quote:
Op woensdag 14 april 2004 20:01 schreef Stranger het volgende:
Als jij dat zoals ieder mens dat medicijnen inneemt gewoon in je eigen privacy doet, en niet terwijl je hard zwaaiend met die pillen naar de wc rent om een glas water te halen en daarna in ieders gezelschap die dingen naar binnen werkt, hoeft niemand dat te weten, half nederland zit aan de medicijnen, en toch is het alleen maar van de 5% aandachtsvragertjes bekend
Dus als ik om de vier uur uit de klas loop, of op mijn bijbaantje krijg ik geen vragen?
Dan moet ik maar zeggen dat ik het Vitamine C tabletjes zijn.
Want ik moet die medicatie slikken waar ik niet op zit te wachten, de vragen beantwoorden
waarom ik altijd zo stipt weg ben en dan het ook nog eens voor het oog van allemaal verbergen omdat ik er anders mee te koop loop?
Dan vind ik ook dat mensen die suikerziekte nimmer voor het oog van mensen hun insuline spuitjes moeten nemen.
Want laten we dan ook echt even goed gaan mierenneuken en consequent zijn.
Sterker nog iedereen die ook maar enige vorm van ziekte tentoonspreid dient voor het oog van de gezonde medemens afgeschermd te worden.
Want je zult er maar tegen je zin mee zijn opgescheept en ook nog eens aandacht verweten worden.
quote:
Anders zijn is alles behalve slechter, maar als je je anders voelt, en je weet niet waarom en wat het is kan het je wel tot zo'n punt frustreren dat je je wél slechter voelt, en daarom is het zo mooi nu dat een ziekte als ADHD vastgesteld kan worden, en je informatie krijgt, en inzicht dat je niet slechter bent, en ADHD heel veel positieve aspecten heeft.
Je achter een ziekte verschuilen is sowieso bij elke ziekte not done, maar gelukkig gebeurt dat maar door een miniem deel, die inderdaad meteen die ziekte een slechte naam geeft.
Stel je deze vraag eens:
Waarom voelen zoveel kinderen zich anders?
Zijn zij het zelf die het probleem zien c.q. doorgronden of is het hun omgeving die vindt dat ze niet voldoen aan de eisen die de maatschappij stelt.
Als kind zou ik ook doodongelukkig en onzeker worden als ik van alle kanten kreeg te horen dat ik anders ben dan de rest.
Dat kun je zo'n kind toch niet aandoen?
Kinderen beseffen meestal niet dat ze anders zijn totdat ze er op gewezen worden...
quote:
Waarom zou je als ADHD'er nou weer psychische hulp moeten zoeken, als je ADHD hebt en het is inderdaad door een medische instantie vastgesteld, kan je behoefte er aan hebben om je problemen vroeger te bespreken met een psycholoog, maar in principe, als het jong genoeg vastgesteld wordt heb je door ADHD geen problemen die met geitenwollensokkeninstanties besproken moeten worden.
Er zijn zoveel kinderen en volwassen die nog bij de psychiater lopen om hun hun verhaal te laten doen, en hun te sterken in hetgene wat ze denken: ADHD.
Daardoor wordt het idee gevoedt dat ze daadwerkelijk anders zijn, en daarna krijgen ze allerlei aardig handige kinderachtige tips waar je dus geen fucking reet aan hebt.
Ik zal je een voorbeeld geven:
Toen ik nog naar die psychiater ging ( 4 gesprekken, daarna kwam de bullshit tot voorbij mijn oren) werd mij gevraagd een lijst in te vullen met allerlei vragen en die moest ik beantwoorden met een gemoedstoestand. Er waren 2 antwoorden mogelijk : onzeker / zeker.
En allerlei vragen, van gezinsituaties tot vrienden en van financien tot werk.
En aan het eind van die test bleek dus dat ik zeker overkwam.
En nou als klap op de vuurpijl: Er werd tegen me gezegd dat ik me zeker gedroeg maar diep van binnen erg onzeker was..
WTF!? en dat is gebaseerd op een vragenlijst waarin je alleen maar zeker / onzeker kunt antwoorden en die als conclusie heeft : Je bent een zeker persoon.
Maar nee hoor, dat was mijn overcompensatie die ik me zelf aangemeten had omdat ik ADHD had.
Dan is er geen sprake meer van hulp maar van indoctrinatie.
En als 2e:
Er stonden dus vragen als:
Je bent op een feestje, en je kent maar 1 persoon. Hoe voel je je dan? ZEKER / ONZEKER
doorstrepen wat niet van toepassing is .
Wat de neuk is dat voor vraag?
Misschien zijn het mensen die goed bij mijn karakter klikken, of zijn het allemaal domme boeren, of alleen maar mooie wijven, of iedereen is nuchter, of juist niet. Iedereen is daar aan de dope, of men is gewoon wel geestelijk aanwezig enz enz...
Je kunt verdomme zo'n situatie simpelweg niet in 2 hokjes plaatsen als Zeker en Onzeker!
Dat is godsonmogelijk, de rest van als ons menselijk vermogen tot aanpassing, communicatie enzovoort wordt in een oogwenk teniet gedaan door zo'n domme test.
Het leven is toch ook niet alleen maar goed of fout? Wat is dat voor waanzin!?
En daarom ben ik van mening dat mensen die naar de psychiater gaan alleen de dingen krijgen te horen, die ze willen horen.