abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 november 2006 @ 01:22:47 #51
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_43126170
Vooropgesteld dat ik J. de Mol ook waardeloos vond in Zwartboek, vraag ik me af hoe buitenlanders dat zien. Of die hem ook echt slecht vinden acteren, of dat toch blijkbaar onze bevooroordeeldheid wel erg meespeelt, zeg maar.
pi_43151026
quote:
Op woensdag 1 november 2006 01:22 schreef Veerboot het volgende:
Vooropgesteld dat ik J. de Mol ook waardeloos vond in Zwartboek, vraag ik me af hoe buitenlanders dat zien. Of die hem ook echt slecht vinden acteren, of dat toch blijkbaar onze bevooroordeeldheid wel erg meespeelt, zeg maar.
Ik ken heel die Johnny de Mol niet echt, maar hij was dus die godsdienst fanaat?

Nou ik vond hem vooral uit de toon vallen, eigenlijk zo camp dat het weer grappig werd.
Bertje en Henk
pi_43229743
een film om over na te denken
  vrijdag 8 december 2006 @ 13:10:07 #54
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_44248259
2 weken geleden was ie nog uitverkocht (belachelijk natuurlijk), dus heb ik m gisteren gezien. Normaal raak ik na een tijdje toch wel uit het verhaal, maar Zwartboek wist me 2,5 uur te boeien. Niet de beste film allertijden natuurlijk, maar toch wel bijzonder onderhoudend.

Iedereen die nog niet geweest is moet gewoon nog gaan.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 8 december 2006 @ 13:12:24 #55
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_44248344
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 12:38 schreef amaranta het volgende:
een film om over na te denken
Dit moet je me echt even uitleggen.

Jij moest ook nadenken over Robocop en Showgirls?
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  vrijdag 8 december 2006 @ 13:19:13 #56
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_44248575
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_46033512
Heb m ein-de-lijk gezien. Goede film, slechts af en toe ongeloofdwaardig. Ook erg fijn dat Johnny de Mol zijn eigen carrière weer wat verder heeft afgebroken, wat is die slecht zeg. Carice is errug goed en geloofwaardig, Münster ook heel goed gecast, evenals Franken, wat een vies schwein op eerste gezicht
Momenten in Israël voegen ook veel toe aan de hele lijn van het verhaal: nee, het houdt nooit op en mensen zijn niet goed of slecht per hokje.

Enige minpunt, het eeuwige bij den Nederlandschen Film:
VROEEEEEEM doet de auto TADADADA de geweren en RETTEETTTEDETEEET de muziek. En dan gaan ze praten. Wuwuwuwwwuuwwuuw godverdomme kuthoer. Ik krijg je weuwuwuwwwuwuw.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 6 februari 2007 @ 11:59:13 #58
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_46035765
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 10:41 schreef Mwanatabu het volgende:
Heb m ein-de-lijk gezien. Goede film, slechts af en toe ongeloofdwaardig. Ook erg fijn dat Johnny de Mol zijn eigen carrière weer wat verder heeft afgebroken, wat is die slecht zeg. Carice is errug goed en geloofwaardig, Münster ook heel goed gecast, evenals Franken, wat een vies schwein op eerste gezicht
Momenten in Israël voegen ook veel toe aan de hele lijn van het verhaal: nee, het houdt nooit op en mensen zijn niet goed of slecht per hokje.

Enige minpunt, het eeuwige bij den Nederlandschen Film:
VROEEEEEEM doet de auto TADADADA de geweren en RETTEETTTEDETEEET de muziek. En dan gaan ze praten. Wuwuwuwwwuuwwuuw godverdomme kuthoer. Ik krijg je weuwuwuwwwuwuw.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_46035968
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 11:59 schreef BMH het volgende:

[..]

