Beesten in het nieuws, vragen over roerende en onroerende organismen, foto's en al het andere met betrekking op de levende have: hier kun je het kwijt...
Ik zou graag een peperplant willen kopen en kweken. Weet iemand waar ik die kan kopen? Gewoon bij een tuincentrum? En hoe kweek je zo'n plantje, kan dat binnen?
Het liefst zou ik een plantje hebben waar bijv. volgend jaar al pepers aan komen te groeien. Eventueel zijn zaadjes ook goed, maar liever niet.
Wij hebben gewoon rode pepers op de markt gekocht. En daar een aantal zaadje uit gehaald. En daar zijn een paar flinke peperplanten uitgekomen. Gewoon op de vensterbank in een kweekkastje, lekker in de zon, en lekker vochtig.
Daarna in een gewone pot gezet. Ze stonden voor een heel groot raam, waar de hele ochtend de zon op stond. Aan het eind van de rit waren ze bijna kamerhoog. We hebben niet veel meer gedaan dan genoeg water geven, ruim potgrond en een klein beetje plantenvoeding. En natuurlijk goed ondersteunt met bamboestokken...
Alleen kwamen er op het laatst bladluis op, dus toen hebben we de resterende pepers gered, en de planten weggegooid. De pepers hebben we ingevroren. En we hebben nog heel lang pepers uit de diepvries gegeten..
Spaanse (chili) pepers e.d. zijn inderdaad niet erg moeilijk te telen hoor, vochtig, warm en licht en dan kom je een heel eind! Is alleen niet helemaal het goede seizoen nu ....
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...