abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2711840
Hoi,

ik ga binnenkort met de auto naar zweden en ik wilde even vragen of nog iemand tips had waar ik allemaal op moet letten (vooral de auto) voordat ik ga.

Thanks...

now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
  zaterdag 5 januari 2002 @ 01:46:32 #2
11725 SanSan
is fascinerend
pi_2711848
Ga je op huwelijksreis?

en subtiel.
pi_2711862
quote:
Op zaterdag 05 januari 2002 01:46 schreef SanSan het volgende:
Ga je op huwelijksreis?

heheh, neej, da's pas 28-04...
pi_2711893
vergeet de auto niet
pi_2711898
quote:
Op zaterdag 05 januari 2002 01:51 schreef BlieP het volgende:
vergeet de auto niet
vergeet niet dat we in het Travel Forum zitten (en dus niet in onzin)
  zaterdag 5 januari 2002 @ 11:49:34 #6
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_2713108
Ik zou voor de zekerheid goed passende sneeuwkettingen meenemen. T/m maart moet je rekening houden dat er op diverse plekken nog behoorlijk wat sneeuw kan vallen.
En let op je snelheid! Ze zijn bijzonder streng in Zweden.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_2717155
Loslopende elanden, vooral in het noorden.
En ga maar ff oefenen op de nationale begroeting: Hey!
Neem een jerrycan benzine mee, vooral in de hele stille gebieden. Heb wel eens plekken meegemaakt waar je meer dan 200 km geen benzinepomp zag. Ga dus altijd tanken als je nog een kwart tank heb.
Ga je met caravan/aanhanger dan is het ook handig om te weten dat je op tweebaanswegen een stukje op de vluchtstrook kan/moet rijden om zodoende verkeer achter je de gelegenheid te geven om te passeren.

* plok had dit heeeeel snel door nadat hij erg bruut werd gesneden. Dit spelletje kende hij al in het oostblok en in Griekenland.

zaterdag 5 januari 2002 @ 19:46:56 #8
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_2717165
Vergeet je deken niet en een lading extra voedsel. Het kan nog wel 'es duren voordat je weer een hotelletje tegenkomt.
  zaterdag 5 januari 2002 @ 19:47:00 #9
5215 killar_fairy
it is happening again....
pi_2717166
vergeet mij niet
fire is the devil, hiding like a coward in the smoke
pi_2717625
Ben 2 maanden geleden nog in Zweden geweest in provincie Dalarna is een beetje in het midden maar er is daar weinig verkeer vergeleken met hier maar ze staan er wel veel te controleren op snelheid en gordels.
Ze staan dan met zo lasercamera ( zo heet dat toch ).
Maar geniet ook maar van het uitzicht want het is daar erg mooi al die bossen en meren.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
  zondag 6 januari 2002 @ 04:25:55 #11
12728 MrWilliams
freaky freak
pi_2721714
quote:
Op zaterdag 05 januari 2002 19:47 schreef killar_fairy het volgende:
vergeet mij niet
nooit!

gezien de late reactie, leek mij dit een relevantie reactie

zondag 6 januari 2002 @ 04:28:59 #12
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_2721726
Owh en vergeet niet om een boot op te zoeken als je de oversteek bij denemarken wilt maken. anders moet je peddelen
  zondag 6 januari 2002 @ 04:52:09 #13
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_2721785
quote:
Op zondag 06 januari 2002 04:28 schreef glasbak het volgende:
Owh en vergeet niet om een boot op te zoeken als je de oversteek bij denemarken wilt maken. anders moet je peddelen
Pssst: er is nu ook een brug hoor
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  zondag 6 januari 2002 @ 04:52:54 #14
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_2721786
quote:
Op zondag 06 januari 2002 04:52 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Pssst: er is nu ook een brug hoor

sinds wanneer ligt die er dan
  zondag 6 januari 2002 @ 05:16:44 #15
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_2721835
quote:
Op zondag 06 januari 2002 04:52 schreef glasbak het volgende:
sinds wanneer ligt die er dan
Dacht sinds +- een jaar

Kopenhagen naar Malmo doe je zo, is alleen niet echt goedkoop...

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_2726507
quote:
Op zondag 06 januari 2002 05:16 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Dacht sinds +- een jaar

Kopenhagen naar Malmo doe je zo, is alleen niet echt goedkoop...

Is open sinds 1 juli 2000. Check out www.oresund.com
Ben er dus in 2000 overheen gegaan. Op de heenreis was de brug nog dicht. De ferry tussen Kopenhagen en Malmo trouwens ook (en dat 2 weken voor de opening van de brug). Dus moest ik eerst noordwaards richting Helsingor om daar te ferry te nemen. Terug (4 weken later) nam ik dus de brug.
pi_2740142
Jah, die brug wil ik dus overheen... vanmiddag trouwens gehoord dat je daarvoor eerst een niet al te korte tunnel doormoet. Dat is in kilometers ms een stuk of 200 langer, maar het scheelt nogal in tijd omdat die boten nog steeds zo tergend traag gaan. Op zich ook niet verkeerd als je alle tijd van de wereld hebt.... *zucht*

Voor de zekerheid heb ik ook maar een lekker warme winterjas gekocht. Het kan daar schijnbaar iets harder vriezen dan hier. De winterbanden zijn ook al bijna geregeld en m'n ruitewisservloeistof is nu bestand tot -78 graden Celsius, jaja... Nu nog ff laten kijken naar de koelvloeistof, ook wel belangrijk.

pi_2740226
quote:
Op maandag 07 januari 2002 22:59 schreef MrWilliams het volgende:
Jah, die brug wil ik dus overheen... vanmiddag trouwens gehoord dat je daarvoor eerst een niet al te korte tunnel doormoet. Dat is in kilometers ms een stuk of 200 langer, maar het scheelt nogal in tijd omdat die boten nog steeds zo tergend traag gaan. Op zich ook niet verkeerd als je alle tijd van de wereld hebt.... *zucht*
* La_Chatte_Noir is ook een keer over die brug gereden.

En dat was extreem gaaf. Echt mooi daar. Ik vind Zweden zowiezo een stuk mooier dan Denemarken. Vriendelijkere mensen, en de drank... ach ja, zo extreem duur is het nu ook weer niet. Valt best mee.

Il faut mieux vivre avec des remorts qu'avec des regrets
pi_2966096
Tips: pas op voor herten en ander overstekend wild Zelf afgelopen zomer in Zweden per ongeluk een hert doodgereden. Je kunt het beste in Puttgarden (Dui) de boot naar Rodbyhavn (Den) nemen. vervolgens de brug van Kopenhagen (tol) naar Malmo nemen. Dan ben je iig in zweden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')