Weet je nog wat van die redenen?quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:47 schreef intoxicated het volgende:
[..]
SobottaVeel systematischer dan Netter. Netter heeft wel mooiere plaatjes, maar naja, 'tis minder bruikbaar, tenzij je al die specifieke boekjes over deelonderwerpen gaat kopen
![]()
[..]
Zat er vroeger wel in schijnt, maar ze vonden het er niet meer in passen. Heb het het faculteitshoofd gevraagd bij m'n P-werkstuk gesprek, hij had wat redenen die wel logisch klonken![]()
Ja vast, maar die dingen die je moet leren zijn imo ook niet zo interessant. Wat natuurlijk wel interessant is is hartmassage, mond-op-mondbeademing, etc leren.quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:54 schreef intoxicated het volgende:
Mja, hij vond dat de dingen die je moest weten te willekeurig waren (100 alternatieven zijn juist, maar je moet leren wat de GGD relevant vindt, en de slimme studentjes weten het echt beter) en veel dingen waren volgens hem ook alweer deels achterhaald![]()
Naja onder EHBO valt toch ook reanimatie? lijkt me toch wel handig als je dat kan, vooral jij repeat.quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:45 schreef Repeat het volgende:
[..]
nee.
verplicht als je geneeskunde wilt gaan studeren
ja precies, daarom vind ik ook dat je het moet kunnen, alhoewel een patient bij mij natuurlijk geen hartstilstand zou krijgenquote:Op zondag 15 oktober 2006 20:15 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Naja onder EHBO valt toch ook reanimatie? lijkt me toch wel handig als je dat kan, vooral jij repeat.
Stel er komt iemand met 32 steekwonden binnen, jij begint met met de operatie, aangezien een paar hechtingen niet meer gaan werken, ligt de patient op de tafel, krijgt een hartstilstand, jij bedenkt shit geen ehbo cursus gehad, naja patient overleden om xx.xx uur
Sterker nog: het is foutquote:Op zondag 15 oktober 2006 20:56 schreef Repeat het volgende:
adenovirus is zeker niet specifiek genoeg?
daar wilde ik eerst voor gaanquote:Op zondag 15 oktober 2006 21:02 schreef fee-tje het volgende:
streptokokken?
Ja in jouw opzicht kan natuurlijk allesquote:Op zondag 15 oktober 2006 21:01 schreef Repeat het volgende:
[..]
Kan imo wel, kan infectie van de urinewegen of luchtwegen veroorzaken...
Nog een te breed antwoord. Daarnaast bestaat mijn casus uit 2 vragenquote:Op zondag 15 oktober 2006 21:02 schreef fee-tje het volgende:
streptokokken?
Edit: Daarnaast is dit meisje gezien de leeftijd nog niet seksueel actiefquote:Op zondag 15 oktober 2006 21:08 schreef DDM het volgende:
[..]
Ja in jouw opzicht kan natuurlijk allesMaar dat is niet het antwoord wat ik wil horen te meer omdat deze symptomatologie niet in de richting wijst van een onschuldig virusje.
Goed. Maar het ging niet om de roodvonk. Elk persoon kan een infectie oplopen met deze hemolytische streptokok A. Daarom moet je altijd als je deze verwekker verwacht (klinisch beeld en beloop) starten met AB. Om postinfectieuze beelden zoals hierboven beschreven te voorkomen.quote:Op zondag 15 oktober 2006 21:11 schreef fee-tje het volgende:
fuck man, moet ik mn boek ook nog pakken.
grmbl ik dacht hemolytische streptokokken A. Ze heeft roodvonk en daarbij als complicatie een glomerulonefritis op immunologische basis.
Ja met de nadruk op moetquote:Op zondag 15 oktober 2006 21:18 schreef fee-tje het volgende:
Pff, bij roodvonk geef je juist eik nooit AB. Gaat vanzelluf over enzo, en de kans op complicaties is dermate klein dat je geen AB geeft
. (behalve bij ernstig ziek, immuungecompromitteerd etc)
Moet ik een nieuwe casus verzinnen?
Poststreptokokken glomerulonefritis...dat heb ik nog niet gelezen. foei. Geen AB nodig in dit stadium omdat het een late complicatie is.quote:Op zondag 15 oktober 2006 21:15 schreef DDM het volgende:
[..]
Goed. Maar het ging niet om de roodvonk. Elk persoon kan een infectie oplopen met deze hemolytische streptokok A. Daarom moet je altijd als je deze verwekker verwacht (klinisch beeld en beloop) starten met AB. Om postinfectieuze beelden zoals hierboven beschreven te voorkomen.
Ik werk op gynquote:Op zondag 15 oktober 2006 21:47 schreef DDM het volgende:
Haha omdat het een vrouw is of omdat ze daar nu mee bezig is? Maar maakt niets uit. Heb me speculum al klaarliggen
Maar krijg je wel tijdens je opleiding iets wat equivalent is aan zo'n ehbo cursus, of gewoon helemaal niets?quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:37 schreef intoxicated het volgende:
idd, een SEH-arts hoeft het echt niet van een avondcursusje EHBO te hebben, die wordt gewoon fatsoenlijk getraind![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |