quote:Op zondag 15 oktober 2006 18:57 schreef Maaark het volgende:
Cynic; wat voor PC heb je? 1gb RAM en een processor van meer dan 2,5 ghz is toch wel wenselijk.
gig heb ik, maar ik heb een 1,6 ghz duocore processor. Maar de minimum eisen zijn 500 mhz, dan zou ik toch wel 4 maten moeten kunnen afspelen?quote:Op zondag 15 oktober 2006 18:57 schreef Maaark het volgende:
Cynic; wat voor PC heb je? 1gb RAM en een processor van meer dan 2,5 ghz is toch wel wenselijk.
minimum zit DFH plugin dus niet bij inbegrepen he.quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:13 schreef Cynic het volgende:
[..]
gig heb ik, maar ik heb een 1,6 ghz duocore processor. Maar de minimum eisen zijn 500 mhz, dan zou ik toch wel 4 maten moeten kunnen afspelen?
maar dan nog zou het genoeg moeten zijn toch?quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:15 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
minimum zit DFH plugin dus niet bij inbegrepen he.
blijkbaar nietquote:Op zondag 15 oktober 2006 19:19 schreef Cynic het volgende:
[..]
maar dan nog zou het genoeg moeten zijn toch?
same here!quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:01 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Echt?? Ik wil juist geen tweedehandse gitaren. Je weet nooit wat diegene voor jou ermee heeft gedaan... op een veel te vochtige zolder neergegooid ofzo... dat zijn schades die je niet ziet, maar wel gaat merken na een tijd... Daarbij komt dat ik het zo tof vind om die gitaar helemaal nieuw en schoon te hebben, en dat elk plekje erop door mij komt... ieder zn ding, denk ik.
ff gekopieerd wat ik ook in het studiotopic gepost heb:quote:Op zondag 15 oktober 2006 17:05 schreef Cynic het volgende:
okay, ik hoop dat iemand me hier kan helpen want ik word helemaal wanhopig van cubase. Ik heb nu Drumkit from Hell als VST. Het probleem is dat bij het afspelen van midi het geluid begint te "struikelen", daarmee bedoel ik dat bijvoorbeeld een reeks achtste noten ineens gaat vertragen, of noten overslaan etc. Zelfs bij kleine stukjes van een maat of 2 doet dit zich al voor. En als ik zo'n stukje in een loop afspeel zitten die stukjes telkens op dezelfde plek alsof ik het gewoon niet goed heb ingevoerd. Iemand enig idee, want ik snap er echt geen barst van en het begint me behoorlijk de keel uit te hangen...![]()
Dat is onzin! ze zijn identiek aan elkaar behalve het aantal speakers en dus het omage wat aan de speakers hangt. hoe emer speakers, hoe lager het omage. Ook is een combo vaak "open back" waardoor het geluid iets minder "drukt" en het clean dus wat meer ruimtelijk is en de distortion iets meer verdeeld is over het spectrum. Een cabinet met closed-back geeft wat meer geluidsdruk waardoor de distortion wat voelbaarder en op een plek gefocust is.quote:Op zondag 15 oktober 2006 22:27 schreef imported_sphinx het volgende:
zeg mensen,
wat is het verschil tussen een 100W Head + Cabinet
en gewoon een 100W Combo versterkert. head+cab/half-stack zal wel beter geluid geven he?
Ik zou voor een combo gaan. Minder moeite om te verplaatsen. Mijn huidige Vox ac30 weegt al 35kg. Daarnaast kan je ook beter voor meer kwaliteit dan wattage gaan. 100 watt zet je toch nooit voluit, dan stroomt het bloed meteen uit je oren. Mijn Vox staat nu op de 22watt switch en dat buldert als de pleuris.quote:Op zondag 15 oktober 2006 22:27 schreef imported_sphinx het volgende:
zeg mensen,
wat is het verschil tussen een 100W Head + Cabinet
en gewoon een 100W Combo versterkert. head+cab/half-stack zal wel beter geluid geven he?
2 zien er nog toffer uitquote:Op maandag 16 oktober 2006 00:37 schreef Cynic het volgende:
Een cabinet ziet er natuurlijk wel veel toffer uit live
Ik zei het al eerder in een ander topic: het rendement van de speaker is ook heel belangrijk. 100 Watt zegt helemaal niks als je dat niet weet. Bij een speaker met een rendement van 5% wordt veel meer elektrisch vermogen omgezet in akoestisch vermogen dan bij een speaker met een rendement van 0,1%.quote:Op maandag 16 oktober 2006 00:33 schreef Brambulances het volgende:
[..]
Ik zou voor een combo gaan. Minder moeite om te verplaatsen. Mijn huidige Vox ac30 weegt al 35kg. Daarnaast kan je ook beter voor meer kwaliteit dan wattage gaan. 100 watt zet je toch nooit voluit, dan stroomt het bloed meteen uit je oren. Mijn Vox staat nu op de 22watt switch en dat buldert als de pleuris.
+1quote:Op maandag 16 oktober 2006 10:01 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik zei het al eerder in een ander topic: het rendement van de speaker is ook heel belangrijk. 100 Watt zegt helemaal niks als je dat niet weet. Bij een speaker met een rendement van 5% wordt veel meer elektrisch vermogen omgezet in akoestisch vermogen dan bij een speaker met een rendement van 0,1%.
Vox versterkers zijn daar volgens mij een goed voorbeeld van, want daar komt inderdaad een hele hoop herrie uit.
Is het niet het proberen waard om het op te slaan als MP 3 en af te spelen in de mediaplayer? Dan zal het waarschijnlijk wegzijn, denk ik. Dé oplossing is het natuurlijk niet......quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:39 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
ff gekopieerd wat ik ook in het studiotopic gepost heb:
Ik denk dat je pc niet op deze programma's gebouwd is.
Kan verschillende oorzaken hebben:
-te trage CPU (minimaal 2 ghz is aan te raden)
-te weinig RAM (minimaal 1 gb)
-teveel programma's op de achtergrond lopen
-geen gekwalificeerde geluidskaart
- misschien de belangrijkste (zonder je ergens van te beschuldigen): geen legale cubase. De illegale versies kosten het dubbele aan CPU en werkgeheugenverbruik omdat de dongle de hele tijd omzeild dient te worden. is dat zo, dan moet je dus de eerste punten verdubbelen.
Wat raar, je stond er ooit wel in...quote:Op maandag 16 oktober 2006 13:07 schreef Prep2Fight het volgende:
Jammer dat iknog steeds niet in de OP sta![]()
Hahaha.
Achja, zo zie je maarquote:Op maandag 16 oktober 2006 13:09 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Wat raar, je stond er ooit wel in...
Hij moet sowieso weer eens bijgewerkt worden
Heb ik ook last van gehad. Bleek dat mijn asio drivers niet goed waren. Juiste soundkaart gekozen in output channel en asio-driver aangepast en het probleem was verholpen.quote:Op zondag 15 oktober 2006 17:05 schreef Cynic het volgende:
okay, ik hoop dat iemand me hier kan helpen want ik word helemaal wanhopig van cubase. Ik heb nu Drumkit from Hell als VST. Het probleem is dat bij het afspelen van midi het geluid begint te "struikelen", daarmee bedoel ik dat bijvoorbeeld een reeks achtste noten ineens gaat vertragen, of noten overslaan etc. Zelfs bij kleine stukjes van een maat of 2 doet dit zich al voor. En als ik zo'n stukje in een loop afspeel zitten die stukjes telkens op dezelfde plek alsof ik het gewoon niet goed heb ingevoerd. Iemand enig idee, want ik snap er echt geen barst van en het begint me behoorlijk de keel uit te hangen...![]()
de andere gitarist van mn band heeft zelf een halfstack met een 4x12" cab, en hij zei dat ik ook een half-stack moet nemen omdat die veel beter klinken. lijkt me inderdaad een beetje onzin, en dat ding is gigantisch dus een combo lijkt me veel makkelijker. en een grotere versterker moet sowieso, want mn 15W amp heeft een te 'bright' (schel en kut) geluid, vooral als je em hard zet. en met een drummer erbij kan je er met een 15W niet overheen.quote:Op maandag 16 oktober 2006 12:17 schreef Brambulances het volgende:
[..]
+1
Daarnaast is het gezondheidsaspect ook van wezenlijk belang. Ik moet er niet aan denken om met een cab+head rond te gaan sjouwen. Daarnaast speel ik zelf regelmatig op deze dingen en 75%^van deze dingen zijn kut en laten mij altijd verlangend naar mijn eigen Vox achter.
Eerlijk gezegd denk ik dat Sphinx zich een beetje verkijkt en te rijk rekend als hij eenmaal zo'n cab en head heeft.
Bram![]()
Jazz3 zijn echte mannenplectrumsquote:Op maandag 16 oktober 2006 09:04 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
2 zien er nog toffer uit![]()
Het maakt als het goed is niet uit voor de klank als het goed is, maar je moet dat soort dingen altijd voor jezelf uit zien te vinden, wat vind je fijn, wat vind je lekkerder klinken als je wel verschil hoort.
En BrianJazz III is relaxed man, volgens mij spelen hier al wel een heleboel mensen met Jazz III... de perfecte plectrum voor electrische gitaar... ik heb persoonlijk voor akoestische gitaar graag wat grotere, dunnere plectrums... iemand daar nog tips voor????
dude, koop dan anderequote:Op maandag 16 oktober 2006 15:36 schreef Cynic het volgende:
[..]
Jazz3 zijn echte mannenplectrums
Ik heb voor mijn akoestische gitaar van die dunne witte Fender plectra. Klank is niet onaardig maar hij glijdt steeds tussen mijn vingers vandaan zodat ik halverwege een nummer mijn plectrum ondersteboven vastheb!
het feit dat een halfstack beter klinkt dan een combo is bullshit. Dat as punt 1 :-b. Met mijn 22 watt kom ik boven een drumstel uit. Als ik em op 30 watt zet kom ik er echt makkelijk overheen (mijn drummer mept heel hard). Als je echt zeker van je zaak wilt zijn (per slot van rekening is niet iedere versterker hetzelfde) zou ik kijken voor een 40watt buizenbak.quote:Op maandag 16 oktober 2006 14:56 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
de andere gitarist van mn band heeft zelf een halfstack met een 4x12" cab, en hij zei dat ik ook een half-stack moet nemen omdat die veel beter klinken. lijkt me inderdaad een beetje onzin, en dat ding is gigantisch dus een combo lijkt me veel makkelijker. en een grotere versterker moet sowieso, want mn 15W amp heeft een te 'bright' (schel en kut) geluid, vooral als je em hard zet. en met een drummer erbij kan je er met een 15W niet overheen.
nu heb ik nog een vraagje: is 100W nodig om te oefenen met een drummer? met 60W lukt het vast ook wel, maar de kans is groot dat we over een tijdje een paar gigs hebben, en dan is 100W natuurlijk wel gewenst.
ik zit in een vet dilemma hierzo
ah ok, dan is dat ook duidelijk.quote:Op maandag 16 oktober 2006 18:16 schreef Brambulances het volgende:
[..]
het feit dat een halfstack beter klinkt dan een combo is bullshit. Dat as punt 1 :-b. Met mijn 22 watt kom ik boven een drumstel uit. Als ik em op 30 watt zet kom ik er echt makkelijk overheen (mijn drummer mept heel hard). Als je echt zeker van je zaak wilt zijn (per slot van rekening is niet iedere versterker hetzelfde) zou ik kijken voor een 40watt buizenbak.
Een buizenbak is wel luider als een transistor amp.
Bram
in de kleine zalen heb je aan 40watt meer dan genoeg. Daarboven in de grotere zalen wordt je toch gemiked door de PA en is het verder niet nodig! Dan kan je je met je lagere wattage wat verder opendraaien. Zeker de buizenbakken klinken op vol volume beter dan op laag volume.quote:Op maandag 16 oktober 2006 20:43 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ah ok, dan is dat ook duidelijk.
maar voor optredens dan? want ik wil niet daarvoor over een (paar) jaar weer een nieuwe moeten kopen eigenlijk
ok, tof!quote:Op maandag 16 oktober 2006 22:26 schreef Brambulances het volgende:
[..]
in de kleine zalen heb je aan 40watt meer dan genoeg. Daarboven in de grotere zalen wordt je toch gemiked door de PA en is het verder niet nodig! Dan kan je je met je lagere wattage wat verder opendraaien. Zeker de buizenbakken klinken op vol volume beter dan op laag volume.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |