abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57488489
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 22:26 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik deed SvJ en vond de opleiding leuk, maar de school wel een ramp idd
hm ok. Wat was er zo'n ramp dan daar?
  donderdag 20 maart 2008 @ 19:03:09 #227
208009 BehindYou
Live a real life
pi_57505591
Ik heb als tweede keus naast SvJ, ook Media, informatie en communicatie. Dit omdat het voor de journalistiek beter staat aangeschreven qua stageplekken en dergelijke. Dus maar eerst kijken of ik door de decentrale selectie kom, en zo niet dan ga ik fijn studeren aan het HvA. Lijkt me ook leuk. Voordat je er zelf studeert weet je nooit zeker welke voor jou persoonlijk het leukste/interessanste is. Ik hoop wel dat ik dan word aangenomen op het HvA als ik het niet haal bij SvJ! Ik heb mij namelijk laten vertellen dat je er wel snel bij moet wezen, bij het MIM, omdat het steeds populairder wordt. Zou ik nog worden aangenomen als ik ergens in mei/juni mij nog aanmeld? Ik bezit verder alles, een Havo-papiertje met profiel e&m.
De aarde is prachtig, jammer dat er wrede wezens leven.
pi_57505767
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 19:03 schreef BehindYou het volgende:
Ik hoop wel dat ik dan word aangenomen op het HvA als ik het niet haal bij SvJ! Ik heb mij namelijk laten vertellen dat je er wel snel bij moet wezen, bij het MIM, omdat het steeds populairder wordt. Zou ik nog worden aangenomen als ik ergens in mei/juni mij nog aanmeld? Ik bezit verder alles, een Havo-papiertje met profiel e&m.
Je wordt sowieso aangenomen hoor! Er is geen loting of numerus fixus oid.
Ze willen alleen dat je je op tijd aanmeldt, ivm het papierwerk enzo. In principe kan je zelfs nog aanmelden op 31 augutus
pi_57506112
Het is makkelijker om een stage te vinden via Zwolle, Utrecht en Tilburg, dat klopt. Die hebben een speciaal stagebureau die contracten heeft met verschillende media. Dat betekent niet dat het onmogelijk is om bij een leuk bedrijf te komen. Kijk bijvoorbeeld maar eens op de beschikbare stageplekken @ www.mediastages.nl. Als je een enthousiast verhaal hebt en ook naast je studie iets met journalistiek doet heb je grote kans op een leuke en leerzame plek. En daarnaast leer je alvast het sollicitatieproces voor later, want op het MIM moet je zelf een stage regelen.

Zo, ik begin al op mijn docenten te lijken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Toad op 20-03-2008 19:32:09 ]
  donderdag 20 maart 2008 @ 19:38:37 #230
208009 BehindYou
Live a real life
pi_57506420
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 19:12 schreef lienelien het volgende:

[..]

Je wordt sowieso aangenomen hoor! Er is geen loting of numerus fixus oid.
Ze willen alleen dat je je op tijd aanmeldt, ivm het papierwerk enzo. In principe kan je zelfs nog aanmelden op 31 augutus
Ah oke gelukkig!:) Heb ik iniedergeval een zekerheid om een jaar op het HBO door te brengen. ThanQs voor de info.
  donderdag 20 maart 2008 @ 19:49:42 #231
208009 BehindYou
Live a real life
pi_57506689
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 19:25 schreef Toad het volgende:
Het is makkelijker om een stage te vinden via Zwolle, Utrecht en Tilburg, dat klopt. Die hebben een speciaal stagebureau die contracten heeft met verschillende media. Dat betekent niet dat het onmogelijk is om bij een leuk bedrijf te komen. Kijk bijvoorbeeld maar eens op de beschikbare stageplekken @ www.mediastages.nl. Als je een enthousiast verhaal hebt en ook naast je studie iets met journalistiek doet heb je grote kans op een leuke en leerzame plek. En daarnaast leer je alvast het sollicitatieproces voor later, want op het MIM moet je zelf een stage regelen.

Zo, ik begin al op mijn docenten te lijken.
Dat is ook helemaal waar. Heb je een interessant verhaal klaar staan, pakkende motivatie en heb je al wat ervaring kom je vast wel aan een leuke stageplek. Dat komt over het algemeen altijd wel goed neem ik aan. Maar ik ga vooral eerst voor de SvJ, omdat je daar meteen met alleen maar journalistiek bezig bent. En op het HvA ben je toch al snel bezig met de commerciele kant, zoals marketing etc. Niet dat dat mij niet leuk lijkt, maar als ik zou moeten kiezen, ligt mijn diepe interesse toch meer bij veel schrijven en het vak journalistiek goed leren kennen. Maar dat neemt absoluut niet weg dat ik het een ramp zou vinden om naar HvA te gaan. Daar word je juist breder opgeleid en dat heeft ook zijn flinke voordelen. Oftewel ik ben blij met mijn twee keuzes. Je weet van te voren nooit helemaal precies, welke school het dichts bij je ligt, daar moet je dan toch een klein gokje in durven nemen. Als ik iets wil worden, kom ik er toch wel, welke opleiding ik nou gedaan heb. Mijn motivatie is er iniedergeval.

