Ik vraag me af of deze missie een Menno-is-een-leugenaar-effect zal hebben. Ik bedoel, dat de noodzakelijke leugens voor het volbrengen van de missie zullen beschouwd worden als achterbaksheid.
Daarmee doel ik op e10. Dat ventje is om het minste of geringste op zijn pik getrapt (ik begrijp nog steeds niet wat Semih nou deed dat hij zo boos werd vrijdag en Semih helemaal bij hem heeft afgedaan).
Het is duidelijk dat hij het niet trekt als Sabrina hem niet meer in de kamer laat. In hoeverre zal dat doorwerken? Is zijn kwaadheid en rancune na 36 uur zo groot dat hij het haar nooit meer zal vergeven? De termen tyfuswijf e.d. zullen frequent zijn, verwacht ik. Net zoals hij op hoge poten verhaal kwam halen en van Sabrina eiste dat ze zei wat er voorgevallen was tussen haar en Egbert, verwacht ik dat hij een behoorlijke hoeveelheid bezitterigheid ten toon zal spreiden.
Als Sabrina weerstand biedt (en dat verwacht ik) zal hij haar dat dan ooit vergeven?
In ieder geval verwacht ik nog een paar confrontaties met Monique om toegang tot de slaapkamer. Monique heeft nu een uitgelezen kans om alles wat haar dwars zit aan Etienne in de strijd te gooien, onder het mom "geheime missie" zonder dat haar zusje dat zal tegenwerken.
Hopenlijk gaat deze missie niet als een nachtkaars uit.