abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:01:46 #1
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_42673751
India – Extremistische hindoes hebben op woensdag 4 oktober een christelijke tiener uit de Indiase staat Orissa ontvoerd. Ze hebben hem gemarteld en gepijnigd, omdat hij bekeerd is tot het christendom.

De jongen, Ranjan Dangua, wordt nog steeds vermist. “De extremisten stormden Dangua’s huis binnen en martelden hem,” zei dr. Sajan K. George, nationaal voorzitter van de Wereldraad van Indiase christenen.

George vertelde ook dat de situatie in het dorp van Dangua erg gespannen is. De politie is sinds de bewuste dag gemobiliseerd. Dangua’s familie en andere christenen in het dorp krijgen soms woedende reacties van hindoes van dichtbijgelegen dorpen sinds ze een paar jaar geleden christen zijn geworden.

Twee dagen voor de ontvoering van Dangua werd er een ‘herbekeeringsbijeenkomst’ gehouden, waarbij 129 christenen, van wie 40 vrouwen en 29 kinderen, hun geloof moesten afzweren. “Voor ze christen werden, waren ze allemaal hindoes. Nu zijn ze weer teruggekeerd naar hun voormalige religie,” aldus de hindoes. In werkelijkheid zijn de meeste bekeerlingen Dalits (Indiërs uit een lagere kaste die aan animisme doen).

Zulke bijeenkomsten komen vaker voor in India. Vooral christenen en moslims hebben te lijden onder de acties van hindoeīstische groeperingen. (Compass Direct)

bron

Schijt aan iedereen
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:04:14 #2
105263 Litso
Interlectueel.
pi_42673812
Wow, wat triest toch altijd als mensen niet vrij worden gelaten in wat ze geloven. En dan al helemaal dat ze er een kind om martelen.
"Dat is echt ontzettend zielig" Š
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:05:24 #3
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_42673842
Maar hindoe's zijn zijn zo vredeliefend enzo...
pi_42673850
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 17:04 schreef Litso het volgende:
Wow, wat triest toch altijd als mensen niet vrij worden gelaten in wat ze geloven. En dan al helemaal dat ze er een kind om martelen.
Absurd, ja.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:06:57 #5
105263 Litso
Interlectueel.
pi_42673880
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 17:05 schreef G.Fawkes het volgende:
Maar hindoe's zijn zijn zo vredeliefend enzo...
Zouden ze moeten zijn ja, jammer dat het in de praktijk niet altijd zo gaat
"Dat is echt ontzettend zielig" Š
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:25:04 #6
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_42675914
bron: www.opendoors.nl
Dat is wel een heel christelijke bron...
pi_42675994
Bedankt extremistische hindoes, zo worden we eraan herinnerd dat het geloof gebaseerd is op opvoeding, cultuur en geweld die moet voorkomen dat de sekte leegloopt.
"Hindoes hebben respect voor alles wat leeft". Als je uit de hindoesekte stapt dan leef je niet en mag je kinderen martelen.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_42676013
Wanneer komt het eens bij die hangjassen op dat we zo alleen maar verder van huis raken..
pi_42676495
Het hindoeisme is een heel wreed en heidens geloof.
Verbaast me niets, ik zie het ook bij de boeddhisten gebeuren.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_42676527
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 18:53 schreef lionsguy18 het volgende:
En de Christenen lopen qua innovatieve redenen om mensen te vermoorden voorop

pi_42678644
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 18:54 schreef Haushofer het volgende:

[..]

En de Christenen lopen qua innovatieve redenen om mensen te vermoorden voorop

Kan je daar eens een voorbeeld van gheven , want je loopt weer als een kip zonder kop te blaten, zonder informatie te geven voor je beweringen.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_42678754
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 20:12 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Kan je daar eens een voorbeeld van gheven , want je loopt weer als een kip zonder kop te blaten, zonder informatie te geven voor je beweringen.
quote:
Hier, nog meer geblaat. En ook nog es zonder informatie.
pi_42678858
Wat bezielt mensen toch om een of andere stomme religie hun leven te laten bepalen? Leef gewoon je eigen leven, zoals jij dat wil, en niet zoals een of andere achterlijk figuur dat voor jou bepaalt.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_42678943
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 20:12 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

omg, je hebt geslapen bij de geschiedenisles ?
pleased to meet you
pi_42681012
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 20:23 schreef moussie het volgende:

[..]

omg, je hebt geslapen bij de geschiedenisles ?
Nee, de beste man is Christen en bekijkt de zaak met oogkleppen. Absolute waarheden enzo, jeweetoch.
pi_42683000
quote:
Laat zien.
  zondag 15 oktober 2006 @ 05:00:18 #17
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42690787
quote:
Geef eens een bron over boedhisten, ik zit hier nu tussen de boedhisten en ik kan je vertellen dat het een van de plezierigste geloven is die ik ken. Heerlijk geen dwang niets. Ik denk dat dit het enige geloof is wat ik zou kunnen aanhangen zo makkelijk. Christenen en Moslims.. beide bah, maar goed dan nog liever een christen dan een moslim.

Overigens merk ik hier dat er (in bangkok) weinig spanningen zijn tussen moslims en boedhisten. Hier worden de hoofddoekjes ook niet zoals in Nederland gebruikt om een statement te maken. Veel zijn het er overigens niet.

OT elk geloof of sekte waar dwang wordt gebruikt is fout.

Vriend van mij kwam uit Kampen, wat die allemaal niet moest doorstaan ivm geloof is extreem.
mai pen rai
pi_42691761
Ik dacht toch dat boedisme geen geloof of religie maar een levenswijze is.
pi_42692063
quote:
Right , je weet er blijkbaar veel van af :
De vijf voorschriften is de ethische code van het boeddhisme en die luid:
  • Ik houd mij aan het voorschrift om af te zien van het doden van levende wezens.
  • Ik houd mij aan het voorschrift om af te zien van het nemen van dat wat niet gegeven is.
  • Ik houd mij aan het voorschrift om af te zien van seksueel wangedrag.
  • Ik houd mij aan het voorschrift om af te zien van incorrect spreken.
  • Ik houd mij aan het voorschrift om af te zien van het gebruik van verdovende middelen als alcohol en drugs, welke leiden tot onachtzaamheid.

Neem daarbij het achtvoudige pad en je hebt inderdaad een wreed geloof
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Edele_achtvoudige_pad
    Maar goed, ga meer weer bidden voor je heidense kruis / maria beeldje en zorg dat je geinformeerd bent voordat je weer gaat blaten .....

Andere geloven kunnen nog heel wat van leren van dit heidens en wreed geloof
    However many holy words you read, however many you speak
    What good will they do you If you do not act on upon them?
    -Buddha-
  • <a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
    pi_42692076
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 09:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
    een Filosofisch-religieuse levenswijze
    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
      zondag 15 oktober 2006 @ 10:07:33 #21
    92623 niet_links
    Live from Bangkok
    pi_42692083
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 09:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
    Het feit dat ze in reincarnatie geloven en nog wat andere dingen maakt het toch echt een geloof. Ook wordt er bij boedha beelden gebeden. Dus ik denk dat het om een geloof gaat.
    mai pen rai
    pi_42693233
    Het is niet het geloof wat mensen debiele dingen laat doen, het is vaak de mens zelf. Hij zoekt er slechts een goeie reden voor, en als het niet het geloof is, dan is het vaak wel wat anders. Moet wel zeggen dat het geloof een makkelijke reden is om mekaar de hersens in te slaan, maar da's weer wat anders.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')