En dat is dan weer jammer.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:48 schreef Relneger18 het volgende:
Anders kan dit echt tot eetstoornissen leiden.
waarom is dat net zo erg als de bio-industrie? kippetje leidt een normaal leven en gaat uiteindelijk dood op welke manier dan ook.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:38 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Scharrelkip moet je ook niet eten, dat is bijna net zo erg als bio industrie. EERLIJK vlees, zeggen we toch? Verdiep je toch 'ns in de materie!
Ja dat ja, ooit gehoord van anorexia nervosa?quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:50 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En dat is dan weer jammer.De rest sloeg ergens op, maar dit?
Ja, en dat krijg je niet van vegetarisch eten.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:52 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
Ja dat ja, ooit gehoord van anorexia nervosa?
Gut, jij weet kennelijk van alles van me wat ik niet weet. Waar je het vandaan haalt weet ik niet, maar ik pleit er juist voor dat mensen over gaan op 100% biologisch voedsel.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:48 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
Als het aan jou ligt zitten we samen over een paar decennia op kunstmatig genetisch gemanipuleerde ruimtevoedsel te kauwen met vleesjus-smaak.
Dat gezeik altijd over : "in sojavlees zitten evenveel voedingstoffen als in biefstuk" is altijd zo vanzelfsprekend bij vegetariërs en veganisten , terwijl ze 1 ding over het hoofd zien en dat zijn de psychologische aspecten die een rol spelen bij voedsel.
Iemand die een keuze moet maken tussen een good old biefstuk en 1 of andere kunstmatige sojaburger, zal kwa smaak, geur en zicht echt kiezen voor de biefstuk. (laat de attitudes van personen ff achterwege). Bij mensen is het echt belangrijk hoe het eten eruit ziet , smaakt en ruikt. Anders kan dit echt tot eetstoornissen leiden.
Een groenlinks stemmertquote:Op maandag 9 oktober 2006 19:37 schreef Elseetje het volgende:
En ja, eetplezier ja. Er is allang bewezen dat je geen vlees hóeft te eten. Een beetje man geeft toe dat 'ie vlees eet omdat hij het lekker vindt, niet omdat z'n lichaam het nodig heeft. Dus miljoenen dieren fokken in kleine hokjes voor ons eetplezier, dat is ziek. Verknipt.
Scharrelvlees is net zo erg, omdat die dieren helemaal geen normaal leven leiden. Scharrel is een farce. Het is hetzelfde als de bio industrie, maar dan zijn de schotten tussen de hokjes weggehaald. Zie het maar als één grote loods met loplopende kippen. Woehoe! Wat zullen die gelukkig zijn, nu ze nog meer voor elkaars voeten lopen, en door nog meer rivalen kunnen worden doodgepikt van frustratie!quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:51 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
waarom is dat net zo erg als de bio-industrie? kippetje leidt een normaal leven en gaat uiteindelijk dood op welke manier dan ook.
Heerschappen?quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:57 schreef freddygonzales het volgende:
[..]
Een groenlinks stemmert![]()
![]()
Behoed de maatschappij voor dit soort heerschappen......vleesch![]()
Het is nog verre van ideaal, maar veel beter dan welke andere productievorm ook. En als wat meer mensen biologisch vlees zouden kopen, zouden die boeren het niet zo waanzinnig krap hebben (dat komt bijvoorbeeld ook omdat ze minder subsidie krijgen dan de bio industrie), en zou er meer ruimte zijn om die beesten een nog beter leven te geven.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:57 schreef Isegrim het volgende:
De term 'eerlijk vlees' is onzin. In de biologische veehouderij bestaan ook welzijnsproblemen. Zo is kannibalisme bijvoorbeeld een groot probleem onder biologische kippen.
Als er een sector is die drijft op subsidie, dan is het wel de biologische veehouderij...quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:04 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Het is nog verre van ideaal, maar veel beter dan welke andere productievorm ook. En als wat meer mensen biologisch vlees zouden kopen, zouden die boeren het niet zo waanzinnig krap hebben (dat komt bijvoorbeeld ook omdat ze minder subsidie krijgen dan de bio industrie),
Kannibalisme ontstaat wanneer er geen pikorde kan worden vastgesteld en die situatie ontstaat wanneer je te veel kippen op een te beperkte ruimte houdt.quote:Overigens komt kannibalisme wel vaker voor bij kippen, ook als je ze gewoon in je eigen achtertuintje hebt lopen.
"Een scharrelkip scharrelt niet maar zit met een paar duizend andere scharrelkippen in een schuur, gewoon op beton en heeft maar enkele vierkante centimeters meer ruimte dan een batterijkip. Het stelt weinig voor want nog steeds heeft een scharrelkip niet meer ruimte dan een A4'tje. Dat kleine beetje extra ruimte ten opzichte van de batterijkip stelt haar in de gelegenheid om meer andere kippen te mishandelen met haar snavel en dus worden de snavels van scharrelkippen afgebrand."quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:51 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
waarom is dat net zo erg als de bio-industrie? kippetje leidt een normaal leven en gaat uiteindelijk dood op welke manier dan ook.
