abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42708557
Ik ga door en loop met 'n oorwurmenhoofd (:D) te werken, maar kom bijna geen dag m'n bed uit, hoe vroeg ik ook ga slapen, alles duurt langer, ik maak meer fouten, ik ben een PITA voor m'n collega's, en ben láng voor vrijdag door al m'n energie heen.

Lost ook weinig op he Ik lijk er misschien meer bikkel door, maar dat is ook alles.
pi_42709156
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 22:50 schreef knnth het volgende:
Ik ga door en loop met 'n oorwurmenhoofd (:D) te werken, maar kom bijna geen dag m'n bed uit, hoe vroeg ik ook ga slapen, alles duurt langer, ik maak meer fouten, ik ben een PITA voor m'n collega's, en ben láng voor vrijdag door al m'n energie heen.

Lost ook weinig op he Ik lijk er misschien meer bikkel door, maar dat is ook alles.
Ja maar opstaan in de winter is volgens mij zelfs voor gewone "wintermensen" ook al moeilijk. T'is koud en donker, moeilijk wakker worden Laat staan voor iemand die de hele dag door moeite met de donkere dagen heeft.

Maar zo te horen doe je nog genoeg

Blijft het elke winter even moeilijk of kun je er steeds beter mee omgaan?
Ik heb veel moeite met de zomer, wil vaak graag binnen zitten, maar des te meer ik binnen ben des te vervelender de cirkel wordt, dus ik moet van mezelf. Ene dag is het een drama, andere dag ben ik trots als ik veel buiten ben geweest... En ik moet er gewoon van leren genieten, al kost het me 30 jaar
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_42709253
Het is ongeveer elk jaar hetzelfde, niet beter, niet slechter. De dag dat de lente (gevoelsmatig) aanbreekt is ieder jaar weer een heerlijke memorabele dag.

Ik word er wel creatief van trouwens ... experiment voor deze week is 'n washandje in een bak water leggen en morgenochtend .....
pi_42709519
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 23:19 schreef knnth het volgende:

Ik word er wel creatief van trouwens ... experiment voor deze week is 'n washandje in een bak water leggen en morgenochtend .....
Dat is wel een pittige opgave, dat geef ik je toe

Ik heb het hele topic niet doorgelezen, maar zelf een zonnebank thuis en om de dag 10 minuutjes eronder? Of is die lichttherapie beter?
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_42710293
Deed lichttherapie in de poli, maar ga dit jaar zo'n lichtbak kopen ... http://www.lichttherapiewinkel.nl/
Maar pas zodra de wintertijd is ingegaan, anders is het vrij nutteloos. Dus na volgend weekend gaan we los.
  zondag 15 oktober 2006 @ 23:59:47 #106
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42710478
Ik vind herfst prachtig. Mooiste seizoen!
Ben dan ook best een huismus, ik vind het vaak heerlijk om met een kop thee lekker op de bank te hangen.

Maargoed als je je kut voelt, ga onder de zonnebank zoals gezegd, en naar de sportschool, bij voorkeur eentje met een sauna. En ga ook eens een hele dag naar de sauna, lekker onder de infraroodcabine etc. Knap je echt van op!
pi_42717593
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 23:28 schreef Noisekick het volgende:

[..]

Dat is wel een pittige opgave, dat geef ik je toe

Ik heb het hele topic niet doorgelezen, maar zelf een zonnebank thuis en om de dag 10 minuutjes eronder? Of is die lichttherapie beter?
Zonnebank helpt niet tegen een herfstdip. Het licht moet namelijk in je ogen terecht komen om effectief te zijn en dat wil je niet met het UV-rijke licht in een zonnebank.
pi_42717640
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 23:53 schreef knnth het volgende:
Deed lichttherapie in de poli, maar ga dit jaar zo'n lichtbak kopen ... http://www.lichttherapiewinkel.nl/
Maar pas zodra de wintertijd is ingegaan, anders is het vrij nutteloos. Dus na volgend weekend gaan we los.
Ik gebruik ook een lichtbak thuis.
Het meest effectief is als je een lichtbak gaat gebuiken zodra de eerste verschijnselen zich vertonen, dus beter vroeg dan laat. Daar heeft de wintertijd niets mee te maken.
  maandag 16 oktober 2006 @ 11:20:59 #109
115894 BocaDillo
kloon van anoniem
pi_42717678
gewoon keihard je hoofd tegen de muur rammen. zien dat je opknapt.
pi_42719420
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 11:19 schreef Halinalle het volgende:

Ik gebruik ook een lichtbak thuis.
Het meest effectief is als je een lichtbak gaat gebuiken zodra de eerste verschijnselen zich vertonen, dus beter vroeg dan laat. Daar heeft de wintertijd niets mee te maken.
Mijn dokter en psych zeiden weer van wel Nouja, ik ga gewoon van het weekend even kijken. Weet iemand 'n winkel? Heb het niet zo op webshops
pi_42773056
Hai Theepot, lees net je berichtje, ik slik multivitamine al heel lang... en heb ook al een jaar antidepressiva..
Soms wordt je gewoon gek van jezelf..

Groetjes
  woensdag 18 oktober 2006 @ 15:40:47 #112
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_42773164
De tuin snoeien.
Ull de llebre.
Fynproewers waardeer die ouer Tempranillo-wyne wat in eikevate bewaar word.
pi_42792756
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 13:03 schreef knnth het volgende:

[..]

Mijn dokter en psych zeiden weer van wel Nouja, ik ga gewoon van het weekend even kijken. Weet iemand 'n winkel? Heb het niet zo op webshops
Dan moeten ze zich wat beter verdiepen in de materie.
Bijv: http://apt.rcpsych.org/cgi/content/full/10/3/233
quote:
It is usually advisable, especially if patients are buying their own lightbox, to advocate that light therapy commences for the first time only once symptoms are clearly present; only then can effectiveness be assessed. However, in future winters, patients who respond to light therapy should usually start treatment as soon as the first symptom emerges. Although it has not been evident in my own clinical practice, light therapy prior to the onset of symptoms might prevent a winter episode of depression (Partonen & Lonnqvist, 1996).
Mijn ervaring sluit daarbij aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')