nah, volgens meneer de opleidingsdirecteur zijn er nu al wel zo'n 1000 aanmeldingen, en da's aardig veel. Als je jezelf voor de uiterlijke inschrijfdatum nog inschrijft ben je verzekerd van een plekje hoor.quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:26 schreef dnzl het volgende:
Hoeveel plekken zijn er dan voor komend jaar?
Idd, ik weet al wat ik ga doen tijdens het schrijven van mn scriptiequote:Op donderdag 14 juni 2007 22:51 schreef Toad het volgende:
Ze hebben ook weer een vacature op het intranet gezet. Ze zoeken nog tutoren, was een tijdje geleden volgens mij ook.
Achja, op iedere hbo opleiding is er wel zo'n 35% uitvalquote:Gefeliciteerd!
Ik heb trouwens mijn P!Van m'n groepje hebben nu 3 mensen (incl. mezelf) een P en gaan door aan het MIM. Eén iemand weet ik het niet zo goed van. Waarschijnlijk nog een herkansing en dan gaat ze universiteit doen. 1 krijgt een BAS. En de overige 3 zijn voortijdig gestopt. Maar dat verschilt best per groep. Er zijn groepjes waar ze nog met z'n 8-en zijn.
Die krijg je volgend jaar ook nog wel hoorquote:Trouwens, ik ga wel lerares H.M. missen.
Wááát? Achterlijk. Die kaartjes waren voor mij bestemd.quote:Leraar M.A. was trouwens naar het concert van de Arctic Monkeys in de Melkweg geweest in maart.Maar hij is wel precies enzo.
Ze had het over communicatiewetenschappen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:57 schreef lienelien het volgende:
Achja, op iedere hbo opleiding is er wel zo'n 35% uitval
Maar uni ja? welke studie dan?
Nee, ik heb mijn sollicitatiebrief vandaag pas ingeleverd. Maar mijn SLB-er verwacht dat ik toegelaten wordt.quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:57 schreef lienelien het volgende:
Die krijg je volgend jaar ook nog wel hoor
Ohh wacht, bij j&m weet ik 't eigenlijk niet zeker.
Weet je al of je aangenomen bent?
quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:57 schreef lienelien het volgende:
Wááát? Achterlijk. Die kaartjes waren voor mij bestemd.
quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:03 schreef Toad het volgende:
[..]
Ze had het over communicatiewetenschappen.
Hoeveel dit jaar? Weer 68 wat ineens 25 wordt?quote:Dom. Doe dan in de derde eerst nog de minor communicatiewetenschappen
Nee, ik heb mijn sollicitatiebrief vandaag pas ingeleverd. Maar mijn SLB-er verwacht dat ik toegelaten wordt.
Ja zoietsquote:Op donderdag 14 juni 2007 23:10 schreef lienelien het volgende:
Hoeveel dit jaar? Weer 68 wat ineens 25 wordt?
Maar ik zie Michael nog niet echt meespringen op AMquote:Op donderdag 14 juni 2007 23:03 schreef Toad het volgende:
edit: maar hij vindt ze wel echt tof, meneer de opleidingsdirecteur schijnt ook nogal muziekliefhebber te zijn...
Ik stond een keer te praten vlak voor de deur van zijn kantoor. Komt 'ie aangelopen met een grote stapel papier enzo, draait 'ie zich om naar mij 'hier, hou vast' en drukt mij die stapel zooi in m'n handen en wil de deur open gaan maken. Een paar seconden stond ik helemaal verbijsterd te kijken, totdat 'ie me uitlachte en zei 'ben je nou helemaal gek geworden, geef hier die zooi!'quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:20 schreef Toad het volgende:
[..]
Volgens mij ook wel, hij ziet er ook niet uit als een doorsnee directeur.
quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:24 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ik stond een keer te praten vlak voor de deur van zijn kantoor. Komt 'ie aangelopen met een grote stapel papier enzo, draait 'ie zich om naar mij 'hier, hou vast' en drukt mij die stapel zooi in m'n handen en wil de deur open gaan maken. Een paar seconden stond ik helemaal verbijsterd te kijken, totdat 'ie me uitlachte en zei 'ben je nou helemaal gek geworden, geef hier die zooi!'
De grapjas![]()
Vervolgens legde 'ie 't op de vloer neer en maakte de deur open
E.B.? ff checken op intranetquote:Op donderdag 14 juni 2007 23:27 schreef Toad het volgende:
[..]
!
Nu we toch zo lekker over leraren aan het roddelen zijn. Was E.B. bij jullie ook favoriet onder de dames?![]()
Neequote:Op donderdag 14 juni 2007 23:36 schreef lienelien het volgende:
[..]
E.B.? ff checken op intranet
Ohhh![]()
Nee, maar wel een goede docent.
Net zoals J.V. en P.R.
edit: E. de B. bedoel je neem ik aan? Anders heb ik geen idee
iddquote:Op dinsdag 19 juni 2007 00:46 schreef Toad het volgende:
Hm... volgens mij verlaat H.M. het MIM.
Leuk!quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:43 schreef zillala het volgende:
jaaa ikke!Nu alleen nog mn certificaat economie halen anders wordt ik niet eens toegelaten...
En ze weten dus niet hoe het komt dat er zoveel aanmeldingen zijn.quote:Celie: "We zijn gewend aan een groei tot vijfendertig procent. We weten ook niet hoe het komt dat aankomende eerstejaars studenten zich massaal voor onze opleidingen aanmelden."
....
Het MIM heeft alle promotie voor de opleiding stopgezet.
Engels zijn idd teksten uit Engelstalige media-vakbladen. Niet erg moeilijk, vergeleijkbaar met het havo examen engels. Vond ik dan. Maar dan natuurlijk met Engelse vaktermen.quote:Op zondag 1 juli 2007 21:44 schreef kauwkikker het volgende:
Dankjewel toad, jammer dat ik niet even van te voren kan kijken naar het engels, maar het zal wel goed komen.
Ik had al op de site van de hva gekeken voor de toelatingseisen maar ging toch een beetje twijfelen.
Wat ik er uit opmaak is dat je met profiel eonomie en maatschappij gewoon toelaatbaar bent.
Nah, in het eerste jaar t/m januari ongeveer kan het af en toe wat voller zijn in de lessen ja, maar de kwaliteit wordt er niet minder door, zover ik heb gemerkt.quote:Op zondag 1 juli 2007 21:03 schreef kauwkikker het volgende:
het is toch wel zorgelijk; slechtere lessen en moeilijk een stageplaats te vinden denk ik.
maar ik zet het toch door, deze studie spreekt me het meeste aan. En er zijn 5 richtingen dus worden de studenten daar ook weer verdeeld.
De onvoldoende maakt niet uit, zolang je maar je diploma hebtquote:Op zondag 1 juli 2007 20:51 schreef kauwkikker het volgende:
Ik heb me ook aangemeld via de ib. Binnen 4 weken kan je pas een reactie verwachten.
Met profiel economie en maatschappij hoef je toch geen toelatingsexamen te doen? ( en wat als je een onvoldoende hebt voor economie?)
Komt gewoon omdat er afgestudeerde MIM-ers op het MIM werken die voor uitermate hoge kwaliteit onderwijs zorgen en voor een uitmuntende promotiequote:Op zondag 1 juli 2007 21:00 schreef dnzl het volgende:
[..]
En ze weten dus niet hoe het komt dat er zoveel aanmeldingen zijn.
Toch raar voor een opleiding waar marketing, promotie en communicatie in je vakpakket zit.
![]()
Hehehe.quote:Op zondag 1 juli 2007 22:51 schreef lienelien het volgende:
Komt gewoon omdat er afgestudeerde MIM-ers op het MIM werken die voor uitermate hoge kwaliteit onderwijs zorgen en voor een uitmuntende promotie![]()
Ze spreekt zichzelf een beetje tegen en daat heeft idd nix met wiskunde te maken. Eerst zegt ze dat ze niet weet waar de steiging vandaan komt en vervolgens schakelt ze alle promotie uit om de aanmeldingen in te dammen.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:22 schreef Toad het volgende:
[..]
Hehehe.
Overigens marketing is geen wiskunde. Ook op het MBO zag ik al dat sommige klasgenoten moeite hebben met marketing omdat het een klein beetje vaag is. Je moet tijdens toetsen vaak kiezen voor het beste antwoord, terwijl er meerdere antwoorden evt. zouden kunnen.
Aan de nieuwe MIMers:
Tijdens de opleiding zal je ook vaak voorbeelden krijgen van onderzoeken die niet kloppen.
Mensen die deze opleiding gaan doen omdat ze rijk willen worden moeten hun keuze maar eens gaan heroverwegen, hoorquote:Op maandag 2 juli 2007 03:10 schreef dnzl het volgende:
[..]
Ze spreekt zichzelf een beetje tegen en daat heeft idd nix met wiskunde te maken. Eerst zegt ze dat ze niet weet waar de steiging vandaan komt en vervolgens schakelt ze alle promotie uit om de aanmeldingen in te dammen.![]()
Promotie voor dit soort opleidingen is er op dit moment trouwens genoeg (via alle media). Hiermee bedoel ik dan bijvoorbeeld John & Linda de Mol, Reinout Oerlemans en nog veel meer media millonairs. Veel plezier dus met die 1000 geldzoekertjes volgend jaar![]()
tja... haha maar dat word je met haast geen een studie in een keer. Wat ik wel raar vind trouwens: op de site staat want je kunt worden als je de opleiding hebt afgerond nl hoofdredacteur.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:30 schreef lienelien het volgende:
[..]
Mensen die deze opleiding gaan doen omdat ze rijk willen worden moeten hun keuze maar eens gaan heroverwegen, hoor
Je kan toch ook nergens binnenlopen en journalist zijn? Of eindredacteur? Of producent?quote:Op maandag 2 juli 2007 19:53 schreef kauwkikker het volgende:
[..]
tja... haha maar dat word je met haast geen een studie in een keer. Wat ik wel raar vind trouwens: op de site staat want je kunt worden als je de opleiding hebt afgerond nl hoofdredacteur.
Maar je kan toch niet zomaar ergens binnenlopen en hoofdredacteur worden?
Dat valt wel mee hoor.quote:Op maandag 2 juli 2007 03:10 schreef dnzl het volgende:
[..]
Veel plezier dus met die 1000 geldzoekertjes volgend jaar![]()
Nehh, dat is de HEAO al johquote:Op dinsdag 3 juli 2007 10:45 schreef Gimmick het volgende:
Ik ben wel eens bang dat MIM de hbo versie wordt van mbo-kappersopleiding.
Ah, dat zie je bij iedere opleiding wel een beetje.quote:Een studie met meer studenten dan er maatschappelijke nodig zijn. De goede komen heus wel terecht, maar de jongens en meiden die 'iets met tijdschriften' of 'met tv' willen doen, zullen het lastig krijgen. Daarnaast heb je nog de studenten die bij stages nooit verder komen dan stichtingen en non-profit instellingen. Ook dan wordt het erg moeilijk na de studie.
MEM lijkt er vooral qua naam op en mist vooral de journalistieke inslag. Het is daar meer gericht op entertainment, op evenementen organiseren ed. Maar die overlap is er zeer zeker, behalve bij media marketing publising. Ik denk dat vooral de richtingen redactie- mediaproductie en reclame-marketing-communicatie er wel last van hebben.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:02 schreef Gimmick het volgende:
Mwa, met de uniekheid van het mim valt het ook wel weer mee. De namen van de opleidingen zijn uniek, maar straks op de arbeidsmarkt concurreer je toch gewoon met de diverse communicatie opleidingen (daarin zijn veel variaties, van theoretische/economische tot meer freubelachtige). Het MEM (Media en entertainment management) van InHolland lijkt er ook best op. En dan heb je ook nog de journalistieke opleidingen. Allemaal niet 100% hetzelfde, maar toch wel een overlap van 75%.
Dat is zeker waar, stages zijn zo'n beetje het aller belangrijkst. Als je die boot mist (je komt bij net-niet bedrijven/stichtingen), ga je het bij sollicitaties helemaal lastig krijgen. Daarnaast is een gezonde dosis ambitie belangrijk en het besef dat je onderaan en voor weinig moet beginnen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:08 schreef lienelien het volgende:
[..]
MEM lijkt er vooral qua naam op en mist vooral de journalistieke inslag. Het is daar meer gericht op entertainment, op evenementen organiseren ed. Maar die overlap is er zeer zeker, behalve bij media marketing publising. Ik denk dat vooral de richtingen redactie- mediaproductie en reclame-marketing-communicatie er wel last van hebben.
Achjah, in het mediawereldje moet je er sowieso echt bovenuitsteken om exact de baan te krijgen die je wil. Ik zie het wel zonnig in, met je minor en je stages kan je ver komen![]()
quote:Studenten, medewerkers en relaties van het MIM ontvangen een verhuisdoos met daarin enkele MIM-verhuisstickers. Plak zo'n sticker op een bijzondere of bizarre plek, neem een foto en upload 'm hier! Degene die de opvallendste foto inzendt, wint een iPod!
usbstick?quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:32 schreef Toad het volgende:
Hm.. .dat filmpje op die USB stick geeft bij mij een foutmelding....
Ohh, zou goed kunnen van wel, maar ik ben nu bij m'n ouders. Zal straks thuis eens kijkenquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:36 schreef Toad het volgende:
[..]
Heb je het verhuispakketje nog niet gehad?
Ja, dat snap ik ook niet echt..quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:54 schreef dnzl het volgende:
Ze sturen nu ontmoedigingsbrieven naar diegene die zich hebben aangemeld![]()
Kopt ja, maar goed, brieven gaan sturen met 'we willen je niet' lijkt me nou ook niet héél erg tactischquote:Op woensdag 4 juli 2007 19:05 schreef dnzl het volgende:
Ze kunnen het aantal aanmeldingen niet aan en mogen in principe niemand weigeren zoals ook te lezen is in het stuk op havana
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |