abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2717874
Mijn autootje zit nog steeds onder de nieuwjaarszooi oftewel vuurwerkresten. Niet overdreven: de hele motorkap en het dak zijn nu roestbruin in plaats van antracietgrijs. Ik heb nog niet de kans gehad om het eraf te wassen, omdat het de afgelopen dagen zo hard gevroren heeft. En om diezelfde reden zitten nu ook vrijwel alle wasserettes dicht, dus overdekt wassen lukt ook niet. Heb zelf ook geen garage, ding staat dag en nacht buiten. Ik wil de boel morgen (= dooidag, schijnt) met een emmertje sop te lijf gaan, maar ik vrees dat die rotzooi zich de afgelopen dagen al heeft ingevreten in de lak.

Wie heeft er ervaring met kruitresten op autolak? Is het schadelijk? En als het kwaad al geschied is, wat kan ik dan nog doen? Overspuiten lijkt me wat overdreven, maar misschien boenen met een of ander troepje? Hopelijk vrees ik voor niks en valt het allemaal mee, maar ik ben toch een beetje bang voor wat ik ga aantreffen.

keyboard error - press any key to continue
pi_2717898
Voorzichtig met warm water en sop laten inweken. Daarna afspuiten met de tuinslang. Daarna waarschijnlijk weer opnieuw warm water met sop en dan voorzichtig afsponzen. Weer afspoelen. Dan afzemen en als de plek echt op de lak nog heel dof is beetje was gebruiken.
pi_2718018
denk dat het wel eraf gaat. Kweet het niet eigenlijk.

Duivenpoep is toch ook best hardnekkig en chemisch

Volgens mij zijn nieuwe auto's gemaakt om dat te doorstaan.

pi_2718057
quote:
Op zaterdag 05 januari 2002 21:26 schreef yingyang het volgende:

Alleen is mijn auto niet nieuw...
keyboard error - press any key to continue
  zondag 6 januari 2002 @ 19:55:18 #5
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_2726050
Als het er moeilijk afgaat een beetje cleaner gebruiken, en daarna goed in de was zetten.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  zondag 6 januari 2002 @ 19:56:33 #6
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_2726059
en oppassen dat je auto niet bevriest. rubbers insmeren en sloten inspuiten he..
pi_2726117
quote:
Op zaterdag 05 januari 2002 21:26 schreef yingyang het volgende:
denk dat het wel eraf gaat. Kweet het niet eigenlijk.

Duivenpoep is toch ook best hardnekkig en chemisch

Nieuwe auto's hebben milieu-vriendelijkere lakken <lees minder goede.
hobba bobbaa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')