abonnement Unibet Coolblue
pi_42516515
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Je zou toch meer op de hoogte moeten zijn van de acties van je armeense vrienden. Ik heb het over het wetsvoorstel dat donderdag besproken wordt in Frankrijk over het strafrechtelijk vervolgen van de ontkenners van de vermeende genocide. Je zei?
[..]

Het is een begin. We zijn nog lang niet bij een gelijke maat als het gaat om het mogelijk franse voornemen om mensen strafrechtelijk te vervolgen als ze hun mening verkondigen.
Nou deed ene Hrant Dink nog minder:
quote:
Dink had in het tijdschrift Agos, dat hij zelf uitgeeft, geschreven dat 'massamoorden op de Armeniërs aan het begin van de vorige eeuw in veel landen erkend worden als een vorm van genocide'. Een belediging van de Turkse identiteit, zo oordeelde de rechter.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_42516666
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Deze dus
[..]
Ik vind het een teken van zwakheid dat veel Turken niet durven toe te geven dat er sprake was van genocide. Ik krijg vaak dat gezeik te horen over hoe geweldig Turkije wel niet is, maar t is gewoon een land die zich voor doet komen als een klein kind. Zie je het al voor je dat DLD nu nog steeds roept dat het goed gaat met de WO2 Joden?
Triest, zoveel inspanning om maar tegen jezelf te kunnen zeggen dat het allemaal wel meeviel.
pi_42516757
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
  maandag 9 oktober 2006 @ 17:48:35 #54
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_42516832
Uhm, ok. De turken maken zich druk omdat ze beschuldigd worden voor genocide. De Armenen maken zich druk omdat ze geloven dat een groot aantal van hun mensen zijn dood gegaan.

Maar waar maakt Nederland en Frankrijk zich dan druk om?
Float like a butterfly, sting like a bee
  Admin maandag 9 oktober 2006 @ 17:53:47 #55
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_42517014
Ok, even een zijstraat, en ja mn vraag helpt me bij het verder puzzelen, hoort bij het woord "genocide" het woord, "georganiseerde"?
En tot welk jaar verbleven de Britten in Turkije na 14-18?
Kirmi of Mwanatabu?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_42517133
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:48 schreef muhammad_ali het volgende:
Uhm, ok. De turken maken zich druk omdat ze beschuldigd worden voor genocide. De Armenen maken zich druk omdat ze geloven dat een groot aantal van hun mensen zijn dood gegaan.

Maar waar maakt Nederland en Frankrijk zich dan druk om?
Misschien heeft het iets te maken met de EU of het rechvaardigheidsgevoel?
pi_42517206
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 16:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

En dus een mede-christen die het opnam voor zijn o zo zielige broeders.
[..]
Net zoals jij het opneemt voor jouw 'o zo zielige 'broeders ?
M.a.w. was dat stukje tekst nou echt nodig of kun je anders je zaak niet duidelijk maken ?
pi_42517240
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:39 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nou deed ene Hrant Dink nog minder:
[..]
Uiteraard doet een armenier in jouw ogen altijd minder.
  maandag 9 oktober 2006 @ 18:01:35 #59
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_42517296
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:57 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Misschien heeft het iets te maken met de EU of het rechvaardigheidsgevoel?
het rechtvaardigheidgevoel? Do we rlly have to go there?

Nederland = Indonesië
Frankrijk = Algerije
Duitsland = Heel Europa
Engeland = Zuid-Afrika

De lijst is oneindig. Dit betekend niet, dat het eventuele misdaden van een turkse/ottomaanse regering zou goed praten.

Maar het rechtvaardigheidsgevoel bezit Europa nu al een tijdje niet meer
Float like a butterfly, sting like a bee
  Admin maandag 9 oktober 2006 @ 18:02:02 #60
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_42517311
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:57 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Misschien heeft het iets te maken met de EU of het rechvaardigheidsgevoel?
Ja en wij hebben boter op ons hoofd...
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_42517481
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:01 schreef muhammad_ali het volgende:

[..]

het rechtvaardigheidgevoel? Do we rlly have to go there?

Nederland = Indonesië
Frankrijk = Algerije
Duitsland = Heel Europa
Engeland = Zuid-Afrika

De lijst is oneindig. Dit betekend niet, dat het eventuele misdaden van een turkse/ottomaanse regering zou goed praten.

Maar het rechtvaardigheidsgevoel bezit Europa nu al een tijdje niet meer


Zo grappig, ik wist dat er 1 mee op de proppen kwam.

Nederland = Indonesië > NL ontkent misdaden niet en heeft verontschuldiging aangeboden
Frankrijk = Algerije> Frankrijk erkent misdaden
Duitsland = Heel Europa> DLD heeft al HEEL lang terug bekend en verontschuldigingen aangeboden en is nu een volwaardig EU lid
Engeland = Zuid-Afrika > was dat niet Engeland en NL? (kijk: toegeven kan hoor) > het was het Westen waaronder Engeland die apartheid heeft veroordeelt en waardoor onder druk de apartheid gestopt is

Kortom: het Westen ontkent niet de misdaden die gepleegd zijn onder het koloniale bewind. Het is zelfs Amerika geweest die de kolonisatie gestopt heeft. Kun je mij 1 Westers land geven die de misdaden ontkent? Succes.
pi_42517531
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:07 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]



Zo grappig, ik wist dat er 1 mee op de proppen kwam.

Nederland = Indonesië > NL ontkent misdaden niet en heeft verontschuldiging aangeboden
Frankrijk = Algerije> Frankrijk erkent misdaden
Duitsland = Heel Europa> DLD heeft al HEEL lang terug bekend en verontschuldigingen aangeboden en is nu een volwaardig EU lid
Engeland = Zuid-Afrika > was dat niet Engeland en NL? (kijk: toegeven kan hoor) > het was het Westen waaronder Engeland die apartheid heeft veroordeelt en waardoor onder druk de apartheid gestopt is

Kortom: het Westen ontkent niet de misdaden die gepleegd zijn onder het koloniale bewind. Het is zelfs Amerika geweest die de kolonisatie gestopt heeft. Kun je mij 1 Westers land geven die de misdaden ontkent? Succes.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_42517552
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:02 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja en wij hebben boter op ons hoofd...
Daar gaat het niet om, gedane zaken nemen geen keer, maar je kan er wel open over zijn en je verontschuldigingen over aanbieden. Dat is ook het enigste wat Turkije moet doen, het erkennen. Boter op hun hoofd hebben ze toch wel net zoals wij.
  maandag 9 oktober 2006 @ 18:14:40 #64
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_42517728
Bij mijn weten kan een gebeurtenis alleen als genocide worden aangemerkt door een besluit van het Internationale Strafhof in Den Haag. Kan me niet herinneren dat dit is gebeurd. Zonder dat is het jammer, triest maar verder gewoon een onderdeel van de geschiedenis.

Vraag me af waarom hier zo moeilijk over wordt gedaan. Ik hoor niemand over Frankrijk's bloedige verleden in Algarije. Is het omdat Turkije een Islamitisch land is? Is het omdat Turkije bij de EU wil aansluiten en Frankrijk nogal veel Armenen in huis heeft?
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  Admin maandag 9 oktober 2006 @ 18:14:53 #65
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_42517741
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:09 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om, gedane zaken nemen geen keer, maar je kan er wel open over zijn en je verontschuldigingen over aanbieden. Dat is ook het enigste wat Turkije moet doen, het erkennen. Boter op hun hoofd hebben ze toch wel net zoals wij.
Waarom zouden ze dat in vredesnaam gaan erkennen en dan ook nog eens over verontschuldigen?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 9 oktober 2006 @ 18:15:13 #66
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_42517749
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:07 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]



Zo grappig, ik wist dat er 1 mee op de proppen kwam.

Nederland = Indonesië > NL ontkent misdaden niet en heeft verontschuldiging aangeboden
Frankrijk = Algerije> Frankrijk erkent misdaden
Duitsland = Heel Europa> DLD heeft al HEEL lang terug bekend en verontschuldigingen aangeboden en is nu een volwaardig EU lid
Engeland = Zuid-Afrika > was dat niet Engeland en NL? (kijk: toegeven kan hoor) > het was het Westen waaronder Engeland die apartheid heeft veroordeelt en waardoor onder druk de apartheid gestopt is

Kortom: het Westen ontkent niet de misdaden die gepleegd zijn onder het koloniale bewind. Het is zelfs Amerika geweest die de kolonisatie gestopt heeft. Kun je mij 1 Westers land geven die de misdaden ontkent? Succes.
Ja want verontschuldigingen verzachten leed van miljoenen mensen

En daarnaast ben ik er nogsteeds niet van overtuigd dat het Ottomaanse Rijk genocide op Armeniërs heeft gepleegd.

Mijn moeder famillie heeft moeten vluchten uit Kars omdat de Armeense bevolking daar een hetse tegen de rest van de stad was begonnen.
Float like a butterfly, sting like a bee
  Admin maandag 9 oktober 2006 @ 18:16:24 #67
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_42517792
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:14 schreef D1 het volgende:
Bij mijn weten kan een gebeurtenis alleen als genocide worden aangemerkt door een besluit van het Internationale Strafhof in Den Haag. Kan me niet herinneren dat dit is gebeurd. Zonder dat is het jammer, triest maar verder gewoon een onderdeel van de geschiedenis.

Vraag me af waarom hier zo moeilijk over wordt gedaan. Ik hoor niemand over Frankrijk's bloedige verleden in Algarije. Is het omdat Turkije een Islamitisch land is? Is het omdat Turkije bij de EU wil aansluiten en Frankrijk nogal veel Armenen in huis heeft?
vandaar ook mijn vraag een paar posts boven je,
tot hoelang zijn de Britten daar gebleven na 14-18 en bij mijn ( helaas vage) weten zijn er na 14-18 aanklachten cq processen geweest.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 9 oktober 2006 @ 18:17:45 #68
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_42517856
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:07 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]



Zo grappig, ik wist dat er 1 mee op de proppen kwam.

Nederland = Indonesië > NL ontkent misdaden niet en heeft verontschuldiging aangeboden
Frankrijk = Algerije> Frankrijk erkent misdaden
Duitsland = Heel Europa> DLD heeft al HEEL lang terug bekend en verontschuldigingen aangeboden en is nu een volwaardig EU lid
Engeland = Zuid-Afrika > was dat niet Engeland en NL? (kijk: toegeven kan hoor) > het was het Westen waaronder Engeland die apartheid heeft veroordeelt en waardoor onder druk de apartheid gestopt is

Kortom: het Westen ontkent niet de misdaden die gepleegd zijn onder het koloniale bewind. Het is zelfs Amerika geweest die de kolonisatie gestopt heeft. Kun je mij 1 Westers land geven die de misdaden ontkent? Succes.
Maar nergens, behalve Duitsland, is het woord genocide gebruikt. Ik hoor Turkije niet zeggen dat er geen Armeen gestorven is. Het gaat om het gebruik van de term genocide.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  Admin maandag 9 oktober 2006 @ 18:19:53 #69
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_42517962
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:17 schreef D1 het volgende:

[..]

Maar nergens, behalve Duitsland, is het woord genocide gebruikt. Ik hoor Turkije niet zeggen dat er geen Armeen gestorven is. Het gaat om het gebruik van de term genocide.
Bingo, hamer en kop.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_42518043
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:17 schreef D1 het volgende:

[..]

Maar nergens, behalve Duitsland, is het woord genocide gebruikt. Ik hoor Turkije niet zeggen dat er geen Armeen gestorven is. Het gaat om het gebruik van de term genocide.
Misschien was het geen genocide ?
pi_42518059
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:14 schreef yvonne het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat in vredesnaam gaan erkennen en dan ook nog eens over verontschuldigen?
Waarom heeft duitsland eigenlijk de holocaust erkend?

Vind jij dat ook stom?
Al helemaal dat ze hun excusses daarvoor aangeboden hebben.

off topic

Kun jij hier op reargeren?
Vandaag grote aanslag tegen Amerika?
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_42518071
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:15 schreef muhammad_ali het volgende:

[..]

Ja want verontschuldigingen verzachten leed van miljoenen mensen
Dat mijn vriend is denk ik het grote verschil tussen het Westerse denken en het Oosterse denken. Wij geloven dat iedereen zwakke en slechte momenten kan hebben die onvergoeilijk zijn, maar het minste wat je kan doen is later terugkijken en om vergeving zoeken. Als je helemaal geen spijt uit dan vermoord je die mensen eigenlijk opnieuw.
Daarbij komt nog eens dat we spreken over een land/ beschaving die in de tussentijd geheel verandert is, een hele nieuwe generatie die eigenlijk helemaal niets met die zaken te maken heeft, dan is het juist moedig om die schuld alsnog op je te nemen.

Maar ga je gang maar, verzacht het leed maar HELEMAAL niet, niet verontschuldigen is makkelijker dan wel verontschuldigen. Of nog makkelijker: ERKENNEN. Damn wat moeilijk.
  Admin maandag 9 oktober 2006 @ 18:23:19 #73
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_42518075
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:22 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Misschien was het geen genocide ?
Kunnen we nu eindelijk, zonder verbaal afgeslacht te worden, inderdaad dat eens aannemen?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin maandag 9 oktober 2006 @ 18:24:32 #74
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_42518130
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:22 schreef typtypo het volgende:

[..]

Waarom heeft duitsland eigenlijk de holocaust erkend?

Vind jij dat ook stom?
Al helemaal dat ze hun excusses daarvoor aangeboden hebben.

off topic

Kun jij hier op reargeren?
Vandaag grote aanslag tegen Amerika?
Sorry, appels en peren vergelijking.
Ja, kan ik, simpele bluf van Gelly.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_42518157
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:23 schreef yvonne het volgende:

[..]

Kunnen we nu eindelijk, zonder verbaal afgeslacht te worden, inderdaad dat eens aannemen?
Hoe wil jij het dan noemen?

Knuffelen?
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')