abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43788171
Ex-team genoten van vroeger van mij spelen nu ook bij Jong Roda JC: David Thijssen, Jamie Quijs en Kris Quijs (A1 van Roda)
  woensdag 22 november 2006 @ 17:24:21 #27
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43788352
vroeger op een voetbaltoernooitje Robben n's tegenover me gehad te dribbelen.
pi_43788549
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom gaan die spelers naar FCDB toe en niet naar de clubs in de buurt of in de eredivisie?
Omdat FC Den Bosch ze eerder scout, FC Den Bosch toch een betere uitstraling heeft dan clubjes als FC Dordrecht, Helmond Sport etc., omdat FC Den Bosch een goede organisatie heeft een scholenplan etc etc, omdat bij FC Den Bosch de kans om door te breken groter is dan bij veel andere clubs, omdat spelers die afvallen bij clubs als bijv. PSV best van waarde kunnen zijn voor een club als FC Den Bosch.

Tal van redenen dus
pi_43789634
Ze scouten beter dus dan PSV en bijvoorbeeld Willem II?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_43790433
quote:
Op woensdag 22 november 2006 18:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ze scouten beter dus dan PSV en bijvoorbeeld Willem II?
Nee zo kun je dat niet stellen. PSV scout bijvoorbeeld alleen de allerbeste, terwijl spelers van iets minder kwaliteit voor een club als Den Bosch ook in aanmerking komen. Bovendien hebben zij een nog veel groter scoutingsgebied halen veel jongens uit België en in bijna elk team hebben ze een lange donkere jongen uit een land waar ze niet aan geboortedata doen waardoor niemand weet hoe oud ze zijn. Ook kunnen zij met hun imago en organisatie spelers weghalen bij andere BVO's. Zo hadden wij vorig jaar een talentvolle speler die is weggehaald door PSV.

Willem II ken ik niet zo goed, hebben volgens mij ook redelijk wat belgjes ertussen lopen. Zijn kwalitatief ook wel wat beter dan wij. Al zeggen de competitieresultaten natuurlijk lang niet alles. Het zijn toch altijd individuele spelers die doorbreken. En als ik zie dat er ieder jaar een stuk of 3 jeugdspelers bij de eerste selectie zitten die ook het niveau aardig aankunnen ben ik redelijk tevreden Zeker als ze pas 16 jaar (inmiddels 17) zijn, dat zie je bijna nergens.

[ Bericht 1% gewijzigd door TerroRobbie op 23-11-2006 17:09:04 ]
pi_43790632
Speelde vroeger bij XerxesDZB, wat een samenwerkingsverband heeft met Feyenoord. Hanne Hagary die nu in de Feyenoord A zit heeft daar ook gespeeld en is daar uiteindelijk gescout.
Feijenoord Rotterdam
  woensdag 22 november 2006 @ 18:41:00 #32
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_43790880
Uit de krant van vandaag trouwens:
quote:
Academie

Servé Kuijer heeft een plan gelanceerd om een voetbalacademie op te zetten met Roda JC, Fortuna Sittard en MVV. Deze academie dient de grootste talenten van de drie clubs klaar te stomen om prof te worden. Voordat je kunt beoordelen of zo’n academie zinvol is, dien je te achterhalen waarom er zo weinig jeugdspelers bij deze clubs doorstromen als prof. Daarvoor is een aantal redenen. De meeste jeugdspelers bij een betaald voetbal organisatie zijn vanaf hun tiende jaar in de jeugdopleiding waardoor ze een ontzettend lang ‘voortraject’ hebben. Op die lange weg zijn altijd tegenslagen. Van tegenslagen overwinnen word je beter maar, zoals ik vorige week al schreef, heeft tegenwoordig de gemiddelde jeugdspeler te weinig doorzettingsvermogen door een overvloed aan keuzemogelijkheden voor sport, computers en entertainment.

Daarnaast zijn veel trainers theoretisch geweldig onderlegd, maar ontbreekt het vermogen om zich te verplaatsen in de belevingswereld van een jeugdspeler. Ze kunnen de jeugd niet meer ‘raken’.

In het huidige voetbal worden kracht, conditie, tactiek en loopscholing steeds belangrijker.

Toch besteedt men in trainingen hieraan te veel aandacht. Daardoor is er steeds minder ruimte voor de pure voetbaltraining. Zo heb ik zelf bij VVV onder Hennie Spijkerman gespeeld, momenteel assistent-trainer bij Ajax. Het hele seizoen waren de eerste drie trainingen van de week volledig zonder bal. Alles in het kader van kracht, loopscholing en conditie. Verschrikkelijk! Theoretisch allemaal te verklaren, maar het plezier verging je wel. Plezier zorgt voor een grotere intensiteit en beleving van de training waardoor deze meer rendement oplevert. Ook staat een speler dan meer open om te leren, een absolute meerwaarde om vervolgens te presteren. Zeker jeugdtrainers moeten elke training zorgen voor plezier en beleving.

Plezier krijg je ook door een wij-gevoel te creëren. Je traint samen om beter te worden en om de eerstvolgende wedstrijd samen te winnen. Dat gevoel ontwikkel je op de academie alleen indien je ook wedstrijden gaat spelen met de academie. De spelers blijven eigendom van Roda, MVV en Fortuna, maar trainen en spelen hun wedstrijden bij ‘FC Limburg’. Indien deze voorwaarden ingevuld worden heeft deze voetbalacademie een absolute meerwaarde. MVV en Fortuna moeten dan ook heel blij zijn met een dergelijk initiatief. Wellicht een eerste stap om ervoor te zorgen dat het Limburgse voetbal een rol van betekenis gaat spelen. Er zijn gegarandeerd investeerders en subsidie te vinden. Zolang we maar niet vergeten dat het niet alleen om faciliteiten en oefenstof, maar vooral om de juiste omgang met jeugd gaat.

Bron : LD
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_43791207
Bij onze clubs stroom nooit niets door
We hebben dit jaar wel voor het eerst sinds 15 jaar een A1

Wat we wel hebben is een hoop goede muzikanten die doorstromen naar de top
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_43793231
Bij ASWH worden de betere jeugdspelers die naar de profs willen vaak in eerste instantie weggehaald door FC Dordrecht. Er is niet een echt samenwerkingsverband trouwens, al zijn er wel goede betrekkingen. Jaarlijkse oefenduels enzovoort, zowel bij het eerste als bij jeugdteams.

De heel goede spelers gaan vaak eerder naar Sparta of Feyenoord.

Is dat al een beetje een verhaal Terro?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_43818214
Ik ken wel jongens (mijn leeftijd) van GAE en FC Groningen. Verder is er een spelertje die ik vorig jaar trainde naar GAE D1 gegaan, en ken ik jochies die nu bij GAE en Vitesse spelen, die ook van mijn amateurclubje komen.

Overigens zijn 4 spelertjes 'van me' van vorig jaar gescout voor selectietrainingen en -wedstrijden bij GAE, en nog 1 bij Vitesse. Er zijn er vorig jaar 7 opgeschreven door scouts. Maar je ziet dus dat niet iedereen die 'ergens' op een lijst staat, erdoorheen komt.
pi_43821472
Is GAE beter dan Twente of Vitesse?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_43821522
Lijkt me niet nee. Maar wat doet dat er toe?
pi_43821620
Ken alle 3 die clubs niet echt. Is buiten onze regio. Twente heeft wel een goede naam. Vitesse heeft sinds enkele jaren een jeugdopleiding samen met Agovv.
pi_43821647
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:17 schreef Yeahinho het volgende:
Lijkt me niet nee. Maar wat doet dat er toe?
Waarom lees je deze topic dan?
pi_43823707
GAE is qua niveau minder goed dan AGOVV/Vitesse of Twente/Heracles. Maar dan nog, bij GAE speel je vele malen hoger, train je vaker en wordt je beter opgeleid dan bij een willekeurige amateurclub.
  donderdag 23 november 2006 @ 16:37:37 #41
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_43824156
Sorry, het is slechts een tvp omdat ik graag op de hoogte wil blijven. Mn buurjochies zijn talenten, het wachten is op de scouts
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_43824328
Dat denken de ouders zelf vaak ja
  donderdag 23 november 2006 @ 17:00:28 #43
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_43824780
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:44 schreef TerroRobbie het volgende:
Dat denken de ouders zelf vaak ja
haha, heb je veel last van ouders?
pi_43824984
Nee helemaal niet. De ouders kennen hun rol weten hoe het er aan toe gaat. Af en toe zijn ze het wel eens ergens niet mee eens. Maar ze kunnen altijd een gesprek krijgen met de trainers/begeleiders. Waarin beweegredenen worden uitgelegd en problemen worden uitgepraat. In mijn functie heb ik overigens weinig te maken met ouders. Dus ook nooit last van.
pi_43825083
Wil je dan beweren dat de ouders van de tegenstander er niks van zeggen als jij weer eens ten onrechte je vlag omhoog steekt?
pi_43825202
Ach af en toe hoor je wel eens wat of je nou terecht of onterecht vlagt, ene oor in andere oor uit.
  donderdag 23 november 2006 @ 17:15:33 #47
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_43825229
quote:
Op donderdag 23 november 2006 17:11 schreef Yeahinho het volgende:
Wil je dan beweren dat de ouders van de tegenstander er niks van zeggen als jij weer eens ten onrechte je vlag omhoog steekt?
Daar komt de aap uit de mouw. Elftalbegeilder Fucking Grensrechter
pi_43825270
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:22 schreef PAA-053 het volgende:
GAE is qua niveau minder goed dan AGOVV/Vitesse of Twente/Heracles. Maar dan nog, bij GAE speel je vele malen hoger, train je vaker en wordt je beter opgeleid dan bij een willekeurige amateurclub.
Gek. Overmars, De Zeeuw, Kromkamp, Bosvelt, Sikora (en Eikelkamp?) zijn toch niet de minste en die hebben ook allemaal oranje gehaald
pi_43825284
quote:
Op donderdag 23 november 2006 17:15 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Daar komt de aap uit de mouw. Elftalbegeilder Fucking Grensrechter
Dat is 1 van de onderdelen inderdaad. Verder zorg ik voor de kleding van de jongens, onderlinge sfeer in de kleedkamer etc.
pi_43825519
Sar: Noordwijk/Ajax
Timmer: Zwolle
Steek: Ajax

Boula: Ajax
Heitinga: Ajax
Ooyer: Ajex
Mathijsen: Willem II
Gio: Feyenoord
De Cler: Ajax
Jaliens: Sparta

Cocu: AZ
Vaart: Ajax
Sneijder: Ajax
Landzaat: Ajax
Van Bommel: Fortuna
Maduro: Ajax

Babel: Ajax
Robben: Groningen
Persie: Feyenoord(Excelsior)
Ruud: FCDB
Kuyt: Katwijk Quick Boys. (speciaal voor god)
V o H: Twente

Ik mis nog een speler maar dit waren de spelers van het WK en hun opleidingsclub

[ Bericht 2% gewijzigd door DiegoArmandoMaradona op 23-11-2006 18:04:53 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')