abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42617179
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 19:28 schreef Nouk82 het volgende:

[..]
En ik zou NOOIT een compleet gezamelijke rekening met hem willen hebben. Ik verdien mijn geld, hij het zijne en we willen allebei zelf graag bepalen waar we het aan uitgeven, zonder gezeur van de ander. Zou bij ons nooit goed gaan, zo'n gezamelijk iets.
Ik ben wel blij dit te lezen want dat zou bij ons volgens mij ook nooit goed gaan.
Ik was het nl. niet echt eens met de aanschaf van een airco van 500 euro (2 keer gebruikt!) en hij vond het feit dat ik een bepaalde mp3-speler "moest" hebben nogal verontrustend

Overigens wonen we (nog) niet samen en heeft hij die airco betaald van zijn eigen geld en ik de mp3speler van het mijne wat niet wegneemt dat ik die airco nog steeds echt stom vind, je kan er net 1 klein kamertje mee koelen ofzo Ehhhh...jah
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_42642244
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 16:36 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

Een beetje vertrouwen is jou vreemd?
Een beetje realisme is jou vreemd??
"De bloemetjes en de byte-jes"
Werken in de ICT? Stuur me een PM !
pi_42642892
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 17:42 schreef klipper het volgende:

[..]

Vanaf dag 1 samen op 1 rekening, maar als je je eigen vriendin al niet vertrouwt dan kan je er beter gelijk mee kappen.
Enne het gaat al ruim 20 jaar goed, nooit gezeik over geld of wat dan ook.
Totdat je er achter komt dat ze er met de buurman vandoor is
Je zal niet de eerste zijn die na een jarenlang blind vertrouwen op straat komt te staan of nog ergens..op straat met een enorme schuld.
Nogmaals, naar mijn mening heeft dit NIETS met vertrouwen te maken, alleen maar met realisme!!
"De bloemetjes en de byte-jes"
Werken in de ICT? Stuur me een PM !
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 15:22:57 #29
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_42643294
Wij doen de boodschappen van een gezamelijke rekening. Het gebeurt bijna nooit dat er te weinig op staat. En in dat geval pak je toch je eigen pinpas?

Zodra zij wellicht een baan krijgt dan zullen we de vaste lasten wel beter verdelen. Maar dan kan je beter wel een krediet aan die rekenening koppelen want het kost alleen maar tijd en ergernis als de hypotheek een keertje niet afgeschreven kan worden omdat we net getankt hebben en uit eten zijn geweest.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 15:25:58 #30
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_42643384
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 18:34 schreef Syrena het volgende:

[..]
Ik was het nl. niet echt eens met de aanschaf van een airco van 500 euro (2 keer gebruikt!) en hij vond het feit dat ik een bepaalde mp3-speler "moest" hebben nogal verontrustend
Wacht maar tot het weer een keer zo warm wordt zodat je een paar nachten achter elkaar slecht slaapt en chagerijnig bent overdag. Dan is die airco het geld dubbel en dwars waard.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_42643486
Wij storten elke maand ieder 125 euro op een gezamenlijke rekening.
Eens per week doen we de grote boodschappen. Gedurende de week halen we dan wat dingetjes erbij, zoals verse groenten enzo. Met dat bedrag komen we prima uit.
Dat eens per week boodschappen doen is de truc; hiermee spaar je bakken emt geld uit want je doet minder impuls-, c.q. hongeraankopen. We kopen ook grootverpakkingen vlees wat we apart invriezen.

We doen dit niet eens uit noodzaak, we verdienen allebei riant. Ik ben het gewend om zo te leven (arme studententijd) en vind het ook doodzonde om eten weg te gooien.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 15:38:22 #32
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_42643766
Same here. Lang leve het invriezen van vlees!
Ik geef het geld liever uit aan ons huisje bijvoorbeeld of aan leuke dingen doen. In plaats van iedere dag weer boodschapjes en merkproducten. Maar dat is de aloude huismerk vs a-merk discussie
pi_42643795
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 15:25 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Wacht maar tot het weer een keer zo warm wordt zodat je een paar nachten achter elkaar slecht slaapt en chagerijnig bent overdag. Dan is die airco het geld dubbel en dwars waard.
Nee want hij maakt lawaai en koelt de slaapkamer niet voldoende Bovendien gaan we dus voor een huis kijken, met grotere slaapkamers dan hij nu heeft

Naja, hij zijn airco, ik mijn gadgets-met-een-stekkertje
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_42643929
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 15:38 schreef _Flash_ het volgende:
Same here. Lang leve het invriezen van vlees!
Ik geef het geld liever uit aan ons huisje bijvoorbeeld of aan leuke dingen doen. In plaats van iedere dag weer boodschapjes en merkproducten. Maar dat is de aloude huismerk vs a-merk discussie
Een flinke diepvriezer staat ook bovenaan mijn lijstje (eh ja, heeft ook een stekker )
Gelukkig zitten we wat betreft boodschappen en de prijs daarvan wel op dezelfde lijn. Ik schuim de reclamefolders af die ik in de bus krijg, hij raadpleegt ze online

Nu alleen nog qua smaak op 1 lijn komen Zilvervliesrijst *huuuuuhhh* Spekjes (vindt hij weer *huuuhh*)
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 15:43:55 #35
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_42643938
Achja ieder zijn ding
Als mijn vriendin niet tegen de herrie van mijn airco zou kunnen dan zou ik lekker met airco en al op de logeerkamer gaan liggen.

Een complete gezamelijke rekening is ook niet iets voor ons denk ik. Ik zou me best schuldig voelen als ik van een gezamelijke rekening allerlei gadgets zou kopen. Dus puur voor de vaste lasten en boodschappen zou het wel goed zijn.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 15:47:35 #36
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_42644050
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 15:43 schreef Syrena het volgende:

[..]

Een flinke diepvriezer staat ook bovenaan mijn lijstje (eh ja, heeft ook een stekker )
Gelukkig zitten we wat betreft boodschappen en de prijs daarvan wel op dezelfde lijn. Ik schuim de reclamefolders af die ik in de bus krijg, hij raadpleegt ze online

Nu alleen nog qua smaak op 1 lijn komen Zilvervliesrijst *huuuuuhhh* Spekjes (vindt hij weer *huuuhh*)
Reclamefolders... *ril* daar hebben wij ook een verschil van mening over.
Het liefst plak ik zo'n nee nee-sticker op de brievenbus maar dat mag niet... (Ja ik laat over me heenlopen hier.)
Die aanbiedingen zorgen er alleen maar voor dat je meer geld uit gaat geven in de supermarkt. Bovendien schiet het natuurlijk niet op als je voor 50 cent aan benzine om moet rijden om 40 cent te besparen.... En die kilo papier die je wekelijks recycled, dat kan toch ook niet goed zijn voor het mileu?
pi_42644837
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 15:09 schreef Neverending het volgende:

[..]

Totdat je er achter komt dat ze er met de buurman vandoor is
Je zal niet de eerste zijn die na een jarenlang blind vertrouwen op straat komt te staan of nog ergens..op straat met een enorme schuld.
Nogmaals, naar mijn mening heeft dit NIETS met vertrouwen te maken, alleen maar met realisme!!
precies, jij snapt het
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 23:05:29 #38
115666 Nouk82
Nananananananana, Batman!
pi_42683338
Yay, reclamefolders! Ik ben er gek op, niet om er daadwerkelijk wat mee te doen, maar wel om lekker in te neuzen. Momentje van ontspanning, zeg ik maar zo.

Gezamelijke rekening is binnen! Nu nog even afwachten of het ook gaat werken.

Ik ben overigens zeer voor een grote diepvries, maar helaas, huidige huis heeft kleine diepvries en vriendlief wil geen extra diepvries
** Hey, I don't make the rules. I just twist them to my purposes. **
**Run, my delicious little chunks of XP, Run! **
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')