abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:57:05 #101
73209 dnzl
Minimalist.
pi_51142747
Semi goudzoekertjes krabben zich nu wel ff achter de oortjes
Maat van me heeft al een andere opleiding opegezocht dus het werkt wel!
pi_51152547
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:57 schreef dnzl het volgende:
Semi goudzoekertjes krabben zich nu wel ff achter de oortjes
Maat van me heeft al een andere opleiding opegezocht dus het werkt wel!
Vanwege die brief?
Wat een onzin zeg. Die stond dus ook niet bepaald achter zijn keus.
  donderdag 5 juli 2007 @ 00:18:18 #103
73209 dnzl
Minimalist.
pi_51153035
Als de school zelf al aangeeft dat de eerste periode zeer rommelig zal verlopen zou ik ook ff naar andere opties gaan kijken.
pi_51153075
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 00:18 schreef dnzl het volgende:
Als de school zelf al aangeeft dat de eerste periode zeer rommelig zal verlopen zou ik ook ff naar andere opties gaan kijken.
pff. Een opleiding kiezen doe je niet zomaar ff. Als ze zeker weet dat je het mim wil, dan trek je jezelf daar niets van aan. Net alsof het op iedere andere opleiding wel volledig soepel loopt ofzo.
Achjah, Peter heeft z'n zin nu wel dus.
  donderdag 5 juli 2007 @ 21:16:13 #105
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_51180142
vandaag ingeschreven voor deeltijd informatie en media. kreeg er op de koop toe een jaar vrijstelling voor ook o/
pi_51187347
dnzl zegt: Maat van me heeft al een andere opleiding opegezocht dus het werkt wel!

he mafkees, je hebt t niet over mij lijkt me
pi_51187512
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 00:29 schreef JohannesDeDoper het volgende:
dnzl zegt: Maat van me heeft al een andere opleiding opegezocht dus het werkt wel!

he mafkees, je hebt t niet over mij lijkt me
je kan ook quoten lief
pi_51194152
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 00:35 schreef lienelien het volgende:

[..]

je kan ook quoten lief
Dankje schat
pi_51580561
Zo te zien zijn er 2 klassen gemaakt van de mensen die gekozen hebben voor Journalistiek en Media. Ik zit ingedeeld in klas 2. Bij mij zitten 24 mensen in de klas. M/v verhouding is een beetje gelijk.
pi_51601480
Hoe zit t daar eigenlijk met studiepunten? 40 EC zeker in t 1e jr maar krijg je studiepunten per toets?
pi_51602261
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:49 schreef marleen5 het volgende:
Hoe zit t daar eigenlijk met studiepunten? 40 EC zeker in t 1e jr maar krijg je studiepunten per toets?
Je moet inderdaad 40 studiepunten halen om door te mogen naar het tweede jaar, daarna maakt het niets uit. (Al moet je wel een bepaald aantal studiepunten hebben gehaald om aan je minor/stage te mogen beginnen) Je maakt iedere periode een groot project met een bijbehorend tentamen van 2 vakken. Het project levert je 4 á 5 studiepunten op (dat verschilt per periode) en het bijbehorende tentamen ook 4 á 5 studiepunten. Daarnaast heb je nog enkele vakken van 3 studiepunten. In het eerste jaar mag je ieder tentamen 2x maken, en in de eerste periode van het 2e jaar kan je nog een keer al die tentamens herkansen. Heb je het tentamen dan nóg niet gehaald, dan mag je die later in je 2e nog eens maken. (Dan niet gehaald=dus geen propedeuse behaald=einde opleiding)
pi_51634335
Het eerste jaar 2007/2008 ziet er voor een groot gedeelte hetzelfde uit als 2006/2007. Grote verschil is dat het project fusie Mediabedrijven nu verplaatst is naar de 4e periode in plaats van de 2e. Het project van de 4e periode verschuift nu naar de 3e en de 3e naar de 2e.

Ik denk dat dit best gunstig is voor de aankomende eerste jaars. Fusie mediabedrijven is volgens mij toch het minst grote project. Ook omdat het geen echte opdrachtgever heeft. Nu wordt er nog meer rekening gehouden met de (her)tentamens in die periode.
pi_51690071
Ik heb me ook aangemeld voor het MIM in Amsterdam... Het leek mij zowiezo al een leuke opleiding na wat ik ervan gezien had op de opendag, maar als ik deze posts lees wordt dat alleen maar positiver! Ze hadden inderdaad gewaarschuwd voor een overschot aan vrouwen op die opleiding.. (vraag me zowiezo al af waarom zoveel vrouwen dit gaan doen? - 80%!!!) Maar daar heeft ik helemaal geen probleempjes mee

Eem kamer zoeken in Amsterdam is echt tergend!!! Ik ga nu via een makelaarskantoor een huis proberen te huren met wat vrienden, misschien dat dat een optie is..? Die kamers van kamernet en soortgelijke sites waar je 400 EURO voor 12m2 betaald zijn dat in ieder geval niet!!!

Anyways, ik heb der al helemaal zin in!
One wrong cocktail can change your life...
pi_51690156
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 12:51 schreef Spacemarine het volgende:
Ik heb me ook aangemeld voor het MIM in Amsterdam... Het leek mij zowiezo al een leuke opleiding na wat ik ervan gezien had op de opendag, maar als ik deze posts lees wordt dat alleen maar positiver! Ze hadden inderdaad gewaarschuwd voor een overschot aan vrouwen op die opleiding.. (vraag me zowiezo al af waarom zoveel vrouwen dit gaan doen? - 80%!!!) Maar daar heeft ik helemaal geen probleempjes mee

Eem kamer zoeken in Amsterdam is echt tergend!!! Ik ga nu via een makelaarskantoor een huis proberen te huren met wat vrienden, misschien dat dat een optie is..? Die kamers van kamernet en soortgelijke sites waar je 400 EURO voor 12m2 betaald zijn dat in ieder geval niet!!!

Anyways, ik heb der al helemaal zin in!
Neuh, 80% is het echt niet (meer). Ik denk rond de 60%, vooral aankomend jaar.
Jij mag sowieso goed je best gaan doen bij spelling&taalvaardigheid

Oja, via www.studentenwoningweb.nl zijn er best leuke kamers te vinden, en het is ook handig om je alvast even in te schrijven bij woningnet
pi_51690307
Tsja en bedankt! Ik ben net wakker potverdrie... dan ga je toch niet op zoiets onbenulligs als spelling letten :p

Maar thx voor die site, ik ga me maar eens even inschrijven!

Rare brieven stuurt de HvA trouwens...
pi_51690436
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 13:01 schreef Spacemarine het volgende:
Tsja en bedankt! Ik ben net wakker potverdrie... dan ga je toch niet op zoiets onbenulligs als spelling letten :p
Spelling onbenullig? Welk hoofdfaseprofiel wil je gaan doen?
quote:
Maar thx voor die site, ik ga me maar eens even inschrijven!
quote:
Rare brieven stuurt de HvA trouwens...
Zoals? Die ontmmoedigingsbrief zeker? Die is wel redelijk achterlijk ja.
pi_51690756
Ik heb nog geen idee welk profiel ik wil gaan volgen, het lijkt me allemaal zo ontzettend leuk om te doen! Ik ga me het eerste jaar gewoon orienteren over de mogelijkheden van de verschillende profielen en daarna kijken wat mij het beste ligt.. Maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor de richting journalistiek & Multimedia gaan!

Hoop trouwens dat die verhaaltjes over dat de HvA een soort tweede kappersopleiding zou zijn geworden en maatschappelijk dus niet meer nodig zou zijn, niet waar zijn.. Misschien dat ze daarom van die rare brieven versturen?
pi_51699181
Leuk hoor dat er steeds meer Fokkers op het MIM zitten (en andersom).
  maandag 23 juli 2007 @ 02:32:30 #119
73209 dnzl
Minimalist.
pi_51737722
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 13:21 schreef Spacemarine het volgende:

Hoop trouwens dat die verhaaltjes over dat de HvA een soort tweede kappersopleiding zou zijn geworden en maatschappelijk dus niet meer nodig zou zijn, niet waar zijn.. Misschien dat ze daarom van die rare brieven versturen?
Ja.
pi_51754551
Yes!
pi_51755373
Wegens het "massale" ben ik maar van deze keuze afgestapt!
pi_51755491
quote:
Op maandag 23 juli 2007 18:27 schreef duzz het volgende:
Wegens het "massale" ben ik maar van deze keuze afgestapt!
Dan stond je ook vast niet zo achter je keuze

Oh, wacht, ik weet wel een leuke opleidjng voor jou: Communicatie bij InHolland
pi_51923580
Er zijn 40 propedeuseklassen!
Ik denk dat er kleinere klassen worden gemaakt.
pi_51977469
Weet iemand misschien of de readers van dit jaar hetzelfde zijn als vorig jaar? En zo ja, zou ik ze dan van iemand mogen kopieren?
pi_51984682
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 00:43 schreef Spacemarine het volgende:
Weet iemand misschien of de readers van dit jaar hetzelfde zijn als vorig jaar? En zo ja, zou ik ze dan van iemand mogen kopieren?
waarschijnlijk andere, of iig met aanpassing. en anders is een reader via school bestellen nog altijd goedkoper/even duur als 50 kopietjes maken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')