abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42477651
Hoi,

Ik heb nu 5 jaar een hele close vriendschap met een vriendin van mij,die ik leerde kennen via haar eigen vriend.
Nu is het zo dat hun relatie niet goed ging en ze steeds meer naar mij toe trok,hierdoor begon ik meer tevoelen voor haar dan alleen vriendschap,dit heb ik haar ook verteld toen het haar relatie stuk liep.

Ze vertelde me dat ze eerst eventjes tot rust moest komen,zodat ze alle dingen op een rijtje kon zetten.
Die tijd heb ik haar gegeven,tot op het moment dat ze vertelde dat ze niet op mij verliefd was en ze mij ook niet als partner kon zien,maar dat ze dacht dat ze gevoelens voor mij had omdat ik de dingen zei die haar toenmalige vriend niet zei,en gezien in de ellendige situatie waarin ze zich verkeerde het ook niet gek was dat ze dacht meer voor mij tevoelen.

Het spijt haar ook zeer dat ze mij verkeerde signalen heeft gegeven,en ze wil gewoon vrienden blijven,want ze ziet me meer als broer( DAT VERDOMDE BROERTJES SYNDROOM WEER!!).
Alleen ik wordt daar een beetje depri van,zeker als ze het ook nog met mij over andere jongens heeft die ze wel leuk vindt,ik heb al gezegt dat ik dat heel vervelend vindt als ze het daar over heeft,ze zou er rekening mee houden.

Ik weet nu even niet hoe ik hiermee om moet gaan,moet ik vrienden blijven en mezelf kwellen straks als ik zie dat ze met een andere jongen de tijd van haar leven heeft?.......of moet ik maar afwachten en hopen dat de gevoelens voor haar over gaan?
De dingen die geluk brengen zijn altijd de dingen die veel moeite kosten
pi_42477833
face it. Een vriendin is een vriendin en wordt niet 'je vriendin'. Dus dat wordt vriendschappelijke seks of niets anders.
^_
pi_42477836
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:37 schreef djanzo het volgende:
Hoi,

Ik heb nu 5 jaar een hele close vriendschap met een vriendin van mij,die ik leerde kennen via haar eigen vriend.
Nu is het zo dat hun relatie niet goed ging en ze steeds meer naar mij toe trok,hierdoor begon ik meer tevoelen voor haar dan alleen vriendschap,dit heb ik haar ook verteld toen het haar relatie stuk liep.

Ze vertelde me dat ze eerst eventjes tot rust moest komen,zodat ze alle dingen op een rijtje kon zetten.
Die tijd heb ik haar gegeven,tot op het moment dat ze vertelde dat ze niet op mij verliefd was en ze mij ook niet als partner kon zien,maar dat ze dacht dat ze gevoelens voor mij had omdat ik de dingen zei die haar toenmalige vriend niet zei,en gezien in de ellendige situatie waarin ze zich verkeerde het ook niet gek was dat ze dacht meer voor mij tevoelen.

Het spijt haar ook zeer dat ze mij verkeerde signalen heeft gegeven,en ze wil gewoon vrienden blijven,want ze ziet me meer als broer( DAT VERDOMDE BROERTJES SYNDROOM WEER!!).
Alleen ik wordt daar een beetje depri van,zeker als ze het ook nog met mij over andere jongens heeft die ze wel leuk vindt,ik heb al gezegt dat ik dat heel vervelend vindt als ze het daar over heeft,ze zou er rekening mee houden.

Ik weet nu even niet hoe ik hiermee om moet gaan,moet ik vrienden blijven en mezelf kwellen straks als ik zie dat ze met een andere jongen de tijd van haar leven heeft?.......of moet ik maar afwachten en hopen dat de gevoelens voor haar over gaan?
wat mij vaak opvalt, is dat als een jongen met een meisje bevriend is, er altijd zoiets omhoog komt, 1 van de 2 ziet het als een goede vriend, als goede vrienden bespreek je heel veel en ben je gewoon close met mekaar. Op een begeven moment gaat er 1tje dus iets voelen, en zodra dat begint. zie je de vriendschap langzaam maar zeker uit mekaar gaan. klinkt hard, maar die gevoelens zullen de vriendschappelijke relatie niet bevorderen. Je zult het eerst van je af moeten zetten. Aangezien dat niet 1,2,3 gaat, zul je misschien toch even afstand moeten doen van je vriendschap... Het is allemaal veel makkelijker gezegd dan gedaan helaas
pi_42478009
Het gaat zo altijd de zelfde kant op,je bent er voor een meisje ze vertellen je alles en voordat je het weet zit je in de friendzone,waar je dan natuurlijk niet uit komt omdat ze niks voor je voelen,tenminste niet meer dan een hele goede vriendschap.

Maar het klote ervan is dat jezelf wel degende bent die met die gevoelens achter blijft,ik ben er nu nog steeds vrienden mee,maar voor hoelang dat weet ik niet?.......of ik moet het contact wat oppervlakkiger maken zodat ik er hopelijk overheen raak.
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:59:48 #5
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_42478154
Been there... stel je gewoon op als een man. Laat jezelf zien als een begeerlijk man voor ook de andere vrouwen. Loop niet als een puppy achter haar aan. Laat zien dat je een onafhankelijke man bent, en zo laat je haar zien en denken.. " Zo.. misschien moet ik wel moeite voor hem doen"...

Laat haar jouw willen!! niet andersom....
Laat haar denken.. shit... das een leuke jongen, en kan m niet 1 2 3 krijgen zoals een half jaar geleden.

Als ze je echt wel leuk vind, gaat ze op deze manier wel moeite voor je doen....
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_42478181
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:53 schreef djanzo het volgende:
Het gaat zo altijd de zelfde kant op,je bent er voor een meisje ze vertellen je alles en voordat je het weet zit je in de friendzone,waar je dan natuurlijk niet uit komt omdat ze niks voor je voelen,tenminste niet meer dan een hele goede vriendschap.

Maar het klote ervan is dat jezelf wel degende bent die met die gevoelens achter blijft,ik ben er nu nog steeds vrienden mee,maar voor hoelang dat weet ik niet?.......of ik moet het contact wat oppervlakkiger maken zodat ik er hopelijk overheen raak.
Je hebt die gevoelens, omdat ze gewoon close met je is, Als je een vriendin zou hebben, zou je er ook close mee zijn. Het enige verschil wat er dan is, is dat je geen seks hebt...? Je kan goed met mekaar opschieten, je hebt het over problemen, je kan samen lachen en huilen. Maar zij ziet het als vriendschap, en jij begint er meer voor te voelen. Het is gewoon lastig om in zo een situatie te zitten. Verliefdheid kan je niet controleren, dat overkomt je. Maar toch is het onbeantwoorde liefde, dus zal je je moeten richten op andere meisjes. En tja voor hoelang die vriendschap duurt hangt af van hoe jij je voelt tegenover haar. Als jij die gevoelens blijft houden voor haar. Maak je het alleen maar erger door goed bevriend te blijven met haar. Oppervalkkiger maken van de vriendschap zal moeilijk gaan lijkt mij
  zondag 8 oktober 2006 @ 14:06:31 #7
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_42478327
Zeer lastig pakket zit je in...

Ik hoop voor je dat je binnenkort een nog leuker meisje tegenkomt, waarbij je na een tijdje dit hele verhaal anders gaat zien!!

succes...
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_42478330
Een nauwe vriendschap tussen een heteroseksuele man en een hetereoseksuele vrouw is een tijdbom: het duurt een willekeurige tijd voordat de bom barst en dat de man toegeeft dat hij gevoelens voor de vrouw heeft.

Ik zou zeggen: leer ermee leven. Nu dat je je gevoelens hebt blootgelegd zal zij zich niet meer geborgen bij je voelen. Achter elke uitspraak gaat ze nu een verdere achterliggende gedachte zoeken die meestal neerkomt op iets heel simpels: neuqen.

Geef nooit je gevoelens bloot aan een vrouw tenzij je met zekerheid weet dat het goede moment gekomen is.
pi_42478640
Het is inderdaad wel zo dat er meer afstand tussen ons is,dat voel ik en dat is ook wel logisch want ze wil bij mij het gevoel niet verder aanwakkeren,ik moet me (wat al eerder is gezegt) me meer als een man gaan gedragen en niet achter haar aan blijven lopen,want dat werkt averechts.

Je zou zeggen dat ik uit de vorige keren al iets geleerd zou hebben maar niets is minder waar lijkt het wel,ik heb me wel voorgenomen dat ik dit nu in de toekomst wel probeer voor tezijn(als je dat al aan kan zien komen) zodat ik niet meer laat meeslepen in mijn eigen gevoel,en daar dan een speelbal van wordt.
pi_42478721
De echte remedie is verliefd worden op iemand anders, maar dan zal zij boos worden. Want kom op, eerst was je verliefd en nu ineens niet meer! Aandacht, waar ben je naartoe?
  zondag 8 oktober 2006 @ 14:34:08 #11
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_42479030
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:23 schreef Friek_ het volgende:
De echte remedie is verliefd worden op iemand anders, maar dan zal zij boos worden. Want kom op, eerst was je verliefd en nu ineens niet meer! Aandacht, waar ben je naartoe?
Ik denk dat het eerder verwarring bij jezelf teweeg brengt. Want ben je wel echt verliefd op die ander... of zoek je een vervanging voor haar?
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
pi_42481579
Been there ,done that.Meerdere keren.

Uit je verhaal merk ik al dat je bij haar niet meer uit de friend-zone komt,tenzij er een wonder gebeurd.Maar ik acht de kans dat je president van Amerika wordt groter.

Vroeger probeerde ik er altijd het beste van te maken.Met altijd dat stemmetje wat zei:"Misschien wordt het ooit nog wat." Gelul natuurlijk.
Het enige wat ik er mee bereikte was een hoop heen en weer geslinger tussen hoop en vrees en dat onbeschrijfelijk machteloze gevoel als het meisje in kwestie dan met een jongen stond te zoenen.En dan later tegen mij klagen als het een lul bleek te zijn. Kortom,daar werd ik niet beter van.

Tegenwoordig hanteer ik het Van Dik Hout principe:"Alles of niets."
Voelt ze niks voor mij dan is het over.Dan verwacht zij immers wat anders van mij dan ik van haar en dat werkt niet.Zij denkt dan dat ze een goede vriend heeft terwijl ik alleen maar kansloos hoop dat het toch nog wat wordt.Helaas;dat gebeurd alleen in films.

En ik kan je melden: het werkt.Ik kan me er sneller overheen zetten.Uiteraard is dat stemmetje nog wel eens aanwezig maar dat scheld ik weg.Is er nu niks dan wordt het ook niks.

Dus ,run and hide.
pi_42484190
Dat stemmetje ken ik maar al tegoed,je gaat toch dingen die ze zegt zo interpreteren dat je denkt nou?????????????? misschien maak ik toch nog een kans,en ik wordt ook heen en weer geslingerd tussen hoop en teleurstelling,en het ergste moet nog komen.........dat ze straks iemand anders heeft archhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh,tot die tijd ga ik nog met haar om,want als ze straks een andere jongen heeft ontmoet,dan wordt ik wel zo hard met de feiten geconfronteerd dat ik het dan niet meer op kan brengen.

Waarom doen sommige vrouwen toch zo vaag en blijven ze niet gelijk eerlijk,inplaats van met je tespelen..........want zo zie ik het.
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:43:56 #14
159768 Katey
Snap out of it!
pi_42484555
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:33 schreef djanzo het volgende:
Dat stemmetje ken ik maar al tegoed,je gaat toch dingen die ze zegt zo interpreteren dat je denkt nou?????????????? misschien maak ik toch nog een kans,en ik wordt ook heen en weer geslingerd tussen hoop en teleurstelling,en het ergste moet nog komen.........dat ze straks iemand anders heeft archhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh,tot die tijd ga ik nog met haar om,want als ze straks een andere jongen heeft ontmoet,dan wordt ik wel zo hard met de feiten geconfronteerd dat ik het dan niet meer op kan brengen.

Waarom doen sommige vrouwen toch zo vaag en blijven ze niet gelijk eerlijk,inplaats van met je tespelen..........want zo zie ik het.
Opzich was ze niet vaag natuurlijk. Ze heeft je eerlijk verteld dat zij niet dezelfde gevoelens heeft als jij .. onzettend klote natuurlijk, maar helaas wel eerlijk.

Het lijkt me voor jezelf een stuk makkelijker als je afstand van haar neemt. Jij blijft hopen op meer en als ze dan uiteindelijk een vriend heeft wordt het wel heel pijnlijk. Natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik denk dat het uiteindelijk beter voelt als je niet elke keer met haar en je gevoelens voor haar geconfronteerd wordt.
Manny: Do you think I should wash my beard?
Bernard: I think you should wash it, yeah. Then shave it off, nail it to a frisbee, and fling it over a rainbow.
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:45:56 #15
150246 Mickje
2SenSitive
pi_42484610
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:33 schreef djanzo het volgende:

ten eerste waarom doe je dit jezelf aan, als je weet dat je het niet aan kan als je der met een ander ziet? Waarom wil je wachten totdat gebeurd? uitstel van executie noem ik dat. Dat vind ik al nergens op slaan.
ten tweede wie zegt dat ze met je speelt, je denkt dat omdat jij gevoelens heeft en zij niet. zij wil gewoon vrienden blijven zoals het ging. Ze speelt niet met je, ze heeft het beste me je voor. En wil dat je het leuk hebt. Zij heeft waarschijnlijk niet door dat ze jou kan kwetsen door leuk met je om te gaan, terwijl ze het als vriend bedoelt
pi_42485356
Ik weet dat jullie gelijk hebben,en eigenlijk ligt het ook aan mij want zij kan er niks aan doen als er wederzijds niks is,en vrienden wil blijven.ik kan haar daarom ook niks verwijten,om over dit gevoel heen tekomen zal ik een manier moeten vinden,want ik wil haar ook niet kwijt als vriendin.

Vandaar dat ik deze topic ook heb geplaatst,om ook de mening van anderen tehoren,die zoiets hebben meegemaakt.
  zondag 8 oktober 2006 @ 18:47:50 #17
150246 Mickje
2SenSitive
pi_42486612
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 18:07 schreef djanzo het volgende:
Ik weet dat jullie gelijk hebben,en eigenlijk ligt het ook aan mij want zij kan er niks aan doen als er wederzijds niks is,en vrienden wil blijven.ik kan haar daarom ook niks verwijten,om over dit gevoel heen tekomen zal ik een manier moeten vinden,want ik wil haar ook niet kwijt als vriendin.

Vandaar dat ik deze topic ook heb geplaatst,om ook de mening van anderen tehoren,die zoiets hebben meegemaakt.
kan het gevoel een beetje terug vinden. Mijn ex is voor mij heel waardevol omdat we mekaar door en door kennen. Zoiets wil ik niet weggooien, ook al is onze relatie over. We hebben samen tijden doorgemaakt wat toch wel een speciaal stuk van mijn leven is tot nu toe.
Aan de andere kant, ze heeft nu een nieuwe vriend, toch wel kort nadat het uit was. Kost veel tijd en pijn. Maar ik hoop dat het snel weer normaal gaat tussen ons
pi_42486878
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 18:07 schreef djanzo het volgende:

Maar ze is helemaal geen vriendin van je.Jij wilt immers meer.Zolang dat het geval is zul je nooit vrienden zijn.Dat kun je alleen als je niks voor haar voelt.

Jij luistert nog teveel naar dat stemmetje in je hoofd wat denkt dat er nog wel een kans in zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')