Ik denk dat je het niveau van de gemiddelde TV-kijker een beetje overschat. Ik denk dat 90 procent van de Nederlanders dit al ingewikkeld geneuzel vinden.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:23 schreef NanKing het volgende:
Ik vind het een verschrikkelijk programma en een vreselijke kerel.
Het is een leuk idee om filosofie dichter bij de mens te brengen maar dit zou ik mijn neefje van 3 nog niet aan willen doen.
Het is misschien een leuk programma om aan basisschool kinderen te laten zien, maar daar blijft het bij.
Ja, daar heb je wel gelijk in denk ik.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:37 schreef crackhead het volgende:
[..]
Ik denk dat je het niveau van de gemiddelde TV-kijker een beetje overschat. Ik denk dat 90 procent van de Nederlanders dit al ingewikkeld geneuzel vinden.
geluiden uit mijn omgeving zijn dat het huidige seizoen Haring minder goed is dan Stof van vorig jaar. Sommige uitzendingen van Stof van vorig jaar zijn toch wel juweeltjes (vind ik en die mensen ook), met name "Heeft God een angere baard dan Allah?", "Zijn wij vrij?" en natuurlijk de klassieker ""Mag je masturberen in de trein?" (typisch kinderprogramma onderwerp die laatste)quote:de mensen die zich er wel voor interesseren vinden te simpel. (<---geluiden uit mijn omgeving
Ik denk het wel, anders zouden ze vast niet een nieuwe serie beginnen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:40 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ja, daar heb je wel gelijk in denk ik.
Maar slaat dit programma eigenlijk wel aan?
De mensen die het ingewikkeld geneuzel vinden bereik je niet, en de mensen die zich er wel voor interesseren vinden te simpel. (<---geluiden uit mijn omgeving).
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:12 schreef onemangang het volgende:
Nooit gezien, maar ik heb wel zijn uiterst vermakelijke boekje "Kaas en de evolutietheorie" gelezen. Aanrader voor hen die
- menen dat de evolutietheorie te moeilijk is om op een gewone manier uit te leggen
- als introduktie voor iedereen die zich nog nooit in de evolutietheorie heeft verdiept.
Maar ik ga zeker kijken. Is Stof nog ergens online te zien?
http://www.rvu.nl/rvu.php?i=1&n=1258quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:12 schreef onemangang het volgende:
Maar ik ga zeker kijken. Is Stof nog ergens online te zien?
Het is geschreven voor 12 jaar en ouder. Maar te simpel? Dan is Harry Potter ook 'te simpel' voor volwassenen. Ik beveel het dan ook vooral aan aan hen die zich niet met wetenschap bezighouden, juist omdat het zo laagdrempelig geschreven is. Er zijn maar weinig wetenschappers die de kunst van eenvoudig schrijven verstaan. Bas Haring is er een van. Midas Dekker ook. Dát zijn de mensen die de grote massa bereiken, terwijl de gemiddelde wetenschapper vooral met collega's en studenten communiceert. Waarom denk je dat er zoveel mensen nog in creationisme geloven? Omdat de kinderbijbel vaker wordt gelezen dat 'the origin of species' van Charles Darwin...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:21 schreef Ceylon89 het volgende:
[..]Dat had ik in de eerste klas of tweede klas gelezen, dat is echt te simpel voor volwassenen
.
Ja, voor kinderen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 17:59 schreef tbros2000 het volgende:
het eerste gedeelte van Kaas en de Evolutietheorie is echt eenvoudig geschreven ja, misschien wel voor kinderen.
quote:Ja, voor kinderen.
Mwa, ik heb het boek in mijn kast staan , en ik zal de samenvatting van Bas typen die aan het eind geschreven staat.
En als iets simpel is, dan heeft het gelijk minder waarde?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:21 schreef Ceylon89 het volgende:
[..]Dat had ik in de eerste klas of tweede klas gelezen, dat is echt te simpel voor volwassenen
.
Bovendien, als je goed oplet zijn de vragen mss simpel van vorm, maar cker niet qua inhoud. Het is juist simpel dat je het simpel vindtquote:Op zondag 8 oktober 2006 11:36 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
En als iets simpel is, dan heeft het gelijk minder waarde?
Dat het gewoon tijdverspilling is voor een weldekend volwassen om dit allemaal te lezen. Je kunt dan beter even wat dingen op wikipedia zoeken of ergens verder op het internet. Maar goed, ik vond het vroeger ook al vermoeiend om te lezen, omdat ik de voorbeelden zo ''dom'' vond. Het is verder ook niet fijn geschreven.quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:05 schreef tbros2000 het volgende:
[..]
ik snap je punt niet helemaal. Wat vind je nou van z'n boek?
Waarom zeg je constant dat je het simpel vind en dom, en dat je dat vroeger ook al vond? Wat een arrogantie... en Wikipedia, come on zeg.quote:Dat het gewoon tijdverspilling is voor een weldekend volwassen om dit allemaal te lezen. Je kunt dan beter even wat dingen op wikipedia zoeken of ergens verder op het internet. Maar goed, ik vond het vroeger ook al
Sorry, ik kom nu inderdaad heel simpel minded over met mijn uitlatingen.quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:08 schreef tbros2000 het volgende:
[..]
Waarom zeg je constant dat je het simpel vind en dom, en dat je dat vroeger ook al vond? Wat een arrogantie... en Wikipedia, come on zeg.
En ja, hij legt de evolutie uit aan de hand van simpele voorbeelden, met behulp van verhaaltjes over konijnen en olifanten. Duidelijker kan het allemaal niet, zeer duidelijk beschreven vond ik.
Verder vind ik kwesties als "ben je vrij om te denken wat je wilt, of overkomt het denken je simpelweg?" niet echt simpele onderwerpen voor kids
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |