abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42620870
ik visualiseer me alleen in beelden als ik me aan het rukken ben
pi_42622652
Wie denkt wel is in oorzaak en gevolg ??
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
  donderdag 12 oktober 2006 @ 23:25:15 #103
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_42627367
ja iedereen denk ik wel,als je je probeert voor te stellen wat er gebeurt als je n bepaalde actie doet..en welke scenarios daarop kunnen volgen, toch?
pi_42629243
Vrouwen gebruiken meer woorden, ze schijnen zelfs taalkundiger te zijn. Ik denk overigens altijd dat anderen mij horen 'denken' en dat ze weten wat ik denk, ik heb dan ook enige paranormale gaven.

Ik ben ervan overtuigd overigens dat ik voel wat een ander voelt en daardoor weet ik vaak meer van een ander, ik richt mij dus heel erg naar de ander zijn beweegredenen.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 00:32:57 #105
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_42629345
dus omdat jij andere mensen aanvoelt heb je t gevoel dat ze jouw gedachten kunnen horen?
en hoe bedoel je dat je je richt naar andermans beweegredenen? klinkt als ik dans naar de pijpen van n ander?
pi_42629747
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 00:32 schreef scrub_nurse het volgende:
dus omdat jij andere mensen aanvoelt heb je t gevoel dat ze jouw gedachten kunnen horen?
en hoe bedoel je dat je je richt naar andermans beweegredenen? klinkt als ik dans naar de pijpen van n ander?
Als je kontakt maakt 'voelt' met andermans onderbewustzijn weet je dingen die hij/zij zelf vaak (nog) niet weet. Dat soort info gebruik ik in de omgang met anderen.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 03:05:11 #107
27611 The_Dogfather
It's good to be bad
pi_42631531
ik denk in zowel woor als beeld, veel manieren van denken die ik hier lees komen me bekend voor. Het is echter moeilijk om het e.e.a voor mezelf te herconstructueren
HERE I AM, WHAT ARE YOUR OTHER 2 WISHES
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:05:04 #108
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_42644548
Ik denk niet, ik ga puur op me instinctieve gevoelens af.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_42645823
Mijn normale denken is gewoon alsof ik tegen mezelf praat. Het "stem in je hoofd" idee, maar zonder een echte stem. Moeilijk te omschrijven, maar de woorden van mijn gedachten 'zijn' er gewoon, er zit geen stem aan vast. Ik hoor dus niet, zoals de TS, mijn eigen stem in mijn hoofd.

Bij intensief met taal bezig zijn denk ik grotendeels in letters, die ik "in the mind's eye" voor me zie.

Bij dingen visualiseren denk ik in beelden. Dit deel van mijn gedachten lijkt overigens niet voldoende verbonden met logica: als ik een boek lees visualiseer ik me bepaalde dingen zonder erbij na te denken of het ruimtelijk gezien wel klopt. Als ik dan achteraf een tekening probeer te maken van iets zoals ik me het had voorgesteld, blijkt soms dat ik twee of meer dingen op precies dezelfde plek had geplaatst. Of donders goed weten dat een scène zich in een torenkamer (dus rond) afspeelt, maar toch de kamer als vierkant voor me zien.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_42730660
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 19:37 schreef Diemietuhriej het volgende:
Ik denk bijna alles in het engels.. Best weird medunkt.
Ik ook. Heb ook wel eens moeite om het nederlandse woord te vinden (als ik alleen engels weet) terwijl ik 100% nederlands ben...
pi_42730687
Ik visualiseer alles, ik denk in beelden, schema's en ook zinnen. Ik beschrijf met die zinnen wat ik visualiseer.
pi_42730925
Hetzelfde als je een tekst leest. Zie je dan een beeld? of lees je jezelf voor in je hoofd? bij mij in ieder geval de laatste.
pi_42731192
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 02:27 schreef Beelzebub85 het volgende:
Hetzelfde als je een tekst leest. Zie je dan een beeld? of lees je jezelf voor in je hoofd? bij mij in ieder geval de laatste.
Ik lees in beelden, ik heb een voorstelling van hetgeen ik lees maar ook de pagina's heb ik in beelden voor me. Als ik dus terug denk aan iets dat ik gelezen heb is er niet een stemmetje in mijn hoofd dat de tekst herhaald ofzo maar dan zie ik die bladzijde weer voor me en lees ik het opnieuw.
Daarmee heb ik weleens een slecht cijfer voor een proefwerk mee omhoog kunnen kletsen. Ik kon de leraar precies vertellen hoe de bladzijde eruit zag, wat er omheen stond alleen net het stukje waar het om ging was even een blinde vlek. Hij was zo onder de indruk dat ik praktisch de hele pagina kon navertellen dat hij me extra punten gaf.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_42738581
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 02:27 schreef Beelzebub85 het volgende:
Ik zie een beeld en heb een heel gevoel erbij.. Als ik muziek luister tijdens het lezen en ik hoor dat later terug dan heb ik het hele gevoel van het boek weer te pakken, maar het verhaal komt amper terug. Wel raar ook dat ik bij lezen wel beelden zie want voor de rest is alles gewoon in woorden..
pi_42739400
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:50 schreef Beelzebub85 het volgende:
Interessant!

Ik denk dus ook in mijn eigen taal stem. en als die taal stem zich dan afvraagt hoe dat dan in elkaar zit, dan komen er ook beelden bij.
Zoiets als dit.

En ja, ik lul dus in 'gedachten' met mezelf.
pi_42739465
Ik klets eigenlijk met de 2de HPoi. Die zit in mij ofzo. Zo lijkt het.
pi_42739743
Zo heb ik het ook ja HPoi.. Is toch maf eigenlijk, nooit bij stilgestaan
pi_42740010
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 22:35 schreef Serendips het volgende:

[..]

Soms maak ik er een spelletje van om die stapjes te reconstrueren. Ik doe dat heel vaak vlak voor ik ga slapen. Meestal ben ik me er dan van bewust dat ik ergens aan denk. Dan ga ik nadenken hoe ik aan dat onderwerp ben gekomen. Heel vaak komt dat door een andere gedachte, die weer geinitieerd is door een gedachte. Soms kan ik wel 7 a 8 stapjes terugdenken. Als ik dat hele verhaal dat zich in mijn hoofd heeft afgespeeld aan iemand zou vertellen, denk ik dat het lastig te volgen zou zijn.
Grappig, je kunt nog zoveel mensen om je heen hebben, in je hoofd ben je echt alleen...
Ik heb vaak dat ik iets denk en dan wil ik dat gaan doen. Maar als er dan 'iets' tussen komt dan ben ik dat weer vergeten.

Wel weet ik dan dat ik 'iets' wou doen wat ik nog niet gedaan heb. Ik ga dan na waar ik was en wat ik daar dan allemaal gedacht heb. Meestal blijkt een 'ander iets' te hebben geleid tot datgene wat ik wou gaan doen. (datgene= wat ik dacht VOORdat er 'iets' tussen kwam) Dus ik spoel te ver terug en kom dan weer bij die gedachte en ga dat alsnog doen. Nog te volgen??
pi_42740284
Hebben jullie ook niet heel vaak dat je bij een bepaald iets terug denkt aan een plek, ookal heeft die er misschien wel helemaal geen verband mee?
pi_42740502
In DTS 7.1 14.gif
pi_42752440
ik denk ik beelden, woorden, alles door elkaar. soms dat zelfs niks tot me doordringt en soms dingen waarvan ik wou dat ze echt zo waren enzo
pi_42752915
Als ik met schoolwerk/huiswerk bezig ben vaak gewoon in zinnen (zoals: "oh en hoe hoog valt dat balletje dan? oja dan kan ik dat daar invullen blablabla..".)

En daarbuiten meestal combinatie van beide, maar toch lul ik dan best vaak in me eigen stem in me hoofd denk ik... ik weet het eigenlijk niet eens zo goed

Maar leuk topic
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_42752927
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 20:28 schreef Cyaa het volgende:
ik visualiseer me alleen in beelden als ik me aan het rukken ben
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 23:18:00 #124
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_42756903
Ik associeer dagen met kleuren. Elke dag heeft een kleur.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_42757212
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 23:18 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik associeer dagen met kleuren. Elke dag heeft een kleur.
oneven nummers mannelijk, even nummers vrouwelijk, eigen persoonlijkheid? En dan voornamelijk t/m 100 ofzo, iig getallen die je vaak gebruikt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')