steve2003 | vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:57 |
Beste Fok!ers met verstand van auto's, zojuist reed ik weg bij de groenteboer, schakelde ik van z'n een naar z'n twee, en hoorde ik plots een enorme rotherrie uit m'n auto komen... Alsof m'n auto ineens door sjonnie getuned was, alleen dan een stuk harder dan die getunede happymail auto's, en eht kwam van linksvoor onderin de auto! Ik maak me er bestwel zorgen over, vooral omdat het mijn auto niet is! Weet iemand wat dit is? En hoe duur is het om te maken? Is het iets wat mijn schuld is, of wat gewoon dor ouderdom komt? Alle hulp en adviezen zijn welkom, want ik schijt hem best hard op het moment ![]() ![]() | |
yup | vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:59 |
quote:Is niet jou schuld. Kan een losgebroken spruitstuk zijn, of een snaar die opeens tegen een deksel aanloop. Wat voor geluid is het? Een heel harde brommende geluid? Een zagende geluid ? Ploffende geluid ? | |
Foo_niks | vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:00 |
Praten we over uitlaatgeluid? Zal er wel een pakking tussenuitliggen dan,of een uitlaatlek. | |
steve2003 | vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:02 |
het is een heel hard, diep brommend geluid... De auto trok ook plotseling heel langzaam op. Ik heb een extreem beknopte kennis van auto's, maar het leek alsof de uitlaat los was gegaan ofzo, of de demper, want het klonk gewoon als motorgeluid, alleen dan stukken lager en harder... Alsof het zo'n raceporsche was die op zandvoort rondrijd... maar is dit nog veilig om mee naar de garage te rijden? Wil namelijk liever niet dat mijn familie dit hoort namelijk (heb net m'n rijbewijs en had al snel een ongeluk ![]() | |
steve2003 | vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:02 |
quote:daar leek het op ja, maar wat kan je er tegen doen? En is het mijn schuld? kan ik er nog mee rijden? | |
Scylla | vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:26 |
Wellicht demper losgelaten van je uitlaat, of de hele uitlaat uit de motor. Heb ik ook eens gehad op de A27, toen mijn 1.1 liter moter geluid plotsklaps boven de snoeiharde metal die ik draaide uit kwam, en mijn uitlaatpijp niet meer aan de moter vast zat. Hij bleek doorgeroest te zijn. Ga onder je auto hangen en kijk of er daar wat mankeerd. Als dat het geval is kan je een nieuwe uitlaat halen (die van mijn AX was 50,-) en iemand met een beetje handigheid er aan laten lassen. En hoezo vertel je het niet aan je familie, want jouw schuld was het niet zo te lezen. | |
TheYoung1 | vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:30 |
Uitlaat kaduk....ff onder de auto kijken, zo gezien. Laat 'm dan ook ff stationair lopen.. Kwikfit ! | |
Deetch | vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:31 |
lekke uitlaat of uitlaat losvan de motor. Daardoor heb je minder tegendruk en dus minder evrmogen. Je kunt nog wel rustig richting garage rijden. | |
Deetch | vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:34 |
Als je de koppeling te ruig laat opkomen wil de uitlaat nog wel eens lostrillen. nee hoor grapje ik loop je te stangen | |
steve2003 | vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:37 |
godzijbedankt! dan ga ik zometeen de auto voor de deur starten en net doen alsof het dan gebeurt! HA! hardstikke bedankt mensen! Ik ben weer vrolijk inmiddels ![]() | |
Metro2005 | vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:38 |
Ik denk dat je motorblok stuk is gegaan! (nee eerlijk: ik denk dat je uitlaat naar de uitlatenhemel is ) | |
2NutZ | vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:46 |
Tis je intercooler! Weet je nu trouwens al wat et echt is? ![]() | |
steve2003 | vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:47 |
maar ik heb trouwens altijd gehoord dat zo'n uitlaat pleuris duur is? heb een volvo 440 trouwens... Zijn die dingen er trouwens moeilijk onder te hangen als ik het zelf doe? Heb geen zak verstand van auto's, maar ben wel enigsinds technisch aangelegd... | |
Nemephis | vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:55 |
Een uitlaat monteren kan iedereen die een beetje technisch is, maar een brug d'r bij om de auto op te zetten is wel zo gemakkelijk. | |
Deetch | vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:56 |
Ligt er allemaal aan waar je uitlaat stuk is, maar als je denkt dat het vooraan is is het vaak alleen maar pijpwerk en geen katalysator die vervangen hoeft te worden. Waarom zo stiekum over dat ie stuk is, jij kunt er toch niets aan doen. Als je al over dit soort kleine dingetjes gaat liegen ..... | |
yup | vrijdag 6 oktober 2006 @ 17:04 |
quote:1. gewoon eerlijk vertellen dat die uitlaat verrot is. 2. tegen je pa of ma zeggen dat je zelf het ding gaat repareren. Effe op de sloop kijken naar 440jes en daarna zoeken naar een goeie uitlaat. Moet vast te vinden zijn. | |
polarbytes | vrijdag 6 oktober 2006 @ 17:18 |
quote:Wat is langzaam bij je? als je een lekke uitlaat hebt, zul je niet veel vermogens verlies hebben hoor. Ben bang dat het dan iets anders is | |
loveli | vrijdag 6 oktober 2006 @ 17:20 |
Uitlaat is meestal redelijk eenvoudig. Je draait een paar boutjes los, een paar uitlaatklemmen en je schuift wat pijpen uit elkaar. Montage is het tegenovergestelde, nieuwe delen pakken, wat dichtmiddel erop smeren bouten vastdraaien. Het grootste probleem is om de oude bouten los te krijgen, die zitten vaak muurvast, de temperatuurschommelingen van nul naar 300 graden en een beetje roest zijn niet ideaal voor bouten. | |
Metalfreak | vrijdag 6 oktober 2006 @ 17:21 |
quote:Stelt niets voor, half uurtje werk... Je moet alleen de bouten los zien te krijgen, wat nog wel eens lastig kan zijn. Als je naar de dealer gaat is het duur ja ![]() | |
loveli | vrijdag 6 oktober 2006 @ 17:22 |
quote:Als het bij het spruitstuk lek is, heb je meer last van verlies dan bij de einddemper. | |
okkie-man | vrijdag 6 oktober 2006 @ 17:34 |
quote:Klopt | |
Mojave | vrijdag 6 oktober 2006 @ 19:20 |
Als je geen brug hebt dan zou ik het niet zelf gaan doen. Heb een keer op een krik m'n uitlaat van voor naar achter vervangen, wat een kut werk zo op de rug. Rij ff naar een Euromaster (geen kwik-fit) en dan schroeven ze dat ding er zo voor je onder. | |
DonJames | zaterdag 7 oktober 2006 @ 17:02 |
Ik zou erst maar eens kijken WAT er lekt van de uitlaat, want spruitstukken hebben ze niet bij de Kwik-Fuck.. | |
Palomar | zaterdag 7 oktober 2006 @ 18:16 |
Als je niet over iets hoogs bent gereden met de onderkant van je auto (dan had je wel een knal gehoord) dan kun je hier weinig aan doen hoor. Een uitlaat rot na een paar jaar gewoon door en dan moet er een nieuwe op. Volvo 440 klinkt sowieso al niet als de nieuwste auto die er rondrijdt, dus dit is vrij normale slijtage. Gewoon tegen je ouders zeggen dat ze de uitlaat gefixt moet worden. Je kunt wel bij de Kwik-fit oid langsgaan dan kun je hem vrijblijvend op de brug zetten en dan zeggen ze wel wat er vervangen moet worden. Misschien een simpel pakkinkje van 2 tientjes of een hele uitlaat van 300 euro (of iets daar tussenin ![]() | |
steve2003 | zondag 8 oktober 2006 @ 00:18 |
nou, ben bij de KwikFit geweest... Het eerste dele van de uitlaat was idd doorgeroest, en het acterste deel en een deel bij de filter stonden op het punt ook door te roesten... Gelukkig niet mijn schuld dus, maar het kost wel 400 euro om alles te laten vervangen ![]() | |
loveli | zondag 8 oktober 2006 @ 01:09 |
Je auto naar de kwik-fit brengen is vergelijkbaar met een operatie laten uitvoeren in Bulgarije. Allebei niet aan te raden. | |
admiraal_anaal | zondag 8 oktober 2006 @ 01:11 |
quote: ![]() ![]() | |
GSi | zondag 8 oktober 2006 @ 12:00 |
Ik zou echt niks betalen. Als er 1 ding is wat ik haat, dan is het noodgedwongen een brommer/auto moeten lenen en als dan door achterstallig onderhoud van de eigenaar iets stukgaat. Vervolgens gaat diegene zeggen zo van "Ja, jij hebt hem kapot gemaakt" terwijl als je die auto niet geleend had en hij er zelf mee had gereden, het bij hemzelf kapot gegaan was. Maw, het is zijn probleem, niet de jouwe, | |
Palomar | zondag 8 oktober 2006 @ 12:15 |
quote:Je bedoelt die goedkope Volvo-dealer of...? | |
densmee | zondag 8 oktober 2006 @ 17:42 |
gewoon een merkloze garage | |
steve2003 | zondag 8 oktober 2006 @ 23:31 |
heb ik ook gedaan trouwens hoor... bij de kwikfit heb ik ze er naar laten kijken, toen naar een echte garage gereden idd.. maar volgens mij is het allemal 1 pot na al die garages ![]() | |
admiraal_anaal | maandag 9 oktober 2006 @ 12:02 |
quote:Nee geen volvo die zijn oplichters, maar ik heb ervaring met kwikfit dat mijn uitlaat stuk was, daar naar toe gegaan, zouden klein stukje maken, kom ik hem ophalen, zitter er 2 nieuwe achterbanden op ![]() ![]() ![]() Heb daar enorme ruzie gehad en gezegd dat ze het er af moeten halen en alles terug zetten zoals het was. Ik gaf ze een half uur de tijd zoniet dan rij ik weg. En idd binnen half uur hadden ze alles terugvervangen......ben naar andere garage gegaan en die heeft mijn uitlaat kunnen fixen voor paar tientjes. Was gewoon zo'n buurtgarage hier in de buurt bij paar turken, en kwaliteit was super, rij er een jaar later nog steeds mee rond ![]() |