En als je al op je docenten begint te lijken, blijkt het wel dat je het een goede opleiding vindt en er reclame voor maken doe je evenzo!
pi_57512387
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 19:49 schreef BehindYou het volgende:

[..]

Dat is ook helemaal waar. Heb je een interessant verhaal klaar staan, pakkende motivatie en heb je al wat ervaring kom je vast wel aan een leuke stageplek. Dat komt over het algemeen altijd wel goed neem ik aan. Maar ik ga vooral eerst voor de SvJ, omdat je daar meteen met alleen maar journalistiek bezig bent. En op het HvA ben je toch al snel bezig met de commerciele kant, zoals marketing etc. Niet dat dat mij niet leuk lijkt, maar als ik zou moeten kiezen, ligt mijn diepe interesse toch meer bij veel schrijven en het vak journalistiek goed leren kennen. Maar dat neemt absoluut niet weg dat ik het een ramp zou vinden om naar HvA te gaan. Daar word je juist breder opgeleid en dat heeft ook zijn flinke voordelen. Oftewel ik ben blij met mijn twee keuzes. Je weet van te voren nooit helemaal precies, welke school het dichts bij je ligt, daar moet je dan toch een klein gokje in durven nemen. Als ik iets wil worden, kom ik er toch wel, welke opleiding ik nou gedaan heb. Mijn motivatie is er iniedergeval.

En als je al op je docenten begint te lijken, blijkt het wel dat je het een goede opleiding vindt en er reclame voor maken doe je evenzo!
Dat zie je verkeerd
Er zijn niet voor niets 5 afstudeerprofielen.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 11:03:51 #233
208009 BehindYou
Live a real life
pi_57516739
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 23:54 schreef lienelien het volgende:

[..]

Dat zie je verkeerd
Er zijn niet voor niets 5 afstudeerprofielen.
Dan heb ik het ook vooral over het eerste jaar, je bent veel algemener bezig dan op het SvJ, maar dat is ook niet meer dan logisch want de ene opleiding heet: media, informatie en communicatie en de andere journalistiek. Op het HvA ben je met meer dingen bezig dan alleen journalistiek zichzelf, wat zijn voordelen heeft, je wordt veel breder opgeleid. En dan komen daarna pas de afstuudeerprofielen die het dan echt gericht maken. Het heeft alletwee zijn voordelen
pi_57525113
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 22:35 schreef lienelien het volgende:

[..]

hm ok. Wat was er zo'n ramp dan daar?
Ach, gewoon slecht geregeld alles. Daar schijnen alle hogescholen mee te kampen trouwens, maar toch. Slechte administratie, onduidelijke informatie mbt. roosters, resultaten, docenten, etc etc. Overal moest je zelf achteraan maar je werd van het kastje naar de muur gestuurd omdat op de HU een soort anarchie heerste zonder aanspreekpunt (alleen het FBO maar die waren 90% van de tijd toch pauze aan het houden)
  dinsdag 25 maart 2008 @ 17:47:59 #235
208009 BehindYou
Live a real life
pi_57603714
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 18:42 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Ach, gewoon slecht geregeld alles. Daar schijnen alle hogescholen mee te kampen trouwens, maar toch. Slechte administratie, onduidelijke informatie mbt. roosters, resultaten, docenten, etc etc. Overal moest je zelf achteraan maar je werd van het kastje naar de muur gestuurd omdat op de HU een soort anarchie heerste zonder aanspreekpunt (alleen het FBO maar die waren 90% van de tijd toch pauze aan het houden)
Wel apart dat, dat je enige minpunt is van de SvJ, want de opleiding zelf vond je wel leuk en dat je dan zegt dat daar alle hogescholen mee schijnen te kampen en dan ook nog eens voor een andere opleiding gaat kiezen? Terwijl alle hogescholen daar mee zitten..waarom zou je dan niet lekker blijven waar je nu zit als de opleiding voldoet aan je interesses? Kijk als je nou iets breder wilt dan journalisteik dan zou ik ook naar HvA gaan, want dan sluit die opleidng beter aan je wensen.
pi_57603876
@BY
-de opleiding is wel leuk, maar soms ook een beetje saai. Elke keer maar stukken schrijven en het vooruitzicht dat je dat tot aan je pensioen doet.. mwah.
-er valt weinig geld te verdienen. Klinkt misschien gierig maar het is me door meerdere docenten verteld. Journalistiek is een ambacht, hard werken tegen weinig geld. En natuurlijk heb je daarop uitzonderingen maar de doorsnee student journalistiek hoort een hekel aan alles te hebben dat met commercie/kapitalisme te maken heeft.
-door een bijbaantje heb ik meer inzicht gekregen in wat ik wil en communicatie is voor mij de ideale opleiding als ik het zo bekijk. Lijkt erg op journalistiek, maar toch net ff wat anders.
-voor m'n P moest ik het 2e jaar nog daar op school zitten en dan heb ik eigenlijk nog vrij weinig aan zo'n papiertje. Begin liever gewoon volgend schooljaar weer met een frisse start op een nieuwe opleiding
-Amsterdam ligt voor mij om de hoek en Utrecht niet
  woensdag 26 maart 2008 @ 10:57:08 #237
208009 BehindYou
Live a real life
pi_57617607
Voor El_

Ahaaa. nu begrijp ik meer wat je bedoelt.Je wilt later wel wat geld in het laatje brengen. Ik denk inderdaad dat je dan beter zit bij het MIM op HvA. Het is ook wel een nadeel hoor, je bent elke dag hard aan het werk, maar echt veel krijg je er niet voor terug. En als je iets van communicatiemanagement gaat studeren kom je al snel terecht in het bedrijfsleven, waar je natuurlijk sneller de centjes binnen haalt.Als dat ook iets is wat je graag wilt, zou ik inderdaad een nieuwe frisse start gaan maken, anders doe je later iets wat je toch tegenvalt.
pi_57622781
iemand die deficientietoets gedaan? was die moeilijk?
pi_57623694
Die voor economie?
Dat is volgens mij gewoon een havoexamen
pi_57629445
M&O ja, best veel stof, 270 bladzijden zelfstudie
pi_57643438
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 10:57 schreef BehindYou het volgende:
Voor El_

Ahaaa. nu begrijp ik meer wat je bedoelt.Je wilt later wel wat geld in het laatje brengen. Ik denk inderdaad dat je dan beter zit bij het MIM op HvA. Het is ook wel een nadeel hoor, je bent elke dag hard aan het werk, maar echt veel krijg je er niet voor terug. En als je iets van communicatiemanagement gaat studeren kom je al snel terecht in het bedrijfsleven, waar je natuurlijk sneller de centjes binnen haalt.Als dat ook iets is wat je graag wilt, zou ik inderdaad een nieuwe frisse start gaan maken, anders doe je later iets wat je toch tegenvalt.
Daarom. En heel stiekem droom ik eigenlijk van een eigen bedrijf(je), daar komt communicatie natuurlijk ook veel beter van pas. Maar goed, ik ga proberen niet té ambitieus te zijn want anders kan het nog wel eens vies gaan tegenvallen
pi_57718275
weet iemand hoe de introweek is van deze opleiding?
iets wat je beter niet kan missen of best saai en onnodig?
pi_57718389
Welke introductie bedoel je? Die van school stelde twee jaar geleden niet zoveel voor. Het duurde twee dagen en het was de bedoeling dat je de school en Amsterdam beter leerde kennen. Je kreeg er wel studiepunten voor, dus bijna iedereen was aanwezig. Als je niet gaat, moet je deze punten later op het jaar inhalen.

Je hebt ook nog een introductieweekend van de studievereniging eind september/begin oktober. Daar ben ik niet naartoe geweest.
pi_57718461
aha. oke, tnx.
en ja, over het algemeen bedoelde ik ja van de school/opleiding zelf. ^^
pi_57718692
Ja dat is een beetje saai maar wel nuttig. Je krijgt wat handige dingen en een rondleiding door de school ed, en je leert je tutorgroepje kennen.
Heel jammer dat ze er niet wat leukers van maken..
pi_57718762
ik ga naar de open dag op 12 april. wie gaat ook? waar moet ik op letten?

zijn de mensen een beetje chill omtrent homoseksualiteit?
pi_57718820
Nee, dan word je niet toegelaten tot de opleiding.
pi_57719854
oh, gelukkig wel heel veel grappige mensen daar
pi_57719964
@Koewam: wat bedoel je met waar moet ik op letten? Haak ik niet af als je één afstudeerprofiel je niet zint zou ik zeggen. Er zijn er 5.
pi_57720278
Qua faciliteiten, sfeer, locatie, inhoudelijk, oid.

Is er een beetje werk in te krijgen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')