
a.degeneratie van de n. abducens
b.fibrosering van meerdere oogspieren
c.zwakte van wisselende spieren
d.denervatie van de n. oculomotorius beiderzijds
pi_43275255
Dat zijn dus ook gewoon feitjesvragen; ze doen alleen alsof het casus zijn
pi_43279603
quote:
Op zondag 5 november 2006 20:34 schreef gohan16 het volgende:
Uiteraard onthouden die ook meer, dat ontken ik ook niet. Maar intelligentie (slim zijn) is niet hetzelfde als veel kunnen onthouden.
pi_43285952
dilemma; inschrijven voor de werkgroepen of niet?
pi_43287639
toch maar gedaan
pi_43287719
quote:
Op maandag 6 november 2006 12:17 schreef Repeat het volgende:
toch maar gedaan
Awwwwww, grote mond, klein hartje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')