"Het geluid was weer erg slecht"
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 6 februari 2007 @ 23:40:23 #60
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46060501
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 12:04 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

"Het geluid was weer erg slecht"
Dit was juist 1 van die Nederlandse films waarbij het geluid juist wel goed was
pi_46063070
ik kijk niet veel pulp TV, en ik wist niet eens wie die van de mol eigenlijk was. [ na de film] navraag hier in huis , oh hij. die sukkel blij dat ik niet wist dat hij de film verziekt.
maar mensen die hem kennen letten erop, en dan kun je afhaken, dat wel .
De Puta Madre
  woensdag 7 februari 2007 @ 08:42:00 #62
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_46065453
quote:
Op woensdag 1 november 2006 01:22 schreef Veerboot het volgende:
Hij wordt grensoverschrijdend rampzalig bevonden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_46065518
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:40 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Dit was juist 1 van die Nederlandse films waarbij het geluid juist wel goed was
Vond je?
Dan is het wellicht tijd voor mij voor een gehoorapparaat
pi_46189921
Net gezien. Erg spannende film, blijft boeien tot het einde.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amen.
pi_46215150
Geweldige film..blijft idd boeiend tot het einde.
en Carice was fenomenaal!
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_46215642
Die in giethoorn?!
Honey, I'm gonna snowball Jackson. - Johnny Cash
  zondag 11 februari 2007 @ 22:33:36 #67
127668 Gigano
Vescere bracis meis
pi_46221402
Heb hem net gezien, GEWELDIGE FILM!!!

Maar Franken met zijn mini bratwurst...

Ach ja, d'r waren genoeg leuke meiden om dat te doen vergeten.
Stercorem pro cerebro habes...
pi_46223336
quote:
Op zondag 11 februari 2007 22:33 schreef Gigano het volgende:
Heb hem net gezien, GEWELDIGE FILM!!!

Maar Franken met zijn mini bratwurst...

Ach ja, d'r waren genoeg leuke meiden om dat te doen vergeten.
Dat was wel smerig ja. Een beetje zoals die hotelscene in Borat. Maar ach, de tieten van Carice maakten veel goed
Amen.
pi_46477783
Toffe film!

Beter dan ik had verwacht, al heb ik op een of andere manier toch iets tegen Nederlands gesproken en geacteerde films. Maar hij was erg gaaf.
  maandag 19 februari 2007 @ 23:53:27 #70
147240 fiekster
Worlddomination
pi_46478020
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
Toffe film!

Beter dan ik had verwacht, al heb ik op een of andere manier toch iets tegen Nederlands gesproken en geacteerde films. Maar hij was erg gaaf.
gelukkig voor jou was de helft Duits
"If only more people knew!"
pi_46478760
Ik heb hem een paar dagen geleden ook eindelijk gezien. In grote lijnen wel een goede film, alleen vond ik het einde wel wat rommelig. De hele clue van het verhaal wordt dan nog even in de laatste paar minuten gepropt waarbij verschillende dingen (bij mij iig) nog niet helemaal duidelijk zijn, of iig beter uitgewerkt hadden kunnen worden.
pi_46479649
damn, wat een goeie film, zo'n rommelig einde past ook wel bij de chaos denk ik die op zon moment voor de karakters geldt.
ook het niet meer slecht neerzetten van muntsen is goed, we zien immers het verhaal van rachel/ellis
pi_46482310
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:53 schreef fiekster het volgende:

[..]

gelukkig voor jou was de helft Duits
Ik moet ook eerlijk zijn en zeggen dat ik het fijner vond om naar het Duits te luisteren dan het Nederlands. Het blijft wat mij betreft toch echt een echte Nederlandse film, dat is aan zoveel te zien en ik irriteer me eraan. Wel een goeie film, af en toe wat vaag van de hak op de tak, maar heb me goed vermaakt.
Whatever I want.
pi_46483793
Ik snap niet waarom Nederlanders altijd zo gemaakt praten in films

Op wat uitzonderingen na, ik vind Frank Lammers bijvoorbeeld erg goed.
Amen.
pi_46528958
gister gezien en ik vond het een bijzonder leuke film. alleen vraag ik me wel af wat de mol heeft moeten betalen om dat rolletje te krijgen. want ik denk niet dat paul verhoeve zo slecht is dat hij hem zelf heeft gekozen.
* To make your prayers come true, you have to get off your knees.
* only dead fish go with the flow.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 00:02:44 #76
127668 Gigano
Vescere bracis meis
pi_46581061
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 16:11 schreef ooge het volgende:
gister gezien en ik vond het een bijzonder leuke film. alleen vraag ik me wel af wat de mol heeft moeten betalen om dat rolletje te krijgen. want ik denk niet dat paul verhoeve zo slecht is dat hij hem zelf heeft gekozen.
Vadertje heeft natuurlijk veel invloed en poen om dat castingbureau om te kopen. Eigenlijk is de hele Nederlandse filmwereld zijn bitch...
Stercorem pro cerebro habes...
  zondag 25 februari 2007 @ 00:41:08 #77
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_46643564
Vandaag gezien, vond het wel een goede film naar Nederlandse maatstaven. Alleen soms een beetje matig acteerwerk, maar dat hoort erbij kennelijk. Snap alleen één ding niet.
SPOILER
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 25 februari 2007 @ 10:33:27 #78
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_46648093
quote:
Op zondag 25 februari 2007 00:41 schreef TC03 het volgende:
Vandaag gezien, vond het wel een goede film naar Nederlandse maatstaven. Alleen soms een beetje matig acteerwerk, maar dat hoort erbij kennelijk. Snap alleen één ding niet.
SPOILER
SPOILER
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_46694400
ik ga um nu kijken!
  maandag 26 februari 2007 @ 16:00:03 #80
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_46697716
gave film
(tvp )
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
  Redactie Frontpage zaterdag 3 maart 2007 @ 01:45:55 #81
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46868742
Wat een saaie en voorspelbare film en voroal de dialogen zijn vreselijk. Waarom moet er in een Nl film alles worden uitgelegd.

Je hoort een auto en iemand zegt: ik hoor een auto.

Daarbij wordt er slecht geacteerrd door velen, alleen Carice en Derek spelen overtuigend. Verder, cliche cliche cliche
  Redactie Frontpage zaterdag 3 maart 2007 @ 12:02:24 #82
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46873395
Waarom klinken de dialogen in Nederlandse filsm altijd zo fake?

Pas op, niet gaan, daar zijn de Duitsers
Maar ik kan ze toch niet laten creperen?
Het is te laat. Hou je haaks
Laat me los, naarling

En de decors, je ziet steeds dat ze 1 plek helemaal hebben opgebouwd om t oud te laten lijken, het komt onnatuurlijk over
pi_46875946
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:02 schreef SunChaser het volgende:
Waarom klinken de dialogen in Nederlandse filsm altijd zo fake?

Pas op, niet gaan, daar zijn de Duitsers
Maar ik kan ze toch niet laten creperen?
Het is te laat. Hou je haaks
Laat me los, naarling

En de decors, je ziet steeds dat ze 1 plek helemaal hebben opgebouwd om t oud te laten lijken, het komt onnatuurlijk over
Ben ik wel met je eens, alleen dat kun je verwachten bij een Nederlandse productie. Triest maar waar. Het stoorde me in Zwartboek alleen niet echt, omdat ik het plot gewoon steengoed vond.
Amen.
  Redactie Frontpage zaterdag 3 maart 2007 @ 18:45:06 #84
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46883856
Karakter is een van de weinige Nederlandse films die buitenlandse alure heeft
  zaterdag 3 maart 2007 @ 18:48:19 #85
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_46883937
Zeker weinig Nederlandse films gezien?

Geluid is vaak een probleem geweest in Nederlandse films, heel vreemd, maar in Zwartboek is het allemaal in orde.
  Redactie Frontpage zaterdag 3 maart 2007 @ 18:54:02 #86
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46884091
Ik heb praktisch alle Nederlandse films gezien. Zwartboek is een allegaartje van alle WO2-film cliche's bij elkaar, je merkt ook dat Soeteman teruggrijpt op zijn oude successen, echt vlot wordt het nooit.

Ik vond de filmmuziek trouwens overdadig en té aanwezig in alle scenes.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 18:57:23 #87
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_46884182
Verhoeven moet inderdaad eens Soeteman loslaten, die verziekt met zen belachelijke dialogen heel wat films.

Maar je bedoelt natuurlijk speelfilms, en dan blijft er inderdaad niet veel over naast Rademakers, maar toch is het niveau veel hoger dan de meeste mensen denken, en de waardering te laag. Het filmklimaat is inderdaad klote, die belachelijke fondsen hebben te veel invloed.

Ditvoorst, Leonard Retel Helmrich, Bert Haanstra, Johan van der Keuken, Joris Ivens, Heddy Honigmann. Stuk voor stuk grote internationale gevierde cineasten.

[ Bericht 2% gewijzigd door JelleS op 03-03-2007 22:05:30 ]
  Redactie Frontpage zaterdag 3 maart 2007 @ 19:08:31 #88
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46884483
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 18:57 schreef JelleS het volgende:
Ditvoorst, Leonard Retel Helmrich, Bert Haanstra, Johan van der Keuken, Joris Ivens, Heddy Honigmann. Stuk voor stuk grote internationale gevierde cineasten.
Een documentaire is wel wat anders dan een speelfilm natuurlijk
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:06:27 #89
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_46889759
Dan had je moeten beweren dat Karakter de enige speelfilm is met internationale allure, wat ook al niet waar is.
  Redactie Frontpage zaterdag 3 maart 2007 @ 22:12:35 #90
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46889927
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:06 schreef JelleS het volgende:
Dan had je moeten beweren dat Karakter de enige speelfilm is met internationale allure, wat ook al niet waar is.
Welke nog meer dan volgens jou? De Aanslag vond ik een magere film persoonlijk. Spoorloos vond ik wel goed, wat ik me er van herinner.
  zondag 4 maart 2007 @ 00:25:15 #91
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_46894166
Spoorloos, Dorp aan de rivier, Max Havelaar, Simon, Langer Licht, Abel, De Noorderlingen, Ober, Cloaca, Soldaat van Oranje, Turks Fruit, De Tweeling, Fanfare en Tot Ziens vond ik zelf erg goed. Niet allemaal met internationale allure natuurlijk, maar wel allemaal hoge kwaliteit.

En dat zijn dan de speelfilms, daarbij heb je nog een aantal geweldige documentairemakers, en ook op het gebied van animatie heeft Nederland al vele prijzen gewonnen, zoals http://www.youtube.com/watch?v=Fdxap1wuMEk.
  Redactie Frontpage zondag 4 maart 2007 @ 00:28:36 #92
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46894284
Simon vind ik geen internationale film, typisch Nederlands met veel neuken en vloeken. Cloaca is eigenlijk een toneelstuk.
  zondag 4 maart 2007 @ 00:31:40 #93
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_46894378
Neuken is internationaler dan jij misschien denkt. En zo'n beetje alle vroege Hollywood films waren toneelstukken, om over de vroege Britse cinema maar niet te spreken Daarbij was het toneelstuk in bijvoorbeeld het aantal personages dat daadwerkelijk in 'beeld' zijn al totaal anders.
  zondag 4 maart 2007 @ 14:21:12 #94
67640 SaintOfKillers
pi_46904241
quote:
Op zondag 4 maart 2007 00:25 schreef JelleS het volgende:
Spoorloos, Dorp aan de rivier, Max Havelaar, Simon, Langer Licht, Abel, De Noorderlingen, Ober, Cloaca, Soldaat van Oranje, Turks Fruit, De Tweeling, Fanfare en Tot Ziens vond ik zelf erg goed. Niet allemaal met internationale allure natuurlijk, maar wel allemaal hoge kwaliteit.
De meerderheid van die films haalt niet eens Vlaanderen. Hier krijg je alleen Verhoeven-films en eventueel nog een andere als Jan Decleir of Kurt Rogiers meespelen. Al moet ik zeggen dat deze week Ober hier en daar schijnt te draaien, maar die zal na een weekje wel terug weg zijn.

Dit betekent natuurlijk niet dat ik het eens ben met het feit dat de rest compleet wordt genegeerd, er zitten gewoon topfilms tussen, maar toch, nobody gives a fuck, misschien is het allemaal té Nederlands, te veel gericht op dat publiek. Al klopt dat ook niet, want zelf vind ik ze ook goed en ik heb weinig gemeen met de doorsnee Nederlander.

Misschien is het een reputatie-probleem, zo'n arthousebioscoopje pakt liever uit met Franse of Italiaanse dingen, ik denk dat Nederland daar kampt met vooroordelen over de zogezegde platheid van hun films. Waarschijnlijk omdat Flodder, Turks Fruit en Schatjes hier zowat de bekendste films zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door SaintOfKillers op 04-03-2007 14:30:16 ]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Redactie Frontpage zondag 4 maart 2007 @ 14:29:03 #95
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46904462
Ik heb Zwartboek afgekeken, maar vond t niet bijzonder. Dat whodunitverhaaltje was zo doorzichtig als wat, het thema moffenhoer werd slecht uitgewerkt en waarom moet er altijd zo plastisch gekostst worden in Nederlandse films. Tel daarbij de slechte dialogen van Soeteman op (Schoft, ik krijg je wel te pakken!) en een onrelevante raamvertelling vanuit Israel (waarom in hemelsnaam) en je hebt een matige film die goed in de markt is gezet.
  zondag 4 maart 2007 @ 14:38:27 #96
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_46904758
quote:
Op zondag 4 maart 2007 14:21 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

De meerderheid van die films haalt niet eens Vlaanderen. Hier krijg je alleen Verhoeven-films en eventueel nog een andere als Jan Decleir of Kurt Rogiers meespelen. Al moet ik zeggen dat deze week Ober hier en daar schijnt te draaien, maar die zal na een weekje wel terug weg zijn.

Dit betekent natuurlijk niet dat ik het eens ben met het feit dat de rest compleet wordt genegeerd, er zitten gewoon topfilms tussen, maar toch, nobody gives a fuck, misschien is het allemaal té Nederlands, te veel gericht op dat publiek. Al klopt dat ook niet, want zelf vind ik ze ook goed en ik heb weinig gemeen met de doorsnee Nederlander.

Misschien is het een reputatie-probleem, zo'n arthousebioscoopje pakt liever uit met Franse of Italiaanse dingen, ik denk dat Nederland daar kampt met vooroordelen over de zogezegde platheid van hun films. Waarschijnlijk omdat Flodder, Turks Fruit en Schatjes hier zowat de bekendste films zijn.
In dat laatste heb je ook wel gelijk denk ik, vroeger hadden we nog wel echt een reputatie, vele films op Cannes (korte films danwel, maar die werden toen nog gewaardeerd). Aan de andere kant was Raak! wel behoorlijk in het nieuws, dat was wel weer goed.

Voor Belgie, of misschien eerder Vlaanderen, geldt wel hetzelfde. Vraag hier iemand om De Zaak Alzheimer of Een Ander Zijn Geluk, niemand die ervan gehoord heeft. Erg zonde, want er is overal genoeg talent. Mijn reacties waren dan ook gericht op de 'voor een Nederlandse film best goed' reacties, waar ik nogal moe van wordt.
  zondag 4 maart 2007 @ 14:44:25 #97
67640 SaintOfKillers
pi_46904968
Vlaamse cinema is doorgaans vrij rampzalig, Alzheimer was hier wel een succes, maar Een ander zijn geluk is ook in Vlaanderen vrijwel onbekend. Wallonië is iets anders, daar raken een hoop films nog wel tot in Frankrijk. Meer dan dat meestal ook niet, maar Frankrijk stelt wel iets meer voor dan België of Nederland. Als Fransmannen zeggen: "Hey, tof", durven overzeese snobs ook al zeggen: "Oeh, dan gaan we dat eens checken." Daarom duiken de Dardennes af en toe op in snoblijstjes of winnen die soms eens een prijs.

Maar goed, op muziekvlak kunnen we die Walen wel hebben .
  Redactie Frontpage zondag 4 maart 2007 @ 14:46:23 #98
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46905022
Is Verlengd Weekend nog wat? Wil die nog wel eens ziens om Veerle Baetens P+
pi_48020211
Vandaag is hij de in VS in de premiere gegaan, uiteraard als black book, ben erg benieuwd wat de amerikanen er van vinden, zag net tweetal nieuwe clips met engelse ondertiteling, blijft grappig om te zien,

bron: http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=19481
pi_48020378
quote:
Op zondag 4 maart 2007 14:29 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb Zwartboek afgekeken, maar vond t niet bijzonder. Dat whodunitverhaaltje was zo doorzichtig als wat, het thema moffenhoer werd slecht uitgewerkt en waarom moet er altijd zo plastisch gekostst worden in Nederlandse films. Tel daarbij de slechte dialogen van Soeteman op (Schoft, ik krijg je wel te pakken!) en een onrelevante raamvertelling vanuit Israel (waarom in hemelsnaam) en je hebt een matige film die goed in de markt is gezet.
Ja goh waarom zouden ze Israel er nou bij betrekken he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')