abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42442482
Simpele vraag, simpel antwoord?

Wat maakt jou leven het leven waard? Wat hoop je te bereiken? En dan bedoel ik niet een goede baan met een goed salaris. Dat is een mooi streven, maar wat voor zin heeft je leven gehad als dat het is?

Voor mij is denk ik het voornaamste dat ik verschil maak. Dat aan het eind van m'n leven ik het gevoel heb dat het uitgemaakt heeft dat ik er was...

Lastig... wanneer heeft een leven zin gehad? Echt zin.
pi_42442531
Dat ik het leuk gehad heb.
Let's go and watch the sun rise,
over London bridge or the Golden Gates, or Puddefjordsbroen.
pi_42442551
die rotzakken van de straat af halen zodat jullie je veilig voelen, maar ik had net zo goed begrafinis ondernemer kunnen worden.

Maar om te genieten

[ Bericht 45% gewijzigd door the_legend_killer op 07-10-2006 01:54:48 ]
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 01:45:31 #4
22239 -Schorpioen-
Feel young, look young
pi_42442585
Dat ik plezier in het leven heb gemaakt en dat ik daar andere mensen van heb mee kunnen laten genieten.
Amsterdam + Boekel = werelds...
pi_42442594
Ik doe maar net alsof ik leef.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_42442601
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 01:43 schreef Blivox het volgende:
Dat ik het leuk gehad heb.
Is dat genoeg voor je? Zou mooi zijn als dat het ook voor mij was!!

Begrijp me niet verkeerd, ik heb ontzettend veel lol, en dat is ook erg belangrijk. Maar uiteindelijk zou m'n leven erg zinloos lijken, als het alleen maar om lol zou draaien....
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 01:47:06 #7
105263 Litso
Interlectueel.
pi_42442636
Dat ik gelukkig ben, en de mensen om me heen ook voor zover ik daar wat aan kan helpen.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_42442710
Om te sterven.
pi_42442827
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 01:46 schreef Phuturistixxx het volgende:

[..]

Is dat genoeg voor je? Zou mooi zijn als dat het ook voor mij was!!

Begrijp me niet verkeerd, ik heb ontzettend veel lol, en dat is ook erg belangrijk. Maar uiteindelijk zou m'n leven erg zinloos lijken, als het alleen maar om lol zou draaien....
Natuurlijk. Zodra je eenmaal hebt geaccepteerd dat het leven zinloos is, is er nog maar één ding belangrijk.
Let's go and watch the sun rise,
over London bridge or the Golden Gates, or Puddefjordsbroen.
pi_42442856
Het enige reele doel dat je jezelf KAN stellen is een zo leuk mogelijk leven hebben. Op de lange termijn maakt jouw leventje toch geen verschil op het grote geheel.

Neem bijvoorbeeld een Lubbers, die toch aardig wat bereikt heeft vergeleken met de gemiddelde mens. Denk je dat ze die over 10 jaar nog kennen?

Of Hitler, die de wereld in zijn tijd heeft doen sidderen en beven... Over 250 jaar ook vergeten.

En dan heb ik het nog niet eens over 1000 jaar later. Voor mij is het grote streven dan ook om een zo leuk mogelijk leven te leiden, want alle andere doelstellingen zijn niet haalbaar... (Altijd als ik zoiets gezegd heb vraag ik me af waarom ik ook weer eens 40 uur in de week werk :S)
Ja, ik generaliseer.
pi_42442941
Mijn dna in de volgende generatie verwerken. Bruggen bouwen opdat deze nog voor eeuwig en altijd zullen staan zodat als de negers over een ziljoen jaar aan de macht zijn nog steeds respect hebben voor mijn bouwwerken.

Maar eigenlijk zoek ik gewoon liefde en acceptatie bij mensen die mij dierbaar zijn. Saai he?
pi_42443366
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 01:55 schreef Northside het volgende:
Het enige reele doel dat je jezelf KAN stellen is een zo leuk mogelijk leven hebben. Op de lange termijn maakt jouw leventje toch geen verschil op het grote geheel.

Neem bijvoorbeeld een Lubbers, die toch aardig wat bereikt heeft vergeleken met de gemiddelde mens. Denk je dat ze die over 10 jaar nog kennen?

Of Hitler, die de wereld in zijn tijd heeft doen sidderen en beven... Over 250 jaar ook vergeten.

En dan heb ik het nog niet eens over 1000 jaar later. Voor mij is het grote streven dan ook om een zo leuk mogelijk leven te leiden, want alle andere doelstellingen zijn niet haalbaar... (Altijd als ik zoiets gezegd heb vraag ik me af waarom ik ook weer eens 40 uur in de week werk :S)
Ook op de langere termijn kan je wel invloed hebben. Een paar "kleine" voorbeelden: Edison, Bell, Madame Curie, Pasteur, Flemming, Einstein, Watt enz. Die mensen hebben wel degelijk een grote invloed op de langere termijn.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_42443409
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 02:16 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ook op de langere termijn kan je wel invloed hebben. Een paar "kleine" voorbeelden: Edison, Bell, Madame Curie, Pasteur, Flemming, Einstein, Watt enz. Die mensen hebben wel degelijk een grote invloed op de langere termijn.
Ja, goed, en dan hebben we het alles bij elkaar over... 200 grote denkers op al die miljarden mensen die geleefd hebben? Beetje ambitieus, niet?
Ja, ik generaliseer.
pi_42443664
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 02:18 schreef Northside het volgende:

[..]

Ja, goed, en dan hebben we het alles bij elkaar over... 200 grote denkers op al die miljarden mensen die geleefd hebben? Beetje ambitieus, niet?
Er is helemaal niks mis met ambitie.

Maar waarom zou je gelijk een (grote) invloed willen hebben op de lange termijn? Al die mensen zijn klein begonnen, waarom jij ook niet?
Dit klinkt wel heel erg "een betere wereld begint bij jezelf" maar uiteindelijk is het natuurlijk wel zo.
Iedereen zou zo'n invloed kunnen hebben op de lange termijn, maar dan moet je je er wel voor inzetten en niet te beroerd zijn om klein te beginnen met het risico dat het uiteindelijk geen verschil gemaakt heeft.

Ik heb wel een beetje wereldverbeteraar in me, het gaat mij niet om de roem op de lange termijn (een ongelofelijk egoïstisch streven overigens) maar om de positieve invloed die ik nu kan hebben.
Naast het lol hebben en gelukkig zijn natuurlijk.
pi_42444011
1) Om m,n zoon fatsoenlijk op deze wereld te zetten
2) Om samen met m,n vriendin een leuk leven te hebben
ACWW : 2191-9227-8630 / Fun4Two / McReal
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 03:11:13 #16
157622 Stijn_IJskonijn
nihilistisch tennisfilosoof
pi_42444590
mart smeets op de zondag middag, daar leef ik voor

en alive and cooking met siebrand niessen, joling, moors, boschhart, live op tv.

met een heerlijke roze koek versnaperend onderwijl we stevig vertoeven in knus knus tv land, wat jij?
at·ten·tie·hoer (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] iemand die aandacht opeist 2 [stud.] iem. diegeen überhaupt helemaal van lotje getikt is. 3 [schimpn."] hij die altijd het jolijt in de tent weet te waarborgen.
pi_42444956
Iedereen doet maar!

Kan iemand het wat verrotten wat je met je leven doet? Al pleeg je nu zelfmoord of je wordt een Einstein...het maakt geen enkel verschil!!
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_42444989
Harmonie
pi_42445029
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 03:25 schreef partyyboyy het volgende:
Iedereen doet maar!

Kan iemand het wat verrotten wat je met je leven doet? Al pleeg je nu zelfmoord of je wordt een Einstein...het maakt geen enkel verschil!!
Mwoah, ik denk dat er zonder Flemming een heleboel minder mensen op de wereld waren geweest nu.

En zonder Watt en Bell had je nu niet zitten internetten.
pi_42445050
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 03:25 schreef partyyboyy het volgende:
Iedereen doet maar!
En nu een antwoord op de vraag?
pi_42445117
Ik leef voor het leren van dingen, de wereld om ons heen vind ik erg interessant. Op allerlei vlakken, natuurkundig, scheikundig, economisch. Ik ben heel nieuwsgierig, als ik niet meer kan leren op de vlakken die ik net noemde zou ik het leven niet meer zo waarderen. Op de tweede plaats komt een lief vriendinnetje, die ik nu helaas nog niet heb. En als derde punt zou ik dolgraag een sportwagen (een speciale die verder maar weinig mensen hebben) bezitten of met treinen willen rijden (machinist dus ).
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 03:39:46 #22
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42445253
Ik leef voor de ervaring, dat is meer dan genoeg.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_42445322
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 03:39 schreef jogy het volgende:
Ik leef voor de ervaring, dat is meer dan genoeg.
Motiveer, jij speelbal der aarde
pi_42447366
Ik leef om mezelf en andere (dingen) te leren kennen. Zoiets denk ik .
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_42450525
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 01:49 schreef Stoomhamer het volgende:
Om te sterven.
You're stealing my line!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')