abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42547591
Ik open er maar een topic over, omdat ik geheel inspiratieloos ben

Op het aanrecht heb ik liggen: 1 pot met 750 gram rode bietjes, 500 gram gemengd gehakt. Verder heb ik in huis: aardappels, rijst, pasta, the works. Uien/appels ook aanwezig. Ik zat zelf aan iets als stamppot of ovenschotel te denken, maar ik weet eigenlijk niet welke hoeveelheden enzo ik daarvoor nodig heb en wat voor kruiden o.i.d. er lekker bij zijn.

Daarbij komt: m'n vriend en ik zijn beide geen fan van rode bietjes, alleen is dit de enige groente die ik nog in huis heb, dus wie o wie helpt mij met een leuk recept waardoor de smaak van de rode bietjes òf ongelofelijk heerlijk wordt, òf een beetje wegvalt, òf zo wordt opgeleukt dat we het wèl lekker gaan vinden ( ).

Alvast bedankt !
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:48:34 #2
97348 Matness
Matt about you
pi_42547660
aardappelen koken, en dan met wat zou, peper, en boter of melk puree van maken. in een ovenschaal.
gehakt rul bakken in de koekenpan, op de aardappelen gooien.
bietjes daarbovenop.
wat paneermeel en klontjes boter erop, en in de ovens chuiven.
pi_42547749
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 16:48 schreef Matness het volgende:
aardappelen koken, en dan met wat zou, peper, en boter of melk puree van maken. in een ovenschaal.
bietjes daarbovenop.
Is het dan het idee dat de aardappelen + gehakt de smaak van de bietjes wat verbloemen? Of zou ik er nog wat extra kruiden doorheen kunnen gooien dat het helemaal een andere ervaring wordt dan het aloude: "Bleh.. alweer bietjes.. nou,dan maar weer extra ketchup eroverheen"-liedje
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:52:05 #4
97348 Matness
Matt about you
pi_42547831
nouja, je hebt de hele handel bij elkaar. kan best lekker zijn.
gooi er dan appelmoes overheen ofzo
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:52:37 #5
97348 Matness
Matt about you
pi_42547856
maak knoflookaardappelpuree, gooi er ui bij, appel, doe er kaas overheen, doe leuk
pi_42547898
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 16:52 schreef Matness het volgende:
maak knoflookaardappelpuree, gooi er ui bij, appel, doe er kaas overheen, doe leuk
leuk in de keuken - dat kan ik wel maar mijn doe-leuk experimenten lopen vaak uit op toch-maar-weer-pizza-bestellen.. vandaar dat nu eerst maar vráág wat er lekker smaakt bij bietjes !

Maar in ieder geval bedankt voor je suggestie
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 17:12:48 #7
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_42548559
Ik las " Biertjes! "

valt dat ff vies tegen
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_42548665
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 17:12 schreef jpg97 het volgende:
Ik las " Biertjes! "

valt dat ff vies tegen
Maar...misschien is er wel een leuk recept met bietjes en bier!
Dan valt het weer mee
  Admin dinsdag 10 oktober 2006 @ 17:17:53 #9
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_42548703
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 16:48 schreef Matness het volgende:
bietjes daarbovenop.
Ik zou het andersopm doen, beginnen met gehakt, dan bietjes dan puree,
als je de bietjes eerst eens in een pannetje opwarmt, en flink wat suiker toevoegt en dan wat gesnipperd ui, en dan proeven, ben je meteen de toch ietwat overheersende smaak van de bietjes kwijt.
Oh, en giet het af, erg veel vocht anders in je ovenschotel, succes!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 18:14:29 #10
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_42550604
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 16:46 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik open er maar een topic over, omdat ik geheel inspiratieloos ben

Op het aanrecht heb ik liggen: 1 pot met 750 gram rode bietjes, 500 gram gemengd gehakt. Verder heb ik in huis: aardappels, rijst, pasta, the works. Uien/appels ook aanwezig. Ik zat zelf aan iets als stamppot of ovenschotel te denken, maar ik weet eigenlijk niet welke hoeveelheden enzo ik daarvoor nodig heb en wat voor kruiden o.i.d. er lekker bij zijn.

Daarbij komt: m'n vriend en ik zijn beide geen fan van rode bietjes, alleen is dit de enige groente die ik nog in huis heb, dus wie o wie helpt mij met een leuk recept waardoor de smaak van de rode bietjes òf ongelofelijk heerlijk wordt, òf een beetje wegvalt, òf zo wordt opgeleukt dat we het wèl lekker gaan vinden ( ).

Alvast bedankt !
Misschien een rare vraag, waarom heb je bietjes in huis als je ze niet lust?.
Tip voor de volgende keer, haal verse bietjes, die zijn heerlijk zoet, die potten zijn toch meestal iets zurig.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_42550993
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 18:14 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Misschien een rare vraag, waarom heb je bietjes in huis als je ze niet lust?.
Tip voor de volgende keer, haal verse bietjes, die zijn heerlijk zoet, die potten zijn toch meestal iets zurig.
Ze kwamen uit een voedsel-overleefpakket die ik heb gekregen toen ik op mezelf ging wonen vandaar.
Alleen heb ik net van m'n vriend te horen gekregen dat hij pertinent weigert bietjes te eten dus bestellen we maar Chinees.. kuch.

Ik ga het topic echter zeker in de gaten blijven houden, omdat die pot toch een keer op moet!
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:36:09 #12
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42553338
Ken je niet iemand met wie je de pot kunt ruilen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:03:55 #14
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_42554104
Heel geschikt om 'per ongeluk' te laten verbranden
silence can say more than thousand words
pi_42737567
Ik heb laatst bietjes gemaakt met risotto, je krijgt dan een mooie roze kleur. Eerst uitje fruiten. Risotto droog in de pan, glazig maken. Dan glas witte wijn er bij, laten verdampen. Dan langzaam boulion blijfen toevoegen, steeds compleet laten opnemen. Dan als de risotto bijna klaar is de verse (reeds gekookte bietjes) toevoegen.
Als de risotto dan gaar is, 200g parmesaanse kaas en een klont boter er bij. Even laten staan (2min) en dan opeten. Oh ja, uiteraard zout, peper en citroen toevoegen naar smaak!
pi_42737768
Bietjes -> in de borsjt!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_42739701
Bekende en eetbare bereidingen/combinaties van bietjes zijn bijvoorbeeld:

-salade met bietenblokjes, appelblokjes, augurkblokjes en zoute haring
-borsjt, dat is erg uit de mode, maar wel een super idee!
-huishoudschool: gekookte bietjes met gesnipperde ui, speklapjes, puree.
-(carpaccio van) rosbief, mierikswortelprut, bietjes

Van Jamie, maar oneetbaar:
-in aluminiumfolie gepofte bietjes met balsamico-azijn en oregano (hoe haalt ie het in zn harses)
pi_42740101
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 12:41 schreef yodax het volgende:
Ik heb laatst bietjes gemaakt met risotto, je krijgt dan een mooie roze kleur. Eerst uitje fruiten. Risotto droog in de pan, glazig maken. Dan glas witte wijn er bij, laten verdampen. Dan langzaam boulion blijfen toevoegen, steeds compleet laten opnemen. Dan als de risotto bijna klaar is de verse (reeds gekookte bietjes) toevoegen.
Als de risotto dan gaar is, 200g parmesaanse kaas en een klont boter er bij. Even laten staan (2min) en dan opeten. Oh ja, uiteraard zout, peper en citroen toevoegen naar smaak!
Oh! dat klinkt lekker zeg!

Ik denk dat dat hem deze week wordt, want die pot die staat me nu echt aan kijken met zo'n blik van:
" eet mij. Eeeeet mij." .
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:23:24 #19
152266 Poedel
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_42815497
Gewoon met een gesnipperde ui en een appel in stukjes. Aardappels stampen tot puree en de bietjes erdoor roeren. Appelmoes eroverheen en een gehaktballetje erbij..
Hollandser en burgerlijker kan het bijna niet..
"..Wat Moet Je Niet Doen Voor Een Stoplicht?..
..De Tv In Elkaar Trappen En Kletspraat Verkopen Aan De Postbode!!.."
pi_42928704
Een vriendin van me is helemaal wild van bietenrisotto. Ik heb het zelf nog nooit gemaakt, maar wel geproefd. Errug lekkerrr!

Zie [url]http://www.llink.nl/recept_detail.605.0.html?&tx_llrecepten_pi1[showUid]=74&tx_llrecepten_pi1[page]=0&cHash=bb96cf5d39[/url]
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')