Ik ken heel die Johnny de Mol niet echt, maar hij was dus die godsdienst fanaat?quote:Op woensdag 1 november 2006 01:22 schreef Veerboot het volgende:
Vooropgesteld dat ik J. de Mol ook waardeloos vond in Zwartboek, vraag ik me af hoe buitenlanders dat zien. Of die hem ook echt slecht vinden acteren, of dat toch blijkbaar onze bevooroordeeldheid wel erg meespeelt, zeg maar.
Dit moet je me echt even uitleggen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 12:38 schreef amaranta het volgende:
een film om over na te denken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het gaat slecht, verder gaat het goed.
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:41 schreef Mwanatabu het volgende:
Heb m ein-de-lijk gezien. Goede film, slechts af en toe ongeloofdwaardig. Ook erg fijn dat Johnny de Mol zijn eigen carrière weer wat verder heeft afgebroken, wat is die slecht zeg. Carice is errug goed en geloofwaardig, Münster ook heel goed gecast, evenals Franken, wat een vies schwein op eerste gezicht
Momenten in Israël voegen ook veel toe aan de hele lijn van het verhaal: nee, het houdt nooit op en mensen zijn niet goed of slecht per hokje.
Enige minpunt, het eeuwige bij den Nederlandschen Film:
VROEEEEEEM doet de auto TADADADA de geweren en RETTEETTTEDETEEET de muziek. En dan gaan ze praten. Wuwuwuwwwuuwwuuw godverdomme kuthoer. Ik krijg je weuwuwuwwwuwuw.
"Het geluid was weer erg slecht"quote:
Dit was juist 1 van die Nederlandse films waarbij het geluid juist wel goed wasquote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:04 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
"Het geluid was weer erg slecht"![]()
Hij wordt grensoverschrijdend rampzalig bevonden.quote:Op woensdag 1 november 2006 01:22 schreef Veerboot het volgende:
Vooropgesteld dat ik J. de Mol ook waardeloos vond in Zwartboek, vraag ik me af hoe buitenlanders dat zien. Of die hem ook echt slecht vinden acteren, of dat toch blijkbaar onze bevooroordeeldheid wel erg meespeelt, zeg maar.
Vond je?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:40 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Dit was juist 1 van die Nederlandse films waarbij het geluid juist wel goed was
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amen.
quote:Op zondag 11 februari 2007 22:33 schreef Gigano het volgende:
Heb hem net gezien, GEWELDIGE FILM!!!
Maar Franken met zijn mini bratwurst...![]()
Ach ja, d'r waren genoeg leuke meiden om dat te doen vergeten.![]()
gelukkig voor jou was de helft Duitsquote:Op maandag 19 februari 2007 23:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
Toffe film!
Beter dan ik had verwacht, al heb ik op een of andere manier toch iets tegen Nederlands gesproken en geacteerde films. Maar hij was erg gaaf.
Ik moet ook eerlijk zijn en zeggen dat ik het fijner vond om naar het Duits te luisteren dan het Nederlands. Het blijft wat mij betreft toch echt een echte Nederlandse film, dat is aan zoveel te zien en ik irriteer me eraan. Wel een goeie film, af en toe wat vaag van de hak op de tak, maar heb me goed vermaakt.quote:Op maandag 19 februari 2007 23:53 schreef fiekster het volgende:
[..]
gelukkig voor jou was de helft Duits![]()
Vadertje heeft natuurlijk veel invloed en poen om dat castingbureau om te kopen. Eigenlijk is de hele Nederlandse filmwereld zijn bitch...quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:11 schreef ooge het volgende:
gister gezien en ik vond het een bijzonder leuke film. alleen vraag ik me wel af wat de mol heeft moeten betalen om dat rolletje te krijgen. want ik denk niet dat paul verhoeve zo slecht is dat hij hem zelf heeft gekozen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ten percent faster with a sturdier frame
quote:Op zondag 25 februari 2007 00:41 schreef TC03 het volgende:
Vandaag gezien, vond het wel een goede film naar Nederlandse maatstaven.Alleen soms een beetje matig acteerwerk, maar dat hoort erbij kennelijk.
Snap alleen één ding niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
Ben ik wel met je eens, alleen dat kun je verwachten bij een Nederlandse productie. Triest maar waar. Het stoorde me in Zwartboek alleen niet echt, omdat ik het plot gewoon steengoed vond.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 12:02 schreef SunChaser het volgende:
Waarom klinken de dialogen in Nederlandse filsm altijd zo fake?
Pas op, niet gaan, daar zijn de Duitsers
Maar ik kan ze toch niet laten creperen?
Het is te laat. Hou je haaks
Laat me los, naarling
En de decors, je ziet steeds dat ze 1 plek helemaal hebben opgebouwd om t oud te laten lijken, het komt onnatuurlijk over
Een documentaire is wel wat anders dan een speelfilm natuurlijkquote:Op zaterdag 3 maart 2007 18:57 schreef JelleS het volgende:
Ditvoorst, Leonard Retel Helmrich, Bert Haanstra, Johan van der Keuken, Joris Ivens, Heddy Honigmann. Stuk voor stuk grote internationale gevierde cineasten.
Welke nog meer dan volgens jou? De Aanslag vond ik een magere film persoonlijk. Spoorloos vond ik wel goed, wat ik me er van herinner.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 22:06 schreef JelleS het volgende:
Dan had je moeten beweren dat Karakter de enige speelfilm is met internationale allure, wat ook al niet waar is.
De meerderheid van die films haalt niet eens Vlaanderen. Hier krijg je alleen Verhoeven-films en eventueel nog een andere als Jan Decleir of Kurt Rogiers meespelen. Al moet ik zeggen dat deze week Ober hier en daar schijnt te draaien, maar die zal na een weekje wel terug weg zijn.quote:Op zondag 4 maart 2007 00:25 schreef JelleS het volgende:
Spoorloos, Dorp aan de rivier, Max Havelaar, Simon, Langer Licht, Abel, De Noorderlingen, Ober, Cloaca, Soldaat van Oranje, Turks Fruit, De Tweeling, Fanfare en Tot Ziens vond ik zelf erg goed. Niet allemaal met internationale allure natuurlijk, maar wel allemaal hoge kwaliteit.
In dat laatste heb je ook wel gelijk denk ik, vroeger hadden we nog wel echt een reputatie, vele films op Cannes (korte films danwel, maar die werden toen nog gewaardeerd). Aan de andere kant was Raak! wel behoorlijk in het nieuws, dat was wel weer goed.quote:Op zondag 4 maart 2007 14:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De meerderheid van die films haalt niet eens Vlaanderen. Hier krijg je alleen Verhoeven-films en eventueel nog een andere als Jan Decleir of Kurt Rogiers meespelen. Al moet ik zeggen dat deze week Ober hier en daar schijnt te draaien, maar die zal na een weekje wel terug weg zijn.
Dit betekent natuurlijk niet dat ik het eens ben met het feit dat de rest compleet wordt genegeerd, er zitten gewoon topfilms tussen, maar toch, nobody gives a fuck, misschien is het allemaal té Nederlands, te veel gericht op dat publiek. Al klopt dat ook niet, want zelf vind ik ze ook goed en ik heb weinig gemeen met de doorsnee Nederlander.
Misschien is het een reputatie-probleem, zo'n arthousebioscoopje pakt liever uit met Franse of Italiaanse dingen, ik denk dat Nederland daar kampt met vooroordelen over de zogezegde platheid van hun films. Waarschijnlijk omdat Flodder, Turks Fruit en Schatjes hier zowat de bekendste films zijn.
Ja goh waarom zouden ze Israel er nou bij betrekken he?quote:Op zondag 4 maart 2007 14:29 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb Zwartboek afgekeken, maar vond t niet bijzonder. Dat whodunitverhaaltje was zo doorzichtig als wat, het thema moffenhoer werd slecht uitgewerkt en waarom moet er altijd zo plastisch gekostst worden in Nederlandse films. Tel daarbij de slechte dialogen van Soeteman op (Schoft, ik krijg je wel te pakken!) en een onrelevante raamvertelling vanuit Israel (waarom in hemelsnaam) en je hebt een matige film die goed in de markt is gezet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |