quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 22:29 schreef happyme28 het volgende:het gaat kassenbouwer op het omgangsrecht dat kinderen hebben. dat wordt in BB ook geschonden.
Dat klopt.
Er is alleen iets geks aan de hand met dat omgangsRECHT. Het is namelijk geen plicht. Kinderen hebben recht op omgang, maar ouders kunnen niet verplicht worden tot die omgang. Verplichte omgang van een ouder met een kind, zou volgens de wetgever weer niet in het belang van het kind zijn. Een derde mag die omgang overigens weer niet frustreren (ook de andere ouder niet, hoewel dat vaak gebeurt). Igv Big Brother kan het dus zo zijn dat ouders voor de duur van het programma vrijwillig afstand doen van die omgang middels het kontrakt (geen idee of dat zo is). Maar bij DGK vind ik dat wel dubieus? Ok, ookal mogen de bewoners niet van het terrein af, ik vind eigenlijk dat dat omgangsrecht van kinderen met ouders niet geschaad zou mogen worden en dan net zo in werking zou moeten treden als bij andere afwezige ouders. De ouders kunnen de kinderen ook daar ontvangen. Niet om die ouders een lol te doen, maar vooral om het recht van het kind niet te schaden. Die hebben er per slot van rekening niet voor gekozen allemaal.
Mgoed, dat is gewoon hoe ik erover denk.