abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 09:39:55 #1
68334 V-Unit
Nadat de 'G' was doo
pi_42665373
Mensen die hier ervaring mee hebben?
Je lijkt veel meer te verdienen maar de huur is ook veel hoger. Evenals eten en kleren ed....

Om wat voor bedragen praten we dan eigenlijk? Huur...? Kleren....? Eten....?

Dit ivm job aanbod en een woning in het noordwesten van Parijs waar ik over 2 maanden al kan beginnen... :\
The problem is I can't trust most of what I see. So fuck it, all the problems of life must be me!
pi_42665389
En tegen welk loon? Om e.e.a. een beetje in perspectief te plaatsen zegmaar
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:15:15 #3
68334 V-Unit
Nadat de 'G' was doo
pi_42665697
23000 per jaar.
is dat normaal?
The problem is I can't trust most of what I see. So fuck it, all the problems of life must be me!
pi_42665883
Nou, het is niet echt hoog maar je bent ook pas 19!
En wat ga je dan precies doen voor die 23k?
Rot signature
pi_42665996
Waarom zou jij meer verdienen omdat de huur hoger is? Aan je profiel te zien ben je een college drop out dus veel bagage heb je ook niet.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_42666034
mwoah, 2000 per maand is niet echt ruim. Parijs is sowieso een dure stad. wordt de huur betaald door het bedrijf? want dat is echt tering duur daar. een vriendin van me woonde in het centrum en betaalde 800 euro voor ongeveer 12 vierkante meter.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:05:39 #7
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_42666355
ik woonde in het zestiende, das 1 van de duurste wijken, en betaalde ongeveer 500 incl. voor een klein zolderkamertje met douche toilet en koelkast.

maja, ik had stage en verdiende met stuffi en huursubsidie zon 1500 per maand.

tis best te doen, maar iets groots in een goede wijk én betaalbaar vind je niet zo snel.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:58:03 #8
68334 V-Unit
Nadat de 'G' was doo
pi_42668459
Ben inmiddels 21 en nee geen college dropout...
Een appartement wordt voor me toegewezen in het noordwesten van Parijs.
Maar als ik nou drvan uitga dat de huur daar rond de 800 euro kost. Wat kost het eten dan wel niet?

Werkzaamheden bestaan oa uit netwerkbeheren bij Blizzard.

Nogmaals... Ik heb me twijfels. Ik ga me ook zeer kritisch opstellen als ik binnekort het sollicitatiegesprek heb...
pi_42738288
Een huur van 800 euro lijkt me overdreven. Zeker in het noordwesten van Parijs, of ga je in La Defense wonen? Als je gewoon een kamer huurt dan kost het echt niet zoveel hoor. Natuurlijk is het wel een stuk duurder dan bij ons maar dat weet je van tevoren.

Eten kan je natuurlijk zo duur maken als je zelf wil. Je kan je boodschappen gaan doen bij de Carrefour of Leclerc (duur), maar er zijn ook genoeg Auchans, Leader Prices en Lidl's e.d. Voor eten ben je echt niet meer kwijt dan in NL.

Kleding hoeft je ook echt niet meer te kosten dan thuis. Parijs heeft natuurlijk winkels voor iedere prijsklasse. Tenzij je smaak in de klasse van Samaritaine, Printemps of Galeries Lafayette valt, dan kan het wel wat knaken kosten ja. En anders moet je gaan winkelen in Parijs-Noord aan de voet van de heuvel van de Sacre Coeur. Goedkoop genoeg.

Als je een stukje buiten Parijs gaat wonen kan het je ook veel schelen in huur trouwens. Nou is St Denis, Bercy e.d. niet gelijk de beste plek (94, 93), maar als je richting Issy les Moulineaux gaat, of Melun, dan zit je zeker goed (77). Niet gelijk naast de deur maar met de RER ben je overal zo.
pi_42740310
Spreek Delicieux in onderstaand topic even aan. Die woont en werkt er.
Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen (deel 13)
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 14:55:15 #11
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_42741380
Hallo! Hier ben ik....
800 Euri voor huur is vrij normaal voor een beetje ruimte. In het noorden van Parijs zijn de huren wat lager, maar het 14e, 15e, 16e en 17e Arrondissement zijn wel redelijk aan de prijs. Vergelijk: Mijn eerste studiootje in het 15 Arr kostte een paar jaar geleden 720 Euro. Kale huur uiteraard, waar meestal nog gas water en licht bijkomen. Het studiootje was 30 m2, dus een redelijk ruime studio wel....

Woonruimte is duur, en moeilijk te vinden. Zeker de goedkopere woonruimtes. Ook is het als buitenlander die net aankomt erg moeilijk iets te huren. Laat dat dus door je werkgever regelen!

Is je salaris netto of bruto? Vergeet niet dat het bedrag dat je in Frankrijk op je rekening krijgt, je bruto salaris is met aftrek van sociale lasten. Van die 2000 euri die je dan maandelijks ontvangt, moet je nog ongeveer 10-15% reserveren voor de inkomstenbelasting, die je in september per cheque of overschrijving in één keer moet voldoen. Te laat, of niet betalen levert je meteen een respectabele boete op. Reken op ten minste 10 procent.

Bier
Een belangrijke graadmeter voor het levensonderhoud in een stad is de prijs van een biertje. In een normale kroeg reken je op 3 to 4,5 eur per biertje. In een engelse pub kun je af en toe pints voor 5 euri per pint krijgen! Winstpakker!
Uiteraard kun je in de supermarkt goedkoop flesjesbier kopen en dan in je eentje opdrinken, maar dat zal niet de bedoeling zijn, denk ik....

Nou, ik ga weer even aan het werk. Als je vragen hebt, hoor ik het wel!
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_42741688
Het enige in frankrijk wat goedkoop is, is de Lidl, al heel wat goede vakanties doorgekomen dankzij de lidl. Maar wonen/leven in parijs lijkt me vrij duur en dan lijkt me 23k toch wat magertjes. Ik zou toch graag voor de 25k netto gaan en laat hun je appartement regelen want om dat zelf te regelen is echt vrij lastig als beginner
Even a broken clock is right twice a day.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:14:02 #13
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_42741872
Oh ja, warm eten doe je vaak 's middags rond een uur of 12. Je werkgever heeft vaak ofwel een kantine, ofwel je krijgt zogenaamde 'cheques restaurants' waarmee je een hapje in een restau kan gaan eten. Deze cheques hebben een waarde van ongeveer 7 euro 60.... Dus de rest dok je zelf.

'S avonds kun je dan gewoon een broodje eten, hetgeen niet al te duur is.
Het duurste blijft echter het uitgaan!
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_42742177
Supermarkten zijn redelijk duur in Parijs; per weekend ging er bij mij zeker wel ¤ 200,- doorheen (twee personen). We hebben het dus dan alleen over supermarkt-aankopen.
Dat was niet karig maar ook niet overdreven luxe.
Nu moet ik er wel bijzeggen dat het hier winkels in Passy (16e) betreft en dat is een redelijk prijzige wijk

M'n ex (Parisienne) zei altijd dat om te wonen en werken in Parijs je zo'n ¤ 2000,- per maand netto nodig hebt - en dan heb je het dus *niet* ruim.
Het is echter ook met minder te doen: ik ken een gezin dat met z'n 3-en rondkomt van ¤ 1600,- netto/maand.
Vraag me absoluut niet hoe (iedere Parijzenaar die ik er over spreek is dan ook echt verbaasd hierover).
En je kan natuurlijk ook nog buiten Parijs zelf gaan wonen, zoals al aangegeven. Scheelt veel geld.
'Een nederlaag is onvermijdelijk als je uitgangspunt is het spel te winnen, in plaats van te voorkomen dat je het verliest' (John von Neumann)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')