Of mensen het aankunnen, staat even buiten de kwestie. Ik denk dat er maar weinig mensen geschikt zijn voor het ouderschap. Twintigers én veertigers. Maar zij die er geschikt voor zijn, zouden het op hun twintigste moeten doen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 03:24 schreef svann het volgende:
Nou, twintig vind ik wel wat erg jong, broer. Dan heb je ruimte voor jezelf nodig.
Relaties van begin twintig ouders zijn vaak niet tegen de verantwoordelijkheden opgewassen en dan staat de (meestal) vrouw er alleen voor. Dat is wel erg zwaar.
Ik heb je al eens eerder gezegd, dat als ik het van tevoren allemaal had geweten, ik zeker geen kinderen had gehad. Soms is het niet eens een kwestie van 'willen' broer. EN dan kun je zeggen dat dat dom is, maar er gebeuren nu eenmaal ongelukjes met voorbehoedsmiddelen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 03:21 schreef broer het volgende:
[..]
Ja, dat zal het verschil zijn tussen wel en geen kinderen willen.
Misschien zien zoveel vrouwen dat wel niet omdat ze óók niet zien hoe ze hun eigen wensen te aanzien van hun persoonlijke ontwikkeling kunnen combineren met de verantwoordelijkheid voor kinderen. Want die moeten ze nu toch in de praktijk vaak opzij zetten. Goede kinderopvang is lang niet voor iedereen beschikbaar en betaalbaar.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 03:24 schreef broer het volgende:
Maar het is natuurlijk heel simpel. Op je twintigste geef je nog niets op. Je leven is amper begonnen. En op je veertigste kun je dan heel mooi je tweede jeugd beginnen. Iemand die op haar vijfendertigste een kind krijgt, geeft een heel leven op. Ik snap wel dat je daar moe van wordt.
Ik snap alleen niet dat niet meer mensen dat zo zien.
Ik bedoelde het niet vervelend. En ik sluit niet uit dat het mij ooit overkomt. Maar mocht het ooit gebeuren, dan schat ik op dit moment in dat ik het toch - stiekem, voor mezelf - zal omschrijven als 'ellende'.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 03:31 schreef ElizabethR het volgende:
Ik heb je al eens eerder gezegd, dat als ik het van tevoren allemaal had geweten, ik zeker geen kinderen had gehad. Soms is het niet eens een kwestie van 'willen' broer. EN dan kun je zeggen dat dat dom is, maar er gebeuren nu eenmaal ongelukjes met voorbehoedsmiddelen.
Sorry, maar hier moet ik nog even op reageren. Ik werk al mijn hele leven. Ik was zelfs lastig op mijn werk, want toen mijn dochter werd geboren was ik de eerste vrouw in het bedrijf die terug kwam werken na de geboorte. Ik EISTE zelfs dat ik borstvoeding kon blijven geven. Mijn kinderen zijn nooit door hun oma opgevangen, wel door hun vader. Die werkte op dat moment niet. Bewuste keuze. ik verdiende een heel stuk meer.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 03:31 schreef svann het volgende:
[..]
Misschien zien zoveel vrouwen dat wel niet omdat ze óók niet zien hoe ze hun eigen wensen te aanzien van hun persoonlijke ontwikkeling kunnen combineren met de verantwoordelijkheid voor kinderen. Want die moeten ze nu toch in de praktijk vaak opzij zetten. Goede kinderopvang is lang niet voor iedereen beschikbaar en betaalbaar.
Ja, voor jonge ouders die zelf kind van jonge ouders waren zodat oma for free kan inspringen.
Nou, da's echt onzin hoor!! Ook toen ik 20 jaar geleden besloot om terug te gaan werken en borstvoeding te geven op het werk was dat al wettelijk geregeld. Ze konden me dus ten eerste niet ontslaan, en ten tweede niet weigeren om dat allemaal te willen. Ze móesten dus gewoon soepel zijn. Ik heb er nadien nog 15 jaar gewerkt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 03:39 schreef svann het volgende:
Het merendeel van de werkgevers is niet zo soepel.
Het is hier nog lekker vroegquote:Op zondag 8 oktober 2006 04:06 schreef broer het volgende:
Vier uur. In de nacht van zaterdag op zondag. Lamon en zijn cabaretclub zullen op dit moment de beste ideeën hebben, gok ik.
Kijk daar gaan we alweerquote:
Ja, ik ben weg!!!!quote:
Dat heb ik ook met zo veel dingen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 03:24 schreef broer het volgende:
Ik snap alleen niet dat niet meer mensen dat zo zien.
Later.quote:
Dat zal de natuurlijke behoefte van de mens zijn om zichzelf als 'de perfecte mens' te zien. Niks mis mee. Anders kon je waarschijnlijk niet met jezelf door één deur.quote:
Noem je dat een relletje??quote:Op woensdag 11 oktober 2006 01:12 schreef Wickedangel het volgende:
Ha. Dacht ik even dat ik je op stalken kon betrappen.
We hadden een relletje, vandaar.
Maar goed, ik ging pitten. Welterusten
Komt helemaal goed.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 01:16 schreef Wickedangel het volgende:
Veel plezier met mijn postgeschiedenis
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 01:17 schreef ElizabethR het volgende:
Noem je dat een relletje??
Ik heb me prima geamuseerd!!!
Welke?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 01:25 schreef ElizabethR het volgende:
Ik heb net door een post in dat reltopic serieus mijn halve slok wijn door mijn neusgaten naar buiten geproest van het lachen en nu doet mijn neus pijn!!!!
Hoi. Ik vond het portret an sich niet zo boeiend, want a) ik wist bijna alles al en b) er werd vaak gevist naar anekdotes, maar toch heb ik zeer aandachtig gekeken, al was het maar omdat iedere zin van de Drs. puur goud is.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 01:04 schreef Wickedangel het volgende:
Onze naamgever indachtig wilde ik even melden dat ik het tv-portret van Drs. P van de week erg mooi vond. En nu ga ik slaapjes doen
Shit, ik wilde ongeveer hetzelfde vanavond posten, maar ik dacht 'laat ik nog even kijken wat ik al gezegd had' en dat bleek eigenlijk ongeveer hetzelfde te zijn. Nou ja, de situatie is onveranderd.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 02:04 schreef I.R.Baboon het volgende:
En, speciaal voor Lamon, zodat het geen gefrusteerde 30s/40s topic wordt: ik heb me de afgelopen week heel degelijk gedragen t.o.v. M, maar volgende week donderdag gaan we samen wat drinken. En ik vind dr nog steeds erg leuk.
postgeschiedenisquote:
Hallo ER, het zijn 2 zinnetjes! Maar je mist weinig hoor.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 02:19 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
postgeschiedenis
En jij zat ook in dat topic, nog trouwens!
Hoi I.R.
Ik ben te moe om je posts te lezen, kun je even iets eenvoudigs posten?
Ja! Dit snap ik!!!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 02:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
En ik ga slapen, want over minder dan 6 uur moet ik weer op voor college.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |