abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42382346
Ik ben van plan om samen met een vriend een huis te huren op zeer korte termijn. We hebben hiervoor al een woonpas aangevraagd en gereageerd op enkele huurhuizen (www.woonnet-haaglanden.nl). Omdat we dírect reageerden nadat de wekelijkse nieuwe aanbod op de site is geplaatst kwamen we op plek 1 terecht. Nu, 1 dag later zijn we gezakt naar plek 44. Op deze manier wordt het een kansloze zaak dus.
Heeft er iemand alternatieven? Andere manieren om snel aan een huurhuis te komen?
pi_42382389
tja, het gaat op inschrijf tijd... dus je had je eerder in moeten schrijven, en nu dus langer wachten...
of een urgentieprocedure laten starten, maar dan moet je een goede reden hebben waarom jullie situatie urgent is...
pi_42382453
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 10:53 schreef lvm het volgende:
tja, het gaat op inschrijf tijd... dus je had je eerder in moeten schrijven, en nu dus langer wachten...
of een urgentieprocedure laten starten, maar dan moet je een goede reden hebben waarom jullie situatie urgent is...
Hoe lang wachten ongeveer voor je een beetje kans maakt? Jaren zeker
pi_42382482
Welkom in de hel die huren heet.

Dit gaat idd waars jaren duren.

Ook leuk: particulier huren
pi_42382514
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 10:56 schreef Ingridh007 het volgende:

Ook leuk: particulier huren
particulier?
pi_42382529
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 10:55 schreef Lauder-Frost het volgende:

[..]

Hoe lang wachten ongeveer voor je een beetje kans maakt? Jaren zeker
Hier in Hengelo, (jaja het mooie Hengelo) is de wachttijd voor een appartement/flat ongeveer 2 tot 2,5 jaar en voor een rijtjes huurwoning 4 jaar...
pi_42382558
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 10:58 schreef lvm het volgende:

[..]

Hier in Hengelo, (jaja het mooie Hengelo) is de wachttijd voor een appartement/flat ongeveer 2 tot 2,5 jaar en voor een rijtjes huurwoning 4 jaar...
Jezus christus.
pi_42382563
Ja, over welke plaats hebben we t eik TS?

Je hebt naast huren via de woningbouw, waar je een enorme inschrijftijd voor nodig hebt, ook huren via woonbureautjes, waar je heel veel geld betaalt.

www.directwonen.nl
pi_42382573
Eindhoven, 5 tot 6 jaar overigens.
pi_42382604
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 11:00 schreef Ingridh007 het volgende:
Ja, over welke plaats hebben we t eik TS?

Je hebt naast huren via de woningbouw, waar je een enorme inschrijftijd voor nodig hebt, ook huren via woonbureautjes, waar je heel veel geld betaalt.

www.directwonen.nl
Den Haag..
mmm ff kijken, op zich heb ik er wel wat voor over..
Heb je meer sites?
pi_42382646
Den Haag

Google is your friend en ook fok! heeft een search.

www.rotsvast.nl
  donderdag 5 oktober 2006 @ 11:04:49 #12
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_42382683
blond zeker?

Ik sta 1 maand ingeschreven, reageer als eerste maar een dag later sta ik ineens op plaats 44.

Hoe kan dat nouhouw
  donderdag 5 oktober 2006 @ 11:06:12 #13
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_42382725
Met alle respect, maar kom je onder een rots vandaan ofzo ?
Het is toch al tig jaar zo dat je niet 1-2-3 een huurhuis krijgt ?
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_42382746
Wij hadden via Woonnet Haaglanden al binnen een jaar een woning, je moet geluk hebben

Misschien heb je hier iets aan?
quote:
Tot en met 31 december 2007 gaan de SVH-corporaties experimenteren met een nieuwe manier om kleinere (HAT-)woningen voor starters aan te bieden. Deze service is bedoeld voor woningzoekenden die zaken als plaats, grootte en type van een woning niet uitmaken, maar wel snel duidelijkheid willen of er een woning voor hen beschikbaar is. Wekelijks worden er op vier werkdagen een aantal vrijgekomen woningen in het zogeheten Directe Zoek segment op www.woonnet-haaglanden.nl gezet. Iedereen met een woonpas kan hierop reageren. Er worden geen eisen gesteld aan inkomen of huishoudensgrootte. Reageren kan online, van maandag tot en met donderdag. Degene die voor een woning wordt geselecteerd, ontvangt de volgende ochtend van de corporatie een e-mail.
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_42382748
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 11:04 schreef PLAE@ het volgende:

blond zeker?

Ik sta 1 maand ingeschreven, reageer als eerste maar een dag later sta ik ineens op plaats 44.

Hoe kan dat nouhouw
Nee maar ik had geen idee hoe dat werkte. Ging er van uit dat de aangeboden woningen gingen naar de mensen die het snelst reageerden. En dat de woningen voor speciale gevallen daarvoor al zijn toegewezen.
Die sites zijn zo natuurlijk een farce.
pi_42382844
Sommige woningbouwen doen aan loting.
pi_42382866
Ik ken iemand die ging uit huis, en ging huren via een makelaar.. Die had na 4 weken een huisje in Hilversum bij het station...
  donderdag 5 oktober 2006 @ 11:13:53 #18
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_42382930
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 11:07 schreef Lauder-Frost het volgende:

die sites een farce?

Je opvoeding is een farce. Elke 16-jarige weet dit toch. Beetje algemene ontwikkeling komop zeg.
pi_42382953
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 11:07 schreef Lauder-Frost het volgende:
[..]
Nee maar ik had geen idee hoe dat werkte. Ging er van uit dat de aangeboden woningen gingen naar de mensen die het snelst reageerden. En dat de woningen voor speciale gevallen daarvoor al zijn toegewezen.
Zoals je op woonnet-haaglanden, en in de woonkrant (wordt die tegenwoordig nog elke week verstuurd?) kunt zien gaat het op inschrijfduur.

Toen ik op zoek was, inmiddels alweer 7 jaar geleden, had je allerlei categorieen waaraan woningen werden toegewezen, op leeftijd, inkomen en aantal bewoners. Per categorie ging het dan op inschrijfduur. Ik weet niet of dat nog steeds zo is.

Uiteindelijk (na 1 keer een aanbieding voor een 2-kamerappartement van maar liefst 28 m2) ben ik maar gaan zoeken via zo'n bemiddelingsbureautje en had binnen 2 weken een appartement.
In deze (particuliere) sector zijn de huren niet eens altijd veel hoger dan via de woningbouw, maar je betaalt wel flink (1 tot 6 maandhuren, + BTW) aan bemiddelingskosten. En dan komt er vaak nog een borg bij van minimaal 1 maandhuur, maar die krijg je in principe terug als je de huur weer opzegt.

[ Bericht 0% gewijzigd door nerd4sale op 05-10-2006 11:17:13 (tikvaudje) ]
pi_42382955
Moet je wel een vast contract hebben en 4x je huur verdienen (bron: vb&t).
pi_42383019
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 11:04 schreef PLAE@ het volgende:

blond zeker?

Hoe kan dat nouhouw
Omdat de inschrijvers na jou al langer ingeschreven staan als woningzoekende en dus meer "huurpunten" hebben.
Bij de meeste systemen gaat de woning naar degene die met het hoogste puntenaantal inschrijft ( mits deze voldoet aan inkomens/samenstellings eisen)
pi_42383110
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 11:14 schreef Ingridh007 het volgende:
Dat is ook weer verschillend. Ik huur zelf ook particulier en ben niet in het bezit van een vast inkomen. (ik werk via uitzendbureaus)
pi_42383135
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 11:14 schreef Ingridh007 het volgende:
Onzin....
Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
pi_42383163
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 10:58 schreef Lauder-Frost het volgende:

[..]

particulier?
Je schrijft je ergens in en gaat direct 'dom' overal op reageren terwijl je niet eens iets weet van de alternatieven e.d.?
Damn..
Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')