Kijk aan, we hebben een synestheet in ons midden.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:18 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik associeer dagen met kleuren. Elke dag heeft een kleur.![]()
![]()
![]()
![]()
Hmm nee dat niet.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:25 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
oneven nummers mannelijk, even nummers vrouwelijk, eigen persoonlijkheid? En dan voornamelijk t/m 100 ofzo, iig getallen die je vaak gebruikt?![]()
![]()
![]()
![]()
Tja, zo heeft iedereen wat he...quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:32 schreef m021 het volgende:
[..]
Kijk aan, we hebben een synestheet in ons midden.
Maandag = Groenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:18 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
![]()
![]()
![]()
Dat jij dat nog weet.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
In groep 1 op de basisschool hingen de dagen zo op het bordmaandag op groen papier enzo.
Ik oranje.quote:Als ik aan maandag denk dan zie ik er altijd die groene kleur bij![]()
ja mannelijk is idd oneven. en vrouwelijk even.. kijk ik ben niet gek.. jij vind t ookquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:25 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
oneven nummers mannelijk, even nummers vrouwelijk, eigen persoonlijkheid? En dan voornamelijk t/m 100 ofzo, iig getallen die je vaak gebruikt?![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zie nog zo die kaartjes hangen op het bordquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:57 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dat jij dat nog weet.![]()
[..]
Ik oranje.![]()
Ja dat is raar he. Toen ik de dagen van de week geleerd kreeg, en in welke volgorde ze voorbij kwamen. werd dat gedaan met behulp van een schijf die onderverdeeld was in segmenten en elk segment was een dag.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Maandag = Groen
Dinsdag = Blauw
Woensdag = Geel
Donderdag = Oranje
Vrijdag = Rood
Zaterdag = Wit
Zondag = Wit
In groep 1 op de basisschool hingen de dagen zo op het bordmaandag op groen papier enzo.
Als ik aan maandag denk dan zie ik er altijd die groene kleur bij![]()
quote:Op woensdag 18 oktober 2006 00:31 schreef xericax het volgende:
[..]
ja mannelijk is idd oneven. en vrouwelijk even.. kijk ik ben niet gek.. jij vind t ook
Nou gewoon, oneven is mannelijk en even is vrouwelijk. En de getallen 0, 2, 8, 14, 22, 36, 98 zijn beter dan de andere getallen onder de honderd.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 02:18 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Leg eens uit dan, want dat verhaal snap ik niet helemaal.
Geen idee eigenlijk, dat is gewoon zo.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 04:33 schreef Beelzebub85 het volgende:
Zo dan!
Maar waarom zijn oneven getallen mannelijk en even vrouwelijk? En wat voegt dat toe aan een getal?
Dat met die getallen heb ik ook geen verklaring voor. Zal wel net zoiets zijn als dat iedereen een andere kleur heeft die hij mooi vind, zo heb ik een voorkeur voor die getallen. Het is niet zo dat ik, als ik ergens 98 zie staan, denk "Oh, dat is een goed getal!" Meer dat juist die getallen me meer opvallen in tegenstelling tot andere getallen. En ik onthoud ze dus ook makkelijker of beter gezegt, ze blijven hangen, ik onthoud ze niet eens bewust.quote:En waarom zijn die getallen beter dan andere getallen onder de 100?
En nee, ik kan het niet volgen.... maar ik doe mijn best! vandaar die vragen.
Dat heb ik met getallen, vroeger vooral...quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:18 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
![]()
![]()
![]()
Ik ben 18 maar ik denk dat ik dat nooit kwijt zal rakenquote:Op woensdag 18 oktober 2006 09:04 schreef scrub_nurse het volgende:
booooh en ik danht dat ik gek was met mijn lettergetel en zo!
dit vind ik wel heel ver gezocht!
en dat jullie nogweten welke kleuren de dagen hadden op de kleuterschool! (of zijn jullie gewoon nog niet zo oud als ik..)
Oja dat heb ik soms ook wel.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:58 schreef Agiath het volgende:
[..]
Dat heb ik met getallen, vroeger vooral...
50-60 was atlijd bruin, alles daarna grijs enzo... 30-40 was blauw
Soms denk ik nog steeds wel zo...![]()
Dan ga ik ook wel mee, is wel zo gezellig.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:23 schreef MinderMutsig het volgende:
Heb je het busje met de sterke mannen met dwangbuis al besteld?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |