abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42595843
Een van mijn katten was de laatste dagen wat sloom en verloor gewicht. Vanavond heb ik de da gebeld, die kwam gelijk langs

Nu heeft de kat een rare ademhaling, dat kan wijzen op:
* een gaatje in het middenrif (kan veroorzaakt worden door vallen van hoogte)
* een longontsteking
* een andere luchtweginfectie

Optie 1 is eigenlijk uitgesloten. Ik heb alleen lage kasten ed. Het kan wel zijn dat hij van de trap gelazerd is tijdens het spelen/vechten met mijn andere kat.

Nu is mijn vraag: Hoe kan mijn kat aan een longontsteking (als dat het is) komen? Het is een binnenkat, komt af en toe buiten in de achtertuin en heeft onlangs niet in de vijver gelegen.

Afgelopen zomer had hij iets soortgelijks http://forum.fok.nl/topic/888146/1/50#40105392
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  woensdag 11 oktober 2006 @ 23:45:53 #2
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_42596426
Fijne dierenarts. Kon ie je dat niet meteen vertellen wat er aan de hand was?
pi_42596683
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 23:45 schreef Armageddon het volgende:
Fijne dierenarts. Kon ie je dat niet meteen vertellen wat er aan de hand was?
Dat waren de drie opties die hij noemde. Morgenochtend mag ik een antibioticakuurtje halen om de koorts te laten zakken (hij heeft vanavond al twee injecties gehad) en ik mag een afspraak maken voor een longscan op vrijdag.

De dierenartsen zijn hier idd erg prettig čn snel, ze reageren tig keer sneller dan de huisarts als je zelf eens iets mankeert (mag je met je klachten wachten tot er de week erop eens een gaatje valt in het spreekuur )
Tante minthy!! O+
  woensdag 11 oktober 2006 @ 23:57:15 #4
2964 Armageddon
pi_42596730
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 23:55 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat waren de drie opties die hij noemde. Morgenochtend mag ik een antibioticakuurtje halen om de koorts te laten zakken (hij heeft vanavond al twee injecties gehad) en ik mag een afspraak maken voor een longscan op vrijdag.

De dierenartsen zijn hier idd erg prettig čn snel, ze reageren tig keer sneller dan de huisarts als je zelf eens iets mankeert (mag je met je klachten wachten tot er de week erop eens een gaatje valt in het spreekuur )
Ok, dus morgen kan je ook nog terecht? Dan hoor je de uitslag toch wel? Waarom dan deze post? Je moest het even kwijt?
pi_42596956
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 23:57 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ok, dus morgen kan je ook nog terecht? Dan hoor je de uitslag toch wel? Waarom dan deze post? Je moest het even kwijt?
Ook wel een beetje , maar het ging mij meer om de vraag hoe een (voornamelijk) binnenkat aan een longontsteking kan komen. In mijn beleving kan dat toch alleen als hij buiten zou zijn en bv nat zou regenen? Hier kon de dierenarts ook geen antwoord op geven. Hij gaf wel aan dat een longontsteking waarschijnlijk zou zijn.
Tante minthy!! O+
  donderdag 12 oktober 2006 @ 00:10:28 #6
2964 Armageddon
pi_42597089
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 00:05 schreef minthy het volgende:

[..]

Ook wel een beetje , maar het ging mij meer om de vraag hoe een (voornamelijk) binnenkat aan een longontsteking kan komen. In mijn beleving kan dat toch alleen als hij buiten zou zijn en bv nat zou regenen? Hier kon de dierenarts ook geen antwoord op geven. Hij gaf wel aan dat een longontsteking waarschijnlijk zou zijn.
Lijkt mij ook een beetje vreemd inderdaad. Heeft ie misschien op de tocht gezeten? Anders kan ik het me niet voorstellen.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 00:26:47 #7
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_42597482
Geen idee hoe een binnenkat aan longontsteking kan komen, maar ik vind het wel geweldig dat jij een dierenarts hebt die langs komt.
Wat een service
Mijn kat heeft altijd de meeste stress als die in de vervoerbak moet.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_42597615
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 00:10 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Lijkt mij ook een beetje vreemd inderdaad. Heeft ie misschien op de tocht gezeten? Anders kan ik het me niet voorstellen.
Er staan boven wel een aantal ventilatieroosters en een klapraampje open, maar het lijkt me sterk dat hij daar nu last van heeft. Die staan zomer en winter open. Beneden zit overdag alles potdicht om tocht te voorkomen, ivm papegaai. Alleen 's avonds lucht ik het daar even door.
Tante minthy!! O+
  donderdag 12 oktober 2006 @ 00:33:04 #9
2964 Armageddon
pi_42597644
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 00:31 schreef minthy het volgende:

[..]

Er staan boven wel een aantal ventilatieroosters en een klapraampje open, maar het lijkt me sterk dat hij daar nu last van heeft. Die staan zomer en winter open. Beneden zit overdag alles potdicht om tocht te voorkomen, ivm papegaai. Alleen 's avonds lucht ik het daar even door.
Dan lijkt het mij stug dat het een longontsteking is. Zal wel een bacterieinfectie zijn o.i.d. Hoor het morgen wel
  donderdag 12 oktober 2006 @ 00:33:30 #10
2964 Armageddon
pi_42597653
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 00:26 schreef mazaru het volgende:
Geen idee hoe een binnenkat aan longontsteking kan komen, maar ik vind het wel geweldig dat jij een dierenarts hebt die langs komt.
Wat een service
Die van mij lopen er gewoon altijd vanzelf in.
pi_42597728
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 00:26 schreef mazaru het volgende:
Wat een service
Die service zie je ook wel in de rekening, maar dat vind ik niet erg. Ik heb ervoor gekozen om een aantal huisdieren in huis te nemen, dan horen die gepeperde rekeningen er ook bij.
Mijn katten zijn ook zwaar gestresst na een ritje in zo'n vervoersbak, dan is dit idd een fijne service!
En als mijn hond iets mankeert (is een schijtluis qua dierenarts, pist er de hele spreekkamer onder) komen ze ook langs. Scheelt behoorlijk qua stress
Tante minthy!! O+
pi_42597743
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 00:33 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Dan lijkt het mij stug dat het een longontsteking is. Zal wel een bacterieinfectie zijn o.i.d. Hoor het morgen wel
Hoop het, infecties zijn wat gemakkelijker te behandelen dan een longontsteking
Tante minthy!! O+
pi_42597781
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 00:33 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Die van mij lopen er gewoon altijd vanzelf in.
Die van mij zetten zich met alle vier de poten schrap tegen de buitenkant met veel geblaas. Ook word ik in de auto getrakteerd op een mooi jammerig klaagconcert
Tante minthy!! O+
  donderdag 12 oktober 2006 @ 00:38:42 #14
2964 Armageddon
pi_42597799
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 00:36 schreef minthy het volgende:

[..]

Die service zie je ook wel in de rekening, maar dat vind ik niet erg. Ik heb ervoor gekozen om een aantal huisdieren in huis te nemen, dan horen die gepeperde rekeningen er ook bij.
Mijn katten zijn ook zwaar gestresst na een ritje in zo'n vervoersbak, dan is dit idd een fijne service!
En als mijn hond iets mankeert (is een schijtluis qua dierenarts, pist er de hele spreekkamer onder) komen ze ook langs. Scheelt behoorlijk qua stress
Je bent een lieverd. Mensen die zo met dieren omgaan zijn mijn vrienden.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 00:39:33 #15
2964 Armageddon
pi_42597820
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 00:38 schreef minthy het volgende:

[..]

Die van mij zetten zich met alle vier de poten schrap tegen de buitenkant met veel geblaas. Ook word ik in de auto getrakteerd op een mooi jammerig klaagconcert
Dat laatste doen ze wel ja. Maar als je dan weer thuis bent dan vliegen ze uit die vervoersbakken en dan na 5 minuten gaan ze er weer in liggen.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 00:44:53 #16
38396 mazaru
pi_42597959
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 00:38 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik moest gelijk aan dit plaatje denken
pi_42597995
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 00:38 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Je bent een lieverd. Mensen die zo met dieren omgaan zijn mijn vrienden.
Thanks.
Tante minthy!! O+
  donderdag 12 oktober 2006 @ 00:49:08 #18
2964 Armageddon
pi_42598049
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 00:46 schreef minthy het volgende:

[..]

Thanks.

Laat morgen even weten wat het is!
pi_42598054
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 00:44 schreef mazaru het volgende:

[..]

Ik moest gelijk aan dit plaatje denken
[afbeelding]
Super!!
Daar lijkt het wel op, ja

ik ga maar eens mijn bed opzoeken(ze gaan om acht uur open), doe morgen wel verder verslag
Tante minthy!! O+
pi_42637671
Vanochtend röntgenfoto's laten maken van zijn longen, het ziet er slecht voor hem uit. De da acht het zeer waarschijnlijk dat hij een agressieve vorm van kanker heeft.
De longen zijn omringd met vocht, ze waren ook moeilijk te zien op de foto's.

Er is een kleine kans dat hij een zware ontsteking heeft, daar wordt hij nu voor behandeld. En het vocht moet weg. Aanstaande maandag moet ik even bellen om door te geven hoe het dan gaat. Dit is een laatste strohalm.

Als het niet goed gaat, laat ik hem inslapen.

Oftewel zwaar kut...
Tante minthy!! O+
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:35:59 #21
2964 Armageddon
pi_42638382
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 12:09 schreef minthy het volgende:
Vanochtend röntgenfoto's laten maken van zijn longen, het ziet er slecht voor hem uit. De da acht het zeer waarschijnlijk dat hij een agressieve vorm van kanker heeft.
De longen zijn omringd met vocht, ze waren ook moeilijk te zien op de foto's.

Er is een kleine kans dat hij een zware ontsteking heeft, daar wordt hij nu voor behandeld. En het vocht moet weg. Aanstaande maandag moet ik even bellen om door te geven hoe het dan gaat. Dit is een laatste strohalm.

Als het niet goed gaat, laat ik hem inslapen.

Oftewel zwaar kut...
Gedverdemme.

Das klote zeg. Sterke iig en laat even verder weten. hoop voor je dat het een ontsteking is.
pi_42638510
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 12:35 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Gedverdemme.

Das klote zeg. Sterke iig en laat even verder weten. hoop voor je dat het een ontsteking is.
Thanks, ik hoop hetzelfde. Maar ik vrees voor het ergste.
Tante minthy!! O+
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:19:06 #23
38396 mazaru
pi_42645062
Wat een slecht nieuws minthy.
Dat was wel het laatste waar je aan gedacht had natuurlijk.
Ik leef met je mee, heel veel sterkte.
pi_44558710
Even ben je weer opgekrabbeld en was je weer net zo fris als voor dat je ziek werd.
Vanacht heb ik de knoop voor je moeten doorhakken. De dierenarts heeft een eind gemaakt aan je lijden, nog stribbelde je tegen....
Een spuitje dat normaal werkt binnen een paar tellen, deed er nu 10 minuten over...
Ademhalen werd een hele opgave voor je.

Rust in vrede lieverd, bedankt voor de tijd dat je bij mij bent geweest.

01/09/2002 - 19/12/2006
Tante minthy!! O+
pi_44559007

Succes met het verwerken van zo'n groot verlies.
Rust in vrede lief poezebeest!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')