Moderne alkyd verkleurt niet meer hoor (althans, het zit hier op de radiatoren en in mijn vorige huis ook een aantal jaar... er is mij geen verkleuring opgevallen. Maar ik heb ook niet spierwit gebruikt).quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:02 schreef veldmuis het volgende:
Ik was netjes begonnen met acryl hier, zit ik 's avonds als ik ff lekker rustig wil zitten niet in de stank. Jammer dat het 3x zoveel werk is waardoor je 's avonds geen tijd hebt om te zitten, want er telkens nóg een laag over omdat het niet helemaal mooi dekt en niet mooi glad wordt. Alles weer kaalgeschuurd omdat het zo'n zooi was, en netjes strak overgeschilderd met die prachtige alkyd. Stel waxinelichtjes aan en de stank is ook zo weg (dat werkt best goed eigenlijk!)
Maarja, voor een radiator gaat dat verkleuren he....dus ik was toch eigenwijs. Laatste keer dat ik die acrylzooi gekocht heb denk ik. Alkyd!!
Voor iets serieus als een balkon dat toch écht goed moet zijn zou ik trouwens gewoon een aannemer laten komen.
De VVE.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:21 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik gebruik altijd gewone lak, werkt als een tierelier![]()
Ja de milieu-onvriendelijke, chemische alkyd-bende inderdaad dus hè? Die acrylzooi komt er hier ook niet in
Trouwens: Weet iemand wat voor soort bedrijf je belt als er stukken uit de onderkant van een balkonnetje vallen (bij de buren)?
Die hebben we niet popje. Althans, die slaaptquote:
Bedrijvig vrouwtje al met al.......................quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:20 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Die hebben we niet popje. Althans, die slaapt![]()
Bovendien zou ik dan mijzelf moeten bellen, want reken maar dat ik in 2008 de pineut ben om voorzitter, penningmeester, grootaandeelhouder, klokkenluider, secretaresse en maitressen in één te zijn (onze bovenbuurvrouw is niet zo'n actief type).
Maar ze moet wel even een menneke bellen nu, ik wilde haar alleen alvast even onder de neus wrijven wíe ze moet bellen
Een slapende VVE wil zeggen dat de bovenbuuf en wij geen VVE actief hebben. In 2008, wanneer dit verplicht wordt, gaan we dit wel doen (al weet de buuf dat nog niet).quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:30 schreef Marsepein het volgende:
Het begrip slapende VVE is mij onbekend in die zin dat ik het wel eerder heb gehoord maar geen idee heb wat het betekent.
Maar als de VVE niet thuis is, zo'm betonreparatiebedrijf laten komen (liefst een aantal), offerte laten maken (Ook andere balkons laten nakijken) en de offerte naar de VVE laten sturen. Dan kan de VVE het budgeteren voor 2007.
Zoiets?
* Prikklok gaat controleren *quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:31 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Wel opletten he, ik had me zo keurig afgemeld.![]()
Nee ik open wel een babbeltje met de bovenbuuf. Mag zij het verder uitzoeken. Maar kan ik in elk geval zeggen: bel maar een aannemer!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:39 schreef Marsepein het volgende:
Ah, ok, maar het eerste gedeelte van wat ik zeg kun je proberen EN je mag een topic openen in K&W, ons klusforum op FOK!.
We hebben best wel wat expertise in huis en wie weet heeft iemand een idee wat het kan zijn, dus open gerust een topic, met een fotootje.
Je zult zien dat je perfect geholpen wordt.
Je ziet het toch niet?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:12 schreef veldmuis het volgende:
En 100% van je muur wordt verneukt. Wat afschuwelijk lelijk is dat folie zeg.
Ha! Er wordt niet gezegd dat er 90% MEER wordt gereflecteerd. Maw, het reflecteert, maar dat doet de muur ook prima zelf. Het zal wel iets schelen, maar zeker geen 90%.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:08 schreef Lommerrijk het volgende:
"Door de folie achter een radiator te plaatsen wordt 90 procent van de warmte gereflecteerd"
http://www.gamma.com/elements/p14dgn42.jpg
Achter de badkamer designradiatorquote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:14 schreef Duderinnetje het volgende:
Achter bepaalde radiatoren tenminste niet.
Je zou nog kunnen proberen met een warmtereflecterenfolieposterquote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:26 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Achter de badkamer designradiator![]()
![]()
![]()
Ja charmantquote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:26 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Achter de badkamer designradiator![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |