Voor MarkPeterse (en alle andere mensen die nieuwsgierig zijn) een tipje van de sluier van het geheim van de smid
![]()
:
- Enkhuizen, zuiderzeemuseum:
hier zie rechtsonder en rechtsboven water. De groenige kleur van het water deed mij vermoeden dat het hier om een groter water ging (doordat ik dit al vaak in GE had gezien bij grotere wateren). Omdat het water rechts van de plaats is dacht ik aan rechts van Noord-Holland of rechts van Flevoland. Vervolgens ben ik eerst de oostkust van Noord-Holland gaan afzoeken en daar vond ik hem. Dan is het met behulp van de straatnamen alleen nog uitzoeken om wat het hier gaat...
- Purmerend, Fort Benoorden:
Hier zie ik rechthoekige weilanden omheen. Uit ervaring van het zoeken in GE weet ik dat dit met name voor komt in Noord-Holland, Friesland en Flevoland. Verder zie ik een kanaal van onder naar boven lopen en lijkt het er op dat er ten westen van de foto een plaats ligt. Met deze gegevens ga je vervolgens de kanalen langs die in de genoemde provincies van zuid naar noord lopen. Dan kom je hem vanzelf tegen. Wederom met behulp van straatnaam + plaats kun je vinden wat het is.
- Emmen, Noorderdierenpark:
Hier ga ik morgen heen met mijn vriendin en haar 6-jarige nichtje
![]()
- Algemeen:
Probeer dingen op de foto te herkennen waarmee je het gebied kunt identificeren. Bijvoorbeeld: water, snelwegen, spoorwegen, ...
Tip:
In Google Maps (maps.google.nl) kun je (mits je een goede internetverbinding hebt) eenvoudig snel grote stukken gebied doorzoeken door met de pijltjestoetsen over het gebied te 'vliegen'. Of je gebruikt de knoppen <Home>, <End>, <Page Up> of <Page Down> om snel een pagina naar links, rechts, omhoog of omlaag te gaan.