Waarneming: Het smaakt naar vleesquote:Op maandag 9 oktober 2006 19:43 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Jongen, dat is geen vlees. Dat is restafval van een koe die vetgemest is met genetisch gemanipuleerd voedsel. Ik zou er niet aan moeten denken dat dat in mijn maag terecht komt. Dan toch liever een koe met een grasbuikje...
Moeten ze er ook even bijzetten dat het verbod op snavelkappen in de biologische houderij voor kannibalisme zorgt. En dat biologische kippen frequent weigeren om van hun uitloop gebruik te maken omdat ze zich binnen blijkbaar veiliger voelen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:08 schreef reese.com het volgende:
[..]
"Een scharrelkip scharrelt niet maar zit met een paar duizend andere scharrelkippen in een schuur, gewoon op beton en heeft maar enkele vierkante centimeters meer ruimte dan een batterijkip. Het stelt weinig voor want nog steeds heeft een scharrelkip niet meer ruimte dan een A4'tje. Dat kleine beetje extra ruimte ten opzichte van de batterijkip stelt haar in de gelegenheid om meer andere kippen te mishandelen met haar snavel en dus worden de snavels van scharrelkippen afgebrand."
Doodnormaal leven hoor![]()
Ten eerste heb ik niet gezegd dat ik vóór de bio-industrie ben. Ik ben er ook tegen, maar ik ben ook tegen mensen die met onrealistische ideën aan komen zetten.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:56 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Gut, jij weet kennelijk van alles van me wat ik niet weet. Waar je het vandaan haalt weet ik niet, maar ik pleit er juist voor dat mensen over gaan op 100% biologisch voedsel.
Verder is dat soja gedoe een gepasseerd station, ik ben het zat om uit te leggen dat dat allang niet meer het belangrijkste bestandsdeel van vegetarisch voedsel is.
Daarnaast zijn er behoorlijk wat mensen die regelmatig met smaak een groenteburger of een vegetarische kroket eten, en de volgende dag weer vlees. Het heeft niks met uiterlijk, smaak en geur te maken. Dat is gewoon bevooroordeeld zijn.
Ik denk dat mensen inderdaad nog een lange weg te gaan hebben voordat ze eindelijk alleen maar eerlijk vlees eten, maar dat is slechts een kwestie van instelling. Waarschijnlijk zullen jouw nazaten krampachtig vasthouden aan de bio industrie, en die van de wat minder kortzichtige mensen niet.
Maar non argumenten en domme inzichten zijn wat deze ontwikkeling tegenhoud, en het is jammer steeds te constateren dat veel mensen in hun neanderthal-modus zijn blijven hangen.
Om nog even terug te komen op die kunstmatige sojaburgers; dat zijn ze niet. Ze zijn juist van echte producten gemaakt. Jouw vlees is kunstmatig, afkomstig van dieren die wél slecht geproduceerde soja eten. Het feit dat je niet eens snapt wat voor producten er tegenwoordig op de vegetarische afdeling, zegt meer over jouw inzicht, dan over de producten.
sorry maar hier kan ik dus echt niks nuttigs uithalenquote:Om nog even terug te komen op die kunstmatige sojaburgers; dat zijn ze niet. Ze zijn juist van echte producten gemaakt. Jouw vlees is kunstmatig, afkomstig van dieren die wél slecht geproduceerde soja eten. Het feit dat je niet eens snapt wat voor producten er tegenwoordig op de vegetarische afdeling, zegt meer over jouw inzicht, dan over de producten.
Kijk ook eens naar filmpjes over hoe de dieren in een slachthuis afgeslacht worden. Het leed gaat verder dan alleen het fokken en vetmesten.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:07 schreef Isegrim het volgende:
Ik hoop dat jij je beeld van 'de bio-industrie' niet baseert op de propaganda van Wakker Dier en consorten. Kijk ook eens naar een programma als Keuringsdienst van Waarde, dat laat zien hoe het wérkelijk toegaat in die gevreesde 'bio-industrie'.
Ik wil wel graag een paar bronnen van je. De biologische veehouderij is namelijk zwaar onderbedeeld op subsidie gebied, ik ga wel even bronnen voor je zoeken. Verder wéét ik hoe het er toe gaat bij de bio-industrie, ik heb genoeg beelden gezien van de dieren, ik ken genoeg feiten, en ik heb ook genoeg gezien. Bron voor het feit dat biologische kippen te weinig ruimte hebben? Dat komt niet eens door de keurmerken heen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:07 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als er een sector is die drijft op subsidie, dan is het wel de biologische veehouderij...
Ik hoop dat jij je beeld van 'de bio-industrie' niet baseert op de propaganda van Wakker Dier en consorten. Kijk ook eens naar een programma als Keuringsdienst van Waarde, dat laat zien hoe het wérkelijk toegaat in die gevreesde 'bio-industrie'.
[..]
Kannibalisme ontstaat wanneer er geen pikorde kan worden vastgesteld en die situatie ontstaat wanneer je te veel kippen op een te beperkte ruimte houdt.
Sorry hoor, ik wist niet dat de 'Nederlandse' scharrelkippen zo leefden. Ik ben gewend aan scharrelkippetjes waar ze écht scharrelen en ik hebt het ook over DIE scharrelkippen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:01 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Scharrelvlees is net zo erg, omdat die dieren helemaal geen normaal leven leiden. Scharrel is een farce. Het is hetzelfde als de bio industrie, maar dan zijn de schotten tussen de hokjes weggehaald. Zie het maar als één grote loods met loplopende kippen. Woehoe! Wat zullen die gelukkig zijn, nu ze nog meer voor elkaars voeten lopen, en door nog meer rivalen kunnen worden doodgepikt van frustratie!
Overigens is het nog redelijk normaal om te denken dat scharrelvlees wel eerlijk is, dus deze onwetendheid vergeef ik je. Maar eerst even jezelf bijspijkeren over het onderwerp hoor! Straks maak je andere vleeseters nog ten schande... Ow wacht, dat doe je al, met je idiote ideeën over waar anorexia en andere eetstoornissen vandaan komen...![]()
Ik weet hoe het er in een slachthuis aan toe gaat. En dat is dus niet zoals op de filmpjes van Wakker Dier e.d. Er gaat wel eens iets mis en dan lijdt een dier, dat klopt. Maar in het algemeen gaat het snel en pijnloos.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:12 schreef reese.com het volgende:
[..]
Kijk ook eens naar filmpjes over hoe de dieren in een slachthuis afgeslacht worden. Het leed gaat verder dan alleen het fokken en vetmesten.
Er bestaat ook nog zoiets als idealen hebben. Zonder idealen ben je nergens meer in mijn ogen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:10 schreef Relneger18 het volgende:
Ten tweede zijn juist jouw argumenten kortzichtig. Het feit al dat je niet in kunt zien dat het vrijwel onmogelijk is om van deze wereld een 100%diervriendelijke plek te maken zegt al wat over jou blik op de wereld. Uncover reality my friend.
Vegetarische burgers zijn van een plantaardig plantje gemaakt en dus wel degelijk echt. Dat ze het er uit laten zien als echt vlees hoeft van mij niet maar is waarschijnlijk om jou over te halen het af en toe ook te eten aangezien jij er anders spontaan anorexia van zou krijgen.quote:sorry maar hier kan ik dus echt niks nuttigs uithalen![]()
je wilt zeggen dat die vegetarische burgers van 'echte' producten zijn gemaakt (wat voor échte producten? realistisch nepvlees?). en dat normaal vlees afkomstig van dieren kunstmatig is? Ik weet niet of je ooit biologie hebt gehad (celbiologie voor mijn part) maar vlees is vlees. Of het dier nu soja eet of hooi, dat wordt allemaal gedegradeert tot aminozuren, glucose vetzuren en glycerol. En dat maakt dus helemaal niets uit voor het dier.
Ze hebben niet zozeer te weinig ruimte, ze zijn met teveel. Er is een optimale groepsgrootte en die wordt ook in de biologische houderij ver overschreden (er zouden maximaal 15-20 kippen in een koppel moeten zitten), waardoor er geen pikorde kan onstaan (grote groep is te verwarrend voor de dieren).quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:12 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik wil wel graag een paar bronnen van je. De biologische veehouderij is namelijk zwaar onderbedeeld op subsidie gebied, ik ga wel even bronnen voor je zoeken. Verder wéét ik hoe het er toe gaat bij de bio-industrie, ik heb genoeg beelden gezien van de dieren, ik ken genoeg feiten, en ik heb ook genoeg gezien. Bron voor het feit dat biologische kippen te weinig ruimte hebben? Dat komt niet eens door de keurmerken heen.
Maar het IDEE al dat vegetariërs vegetarische hamburgers eten toont al een teken van hypocrisie.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:17 schreef reese.com het volgende:
[..]
Er bestaat ook nog zoiets als idealen hebben. Zonder idealen ben je nergens meer in mijn ogen.
[..]
Vegetarische burgers zijn van een plantaardig plantje gemaakt en dus wel degelijk echt. Dat ze het er uit laten zien als echt vlees hoeft van mij niet maar is waarschijnlijk om jou over te halen het af en toe ook te eten aangezien jij er anders spontaan anorexia van zou krijgen.
Verder wordt de productie van vlees kunstmatig in stand gehouden aangezien de natuur uit zichzelf niet zo'n berg dieren produceert in zo'n korte tijd hoor.
Kijk maar eens hoe het er aan toe gaat in oogstvelden. Al die miljoenen konijntjes, dassen en eekhoorntjes die soms een langzame tergende dood vinden tussen de messen van een harvest combine.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:12 schreef reese.com het volgende:
[..]
Kijk ook eens naar filmpjes over hoe de dieren in een slachthuis afgeslacht worden. Het leed gaat verder dan alleen het fokken en vetmesten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |