Ik ook nietquote:Op donderdag 5 oktober 2006 20:52 schreef Symer het volgende:
Ik was altijd letterlijk als een kind zo blij als ik weer een dubbeltje had gevonden in de supermarkt![]()
Nu vind ik nooit meer wat![]()
Dat was echt de mooiste munt ooitquote:
Betekend dat je goed gezond bent in je bovenkamer, overspannen mensen kijken altijd naar de grond, die vinden dan ook al het geld.quote:
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:49 schreef Arcee het volgende:
[afbeelding]
Het mooiste geld ter wereld hadden we.
omg ja dat herinner ik me. Ik als kleinkind die mn moeder aan dr hoofd zeurde of ik alsjeblieft ook eens dat pas gepinde 1000tje mocht vasthoudenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 19:14 schreef Erwtensoep het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo indrukwekkend als kind![]()
Briefjes van 1000 gulden uit een bankautomaat? Dat lijkt me wishfull thinking van je.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 21:03 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
omg ja dat herinner ik me. Ik als kleinkind die mn moeder aan dr hoofd zeurde of ik alsjeblieft ook eens dat pas gepinde 1000tje mocht vasthouden
Ja balie danquote:Op donderdag 5 oktober 2006 21:16 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Briefjes van 1000 gulden uit een bankautomaat? Dat lijkt me wishfull thinking van je.
Kan nog wel hoor. Maar het enige wat je dan nog bovenhaalt zijn 1, 2 en 5 cent. Die zijn namelijk van ijzer met een dun laagje koper...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 21:55 schreef WEST het volgende:
bij de gulden kon je nog eens wat uit het water vissen met een magneet, nu met die euro's kan dat niet meer![]()
daar heb je wat aanquote:Op donderdag 5 oktober 2006 21:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Kan nog wel hoor. Maar het enige wat je dan nog bovenhaalt zijn 1, 2 en 5 cent. Die zijn namelijk van ijzer met een dun laagje koper...
Die heb ik ook nog boven liggenquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:47 schreef mrdjey het volgende:
ik heb deze thuis toen gehad
[afbeelding]
Nu voel ik me echt oudquote:
een knaakquote:Op zondag 8 oktober 2006 11:35 schreef pieter_pontiac het volgende:
De rijksdaalder
Heb ik er ook nog twee van (gulden en rijksdaalder)quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:50 schreef mrdjey het volgende:
Die munten met dubbelkop waren ook vet.
[afbeelding]
quote:
Ow gelukkig, ik ben niet de enige. Na al die jaren heb ik ook nog steeds geen gevoel voor het snel pakken van het juiste kleingeld, ik moet ze nog steed "lezen".quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:43 schreef Yoni het volgende:
Ik geloof dat ik echt nooit helemaal ga wennen aan de euro. Blindelings het goede muntgeld pakken...moet na al die tijd nog steeds goed kijken of ik 10 of 20 ct pak
Mmm, op zich pak ik de muntjes zonder problemen, ik heb meer moeite met het waardegevoel. Een bedrag in euro's zegt me nog steeds niets. Ik reken alles om. Alles.quote:Op zondag 8 oktober 2006 14:31 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ow gelukkig, ik ben niet de enige. Na al die jaren heb ik ook nog steeds geen gevoel voor het snel pakken van het juiste kleingeld, ik moet ze nog steed "lezen".
hmm, het probleem is nu dat je waarschijnlijk de waarde van de gulden ook overschat nu, doordat je impliciet de waarde van de euro normaal bent gaan vinden. 1 Gulden was namelijk ook echt helemaal niet zoveel waard, je moest er minimaal 4 hebben om een drankje bij uitgaan te kunnen kopen.quote:Op zondag 8 oktober 2006 14:42 schreef Frollo het volgende:
[..]
Mmm, op zich pak ik de muntjes zonder problemen, ik heb meer moeite met het waardegevoel. Een bedrag in euro's zegt me nog steeds niets. Ik moet alles omrekenen. Alles.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |