abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 maart 2006 @ 02:23:23 #201
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_36453168
En ik hoorde juist weer Dublin. Dit las ik ongeveer allemaal op Murmurs. Feitelijk komt het er op neer dat REM vrij langzaam is qua DVD's. Het zij zo. Ondertussen haal ik lekker legaal DVD's van Murmurs.com af. Jawel. Legaal.
Love will be my strongest weapon
  woensdag 18 oktober 2006 @ 20:26:39 #202
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_42782819
Aardig interview met Michael Stipe in OOR (waarop ik een abonnement overigens niet zou aanraden).
  donderdag 11 januari 2007 @ 16:54:40 #203
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_45254445
Ondertussen is er weer wat leuks te melden:
quote:
THE ROCK AND ROLL HALL OF FAME ANNOUNCES ITS INDUCTEES FOR 2007

New York -- The Rock and Roll Hall of Fame Foundation today announces its inductees for 2007. The inductees are:

Grandmaster Flash and the Furious Five (Kid Creole, Cowboy, Grandmaster Flash, Melle Mel, Mr. Ness, Raheim)
R.E.M. (Bill Berry, Peter Buck, Mike Mills, Michael Stipe)
The Ronettes (Estelle Bennett, Ronnie Spector, Nedra Talley)
Patti Smith
Van Halen (Michael Anthony, Sammy Hagar, Alex Van Halen, Eddie Van Halen, David Lee Roth)
En eind deze maand of begin februari zullen de heren weer de studio induiken.
pi_45256686
Hopelijk is-ie beter dan de vorige twee.
Ik ben een beetje huiverig geworden.
There is NO such thing in life as normal!
  donderdag 11 januari 2007 @ 19:05:50 #205
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_45258875
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 18:02 schreef Houdini72 het volgende:
Hopelijk is-ie beter dan de vorige twee.
Ik ben een beetje huiverig geworden.
Op beide staan anders juweeltjes!
pi_45258923
Ja, maar dat zijn nu de uitzonderingen, waar het tot aan 1998 regel was.
  donderdag 11 januari 2007 @ 19:15:04 #207
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_45259263
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:06 schreef Houdini72 het volgende:
Ja, maar dat zijn nu de uitzonderingen, waar het tot aan 1998 regel was.
Nou niet elk album tot 1998 is zo geweldig vind ik.... Neem Monster....
pi_45265096
Monster > Around The Sun.

Big time.
suburban gangster flow
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:48:09 #209
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_45265359
Daartussen zat nog meesterwerk New Adventures in Hifi.
pi_45266534
New Adventures is geniaal idd.

Het is jammer dat de laatste drie albums (vooral door de fans, in de pers valt het wel mee) zo slecht beoordeeld worden. Als je meeleest op murmurs, er lopen verschillende topics dat de band er maar mee uit moet scheiden bijvoorbeeld (zie het topic over het kerstpakket van de fanclub bijv).

Ik vind de laatste 3 albums helemaal niet zo slecht, zeker up en reveal zijn prachtig. Around The Sun vind ik iets minder, maar R.E.M. heeft wel meer mindere platen gehad; bijv Monster, maar ook Out of Time doet me totaal niks (behalve half a world away, die past qua sfeer meer op aftp). Ik mag het natuurlijk niet zeggen, maar ook Reckoning heeft me nooit kunnen boeien.

Vaak hoor je kritiek op Around the Sun dat bijv het nummer Wanderlust er niet op past. Wat een onzin, op het debuut Murmur heb je ook een nummer als We Walk, ook een opzwepend nummer wat erg 'poppy' is. Wat wel echt jammer is is Q-tip. Maarja die fout heeft R.E.M. al eerder gemaakt natuurlijk, met Radio Song.

Trouwens, als je de band een keer wil horen met andere zanger, moet je het album Olé Tarantula van Robyn Hitchcock & The Venus 3 eens horen!

[ Bericht 1% gewijzigd door _dirkjan_ op 11-01-2007 22:26:24 ]
  vrijdag 12 januari 2007 @ 01:00:22 #211
85962 ioko
I Appear Missing
pi_45272215
Ik kan ook echt niet enthausiast worden over Around the sun, heb het album niet veel geluisterd. Ik vond vooral de teksten vaak hemeltergend slecht, dan heb ik liever onbetekenende teksten, zoals in het begin. Monster verslaat voor mij de laatste drie albums met 2 vingers in z'n neus, zoveel meer bevlieging, zoveel meer energie......
Coincidence
Makes sense
Only with you
  vrijdag 12 januari 2007 @ 09:24:22 #212
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_45275942
Zowel Monster, Up, Reveal en Around the Sun vind ik niet slecht. Elk album heeft een andere sfeer/setting. Around the Sun vond ik na een eerste luisterbeurt wat 'mat' klinken, maar het helpt als je een live-uitvoering hebt gezien. Electron Blue heb ik weer helemaal niets mee. Ik blijf het een zaadnummer vinden. Monster heeft Tongue en King of Comedy. Voor de rest vind ik het geluid van Monster heerlijk rauw.
pi_45278283
Monster heeft geweldige nummers als Let me In of Crush With Eyeliner.
Up is, op de eerste 2 nummers na, gewoon een uitstekende plaat, zeker de beste Berry-loze plaat.

Reveal en vooral Around the Sun vind ik, als zeer groot REM-fan, gewoon slaapverwekkend. Reveal heeft dan nog The Lifting, wat ik wel een geniaal nummer vind, maar dat is dan ook het enige echt goede nummer van de laatste 2 platen. Ik hou dus mijn hart vast voor de nieuwe cd. Ik hoop dat ze Up nog kunnen benaderen.

Wat Out of Time betreft, dat vind ik ook een mindere plaat, maar nog wel VEEL beter dan de laatste 2 en met veel meer hoogtepunten dan alleen Half A World Away.
Country Feedback, Low, Belong... Allemaal geweldig.
Radio Song en SHP verpesten de plaat wel een beetje
.
Reckoning is natuurlijk gewoon een meesterwerk
pi_45291957
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:06 schreef Houdini72 het volgende:

Reveal en vooral Around the Sun vind ik, als zeer groot REM-fan, gewoon slaapverwekkend. Reveal heeft dan nog The Lifting, wat ik wel een geniaal nummer vind, maar dat is dan ook het enige echt goede nummer van de laatste 2 platen. Ik hou dus mijn hart vast voor de nieuwe cd. Ik hoop dat ze Up nog kunnen benaderen.
Hier ben ik het dus niet mee eens. Ik hou van die cd! Het was de allereerste cd die ik in mijn leven gekocht heb, toen ik een jaar of 14 was.

Zeker in de winter draai ik 'm regelmatig, de sfeer is zo heerlijk zomers! Nummers als She Just Wants To Be, The Lifting, Imitation of Life, Chorus and the Ring, I'll Take The Rain, Beat a Drum en Dissapear zijn heerlijk! Er zijn idd ook enkele mindere nummers, zoals Beachball. Maar ik kan zo nog 5 nummers van R.E.M. opnoemen die slechter zijn dan Beachball (en echt niet alleen op ATS).

http://www.rollingstone.c(...)eview/6067438/reveal

Een band die zichzelf steeds vernieuwd verliest fans. Een band die steeds hetzelfde trucje uithaalt, is honderd keer erger.

En dan nog wat: Ik durf te beweren dat R.E.M. niet meer bestond als Bill Berry de band niet verlaten had.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 20:02:08 #215
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_45294574
Ik denk vooral dat het velen stoort dat Reveal en Around the sun meer doorsnee zijn. Niet qua niveau vind ik, maar wel qua stijl.

Ach ipv te zeuren over de mindere nummers zou ik zeggen: geniet van de mooie!
  donderdag 22 maart 2007 @ 19:21:53 #216
162749 Spuit12
Heeft altijd het laatste woord
pi_47557418
Nog R.E.M. fans hier?

Zelf vind ik Automatic for the People een wereld plaat (is het ook ), en Green een goede tweede. Gek genoeg hebben de andere platen me niet weten te pakken (o.a. Out of Time, Document, Lifes Riches Pageant).

Btw, wanneer komt hun nieuwe album uit?
pi_47557753
Man On The Moon
  donderdag 22 maart 2007 @ 20:46:57 #218
85962 ioko
I Appear Missing
pi_47560314
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:21 schreef Spuit12 het volgende:
Nog R.E.M. fans hier?

Zelf vind ik Automatic for the People een wereld plaat (is het ook ), en Green een goede tweede. Gek genoeg hebben de andere platen me niet weten te pakken (o.a. Out of Time, Document, Lifes Riches Pageant).

Btw, wanneer komt hun nieuwe album uit?
Volgens mij zijn ze net de studio in gegaan, dus dat duurt nog wel ff.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_47561028
Ze zijn nog niet eens de studie in de producer is pasgeleden bekendgemaakt, en verder hebben ze een single voor het goede doel uitgebracht, een john lennon cover:

http://www.youtube.com/watch?v=7TFKNdcYRJg&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Emurmurs%2Ecom%2F
  donderdag 22 maart 2007 @ 22:53:06 #220
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_47564930
Ze zijn ook ingewijd in de Rock 'n Roll hall of Fame. Hier kun je zien hoe ze 'Gardening at Night' spelen:

http://www.youtube.com/watch?v=rl5TdBcAUts

Verder spelen ze ook nog 'Begin the Begin' , Man on the Moon en 'I wanna be your Dog'. Bij de laatste heeft Peter een RnR momentje.

http://www.youtube.com/watch?v=rmxAteyh2oM&mode=related&search=
{Speciaal voor Peaceman)
  vrijdag 23 maart 2007 @ 09:40:27 #221
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_47572250
Wow wat een leuke filmpjes... en ik heb gezien dat er nog veel meer op staan. Ik moet toch eens vaker op youtube kijken.

Ik vond deze ook erg
Make love, not war ☮
pi_47805161
R.E.M. SPECIAL ANNOUNCEMENT!

Dear Fan Club Members,

Please stay tuned to your email for a very special announcement from R.E.M. HQ around this same time tomorrow.

You are probably wondering what the surprise is: well, all we can say right now is: stay tuned tomorrow and you will find out at the same time as your fellow fan club members. Some of you will be particularly happy.

SO...PLEASE CHECK YOUR EMAIL TOMORROW!

Thanks,

Everyone at R.E.M. HQ

---

op Murmurs wordt druk gespeculeerd wat het kan zijn.. ben benieuwd
  donderdag 29 maart 2007 @ 21:03:12 #223
114177 Diaan73
pi_47806231
Ik heb het mailtje ook gehad, ik hou morgen met spanning mn mail in de gaten. Gelukkig ben ik alleen op mn werk.
Make love, not war ☮
  donderdag 29 maart 2007 @ 21:28:56 #224
114177 Diaan73
pi_47807350
Dit mailtje krijg ik net van I'll take the rain (Nederlandse fansite):
quote:
Hallo R.E.M. fans! Diverse leden van de R.E.M. fanclub hebben vandaag een mail gekregen waarin aangekondigd wordt dat er morgen groot nieuws bekendgemaakt zal worden. Op diverse internet sites gonst het inmiddels van de geruchten over de terugkeer van Bill Berry, een nieuw album of optredens deze zomer.Dat laatste lijkt het waarschijnlijkst. Vermoedelijk zullen morgen enkele tourdate bekendgemaakt worden. Houdt deze site dus morgen in de gaten voor het laatste nieuws of doe nu al mee met de geruchten op het forum! Tot zien op www.illtaketherain.nl!
Make love, not war ☮
pi_47812833
Een tour zou wel de minst grote van de 3 zijn... die werden voorgaande keren niet zo groot aangekondigd toch? Met een aankondiging van de aankondiging. Hoewel, misschien heb ik wel liever een live show (zoals bij de best of tour) dan een nieuw album (als ATS)... Ook maar eens mn Murmurs account afstoffen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')