abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42611625
Wat ik me af zit te vragen. Hoe komen beroepen aan hun kleur overall en welke kleuren gebruiken ze. Ik kom tot

schilder - wit
lasser, metaalwerker, loodgieter - blauw
timmerman - kaki

Welk beroep gebruikt rode overalls en waarom komen bovenstaande beroepen aan deze kleuren. Een witte overall is voor een schilder toch niet echt handig.

Kan iemand me uit de brand helpen?

Overigens heb ik al hobby metaalbewerker een fel oranje overall, omdat ik deze gratis kon krijgen. Als hij versleten is, wil ik een blauwe.
pi_42611752
tuinierder - groen
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
?

automonteur meestal ook blauw of zwart.
pi_42611807
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:29 schreef ijsmeis het volgende:
tuinierder - groen
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
?

Groen, inderdaad.

Zwart heb ik wel eens gezien maar dan meestal bij formule 1 monteurs. Is ook wel mooi voor i schuur en je ziet er niet zo snel smeervlekken op.
pi_42612073
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:29 schreef ijsmeis het volgende:
tuinierder - groen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
?

Ik ken monteurs met rode, met lichtblauwe, met donkerblauwe, met zwarte, met lichtgroene en met dualtone overalls, afhankelijk van de garage, het merk of zelfs de functie.

Oftewel, TS blijf dragen wat je gratis kunt krijgen want wat kan jou het verrekken! Het wordt toch vies!
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:45:01 #5
152383 DeToXiC
Ik Heersch..!!!
pi_42612233
Ik wil ook een fel oranje...gratis..voor het EK!
Stop!......Heerschertime!
PSN id: DeToXiC
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:47:53 #6
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_42612322
Gast het id niet zo dat je als tuinman een groene overal moet dragen..
of als schilder een witte...
pi_42612464
Schilder wit, kan die kijken of zn kleur wel goed is gemengd
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Een brandweer heeft rood!
pi_42612476
blauwe die ik in de garage draag, beetje lichtblauw. geen idee waar je die dingen koopt
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_42612729
Het kopen van een overall is niet zo'n probleem. Dat kan bij de bouwmarkt, maar ook bij groothandels kun je ze kopen. Ik vroeg het me meer af omdat ze hier aan het schilderen zijn en in witte overals lopen.

Het is meer dat bepaalde beroepsgroepen bepaalde kleuren eerder dragen en ik kan me haast niet voorstellen dat dat is omdat je dan op de bouwplaats iedereen goed uit elkaar kan houden.

Dat van dieoranje overall is wel jammer idd als er weer gevoetbald wordt. Denkt iedereen dat ik een fan ben
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  donderdag 12 oktober 2006 @ 16:04:21 #10
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_42612813
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:47 schreef Bill_E het volgende:
Gast het id niet zo dat je als tuinman een groene overal moet dragen..
of als schilder een witte...
als schilder moet je juist vaak wel een witte aan, omdat dat makkelijker te wassen is (omdat alle overalls dan wit zijn, en ze extra heavy schoon te maken zijn), en het er dan extra schoon uit ziet. Zodat hun imago beter is.
maar goed, dit hangt ook wel van het bedrijf af
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
pi_42612877
Bij Corus (en waarschijnlijk ook andere bedrijven) zijn kleurcodes heel veel in gebruik mbt in welke gebieden je mag komen, dit ivm veiligheid
  donderdag 12 oktober 2006 @ 16:07:11 #12
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42612907
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:52 schreef robert-dirksen het volgende:
Een brandweer heeft rood!
Brandweer -> blauw
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_42617193
Hangt tegenwoordig beetje af van bedrijf tot bedrijf denkik, ik werk nu aan montage van auto's en draag zelf een witte T-Shirt van het werk+ blauwe werkbroek. (Das bij Volvo btw). Verder hebben ze daar in de lasserij dezelfde kleding, en in de spuiterij hebben ze alles wit en lichtblauw of lichtgroen.
Gaat er tegenaan met zn schatteke x10012010!
  donderdag 12 oktober 2006 @ 19:26:07 #14
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42618749
De vonkentrekkers dragen ook vaak blauw
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42627908
waarom heeft een serveerster een wit schortje?
pi_42629651
Mario> Rood!
Luigi> Groen!

Beide loodgieters toch?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_42632645
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 00:44 schreef rick85 het volgende:
Mario> Rood!
Luigi> Groen!

Beide loodgieters toch?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop