abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 februari 2007 @ 23:07:18 #26
168243 arthurgraag
dierenarts/kattenliefhebber
pi_46250896
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:16 schreef sledge5hammer het volgende:
Een goede prijs/kwaliteits verhouding:

Weneko Dinxperlo
Op hun site lees ik dat ze Veka-kozijnen leveren en inderdaad ook naar buiten draaiende ramen en uitzetramen. Op de Vekasite zelf lees ik: "Zo kunt u met de profielsystemen van VEKA zonder problemen ramen realiseren die naar buiten opengaan, zoals de "outward opening systems" voor Groot-Brittannië."
Dus het kan wel. Helaas zit de dichtstbijzijnde Veka-boer veel te ver bij ons vandaan. Dus maar weer verder zoeken.

Dat bedrijven niet reageren op email is op zich niet zo erg; dan weet ik alvast dat het bij hen om de snelle en gemakkelijke winst gaat en dat hun service waardeloos zal zijn.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 08:21:09 #27
140991 sledge5hammer
poesjes zijn beter dan katers.
pi_46252725
quote:
Op maandag 12 februari 2007 23:07 schreef arthurgraag het volgende:

[..]

Op hun site lees ik dat ze Veka-kozijnen leveren en inderdaad ook naar buiten draaiende ramen en uitzetramen. Op de Vekasite zelf lees ik: "Zo kunt u met de profielsystemen van VEKA zonder problemen ramen realiseren die naar buiten opengaan, zoals de "outward opening systems" voor Groot-Brittannië."
Dus het kan wel. Helaas zit de dichtstbijzijnde Veka-boer veel te ver bij ons vandaan. Dus maar weer verder zoeken.

Dat bedrijven niet reageren op email is op zich niet zo erg; dan weet ik alvast dat het bij hen om de snelle en gemakkelijke winst gaat en dat hun service waardeloos zal zijn.
Ze komen ook gewoon langs voor een offerte, en kunnen ook de kozijnen bezorgen en plaatsen.......En volgens mij door heel Nederland heen.
Trust me, I know what I'm doing......
pi_46253124
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 15:44 schreef arthurgraag het volgende:
De discussie hout of kunststof blijft boeiend. De zichtbepalende voor en achterkant van ons huisje zijn en blijven houten kozijnen. Maar de kleine prutraampjes her en der in de zijgevel kunnen best van kunststof. Zo lelijk is dat nou ook weer niet en schilderen van kleine kozijnen is een vervelend werk.
Het probleem is het naar buiten draaien. Volgens de kozijnenboeren mag dat niet want dan krijg je geen Politiekeurmerk.
Mogen nieuwe houten kozijnen dan wél naar buiten draaien? Zoniet, blijft mijn probleem hetzelfde???.
Met houten kozijnen zit je niet vast aan profielen met de bijbehorende glaslatten en scharnieren. Je bent daar vrij in welk uiterlijk, materiaal en zwaarte hang werk je toepast.
quote:
Met "enigszins onderhouden" wordt een houten kozijn geen 100; daarvoor is toch "goed en regelmatig onderhoud" nodig.
Een houten kozijn dat goed in elkaar zit met een goede kwaliteet hout kan zonder problemen best een jaar of 30 zonder enig onderhoud. b.v. een amerikaans grenen kozijn zal volledig onbehandend (geen enkele laag verf what so ever) het best 5 jaar zonder enige schade uithouden. Een onbehandeld mahonie kozijn toch wel minstens 40 jaar.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 13:33:00 #29
168243 arthurgraag
pi_46256456
quote:
Op maandag 12 februari 2007 18:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Stond in het vorige topic niet dat een probleem was, dat als je het raam 'verkeerdom' monteerd wat nodig is om het naar buiten te laten draaien/kiepen, je het glas van de buitenkant heel makkelijk uit het kozijn kunt halen?
Dank voor de waarschuwing. Het is natuurlijk niet mijn bedoeling om mij "verkeerdom" gemonteerde kozijnen aan te laten smeren. Ik zal daar op letten!
  dinsdag 13 februari 2007 @ 13:44:22 #30
168243 arthurgraag
pi_46256672
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 09:04 schreef tnimble het volgende:

[..]

Een houten kozijn dat goed in elkaar zit met een goede kwaliteet hout kan zonder problemen best een jaar of 30 zonder enig onderhoud. b.v. een amerikaans grenen kozijn zal volledig onbehandend (geen enkele laag verf what so ever) het best 5 jaar zonder enige schade uithouden. Een onbehandeld mahonie kozijn toch wel minstens 40 jaar.
Mijn vroegere woonschip heb ik zelf met mahonie afgetimmerd. Onbehandeld mahonie gaat misschien onbehandeld wel 40 jaar mee, maar ziet er dan echt niet meer uit hoor (verkleurt naar grijs). Heb zelf mijn mahonie zeer strak in de lak gezet, maar moet de delen, die met de raamomranding (patrijspoorten) in aanraking komen regelmatig opnieuw lakken.
Bovendien is mahonie zeldzaam en dus schreeuwend duur, voor zover ik weet mag je het als fatsoenlijk milieu-aanhanger niet eens gebruiken. Is er tegenwoordig FSC-mahonie? Ook het kunstmatig drogen van tegenwoordig geeft een slechtere kwaliteit hout dan vroeger.
pi_46256971
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 13:44 schreef arthurgraag het volgende:

[..]

Mijn vroegere woonschip heb ik zelf met mahonie afgetimmerd. Onbehandeld mahonie gaat misschien onbehandeld wel 40 jaar mee, maar ziet er dan echt niet meer uit hoor (verkleurt naar grijs).
Dat kan juist ook erg mooi gevonden worden.
quote:
Heb zelf mijn mahonie zeer strak in de lak gezet, maar moet de delen, die met de raamomranding (patrijspoorten) in aanraking komen regelmatig opnieuw lakken.
Vanzelf sprekend dat komt wisselend onder en boven water en dat is een enerme belasting voor elke hout soort
quote:
Bovendien is mahonie zeldzaam en dus schreeuwend duur
Valt wel mee. Bijna alle hout is erg duur vooral hout van een goede kwaliteit is erg duur. Zelfs de zeer slechte bagger kwaliteit vuren wat je bij de bouwmarkt kunt kopen is relatief erg duur.
quote:
voor zover ik weet mag je het als fatsoenlijk milieu-aanhanger niet eens gebruiken. Is er tegenwoordig FSC-mahonie?
Ook hardhout soorten zijn de laatste jaren met FSC certificaat te krijgen. Teak zelfs al voor een groot deel van het aanbod. ovg zijn naast FSC nog aantaal keuren die herplanting en goede kap waarborgen.
quote:
Ook het kunstmatig drogen van tegenwoordig geeft een slechtere kwaliteit hout dan vroeger.
Zeker, maar ja het is goedkoper he. Maar je kunt ook natuurlijk gedroogt hout krijgen alleen is dat wat duurder en niet overal te verkrijgen. Maar niet bj alle hout soorten beinvloed het de kwaliteit heel erg.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:34:39 #32
168243 arthurgraag
pi_46258205
@ tnimble: dank voor het uitvoerige antwoord. Ben het in principe wel met je eens, alleen komen de ramen en patrijspoorten van mijn schip nooit onder water hoor. Dat zou betekenen dat ik aan het zinken was!!!
Binnenkort ga ik eens wat bedrijven laten komen; ik denk zowel kunststof als houten kozijnen leveranciers. Maar er wordt meer verbouwd aan ons huis en dat is over 3-4 weken klaar.
Tot dan verzamel ik alle mogelijke informatie en dit forum helpt best wel.
pi_46258376
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:34 schreef arthurgraag het volgende:
@ tnimble: dank voor het uitvoerige antwoord. Ben het in principe wel met je eens, alleen komen de ramen en patrijspoorten van mijn schip nooit onder water hoor. Dat zou betekenen dat ik aan het zinken was!!!
door golven en opspattend water bij slecht weer natuurlijk.
pi_56263046
Gigantische trap omhoog .

Mijn ouders zijn nu ook bezig met de evt aanschaf van kunststof kozijnen. Ze hebben informatie gekregen van BENItech die dan Schuco kozijnen leveren. Maar ik kan niets over deze firma vinden op het internet als het gaat om gebruikerserveringen enzo. Vind het maar vaag. Iemand die ze kent?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56268955
Schuco is een topmerk, dus dat is sowieso al een pluspunt.
Over het bedrijf waar ze de prijs hebben laten maken weet ik niks
pi_56269890
Waarom zou je voor kunststof gaan.

Ik heb voor kunststof gekeken maar vind het net niet echt genoeg lijken.
Dus gezocht naar houten kozijnen.

Deze zijn net zo duur en vele malen mooier.
Enige nadeel is schilderen, maar daar heb ik iemand voor.
pi_56369996
Hallo , Heeft er iemand ervarin met WERU Kozijnen. Weru is een Duits bedrijf. Of weet er iemand nog een goede kunstof leverancier in de omgeving van Apeldoorn

ALvast bedankt
Life is a bitch , so fuck it
  † In Memoriam † woensdag 6 februari 2008 @ 22:59:24 #38
37843 lady-wrb
kortaf
pi_56572185
nog even een tip in het algemeen:
laat alle afspraken op de offerte/order vastleggen.
laat tekeningen maken en laat uitgebreid het materiaal, de kleur en de uitvoering omschrijven.
en blijf erbij als ze het monteren zodat je meteen in kan grijpen als er wat fout gaat.
(bij mij werd er bijna een kozijn ondersteboven gemonteerd, wilde men met pvc bende af gaan timmeren terwijl mdf afgesproken was en werd er bijna met wit afgewerkt terwijl er een donkerbruin kozijn in ging)
  zaterdag 29 maart 2008 @ 01:11:50 #39
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_57688766
Wij hebben een deal met Belisol gesloten. Boven en beneden verdieping. Alles kunststof met houtnerf. Totaal 7 kozijnen (inclusief erker, openslaande tuindeuren en achterdeur).
Zo'n 12 of 13 ramen voor een prijs van 18000 euro.

Hoe verhoudt zich dit t.o.v. andere aanbieders?
We krijgen vensterbanken erbij, horen alleen voor de ramen. Binnenafwerking met mdf.
Hardsteen dorpel. Nachtventilatie. Hr++ glas.

Eventuele grootte van de ramen en wel/niet gespoten glas, komt eventueel later. Het zogenaamde 'maatwerk'.

Ik ben benieuwd naar de prijzen.
Want vorige week hebben we iemand ontvangen van uniquekozen die ongeveer op 28000 euro kwam exclusief erker.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 23:18:13 #40
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_57706799
Kunststof hoeft niet lelijk te zijn overigens. Zag laatst een huis uit de jaren 30 waar ze zelfs het originele glas in lood tussen de dubbele beglazing hadden geplaatst, zag er eigenlijk best mooi uit. (terwijl ook ik meer een 'hout' mens ben)
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')