Is het dan het idee dat de aardappelen + gehakt de smaak van de bietjes wat verbloemen? Of zou ik er nog wat extra kruiden doorheen kunnen gooien dat het helemaal een andere ervaring wordt dan het aloude: "Bleh.. alweer bietjes.. nou,dan maar weer extra ketchup eroverheen"-liedjequote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:48 schreef Matness het volgende:
aardappelen koken, en dan met wat zou, peper, en boter of melk puree van maken. in een ovenschaal.
gehakt rul bakken in de koekenpan, op de aardappelen gooien.
bietjes daarbovenop.
wat paneermeel en klontjes boter erop, en in de ovens chuiven.
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:52 schreef Matness het volgende:
maak knoflookaardappelpuree, gooi er ui bij, appel, doe er kaas overheen, doe leuk
Maar...misschien is er wel een leuk recept met bietjes en bier!quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:12 schreef jpg97 het volgende:
Ik las " Biertjes! "
valt dat ff vies tegen
Ik zou het andersopm doen, beginnen met gehakt, dan bietjes dan puree,quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:48 schreef Matness het volgende:
aardappelen koken, en dan met wat zou, peper, en boter of melk puree van maken. in een ovenschaal.
gehakt rul bakken in de koekenpan, op de aardappelen gooien.
bietjes daarbovenop.
wat paneermeel en klontjes boter erop, en in de ovens chuiven.
Misschien een rare vraag, waarom heb je bietjes in huis als je ze niet lust?.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:46 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik open er maar een topic over, omdat ik geheel inspiratieloos ben
Op het aanrecht heb ik liggen: 1 pot met 750 gram rode bietjes, 500 gram gemengd gehakt. Verder heb ik in huis: aardappels, rijst, pasta, the works. Uien/appels ook aanwezig. Ik zat zelf aan iets als stamppot of ovenschotel te denken, maar ik weet eigenlijk niet welke hoeveelheden enzo ik daarvoor nodig heb en wat voor kruiden o.i.d. er lekker bij zijn.
Daarbij komt: m'n vriend en ik zijn beide geen fan van rode bietjes, alleen is dit de enige groente die ik nog in huis heb, dus wie o wie helpt mij met een leuk recept waardoor de smaak van de rode bietjes òf ongelofelijk heerlijk wordt, òf een beetje wegvalt, òf zo wordt opgeleukt dat we het wèl lekker gaan vinden ().
Alvast bedankt!
Ze kwamen uit een voedsel-overleefpakket die ik heb gekregen toen ik op mezelf ging wonenquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:14 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Misschien een rare vraag, waarom heb je bietjes in huis als je ze niet lust?.
Tip voor de volgende keer, haal verse bietjes, die zijn heerlijk zoet, die potten zijn toch meestal iets zurig.
Oh!quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 12:41 schreef yodax het volgende:
Ik heb laatst bietjes gemaakt met risotto, je krijgt dan een mooie roze kleur. Eerst uitje fruiten. Risotto droog in de pan, glazig maken. Dan glas witte wijn er bij, laten verdampen. Dan langzaam boulion blijfen toevoegen, steeds compleet laten opnemen. Dan als de risotto bijna klaar is de verse (reeds gekookte bietjes) toevoegen.
Als de risotto dan gaar is, 200g parmesaanse kaas en een klont boter er bij. Even laten staan (2min) en dan opeten. Oh ja, uiteraard zout, peper en citroen toevoegen naar smaak!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |